abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:23:45 #151
3542 Gia
User under construction
pi_144360292
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Obesitas is een inherent gevolg van te veel eten. Je kunt niet te veel eten en geen obesitas krijgen, noch krijg je obesitas als je niet te veel eet. Dat is iets heel anders dan alcoholisme of longemfyseem.
Je krijgt geen alcoholisme als je van de drank afblijft. Keuze dus.
pi_144360323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Er zal vast een hele mooie Latijnse naam voor dit beestje zijn, want volgens mij is deze vorm van inductief redeneren met een onderzoeksgroep van n=1 (maw, ik ken één iemand, dus dat gaat op voor iedereen) niet echt een valide vorm van argumenteren.
Die vorm van redeneren lees ik hier veel, omdat je iemand kent met een of andere zeldzame hormoonafwijking of een schildklierafwijking (zijn gewoon medicijnen voor btw) is iedere extreme dikkerd heel zielig
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:26:01 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144360407
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:48 schreef Jareth het volgende:
Lees je nu eens in ser. Geef je nog een hint. Hormonen.

Voor iemand die zomaar wat roept en dan na een hint niet verder gaat zoeken doet mij vermoeden dat je er eigenlijk niets van wil weten, maar alleen maar wil roepen. Er is genoeg op internet te vinden.

Sommige mensen zijn ook niet zomaar mager bijvoorbeeld. Kunnen enorm veel eten maar komen niets aan. Moeten maar meer eten? Lachwekkend vind ik dat zomaar oordelen.

Nog maar een keer deze
Dat er mensen zijn die wel te dik zijn door teveel eten ontken ik niet. Dat dit de enige oorzaak is ontken ik wel.

Voor de rest is dit nu niet echt nieuws waar ik mij druk om moet maken. Die enkele klager zou dat ook niet moeten doen, want ze hebben het alleen over mensen die door een vakantie een aantal kilo's aangekomen zijn.

Vermaak jij je maar met je oordeel over dikke mensen. Die is maar gedeeltelijk waar, maar wil je niet horen. Ook niet de moeite voor nemen om dat te onderzoeken.

Je wil duidelijk geen discussie over deze reclame maar over jouw vieze dikke mensen. Zou ik best aangaan wanneer je toonde dat je er iets van wilde weten, maar jij wil niet meer dan een monoloog. Zoals ik eerder al zag, wilde je ook meer info niet lezen. Veel plezier ermee dan.
Je moet echt met iets beters komen, want "zoek maar op" is geen argument. Ik stel een duidelijke vraag: creëert een kapotte hypofyse uit het niets calorieën? Geef daar eens - inhoudelijk - antwoord op.

Sta je er toch op "lees je in" als argument te gebruiken, dan is mijn antwoord:

Lees je eens in en zoek maar op waarom je ernaast zit.
pi_144360439
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die vorm van redeneren lees ik hier veel, omdat je iemand kent met een of andere zeldzame hormoonafwijking of een schildklierafwijking (zijn gewoon medicijnen voor btw) is iedere extreme dikkerd heel zielig
Dat zegt niemand hier.

Ik zeg echter wel dat TS' simpele 'minder eten' niet altijd opgaat, of iig, een reële optie is.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:27:04 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144360472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar voedsel draait toch niet alleen maar om calorieën? Volgens mij zitten daar namelijk ook nog genoeg andere voedingsstoffen in waar je lichaam een bepaalde hoeveelheid van nodig heeft om goed te functioneren. Jouw simpele antwoord op een calorieoverschot is, minder eten. Maar het zou dan goed kunnen dat je te weinig andere voedingsstoffen binnen krijgt.

Bij een gezond persoon is het lichaam in een prachtige staat van balans. En ja, dan gaat je argument 'te dik? minder/beter eten' helemaal op. Maar wanneer die balans verstoord is, bijvoorbeeld door een aandoening of medicatie, is het allemaal niet meer zo simpel.

Kortom, het is dus helemaal niet in alle gevallen zo zwart-wit als 'de keuze om te veel calorien in te nemen'.
Er zijn manieren om een tekort van andere voedingsstoffen tegen te gaan. Speciale diëten bijvoorbeeld, of supplementen.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:28:13 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144360547
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Je krijgt geen alcoholisme als je van de drank afblijft. Keuze dus.
Is alcoholisme iets dat vanzelf voortvloeit uit overmatig drankgebruik? Nee, want niet iedereen die eens zuipt wordt alcoholist.
Is vet worden iets dat vanzelf voortvloeit uit overmatig eten? Ja, want 100% van de mensen die te veel eten worden vet.

Zie je het verschil nu?
pi_144360792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
calorie-inname en verbruik aanpassen. Als de koolhydraat eerst vet wordt, kun je het vet alsnog gewoon verbranden door een deficit te creëren.
Volgens mij is dat juist gevaarlijk als je bloedspiegel sterk irregulier is. Dus nee, try harder :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:33:15 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144360823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:32 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist gevaarlijk om te sporten als je bloedspiegel sterk irregulier is. Dus nee, try harder :')
Een deficit creëren doe je niet alleen door te sporten, wijsneus.
pi_144360853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een deficit creëren doe je niet alleen door te sporten, wijsneus.
Ook door diëten is het gevaarlijk! Volgens mij ken jij niemand met irreguliere bloedspiegels, of wel?
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:34:42 #160
3542 Gia
User under construction
pi_144360880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is alcoholisme iets dat vanzelf voortvloeit uit overmatig drankgebruik? Nee, want niet iedereen die eens zuipt wordt alcoholist.
Is vet worden iets dat vanzelf voortvloeit uit overmatig eten? Ja, want 100% van de mensen die te veel eten worden vet.

Zie je het verschil nu?
Iedereen die teveel zuipt loopt kans alcoholist te worden, maar niet iedereen die teveel drinkt wordt alcoholist.
Dat ben ik met je eens.
Hetzelfde geldt voor obesitas:
Iedereen die teveel eet, loop kans op obesitas, maar niet iedereen die teveel eet krijgt obesitas.

Jij wil de overeenkomst niet zien.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:35:20 #161
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144360909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:33 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ook door diëten is het gevaarlijk! Volgens mij ken jij niemand met irreguliere bloedspiegels, of wel?
Als je een of ander Sonja Bakker-crashdieet doet, kan het inderdaad wel eens fout aflopen. Maar als je verantwoord eet, is er niets aan het handje.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:36:27 #162
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144360966
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Iedereen die teveel zuipt loopt kans alcoholist te worden, maar niet iedereen die teveel drinkt wordt alcoholist.
Dat ben ik met je eens.
Iedereen die teveel eet, loop kans op obesitas, maar niet iedereen die teveel eet krijgt obesitas.
Oh? Wie mag dan wel niet de persoon zijn die energie in het niets doet oplossen? Kun je mij zijn naam geven, ik ruik een Nobel-prijs...
pi_144361085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je een of ander Sonja Bakker-crashdieet doet, kan het inderdaad wel eens fout aflopen. Maar als je verantwoord eet, is er niets aan het handje.
Wat is verantwoord eten volgens jouw dan?

Je gebruikt hier wel retoriek om jezelf constant uit te lullen. Als je zo zeker bent van je inzichten, zie ik graag een verhandeling hierover geschreven door jou, waarin je aantoont dat het kan en elk andere mogelijkheid onzin is :')
pi_144362049
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
Heb je enig idee hoeveel je moet eten om extreme obesitas te krijgen?
Iedereen die die hoeveelheden dag in dag uit eet krijgt obesitas.

dinsdag 9 september 2014 @ 19:57:14 #165
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144362083
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:38 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat is verantwoord eten volgens jouw dan?
Eten zodat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt, zonder een calorie-overschot te creëren. Wat dat in dit specifieke geval is? Dat weet ik niet, ik ben niet bekend met dit geval buiten dat die meneer kennelijk alle carbs omzet in vet.
quote:
Je gebruikt hier wel retoriek om jezelf constant uit te lullen. Als je zo zeker bent van je inzichten, zie ik graag een verhandeling hierover geschreven door jou, waarin je aantoont dat het ten eerste kan en elk andere mogelijkheid onzin is :')
Als jij een andere manier kent om aan te komen dan door een calorie-overschot te creëren, dan hoor ik het graag van je. Zo ver ik weet bestaan die niet.

Overigens zitten er calorieën zitten in héél veel dingen, die zijn dus probleemloos uit je dieet te schrappen. Als je een bepaalde hoeveelheid carbs moet hebben vanwege een ziekte, dan schrap je een stuk alcohol, vet en/of proteïne uit je dieet. Als je een bepaalde verhouding tussen de voedingsstoffen moet hebben, dan schaal je je dieet terug. Zo makkelijk is het.

En het is onredelijk om te verwachten dat ik even zo'n verhandeling schrijf.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:04:21 #166
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_144362524
Natuurlijk zijn er uitzonderingen die een zodanig verstoorde stofwisseling hebben dat ze bijna niet op gewicht kunnen blijven met normale voeding.

In de meeste gevallen is de "aandoening" natuurlijk een gebrek aan discipline. Je hoeft echt geen nazi regime te volgen, maar als je allerlei troep naar binnen wil duwen dan kun je ervan uitgaan dat je te dik wordt. Natuurlijk kun je best eens zondigen en dat kun je compenseren door bijv te sporten. Dit haakt direct in op de boodschap van de reclames van Basic Fit. Als je je op vakantie wil laten gaan kan dat best, maar neem daarna je verantwoordelijkheid.

Ik vind het een positieve boodschap. Volgens BF heb ik zelf de controle over mijn gewicht en ben ik geen willoos slachtoffer van genen of mijn omgeving. Mensen die zich verschuilen achter gekwetstheid zijn gewoon te lam en lui om iets aan hun situatie te doen.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:05:44 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144362601
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel je moet eten om extreme obesitas te krijgen?
Iedereen die die hoeveelheden dag in dag uit eet krijgt obesitas.

[ afbeelding ]
Nee hoor. Ik schat dat op zo'n 6000-7000kcal. Professionele sporters hebben soms een vergelijkbare hoeveelheid nodig. Michael Phelps zat op een zeker moment naar eigen zeggen op 12000kcal per dag. Dat zijn nog 4 à 5 pizza's meer.

Wat belangrijk is, is niet het calorie-inname an sich. Het is de verhouding tussen verbruik en inname. Inname hoger dan verbruik? Dan kom je aan. Verbruik hoger dan inname? Dan val je af. Als je een extreem hoog verbruik hebt (zoals Phelps), dan kun je zelfs met 10.000kcal snel afvallen. Als je een extreem laag verbruik hebt, zoals mensen met bepaalde aandoeningen of die bedlegerig zijn, dan kun je met 2000kcal al moddervet worden.
pi_144362986
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik schat dat op zo'n 6000-7000kcal. Professionele sporters hebben soms een vergelijkbare hoeveelheid nodig. Michael Phelps zat op een zeker moment naar eigen zeggen op 12000kcal per dag. Dat zijn nog 4 à 5 pizza's meer.

Wat belangrijk is, is niet het calorie-inname an sich. Het is de verhouding tussen verbruik en inname. Inname hoger dan verbruik? Dan kom je aan. Verbruik hoger dan inname? Dan val je af. Als je een extreem hoog verbruik hebt (zoals Phelps), dan kun je zelfs met 10.000kcal snel afvallen. Als je een extreem laag verbruik hebt, zoals mensen met bepaalde aandoeningen of die bedlegerig zijn, dan kun je met 2000kcal al moddervet worden.
iedereen snapt je punt wel hoor.
pi_144365078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Eten zodat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt, zonder een calorie-overschot te creëren. Wat dat in dit specifieke geval is? Dat weet ik niet, ik ben niet bekend met dit geval buiten dat die meneer kennelijk alle carbs omzet in vet.

[..]

Als jij een andere manier kent om aan te komen dan door een calorie-overschot te creëren, dan hoor ik het graag van je. Zo ver ik weet bestaan die niet.

Overigens ztitten er calorieën zitten in héél veel dingen, die zijn dus probleemloos uit je dieet te schrappen. Als je een bepaalde hoeveelheid carbs moet hebben vanwege een ziekte, dan schrap je een stuk alcohol, vet en/of proteïne uit je dieet. Als je een bepaalde verhouding tussen de voedingsstoffen moet hebben, dan schaal je je dieet terug. Zo makkelijk is het.

En het is onredelijk om te verwachten dat ik even zo'n verhandeling schrijf.
Het hele betoog van jou gaat mis op het punt dat het totaal niet duidelijk is wat dat dieet/calorie-inname moet zijn bij dat soort ziektes en je houdt totaal geen rekening met externe invloeden die iemands "vrije wil" kunnen beïnvloeden.

Je ontwijkt dit door handwaving in de zin van het kan, dus het kan. Het is totaal niet duidelijk of je zo makkelijk omlaag kan met de calorieën.
pi_144365867
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:11 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Het hongergevoel van de dikkerds blijft bestaan nadat zij zijn afgevallen.
Onzin, die dikkerds hebben gewoon geen zelfdiscipline. Dat "hongergevoel" verdwijnt na een paar dagen nl. vanzelf wanneer je er niet aan toegeeft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:00:21 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144365911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:47 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het hele betoog van jou gaat mis op het punt dat het totaal niet duidelijk is wat dat dieet/calorie-inname moet zijn bij dat soort ziektes
Dat is ook niet mijn taak in deze discussie. Jullie beweren dat zulke ziektes bestaan, dan mag je dat ook even bewijzen. Ik heb al meer dan genoeg goede wil getoond door er toch op in te gaan.
quote:
en je houdt totaal geen rekening met externe invloeden die iemands "vrije wil" kunnen beïnvloeden.
Dat is van dat leuke theoretische gezwam dat geen praktische toepassing heeft heeft.
quote:
Je ontwijkt dit door handwaving in de zin van het kan, dus het kan. Het is totaal niet duidelijk of je zo makkelijk omlaag kan met de calorieën.
Het is niet aan mij om te bewijzen dat het zo is. Dus, doe je best, zou ik zeggen.
pi_144366694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Onzin, die dikkerds hebben gewoon geen zelfdiscipline. Dat "hongergevoel" verdwijnt na een paar dagen nl. vanzelf wanneer je er niet aan toegeeft.
Misschien klopt dat niet, ik heb dat ook maar van een oude documentaire, maar blijkbaar bepalen de genen hoe zwaar je wordt ondanks je strikte dieet en lichamelijke inspanningen.
http://www.nature.com/new(...)t-gene-found-1.14863
pi_144368154
Alhoewel ik Ser's iets te zwart-wit vind denken ben ik het over de grote lijn wel eens: Dik zijn is voor 99% van de mensen een keuze. Het is aan de andere kant ook niet altijd eerlijk. Niet dik zijn is in deze maatschappij offers brengen en daar is nogal wat gradatie in. Mensen met aanleg voor dik worden/schildklier-aandoeningen weetikveel wat moeten meer offers brengen dan mensen als ik die met elk extra rondje in de lunchpauze afvallen ondanks dat ik ook flink snoep. Zij moeten 4 extra rondjes lopen om uberhaupt hun lunch te verbranden. En ieder mens heeft zijn eigen karakter. De een heeft wat meer zelfdiscipline dan de ander in het maken van offers. Slechte zelfdiscipline + aanleg tot dik worden is dan een recept voor obesitas. Maar dan nog blijft het een keuze. Zelfdiscipline valt te trainen. Hongergevoel onderdrukken kun je ook met andere zaken dan een gevulde koek.

En zoals hierboven is vermeld is je gewicht genetisch bepaald. Maar dat is dus weer de kwestie van oneerlijkheid in de wereld: je moet meer offers brengen in dat geval.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_144368322
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:35 schreef Knipoogje het volgende:
Alhoewel ik Ser's iets te zwart-wit vind denken ben ik het over de grote lijn wel eens: Dik zijn is voor 99% van de mensen een keuze
Het is geen keuze als je lichaam dik wil worden.
pi_144368981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel. Ook met een schildklieraandoening kun je je calorie-inname aanpassen aan je daadwerkelijke verbruik.
Als je een schildklieraandoening hebt dan is water al een dikmaker. Een kennis van mij had die ziekte, en die at en dronk amper, maar kon gewoon niet voorkomen dat ze dik werd en bleef.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144369273
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:08 schreef Karina het volgende:
Mensen maken zich tegenwoordig ook overal dik om he?
AHAHAHAHAHAHAIAIAIAIAIA
Lachen en brullen hier, echt waar.

:{
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:20:04 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144371211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je een schildklieraandoening hebt dan is water al een dikmaker. Een kennis van mij had die ziekte, en die at en dronk amper, maar kon gewoon niet voorkomen dat ze dik werd en bleef.
Niemand houdt zo veel water vast dat hij overgewicht krijgt. En van water kun je geen vet krijgen.
pi_144371794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven, maar er zijn beduidend meer vetkleppen dan mensen met een schildklieraandoening...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_144373032
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven, maar er zijn beduidend meer vetkleppen dan mensen met een schildklieraandoening...
Dat bestrijdt ik ook niet, ik wel alleen zeggen dat het niet voor iedereen een eigen keuze is, er zijn wel degelijk mensen die er alles aan doen maar voor wie het vechten tegen de bierkaai is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144374639
Heb je geen recht van spreken als je een probleem hebt door je eigen schuld?
Dus als je dik bent, mag je van TS niet klagen over die fitness reclame.
Als door eigen schuld je been er af ligt, mag je niet klagen over mensen die er grappen over maken.

Ok.
Raar.

Blijkbaar verlies je volgens TS "rechten" als je een fout maakt die alleen jezelf treft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')