nouja al die namen zijn in europa natuurlijk ook nooit mainstream geweest... muv saundersons Inner City dan missquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:29 schreef drexciya het volgende:
[..]
Zo is het en we kunnen nog wel even doorgaan: Armando, Kerri Chandler, Kevin Saunderson, Damon Wild, Kenny Larkin, Underground Resistance, Joey Beltram, Frankie Knuckles, Robert Owens, Mr. Fingers/Larry Heard.
En dat zijn allemaal namen die sinds eind 80 (of eerder) of begin 90 al bekend waren in Europa. Vrijwel allemaal bekender in Europa dan in de VS. Er zijn nog steeds goede nieuwe artiesten, maar hetgeen nu als EDM wordt "verkocht" is echt treurige rommel.
Niet echt mainstream, maar in de betere clubs en festivals toch wel bekende namen en dat al heel lang. En dat is iets anders dan hoe obscuur deze artiesten in de VS zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:49 schreef Casiotone het volgende:
[..]
nouja al die namen zijn in europa natuurlijk ook nooit mainstream geweest... muv saundersons Inner City dan miss
Bekendheid is volgens mij niet af te meten of je in een club of festival staat. VS heeft zijn eigen festivals, wij hebben hier Dave Clark en Foo Fighters op zelfde festival staan. Dat is in VS gedachte haast onmogelijk dus zie je deze artiesten niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:50 schreef drexciya het volgende:
[..]
Niet echt mainstream, maar in de betere clubs en festivals toch wel bekende namen en dat al heel lang. En dat is iets anders dan hoe obscuur deze artiesten in de VS zijn.
Ik luister techno vanaf mijn 13e, wat nu zeven jaar is integenstelling tot al die aandachtshoeren die het net 3 jaar tof vinden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:19 schreef Casiotone het volgende:
[..]
ik heb steeds het gevoel dat TS dat ook is maar dat zelf meent niet te zijn. Ik weet niet waarom misschien omdat ie jong is en doet alsof ie alles weet. en de term EDM gebruikt
Denk aan awakenings toen het nog geen massafestijn wasquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:49 schreef Casiotone het volgende:
[..]
nouja al die namen zijn in europa natuurlijk ook nooit mainstream geweest... muv saundersons Inner City dan miss
precies het bewijs dat 2 dingen die afzonderlijk van elkaar lekker zijn bij elkaar afschuwelijk kunnen zijnquote:
Ik geef het de term piemeltjeshouse (bij de breakdown broek los en lekker zwaaien met dat ding), maar pannekoekenhouse dekt de lading ook behoorlijk.quote:
Nu kan ik Ariana Grande niet meer zonder een pener tussen haar beentjes voorstellen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:54 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik geef het de term piemeltjeshouse (bij de breakdown broek los en lekker zwaaien met dat ding), maar pannekoekenhouse dekt de lading ook behoorlijk.
Het gaat er meer om dat de techno sound dan gebruikt word door commerciële urban artiesten voor op de radio. Dat zag je laatst ook al gebeuren met dat 'deep house' nummer.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:19 schreef Buschetta het volgende:
** NEWSFLASH **
TS Techno komt uit de jaren 80... er was een topic op het internet in 2000 waar geklaagt werd dat Techno was verkracht..
Jij luistert naar DIE techno.
EDM is gewoon alle house muziek... period..
http://en.wikipedia.org/wiki/Techno
Alle muziek is kut als je er niet van houdt.. grow up.
Dat is al eeuwen aan de gangquote:Op dinsdag 9 september 2014 21:36 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de techno sound dan gebruikt word door commerciële urban artiesten voor op de radio. Dat zag je laatst ook al gebeuren met dat 'deep house' nummer.
tnxquote:Op dinsdag 9 september 2014 21:47 schreef Casiotone het volgende:
Buschetta weet het goed te relativeren
Wat een onzin. Dat jij niet beter weet doet niets af aan het feit dat er naast die "fucking commerciële" house ook al zat "underground" was. Om maar wat voorbeeldjes te noemen:quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:39 schreef Buschetta het volgende:
Kijk eens hoe fucking commercieel de house in NL in de jaren 90 was... dat is nu "underground"
Check die labels eens.. eerste is Speedy J. Was echt niet meer underground in die tijd. Die tweede plaat heb ik... vette shit idd. Maar wel commercieel. Mills was toen resident DJ in Tresor.. ga me niet vertellen dat die toen niet commercieel wasquote:Op dinsdag 9 september 2014 23:37 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat jij niet beter weet doet niets af aan het feit dat er naast die "fucking commerciële" house ook al zat "underground" was. Om maar wat voorbeeldjes te noemen:
Joh, je hoeft mij niet uit te leggen wie Jochem Paap is kutnewbie. En zelfs dat nummer heeft nooit airplay gehad op de mainstream zenders. Laat staan dat ie werd platgedraaid in reguliere discotheken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:48 schreef Buschetta het volgende:
Check die labels eens.. eerste is Speedy J. Was echt niet meer underground in die tijd. Die tweede plaat heb ik... vette shit idd. Maar wel commercieel. Mills was toen resident DJ in Tresor.. ga me niet vertellen dat die toen niet commercieel was
Wel goede platen idd en inderdaad anders dan de meuk die ik bedoelde.. Wilde wel zo zijn dat dezelfde producers die die goede platen maakten ook die zooi maakten. Flamman & Abraxas waren ook underground ooit maar die kwamen met techno hippies enzo.
Frusti mannetje dat waarschijnlijk nooit een club van binnen heeft gezien, niet commercieel.. alles wat in clubs werd gedraaid op ibiza was dat.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Joh, je hoeft mij niet uit te leggen wie Jochem Paap is kutnewbie. En zelfs dat nummer heeft nooit airplay gehad op de mainstream zenders. Laat staan dat ie werd platgedraaid in reguliere discotheken.
Jeff Mills al helemaal niet. Denk dat jouw definitie van "commercieel" nogal afwijkt van de gangbare definitie.
Zoals je zelf al aangeeft, Flamman & Abraxa zijn een stel sellouts, dat je daarmee moet aankomen als voorbeeld zegt wel genoeg, maar dat maakt de rest van de house/technoscene niet commercieel.
Het geeft alleen maar aan dat jij niet beter weet...
quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:39 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ik luister techno vanaf mijn 13e, wat nu zeven jaar is integenstelling tot al die aandachtshoeren die het net 3 jaar tof vinden.
Overigens gebruik ik (commerciele) EDM om al die belachelijke urban/dance/pop hitjes te beschrijven. Niet commerciele EDM klinkt voor mij als bigroom/oppervlakkige progressive house, french house, en latin/dutch house. De rest valt er buiten.
Dat klinkt wel behoorlijk pretentieus. "Ja maar ik luister het al vanaf m'n 13e dus ik ben so hardcore technohead".quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:28 schreef Eyip het volgende:
[..]
Kan het ook niet meer vinden in de archieven. Alleen hier nog te beluisteren, zelf ff mp3 maken?
http://3voor12.vpro.nl/lu(...)rogram.12847445.html
Awake is al sinds ik ga een massafestijn. FYI, mijn eerste keer was in 2007.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:46 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Denk aan awakenings toen het nog geen massafestijn was
Kauwgomballenhouse of MickyMouse-housequote:Op dinsdag 9 september 2014 19:54 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik geef het de term piemeltjeshouse (bij de breakdown broek los en lekker zwaaien met dat ding), maar pannekoekenhouse dekt de lading ook behoorlijk.
Dat zeg ik niet, maar ik ben zeker geen "ik-ben-hip-want-ik-luister-techno-en-draag-vintage-kleding-en-eet-alleen-biologisch" figuurtje. Of de eerder genoemde "ik-vind-techno-tof-want-m'n-maten-gaan-erheen-en-ik-hou-van-lekker-beuken" dispuutjuppie.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:24 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt wel behoorlijk pretentieus. "Ja maar ik luister het al vanaf m'n 13e dus ik ben so hardcore technohead".
Je zegt het niet, maar zo komt het wel over.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:37 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik ben zeker geen "ik-ben-hip-want-ik-luister-techno-en-draag-vintage-kleding-en-eet-alleen-biologisch" figuurtje. Of de eerder genoemde "ik-vind-techno-tof-want-m'n-maten-gaan-erheen-en-ik-hou-van-lekker-beuken" dispuutjuppie.
Prima.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Je zegt het niet, maar zo komt het wel over.
Helemaal niks. Die dingen in je leven nemen om tot een bepaalde groep te horen wel.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:47 schreef Casiotone het volgende:
Wat is er mis met vintage kleding en biologisch eten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |