abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144318926
Zijn er vooropleidingen voordat je naar de rockacademie gaat voor de rockacademie? Net zoiets als de NPAC, alleen dat is dus voor na vmbo.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_144319036
een maatje van mij heeft zelf conservatorium gedaan, en geeft elke week zo een 10 uur les aan mensen , dus ik denk dat als je een oproep plaatst dat jij ook wel zo een persoon kan vinden, en dat die je een beetje klaarstoomt met techniek en kennis!

ja of je gaat googlen wat de toelatings eisen zijn en ga je dan zelf op zoek naar de les stof en gaat gewoon zelfstandig leren!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_144319127
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef pionnetje het volgende:
een maatje van mij heeft zelf conservatorium gedaan, en geeft elke week zo een 10 uur les aan mensen , dus ik denk dat als je een oproep plaatst dat jij ook wel zo een persoon kan vinden, en dat die je een beetje klaarstoomt met techniek en kennis!

ja of je gaat googlen wat de toelatings eisen zijn en ga je dan zelf op zoek naar de les stof en gaat gewoon zelfstandig leren!
Ik heb al les ;), alleen de eisen van de Rockacademie in 2 jaar halen valt nog wel te doen, alleen daarnaast moet je ook met een portfolio komen met band en buhne ervaring en andere stages.
pi_144319688
Ga eens weg met je onzin.

[ Bericht 50% gewijzigd door motorbloempje op 08-09-2014 18:21:40 ]
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_144410955
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:57 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Ik heb al les ;), alleen de eisen van de Rockacademie in 2 jaar halen valt nog wel te doen, alleen daarnaast moet je ook met een portfolio komen met band en buhne ervaring en andere stages.
Als je al les hebt moet dat in 2 jaar wel lukken (ligt een beetje aan de leraar).

Je portfolio daar kunnen we je niet mee helpen. Doe mee aan audities om in een bandje te komen. Zelf vind ik het vrij onzinnig dat dat een toelastingseis is, maar goed.

Voor vragen mbt muziektheorie kun je altijd hier terecht: MUZ / Muziek theorie topic #2 ;)

Maar weet niet of je theorieles krijgt. Ik zou uitkijken met mensen die menen te weten verstand te hebben en je dingen structureel verkeerd uitleggen (over heel veel dingen bestaan misvattingen die door iedereen maar kwakkeloos worden overgenomen, zelfs op de site van de rockademie zélf staan fouten onder het kopje theorie viel mij op).

Succes iig!
I feel kinda Locrian today
pi_144424485
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 01:09 schreef starla het volgende:

[..]

Als je al les hebt moet dat in 2 jaar wel lukken (ligt een beetje aan de leraar).

Je portfolio daar kunnen we je niet mee helpen. Doe mee aan audities om in een bandje te komen. Zelf vind ik het vrij onzinnig dat dat een toelastingseis is, maar goed.

Voor vragen mbt muziektheorie kun je altijd hier terecht: MUZ / Muziek theorie topic #2 ;)

Maar weet niet of je theorieles krijgt. Ik zou uitkijken met mensen die menen te weten verstand te hebben en je dingen structureel verkeerd uitleggen (over heel veel dingen bestaan misvattingen die door iedereen maar kwakkeloos worden overgenomen, zelfs op de site van de rockademie zélf staan fouten onder het kopje theorie viel mij op).

Succes iig!
Ik heb me er inmiddels nog wat verder in verdiept en ben van plan eerst de Herman Brood academie te doen.
pi_144449766
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:30 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Ik heb me er inmiddels nog wat verder in verdiept en ben van plan eerst de Herman Brood academie te doen.
Volgens mijn zijn die toelatingseisen iets minder streng ook.
pi_144456273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:40 schreef starla het volgende:

[..]

Volgens mijn zijn die toelatingseisen iets minder streng ook.
Klopt, daar krijg ik de kans om in bands te spelen en stages te doen, waardoor ik daarna wil proberen door te stromen naar de Rockacademie. Heb drie dagen geleden al een mail gestuurd naar de hba alleen ze willen nog niet echt reageren :/
pi_144586054
RockCity Eindhoven? http://www.rockcityinstitute.nl/website/TLL/rockcityinstitute.php

MBO niveau RockAcademie. En denk dat je voor beide een onnoemelijke hoeveelheid talent nodig hebt.
Mon 'en!
pi_144586653
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:20 schreef bloempjuh het volgende:
RockCity Eindhoven? http://www.rockcityinstitute.nl/website/TLL/rockcityinstitute.php

MBO niveau RockAcademie. En denk dat je voor beide een onnoemelijke hoeveelheid talent nodig hebt.
Daar wordt altijd heel panisch over gedaan, maar dat valt reuzemee hoor. Klinkt misschien debiel, maar een stukje charme en 'klik' komt er ook bij kijken, zoals bij elk 'sollicitatiegesprek' of auditie.

Ik was toegelaten tot het conservatorium voor gitaar (eigenlijk opleiding compositie en productie oid), terwijl ik echt geen wereldtalent ben; shredden enzo is aan mij niet besteed. Maar ik was één van de weinige vrouwen op gitaar en heb een relatief goed gehoor (dus riedeltjes naspelen was vrij eenvoudig) daarnaast heb ik heel lang piano gespeeld en vonden ze mijn improvisaties goed.

Was zelf een beetje verbaasd want moest solfège doen en dat blijft een zwakke kant, dat onderdeel best wel verneukt. Dat gaven ze ook wel toe, maar je moest ook 3 eigen nummers toesturen en die vonden ze weer goed. Het theorie-examen had ik bovendien 'geaced'.

Dus al met al aangenomen.

Ik denk dat ze meer op zoek zijn naar authenticiteit en muzikaliteit dan iemand die zijn instrument knettergoed beheerst, maar niet eens een I - IV - V kan naspelen op gehoor en daarover een pentatonisch toonladdertje kan spelen.

Wat ik ook had begrepen is dat Groningen waar ik zat (Prins Claus) net minder streng is dan bijvoorbeeld het Koninklijk conservatorium in Den Haag.

[ Bericht 1% gewijzigd door starla op 16-09-2014 14:49:06 ]
pi_144590763
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:42 schreef starla het volgende:

[..]

Daar wordt altijd heel panisch over gedaan, maar dat valt reuzemee hoor. Klinkt misschien debiel, maar een stukje charme en 'klik' komt er ook bij kijken, zoals bij elk 'sollicitatiegesprek' of auditie.

Ik was toegelaten tot het conservatorium voor gitaar (eigenlijk opleiding compositie en productie oid), terwijl ik echt geen wereldtalent ben; shredden enzo is aan mij niet besteed. Maar ik was één van de weinige vrouwen op gitaar en heb een relatief goed gehoor (dus riedeltjes naspelen was vrij eenvoudig) daarnaast heb ik heel lang piano gespeeld en vonden ze mijn improvisaties goed.

Was zelf een beetje verbaasd want moest solfège doen en dat blijft een zwakke kant, dat onderdeel best wel verneukt. Dat gaven ze ook wel toe, maar je moest ook 3 eigen nummers toesturen en die vonden ze weer goed. Het theorie-examen had ik bovendien 'geaced'.

Dus al met al aangenomen.

Ik denk dat ze meer op zoek zijn naar authenticiteit en muzikaliteit dan iemand die zijn instrument knettergoed beheerst, maar niet eens een I - IV - V kan naspelen op gehoor en daarover een pentatonisch toonladdertje kan spelen.

Wat ik ook had begrepen is dat Groningen waar ik zat (Prins Claus) net minder streng is dan bijvoorbeeld het Koninklijk conservatorium in Den Haag.
Nou, talent heb ik niet hoor. Maar ik denk dat een mbo-opleiding mij nog wel moet lukken. Of ik dan vervolgens aangenomen word op een conservatorium of rockacademie, wordt de vraag. Ik probeer ook een beetje zicht te krijgen op de nodige capaciteiten voor een mbo-opleiding alleen krijg geen duidelijk antwoord :(

[ Bericht 5% gewijzigd door Propellerheads op 16-09-2014 16:59:38 ]
pi_144592841
Tsja, wat voor elke muziekopleiding geldt: instrumentbeheersing (of goede stem) en muzikaliteit.

Afhankelijk van niveau en instituut verschillen de eisen.

Als ik dat van Rockcity lees, valt dat wel mee volgens mij. Je hebt bijvoorbeeld niet eens een theorie-examen. Je moet optreden en uitleggen waarom je graag muzikant wilt worden en waarom dáár. Dus eigenlijk een sollicitatiegesprek met van tevoren een gig. Valt wel mee toch?

Speel gewoon een nummer waarin je jouw skills goed kunt tonen.
pi_144622975
RockCity heeft misschien geen theorie-examen, maar heeft een redelijk strenge 'jury' om door de selectie te komen. Maar je kunt 't altijd proberen :)
Mon 'en!
pi_144623155
Wie niet waagt, wie niet wint ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')