Minimal zal ook niet iedereen leuk vinden, moet je maar net begrijpen net zoals deep house of space muziek van james holden. Minimal brengt mij in een ontzettend vette groove/state of mind/mechanische trance. Als EDM sprinters zijn, zijn minimal de marathonlopers.quote:Op maandag 8 september 2014 01:15 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hmmm minimal ben ik ook nooit zo'n fan van geweest, doe mij dan maar lounge.
Ben zelf een liefhebber van de hardere trance. AvB had een geweldige set bij ASOT650 Utrecht
Vanaf Allen Watts - Blackout gaat hij los
Zoals ik hierboven al post, minimal is niet voor iedereen weggelegd. Het probleem is juist andersom, commercieel klinkt vaak kut omdat het te 'gemaakt' en '13 in een dozijn' is. Niet omdat het onder de noemer 'commercieel' valt.quote:Op maandag 8 september 2014 01:17 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Zolang de BPM maar tussen de 120 en 190 is.
Maar minimal._____! En dan ook nog hierboven beweren dat je een normaal werkend gehoor heb?
Ach ja, kijk vooral uit dat je niet commercieel word, iets wat de massa waardeert. Dat mag natuurlijk niet.
[..]
Lekkerrr.
Gebruik je ook smeerolie voor je schroeven?quote:Op maandag 8 september 2014 01:17 schreef peterkailey het volgende:
Minimal brengt mij in een ontzettend vette groove/state of mind/mechanische trance.
quote:Op maandag 8 september 2014 01:17 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Minimal zal ook niet iedereen leuk vinden, moet je maar net begrijpen net zoals deep house of space muziek van james holden. Minimal brengt mij in een ontzettend vette groove/state of mind/mechanische trance. Als EDM sprinters zijn, zijn minimal de marathonlopers.
Armin heeft ondanks zijn grote naam altijd wel lekkere platenkeuze. Ik ga deze morgen ff opzetten
Het gaat mij er niet zozeer om dat de massa het waardeert, soms zijn het prima platen. Tsunami bijv. Wat mij meer verbaast is dat er soms van die platen tussenzitten die hits worden en continue op de radio gedraaid worden waarbij ik denk 'hoe kan dit in godsnaam populair zijn' - van die piemeltjeshouse zegmaar. Een beter woord kan ik er niet voor vinden. En dan zie je ook van die mensen er helemaal op los gaan in clubsquote:Op maandag 8 september 2014 01:17 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Zolang de BPM maar tussen de 120 en 190 is.
Maar minimal._____! En dan ook nog hierboven beweren dat je een normaal werkend gehoor heb?
Ach ja, kijk vooral uit dat je niet commercieel word, iets wat de massa waardeert. Dat mag natuurlijk niet.
van muziek genieten kan dan ook een cosmische ervaring zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 01:21 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Gebruik je ook smeerolie voor je schroeven?
Jeetje wat klinkt dat van een niveau 'sterrenkind'.
Tja, als je het verschil niet kent tussen een doorsnee edm feest van 6 uur of 2 dagen lang doorgaan op techno/minimal feesten dan kan je ook niet meepraten.quote:Op maandag 8 september 2014 01:21 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]![]()
Verder, begrijpen? Kom op man. Welke drug gebruikt men in die scene?
Oh daar geef ik je helemaal gelijk in hoor. Het begon met Tsunami, toen kwam weet ik veel wat, nu is er weer één die Wildfire heet. Het zijn van steeds van die liedjes vernoemd naar natuurgeweld ofzo,quote:Op maandag 8 september 2014 01:23 schreef MAHL het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet zozeer om dat de massa het waardeert, soms zijn het prima platen. Tsunami bijv. Wat mij meer verbaast is dat er soms van die platen tussenzitten die hits worden en continue op de radio gedraaid worden waarbij ik denk 'hoe kan dit in godsnaam populair zijn' - van die piemeltjeshouse zegmaar. Een beter woord kan ik er niet voor vinden. En dan zie je ook van die mensen er helemaal op los gaan in clubs
Jawel ... buitensporig soms. Moest alleen erg gniffelen om de gekozen omschrijving van TS.quote:Op maandag 8 september 2014 01:25 schreef Casiotone het volgende:
[..]
van muziek genieten kan dan ook een cosmische ervaring zijn.
hou jij niet van muziek?
Jij hebt echt geen idee waar je over praat he?quote:Op maandag 8 september 2014 01:26 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Oh daar geef ik je helemaal gelijk in hoor. Het begon met Tsunami, toen kwam weet ik veel wat, nu is er weer één die Wildfire heet. Het zijn van steeds van die liedjes vernoemd naar natuurgeweld ofzo,
En in principe is het net als een Ben Stiller of een Adam Sandler film. Na de eerste gezien te hebben blijven ze steeds hetzelfde.
Denk ook wel dat zulk soort ervaringen niet echt passen bij de mainstream muziek. Daar is het ook niet voor gemaakt in tegenstelling tot de wat dieper gelegen genre's.quote:Op maandag 8 september 2014 01:25 schreef Casiotone het volgende:
[..]
van muziek genieten kan dan ook een cosmische ervaring zijn.
hou jij niet van muziek?
Ik ook heb de vrijdag t/m maandag feesten meegemaakt. (Industrial) Hardcore tot techno. Legaal en illegaal.quote:Op maandag 8 september 2014 01:26 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Tja, als je het verschil niet kent tussen een doorsnee edm feest van 6 uur of 2 dagen lang doorgaan op techno/minimal feesten dan kan je ook niet meepraten.
quote:Op maandag 8 september 2014 01:30 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Ik ook heb de vrijdag t/m maandag feesten meegemaakt. (Industrial) Hardcore tot techno. Legaal en illegaal.
Maar minimal. De muziek, is gewoon... te minimaal. Te veel lege ruimte. Lege ruimte is geen muziek, dat is het gebrek aan muziek. Een filosoof zou dat natuurlijk weer de schoonheid van stilte noemen....
Het gaat bij minimal eerder om een groove of ambiance ipv een emotionele melodielijn. Dat klopt. Muziek hoeft niet altijd maar een hook te hebben om muziek te zijn, denk aan drums en percussie.quote:Op maandag 8 september 2014 01:30 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Ik ook heb de vrijdag t/m maandag feesten meegemaakt. (Industrial) Hardcore tot techno. Legaal en illegaal.
Maar minimal. De muziek, is gewoon... te minimaal. Te veel lege ruimte. Lege ruimte is geen muziek, dat is het gebrek aan muziek. Een filosoof zou dat natuurlijk weer de schoonheid van stilte noemen....
Dit is dan weer redelijke onzin. Dat jij een bepaalde dichtheid in het geluid nodig hebt betekend niet dat minimalere muziek geen muziek is of per definitie kut.quote:Op maandag 8 september 2014 01:30 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Jawel. Maar ik zie het probleem al. Ik kom uit de Early Rave school.quote:Op maandag 8 september 2014 01:28 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee waar je over praat he?
Hehe mooie afsluiter.quote:Op maandag 8 september 2014 01:31 schreef MAHL het volgende:
[..]
En nu schlaffen. Discussieer ze kinders
Ik doelde voorral op die titel analyse van jequote:Op maandag 8 september 2014 01:35 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Jawel. Maar ik zie het probleem al. Ik kom uit de Early Rave school.
Ik zie een taalbarrière tussen jou en mij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat zal ie goed slapen nuquote:Op maandag 8 september 2014 01:38 schreef peterkailey het volgende:
Het feit dat je in ieder geval op techno/hardcore feesten bent geweest geeft je inderdaad wel wat credits.
Laat ik het er maar ophouden dat ik graag van alles probeer. Ik heb vorige week mijn hele zondag doorgebracht in een (Rhythm &) Blues bar in Nashville. Geweldige muziek.quote:Op maandag 8 september 2014 01:38 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ik doelde voorral op die titel analyse van je
Maar goed ieder zijn smaak. Het feit dat je in ieder geval op techno/hardcore feesten bent geweest geeft je inderdaad wel wat credits.
Dat soort muziek stijlen zijn ook zeker het luisteren waard. Uiteindelijk zijn die toch de basis geweest voor de muziek van nu. Ik luister naast alles zelfs regelmatig klassieke muziek (zou je haast de basis van trance kunnen noemen).quote:Op maandag 8 september 2014 01:43 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Laat ik het er maar ophouden dat ik graag van alles probeer. Ik heb vorige week mijn hele zondag doorgebracht in een (Rhythm &) Blues bar in Nashville. Geweldige muziek.
Maar minimaal kan mij echt niet bekoren.
Maar laten we terugkomen op iets waar we beide over eens zijn. Die fucking urban artiesten die de EDM scene gekaapt hebben.
Afgelopen zomer in NL hoorde ik ook zo'n hoerenkots nummer voorbij komen.
Alleen nu is die onmiskenbare sound gekaapt door deze temeiers.
![]()
![]()
![]()
Iedere tel, soms iedere halve tel, afwisselen tussen beide, beide tegelijk. Zo moeilijk is het niet. Als je big room house gewend bent, waar iedere tel met een oorverdovende 'bass' aangegeven wordt zal het in eerste instantie wel moeilijk zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 01:10 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Hoe dans je in godsnaam op deze muziek??? Of staat iedereen op ketamine op deze fissa's?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |