Jeroen van der Boom. Je scoort punten bij me.quote:Op zondag 7 september 2014 19:20 schreef OOST het volgende:
Dit is pas triest: Jeroen van der Boom, ohnee
Mee eens!quote:Op zondag 7 september 2014 19:25 schreef tong80 het volgende:
Heb meer eerbied voor Frans Bauer en Marianne Weber.
Die had zelf nog een rijmwoordenboek.quote:
Ook een hit vertaalt uit een andere taal, groot geworden in een vertolking die niet het orgineel en ook niet van de vertaler isquote:Ook de Canadees Paul Anka maakte tijdens een bezoek aan Parijs kennis met 'Comme d'habitude'. Hij schreef eveneens een Engelse tekst op Revauxs melodie: 'My Way'. 'My Way' handelt noch over de vermoeide burger van Claude François, noch over Bowies speelse jongeman, maar gaat over iemand die aan het einde van zijn levensweg is aangekomen en niet ontevreden vaststelt dat hij misschien niet altijd het juiste heeft gedaan, maar in elk geval uniek is geweest.
In tegenstelling tot Bowie kreeg Paul Anka van Claude François wèl toestemming om het nummer uit te brengen. Toen Anka vervolgens de Amerikaanse crooner Frank Sinatra wist over te halen het lied op een single uit te brengen, was succes verzekerd. In maart 1969 stond de plaat op 27 in de Amerikaanse Billboard-hitlijst en vanaf dat moment groeide het nummer uit tot een vast onderdeel op het repertoire van elke middelmatige nachtclubzanger. Ook andere getalenteerde artiesten als Elvis Presley droegen bij aan het succes van 'My Way'.
Famous words van Herman Brood.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:34 schreef starla het volgende:
Beter goed gestolen dan slecht bedacht toch?
Maar hij maakte van With A Little Help from My Friends dan ook een goede versie met een paar topmuzikanten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:34 schreef starla het volgende:
Ach ja, Joe Cocker heeft ook nog nooit een eigen nummer geschreven.
Beter goed gestolen dan slecht bedacht toch?
Ik vind over het algemeen dat veel covers van hem minstens net zo goed zijn als het origineel.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar hij maakte van With A Little Help from My Friends dan ook een goede versie met een paar topmuzikanten.
weet ik niet. zo veel ken ik er niet van hem. Alleen Could you be loved en Summer in the city. die 2 zijn echt vreselijk slecht.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:05 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vind over het algemeen dat veel covers van hem minstens net zo goed zijn als het origineel.
Wonder yearsquote:Op woensdag 10 september 2014 00:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar hij maakte van With A Little Help from My Friends dan ook een goede versie met een paar topmuzikanten.
Zit meteen dit te kijkenquote:
Ik vind High Time We Went een van de beste nummers die hij zelf geschreven heeft, maar ik begrijp wat je bedoeltquote:Op woensdag 10 september 2014 10:57 schreef starla het volgende:
Summer in the city slecht ja? Vind het wel lekker hoor zijn versie, lekker rauw.
Leuk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zit meteen dit te kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |