abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144615223
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Sahih al Muslim is m.i. een relatief betrouwbare Hadith.

Volgens mij was hij dat ook. Ik beschouw hem als een valse profeet die met valse profetieën een hoop mensen heeft geïndoctrineerd. De bindende factor was de Koran. De mensen die hem volgden min of meer zijn leger.
Ik denk dat Muhamed zeker niet slecht was. Hij was even schone mens als andere profeten zoals Jezus vzmh.
Alleen mensen volgen niet precies de Koran en de profeet van Islam.

[ Bericht 0% gewijzigd door TitanicLover op 17-09-2014 09:49:36 ]
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_144615245
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Joden en Christenen werden onderdrukt en uitgeknepen in gebieden waar de Islam overheersend was. De Tafsir van Ibn Kathir is hier ook duidelijk over.

De eerdere Koranverzen waren wat milder, maar dat komt vooral omdat het leger van Mohammed toen nog niet zo sterk was. Nadat zijn leger op orde was, kwam de ware aard naar boven en met deze ware aard een hoop vijandige taal.
In theorie verdedigt de sharia niet-moslims meer, zo hoeven ze geen belasting te betalen. :)
pi_144615314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:39 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

In theorie verdedigt de sharia niet-moslims meer, zo hoeven ze geen belasting te betalen. :)
Pardon? Djizja anyone?
Had je het over onwetendheid?
Racist
pi_144615315
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Eh, nee. ;) Dat is het omdraaien van oorzaak en gevolg. Joodse machthebbers in de VS is een sprookje, geboren uit antisemitsme en springlevend door (o.a. Islamitische) afgunst en haat.

Als je het mij vraagt, komt het nu vooral door onmacht.

Joden en moslims leefden (en leven) vredig naast elkaar als moslims de macht hebben. Joden voelen zich prima thuis in andere culturen, zeker culturen die de hunne laten voor wat ze zijn (en zo is het geregeld binnen de islam). Dus ja, dat werkt prima.

Maar ja, Israël is gesticht op wat moslims als hun oorspronkelijke gebied beschouwen. Joden hebben het daar voor het zeggen en er is niets dat de islam daar aan kan doen. Het is een schandvlek op de islam, het bestaan van Israël, en een nog grotere schandvlek dat de Arabische wereld er zo machteloos tegen is. Vandaar de afgunst, de haat, het extremistische gedachtengoed dat bij zoveel moslims gangbaar is. Zelfs bij Nederlandse!

En vandaar de sprookjes over vermeende machthebbers, influisteraars, lobbies enzovoort.
Ik geloof ook niet in illuminati. Ik zeg alleen dat politiek nooit perfect is verlopen .
pi_144615357
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Pardon? Djizja anyone?
Had je het over onwetendheid?
Weer wat geleerd :)
pi_144615553
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:38 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Ik denk dat Muhamed zeker niet slecht was. Hij was even schone mens als andere profeten zoals Jezus vzmh.
Alleen mensen volgen niet precies de Koran en de profeet Islam.
Mwah, zijn omgang met vrouwen, minderjarige meisjes, mensen van een ander geloof... Mohammed heeft ooit ook gezegd “Ik heb dingen tegen God verzonnen en heb hem woorden toegeschreven die hij niet gesproken heeft” .

Deuteronomium 18:20 (Moslims beroepen zich vaak op 18:18 en 18:19 om te 'bewijzen' dat Mohammed een profeet was) stelt Maar als een profeet de euvele moed heeft om in mijn naam iets te zeggen dat ik hem niet heb opgedragen dan moet hij ter dood gebracht worden.

In de Bijbel wordt ook vaak gewaarschuwd voor valse profeten, o.a.:

Mattheüs 7:15 - Wacht u voor valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.

Mattheüs 24:24 - Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Mohammed steunde aanvankelijk ook de ongelovigen. Dat had, zoals eerder gezegd hier, wsl. alles te maken met de toen nog beperkte slagkracht van zijn leger.
pi_144615606
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:44 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Weer wat geleerd :)
Lees het stuk gerust even verder om een idee te krijgen hoe de islam in no-time tot aan Marokko toe met het zwaard verspreid is. De keuze was toen moslim worden, òf belasting betalen, òf wegwezen òf afgemaakt worden. Misschien herken je hierin de werkwijze van ISIS. Er is weinig "verdedigends" aan en Israël en de VS bestonden ook nog niet.
Racist
pi_144615613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:39 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Ze moeten juist wel belasting betalen. :) Ook zijn er nog een hele hoop andere regels over hoe om te gaan met in de ogen van de Islam ongelovigen.
pi_144615755
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:55 schreef Toga het volgende:

[..]

Lees het stuk gerust even verder om een idee te krijgen hoe de islam in no-time tot aan Marokko toe met het zwaard verspreid is. De keuze was toen moslim worden, òf belasting betalen, òf wegwezen òf afgemaakt worden. Misschien herken je hierin de werkwijze van ISIS. Er is weinig "verdedigends" aan en Israël en de VS bestonden ook nog niet.
pi_144615763
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze moeten juist wel belasting betalen. :) Ook zijn er nog een hele hoop andere regels over hoe om te gaan met in de ogen van de Islam ongelovigen.
pi_144615895
Die regels schrijven overigens vooral voor om ze te vernederen en als 2e rangs burgers te behandelen.
pi_144616769
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:59 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Mijn opa had goede herinneringen aan Oezbekistan. Hij voelde zich veel beter daar dan in Amerika. En veel Oezbeekse joden die ik heb ontmoet afkomstig uit Amerika. In Israel geboren Oezbeekse joden voelen zich wel verwant met land Israel. Is logisch want je bent daar geboren. Maar veel oudere joden hadden toch goed in muslim landen ( denk aan Marokkaanse joden, uit Tunesie of Iran)
In Oezbekistan, en overig Centraal-Azië, kan dat anders liggen, maar in een groot merendeel van de moslimlanden werden joden onderdrukt door de regering. De geschiedenis van joden in bijv. Jemen was heel problematisch, toch hoor ik ook amper slechte herinneringen van mijn familie over Jemen.
pi_144617519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee. Tegenwoordig niet meer. Tegenwoordig is de machtsverdeling in Palestina ten gunste van de joden. Niet vredig meer.
Grappig he?
Wat wil je nou bereiken in dit topic Kees? Want wat je hier typt is de grootste onzin. Beetje kennis van geschiedenis kan geen kwaad.

Na Wo2 verloor de Ottomanen PUNT. Het rijk dat zij 500 jaar beheerst werd opgedeeld door de gealieerden. Maw: lijntjes /grensjes getrokken. Palestine bestaat niet.Kun jij mij één Palestijnse leider of koning geven? Maar eentje. En dan voor de TV tijdperk hè.

Als je het internationaal gerechtshof niet serieus neemt, wat wie dan wel? Gazanen? Als alles toch maar af te doen is als "bla bla" en "onbetrouwbaar" dan kunnen we evengoed de aardbol samen vastpakken en er flink mee schudden en kijken hoe alles dan uitkomt niet waar? is dat een eerlijke deal?

In mei 1948 werd de lokale Arabische- Palestijnse bevolking vergezeld door 7 Arabische omringende landen in een gezamelijke poging om de nieuwe Joodse staat te vernietigen. Zij werden aangemoedigd door de Arabische leiders , die beloofde dat ze (Arabische Palestijnen) als overwinnaars terug zouden keren in het land Israel. Later, als gevolg van de mislukte oorlog en inspanningen vluchte naar schatting 500.000 Arabische Palestijnen naar de naburige Arabische gebieden.

Omdat men hier graag wil meten. Er zijn veel meer joodse vluchtelingen dan Arabische Palestijnen. En dat niet alleen, al deze joodse vluchtelingen uit Arabische landen zijn gedwongen.

Meer dan 850.000 joden zijn gevlucht uit de ancient joodse gemeenschappen door de Islam en de Arabische bezetting van het midden Oosten. Zij zijn uit hun huizen gedwongen. Joden werden ontdaan van hun burgeschap en hun bezittingen in beslag genomen.

In tegenstelling : 160.000 Arabische Palestijnen aanvaarden het aanbod van Israël om te blijven in de Israelische staat en vandaag de dag wonen er meer dan 1,5 miljoen Israelisch- Arabische burgers met volledige gelijke rechten in Israël ( 25% van de totale bevoling)

Heb je ooit gehoord van joodse vluchtelingenkampen? Ik dacht van niet. De joodse vluchtelingen werden meteen welkom geheten in Israël en andere landen. Waarom dan, na meer dan 60 jaar, zijn de Arabische Palestijnse vluchtelingen nog steeds niet ontvangen en opgenomen door hun eigen broeders? Waarom is dit nog steeds een probleem? En hoe kan het dan dat hun aantallen van 500.000 naar 4,7 miljoen zijn gegroeid??

Veel vragen hè?

De trieste realiteit is dat de Arabische- Palestijnse vluchtelingen nooit een kans hebben gehad. Pogingen tot hervestiging werden geblokkeerd door verschillendende discrimerende wetten in Arabische landen zoals:

-een verbod op het ontvangen van burgerschap ( met uitzondering van Jordanië)
-Hen de toegang weigeren tot beroepen
-de beperking op het bezit van land -de ontkenning van onderwijs en de gezondheidszorg.

En wat was de rol van de Verenigde Naties? Helaas niets. Terwijl alle vluchtelingen in de wereld worden bijgestaan door de UNHCR worden de Palestijnse vluchtelingen in het Nabije Oosten bijgestaan door de UNRWA , dat speciaal is opgericht voor de Palestijnen. Waarom kunnen de Palestijnse vluchtelingen niet ingedeeld worden bij vluchtelingen uit Bosnië, Congo of Darfur en zoveel anderen? Het antwoord is: terwijl de UNHCR vluchtelingen helpen te hervestigen, helpt de UNRWA Palestijnen juist hun status als vluchteling te behouden. bvb:

- vluchtelingen van de UNHCR verliezen hun status als vluchteling en krijgen burgerschap van het land waarin ze wonen. Palestijnse vluchtelingen niet.

-vluchtelingen van de UNHCR kunnen hun status niet doorgeven op de volgende generaties: de Palestijnse vluchtelingen van UNRWA kunnen dit wel ( vader op zoon. Moeder op dochter ect ect ect generatie op generatie)

- vluchtelingen van de UNHCR worden aangemoedigd zich te vestigen in andere landen of te integreren in hun gastlanden. De UNRWA voorkomt juist zo'n dergelijk beleid

De verenigde naties besteed aan een Palestijnse vluchteling bijna 3x meer dan een niet- Palestijnse vluchteling en heeft 30x meer personeel ter beschikking dan niet-palestijnse vluchtelingen.

Gedurende de 20ste eeuw heeft de UN miljoenen vluchtelingen geholpen met oplossingen, terwijl de UNWRA , de Palestijnse organistatie voor de Palestijnen......tja ..helemaal niets heeft gedaan. Noppes.

In Israël is voor iedere burger gelijke rechten. Vrijheid van religie. Jij als katholiek, zou jij kunnen bidden in Jeruzalem denk je? En in gebieden waar nu IS rondhangt? Waar zouden je ouders liever gaan rondhangen? Israël of Noord Irak? Heb je ooit zoiets gezien als 'verboden voor Arabieren of Christenen of Joden' in Israël? Moeten de muslims of christenen meer belasting betalen in Israel? En hebben zij geen Israelische staatsburgerschap? Mogen ze gebruik maken van de gezondheidszorg?

Waarom verdoe ik mijn tijd ook. Ik vraag me nu ernstig af wat jij in topics als deze rondhangt. Als Arabier of muslim zou ik nog kunnen voorstellen en begrip op brengen. Mijn vriendin komt uit Djibouti en zij voelt zich erg betrokken bij het lot van de Palestijnen. Uiteraard. Net zoals Christenen overal in de wereld zich bekommeren om Christenen in Arabische landen waar de aantallen dramatisch is gedaald. Evenals alle joden zich verwant voelen met de staat Israël. Zo voel ik mij als Nederlander ook verwant met de ramp van MH17.

Maar waarom jij je zo verwant voelt met Palestijnen en dan ook nog zo'n enorme blinde waas voor je ogen hebt begrijp ik niet zo goed. Zelfs mijn (streng) religieuze vriendin heeft een mildere kijk en kan wat meer relativeren dan jij. Is er iets gebeurd met jou in het verleden? Hebben joden je iets gedaan? Als ik je postgeschiedenis bekijk lijkt me inderdaad duidelijk dat er iets meer achter zit dan alleen tegen een staat in het midden Oosten. Geeft niets hoor. Maar dan kan ik mijn tijd beter niet meer besteden. Je blijft bij jouw eigen visie ( vol met onwaarheden maar ach niemand heeft de waarheid in pacht) Laat de vraag wat ik aan het begin van de topic stelde maar vallen , want ik weet wel wat je doet in deze topic.

Shalom.
pi_144617944
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:45 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

In Oezbekistan, en overig Centraal-Azië, kan dat anders liggen, maar in een groot merendeel van de moslimlanden werden joden onderdrukt door de regering. De geschiedenis van joden in bijv. Jemen was heel problematisch, toch hoor ik ook amper slechte herinneringen van mijn familie over Jemen.
Er wonen zo goed als geen joden meer in Oezbekistan. Ze zijn allemaal naar Amerika of Israël vertrokken. In Oezbekistan kun je beter niet rondhangen momenteel. De president wil dat de Bukharian terugkeren. Hij wil namelijk de banden met Israël aanscherpen.
  woensdag 17 september 2014 @ 14:47:10 #276
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144623994
quote:
Duizenden Palestijnen vluchtten naar Europa

Duizenden Palestijnen uit de Gazastrook zijn naar Europa gevlucht door het recente geweld tussen Israël en de Hamasbeweging.

Volgens de Israëlische krant Haaretz worden de vluchtelingen door tunnels over de grens met Egypte gesmokkeld. Van daaruit gaan ze met boten richting Europa.

Sinds de ondergang afgelopen week van twee schepen met vluchtelingen op de Middellandse Zee worden tientallen mensen uit de Gazastrook vermist. De vluchtelingen betalen naar verluidt 3.000 dollar om naar Europa te komen.

De Palestijnse Bevrijdingsorganisatie Fatah van president Mahmoud Abbas beschuldigt Hamas ervan deel uit te maken van het netwerk van mensensmokkelaars.

Door: ANP
Europa is Israël en Hamas dankbaar.
Say what?
pi_144624123
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:47 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Europa moet haar grenzen maar eens wat beter bewaken.
pi_144624178
quote:

[..]

Ze zijn van harte welkom.
pi_144625971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze zijn van harte welkom.
Ze kunnen zó in de huizen van de joden die wegens antisemitisme naar Israël zijn vertrokken.
Racist
pi_144628637
quote:

[..]

Uiteraard komen ze naar Europa ze kunnen nergens terecht. Dat was 60 jaar geleden al en zou nu niet spontaan veranderen. Plus beseffen ze maar al te goed hoe f*cked up middle East aan het worden is met die slachtpartijen.

Ik geef ze groot gelijk. Ze zijn iig niet alleen. Duizenden Christenen , Koerden ect zijn ook op de vlucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')