abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144332244
Hallo,

Ik heb een vraag, bij mijn huidige werkgever (A) ben ik geregeld bij een bepaalde klant (B) voor een dag ondersteuning.

Nu weet ik dat bij B binnenkort een vacature komt, waarin ik ben geïnteresseerd. Deze biedt mij betere werktijden, een beter loon, en een dertiende maand.

Nu wil ik hierop graag reageren, hoe kan ik dit het slimste aanpakken? Daarnaast ben ik benieuwd of het überhaupt wel mogelijk is.

Vanuit de standaard ICT-office voorwaarden is B gebonden aan het volgende:

quote:
Elk der partijen zal gedurende de looptijd van de overeenkomst evenals één jaar na het einde daarvan slechts na voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij, medewerkers van de andere partij die betrokken zijn of zijn geweest bij de uitvoering van de overeenkomst, in dienst nemen dan wel anderszins, direct of indirect, voor zich laten werken. Aan bedoelde toestemming van de andere partij, medewerkers van de andere partij die betrokken zijn of zijn geweest bij de uitvoering van de overeenkomst, in dienst nemen dan wel anderszins, direct of indirect, voor zich laten werken. Aan bedoelde toestemming kunnen voorwaarden zijn verbonden.
Ik zou bij B een volledig andere functie benutten, en bij mijn contract staat er niks over relatiebeding, alleen wat over concurrentiebeding. Echter is dit volgens mij niet aan de orde.

Heeft het nut om op de vacature bij B te reageren? Brengt dit risico's mee voor mijn huidige functie bij A? De vacature bij B lijkt mij wel heel uitdagend....
pi_144332796
Als het een heel andere functie betreft, heb je van je concurrentiebeding geen last. Het probleem van overnemen van personeel is een probleem van bedrijf B en het hangt van hun af, of zij het risico willen nemen.
.
pi_144332813
Ik neem aan dat je duidelijk is dat je B toestemming moet hebben van jouw huidige werkgever, wat dat voor gevolgen heeft kan ik niet zeggen.
pi_144332949
Bedankt. Ik weet ook niet wat ze gaan zeggen, dus ik wil het vrij stil houden bij A en B, alleen degene die erover gaat bij B hoeft er voor nu nog iets van te weten. B is echter wel een hele goede klant van A, dus misschien weegt dit in het besluit van A mee.
  maandag 8 september 2014 @ 22:44:10 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144333445
Dit heeft niets te maken met concurrentie- of relatie-beding, maar met de voorwaarden die in werking zijn getreden op het moment dat B de diensten van A inkocht. Aangezien in die voorwaarden geen beperking is opgenomen over de functie, blijft dit voor de rechter wel standhouden; ook omdat een voorwaarde als dit een gelijke "last" voor beide partijen inhoudt, terwijl de bedingen tussen werkgever en werknemer eenzijdig belastend zijn. TS is geen partij bij deze voorwaarden, alleen maar "slachtoffer".

De beste oplossing is dat TS met beide partijen contact opneemt. Over het algemeen is dit in goed overleg wel op te lossen, omdat A bij dwarsliggen heel goed weet dat ze bij B geen omzet meer zulken scoren, terwijl een hun goedgezinde TS in dienst van B voordelig kan zijn.

Als TS bij A ook aangeeft waarom hij weg wil, zou daar ook nog een tegenbod uit kunnen voortvloeien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144333879
TS ik heb iets vergelijkbaars ook gedaan, zowel mijn oude als nieuwe werkgever hierover geïnformeerd. In mijn geval moest ik echter 4 maanden langer blijven werken voor mijn oude werkgever bij de klant. Te overzien wat mij betreft.

Bij mij relatie beding wel van toepassing.

Overigens houd z'n relatie beging geen stand bij de rechter als het hogerop gespeeld wordt zolang jij kan aangeven dat het in voordelen van jou is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_144333904
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:44 schreef mvdejong het volgende:
De beste oplossing is dat TS met beide partijen contact opneemt.
Nee ik zou toch eerst met B gaan praten of TS in aanmerking komt voor de functie en daarna pas met de huidige werkgever gaan praten.
  maandag 8 september 2014 @ 22:58:18 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144334131
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee ik zou toch eerst met B gaan praten of TS in aanmerking komt voor de functie en daarna pas met de huidige werkgever gaan praten.
Ik had geen onmiddelijk driehoeks-gesprek op het oog, eerst moet TS natuurlijk een idee krijgen of hij een kans maakt. Dan is de tijd aangebroken om A op de hoogte te brengen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144341562
Gewoon in overleg gaan met A en B. Meestal kom je er wel uit met zijn 3en.
pi_144342828
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:05 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon in overleg gaan met A en B. Meestal kom je er wel uit met zijn 3en.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')