abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6471498
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen deel 16. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van vrijdag 25 oktober 2002.

pi_6473104
Ik neem QT d'r taak maar een keertje over en kopieer hier wat streamverslagen van Mediawatchers (moet ik daar nog iets over communiceren richting hen of kan ik het gewoon 'jatten'?):

0.58 uur
Stefan en Geesje zijn in de badkamer Stefan loopt maar te zingen "das macht unser liebe so anders". Ze lopen maar te zingen, blijkbaar de nummers van die artiest, wiens naam mij ontschoten is. Zo bekend is hij. Ze hebben het prima naar hun zin. Magriet is flink in de lorem en zegt dat assepoester naar huis gaat, en zich af gaat sminken, want het is niet meer mooi. Ze is haar sleutel kwijt, en staat hard te giechelen dat ze lam is.
Ik heb nog een uur en een kwartier. zegt Magriet, nou eerlijk gezegd lalt ze. Ze heeft iets in de dagboekkamer gelegd. Nu zet Magriet het lied FC omhoog in. Als er erinvalt is het maar een vreemde toestand.
Het is blijkbaar daar ook slecht weer.
Magriet gaat maar kamille thee drinken.
Blijkbaar noodweer Ze staan nu uitgebreid in de bungalow voor het raam. Magriet heeft de avond van haar leven.
Ursula die daarnet nog aan Arthur een verslag stond uit te brengen aan het hek staat nu hardstochtelijk te gapen. Voor het raam.
Het daar nu net zo tekeer als hier eerder op de avond, want ik hoort het donderen en waaien, en regenen. Ze laten even een shot van de tuin zien, de bomen zwiepen inderdaad flink heen en weer.
Quincy moet er niet veel van hebben, hij blaft heel vreemd.
Nou blijkbaar vindt BB het weer zeer spectaculair want ik heb drie streams met buitenbeelden, en met de mensen in het huis die uit alle hoeken en gaten naar het weer kijken. Het gaat wel erg tekeer, ik versta de bewoners niet meer.

1.00 uur
Zo te zien is iedereen wakker. Er moeten batterijen gewisseld worden. Jeanette stond even in de kindermodus te piepen dat ze bang was. Ik dacht eerst dat het Quincy was.
Margriet nodigd mensen uit bij haar te komen zitten. Het is ineens zo'n kabaal dat het lijkt of de bliksem in is geslagen, wat een geschreeuw.

1.13 uur
Margriet heeft het nog steeds prima naar haar zin. Sefan heeft ook wel aandacht voor haar, zou dat schelen, Geesje zegt dat ze gaat douchen, en doet Magriet en Stefan de groeten.Arhur en Ursula staan weer verstrengeld in het hek. Er waren een stel dapperen naar buiten gelopen.He Sefan kroelt met Ursula terwijl Arthur aan de andere kant van het hek staat.
Margriet gaat weer naar de bunker, Geesje liep toch nog rond. Ze ruikt lekker fris wordt er gezegt en Margriet verteld dat ze lekker weer haar benen heeft geschoren. Boeind hoor. Sjenet gilt of Magriet drie maanden weg is geweest.

Met dank aan Abbesijn.

Shrink - it's a lifestyle
pi_6473451
Nog maar een keertje van Mediawatchers

1.13 uur
Magriet doet luidruchtig haar intrede en is het eerste uur volgens mij nog niet stil te krijgen. Margriet ligt in bed en Ting probeert haar eruit te trekken. Er wordt weer over de nominaties gesproken, Margriet jut de boel wel op met haar borrels te veel. Wie zitten er weer saai bij het hek??? Arthur en Ursula. Margriet steekt de hele boel aan want het is een drukte van jewelste. Het was heel leuk vertelt ze. Margriet vertelt dat ze haar ene bon aan Sjenet had gegeven maar had liever met de hele ploeg naar het cafe gegaan naar Walter Kroes, dat was hem. Maar dat mocht niet. Ze deed er veel veel langer over om het te vertellen. Ze zegt dat Steef in een blad heeft gestaan met een bril??? Ik versta haar echt niet meer. Van Hummie moest Walter nog een keer terug om te zingen. Aardig van Hummie. Sjenet begint weer met een piepstem te praten, dus daar versta ik niets van. Margriet kan het toch niet laten om nog even over de andere kant te kleppen, en Geesje doet geen moeite om contact te maken volgens Margriet. Maar ze was wel misselijk volgens Margriet, ze zat met zo'n wit koppie. Margriet vindt zichzelf een moederlijk figuur. Ting zegt dat Dennis een blank negertje is.

Margriet begint nu onder grote hilariteit naar Dennis toe te kruipen. Ze gaat met haar hand op hem af en roept daar komt een muisje aangekropen. Dennis heeft ook de grootste lol. Margriet kruipt over alle bedden heen weer terug naar dat van haarzelf. Dennis roept welterusten Ting lekker ding. En Welterusten Margriet. Ze gillen om Tuur. De infraroodlampen mogen wel weg van Margriet, want daar heeft ze het wel mee gehad. Margriet begint nu te zingen over konten. Ze is echt als een balletje zo dronken. Margriet denkt dat ze niet uitzenden, ze vraagt aan de medebewoners of ze weleens gore praat hebben laten horen. Ze spelt nu echt gore woorden. Dennis roept lachend Margriet kappen. Ze heeft een onwijs rotkussen en dit is netjes.

In de bungalow zitten Geesje en Stefan nog na te kletsen, ik versta alleen nog maar de mensen uit de bunker, die bler van Margriet en stem van Dennis overstemmen het gesprek van Geesje en Stefan. Ik hoor echt alleen maar Margriet en die begin ik onderhand wel zat te worden. Even een peuk hoor, ik heb alles uitstaan op Geesje en Stefan na, maar blijf Margriet maar horen, over bedelarmbanden, bonen en weet ik wat voor flauwekul meer.

Gelukkig volgens mij is Margriet in een coma gevallen. Geesje is haar visie op uitgaan aan het uitleggen aan Stefan. Arthur en Ursula zijn ook nog steeds samen in gesprek. De rest slaapt. Arthur vertelt een verhaal dat hij ijs moest halen van zijn ouders en veel te veel geld mee had gekregen. Als ik het goed versta had hij een hele grote drop gekocht voor zichzelf. Zijn ouders hebben ook veel filmpjes en die kijken ze met de kerst. Staat hij zeker met een dropsnor op dat filmpje.

2.37 uur
Geesje vond het wel heftig hoe Patty vorig jaar als er een kandidaat wegmoest, het bracht. Zo van voor wie is Big Brother 2001 dit keer afgelopen en dan met die lampen. Geesje zegt dat ze zichzelf is en niet gaat lopen profileren. Stefan is het met alles eens wat ze zegt. Stefan vindt dat ze al laat zien wie ze is. Geesje vindt dat ze moeten gaan slapen. Geesje vraagt zich af hoe ze iets fysieks kunnen doen en dan de groep kunnen sjuffelen. Stefan legt uit dat je dan iemand uit moet kiezen van de andere kant. Ursula is uitgeklept met Tuur en komt erbij staan. Ursula vindt dat ze er nu voor moeten gaan. Dat vindt Geesje maar vreemd. Ursula zegt dat Stefan zijn Eros pupillen op kan zetten. Hij doet dat dus blijkbaar en Ursula danst van pret om hem heen. Quincy begint er van te blaffen. En Stefan begint spontaan te niezen. Walter heeft niets tegen Geesje gezegd. Hij had alleen oog voor Margriet en Judith. Walter was blij dat hij op had mogen treden en volgens Geesje, beteken je op zo'n manier in je project, nog iets voor iemand. Een zanger. Ze gooit nog even haar benen over die van Stefan en staat nu op. En mijn muntje is ook op. Nou op het feest na dan was het niet zo spectaculair.

Wederom met dank aan Abbesijn.

Shrink - it's a lifestyle
pi_6473585
oops
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 13:20:10 #5
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6475830
Ik zal het huis weer eens induiken.
Het is nog vrij rustig in het huis.
In de bunker zit Daniela op de grond oefeningen te doen. Dennis zit op zijn gemakje te neurieen.
In de bungalow speelt Stefan met Quincy.
eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 13:29:49 #6
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6475935
Ook Arthur en Ursula zijn op , zij zijn van plan te gaan kaarten.
Dennis vertelt dat de pitten van het gasfornuis door de wind zijn uitgewaaid. Wouter komt ook aan het hek zitten, met ontbloot bovenlichaam.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 13:33:35 #7
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6475972
Bungalow
Mus is ook al op en zit op de bank te bladeren in het plaatjesboek.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 13:53:39 #8
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476195
Dennis en Arthur proberen het gasfornuis weer aan de praat te krijgen.
Arthur is niet bang en hij durft heel zijn hand in de oven te steken om hem aan te doen. Het enige wat er volgens hem kan gebeuren is dat er wat haar van je hand weg is.
Dennis keek vol bewondering tot en constateert dat de oven het inderdaad doet.

Geesje is bij de kaartjes gaan zitten, zij wil ook mee gaan doen. De spelregels van het "pesten" wordt haar uitgelegd.

Alle streams staan op deze kaartende mensen.
Verder gebeurt er niets in het huis.

Wouter en Stefan zitten aan het hek te klets/stotteren.
Het valt me op dat Wouter toch steeds meer gaat stotteren. Het gesprek gaat over het werk van Stefan: sex.
Hij heeft het over zijn site's.
Wouter vraagt of Stefan veel gereisd heeft.Hij vertelt dat hij zijn koffers altijd klaar had staan, vanwege zijn modellenwerk. Dat werden er snel wat foto's geschoten en dan ging hij even de stad in, wat winkelen.
Dat gebeurde zo in Miami en ook in Londen.
Hij ging na het foto schieten leuke dingen doen. Bijv: 's nachts om 2 uur gefrituurde spinazie bestellen.
Hij vertelt ook over Portugal, na zijn werk wilde hij gaan zwemmen, maar dat kon niet want er waren allemaal kwalletjes in de zee.
Stefan vraagt hem hoe hij in dit werk terecht was gekomen.
Wouter: "Ik kreeg een tip van een goeie kennis die een kledingzaak had. Toen zag ik folders, toen naar de bieb geweest, adressen opgezocht en gereageert op aanvragen".
Dan vertelt hij dat hij helemaal werd bekeken, gebit, lidtekens , echt van alles. Toen heeft hij foto's laten maken, kostte 600 gulden en die opgestuurd. Later kreeg hij opdrachten.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 13:59:25 #9
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476270
Daniela vraagt Dennis of hij een kettinkje bij haar los wil doen.
eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:13:37 #10
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476421
Wouter heeft het nog steeds over zijn opdrachten o.a. over Armani.
Stefan vraagt hem of hij die wereld niet mist.
"Ja"zegt Wouter "in het begin heel erg, dan zie je alleen maar muren".
Dit vanwege zijn werk bij een brillenverkoper.

Dennis maakt ondertussen de tafel schoon, de rest van de bewoners liggen waarschijnlijk nog op een oor, want ze zijn niet te zien.
Wouter zat bij Richard Branson (die van Virgin .red) op het kantoor in Londen.

Marc zit zijn ontbijtje te nuttigen. Ik hoor Judith nu ook, zij is al helemaal aangekleed en druk in de keuken bezig.
Ze gaat bij Marc zitten en begint ook aan haar ontbijt.

Ze weten niet precies hoe het verder gaat met BB en met hoeveel mensen ze overblijven.
Judith pakt de regels er maar eens bij.
Zij denkt dat ze met 5 mensen de finale in gaan.
Ze tellen nu hoeveel nominatie's er nog komen.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:25:12 #11
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476523
Ze lezen en zoeken in het regelboek, om er achter te komen hoe het verder gaat met de nominatie's.

Ze praten nog over Wolter en zijn er verbaasd over dat zij in de bladen stonden. Dit had Wolter verteld.
Judith is benieuwd naar de nieuwe agenda, wat BB weer van plan is.

Kooi.
Hier zitten Wouter en Stefan nog steeds te praten. Arthur is ook aangeschoven.
Wouter vertelt dat er van zijn gezicht niets af te lezen is.
Stefan vertelt dat toen de mannen allemaal bij elkaar zaten er veel gekaart werd en dat daarom BB waarschijnlijk met dat strippoker kwam. Zij hoopte dat het kaarten daardoor minder zou worden.
Stefan dacht wel dat zij vergeten waren om de beloning van dat strippoker te geven. Hij was er in de DBK om gaan vragen. Toen mochten ze kijken naar die voetbalwedstrijd.
Meteen gaat het gesprek over voetballen.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:38:41 #12
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476621
Bunker
De broodjes zijn zeker klaar, want ik zie ineens Margriet, Jeanette en Ting verschijnen.
Dennis laat even blijken dat hij weet hoe de tafel gedekt moet worden want hij zegt de anderen dat hun mes rechts van hun bord ligt.
Ze hebben honger zo te zien want ze valleen meteen aan.

Dennis vraagt of Margriet meteen is gaan slapen.
Margriet: "Ik ben in coma gevallen, ik ben nu beroerd"
Daniela: "Weet je nog van die onderbroek?"
Margriet weet echter niets meer van een onderbroek. Ze blijkt een onderbroek te hebben gevonden en gezegd te hebben dat ze diegene die bij die onderbroek hoort zou nomineren. Daniela had wel verwacht dat ze er niets meer van wist.
Ting vraagt of iedereen het onweer heeft gehoord. De meeste hebben niet al te best geslapen.
Ze bespreken het rantsoen, of ze wel genoeg beleg hebben. Ting biedt haar worst aan, maar ze vinden het vieze worst, volgens Margriet is de smeerleverworst lekkerder.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:52:04 #13
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476728
Even bij de rijke buren luisteren.
Daar is voornamenlijk Marc aan het woord.
Hij vertelt dat hij graag zwemt. Judith laat Marc de zuiger van het zwembad zien; "Zal ik je even leren zuigen?"
Samen gaan ze naar het zwembad, ze halen de zwembadstofzuiger uit het washok.
Judith doet hem voor hoe dat werkt.

Marc begint enthousiast maar doet het toch niet helemaal naar de zin van Judith die de slang weer afpakt en het goed voordoet.

Samen maken ze het zwembad schoon.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:58:27 #14
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476770
Marc is druk bezig en vraagt of het soms leuk is voor de kijkers als hij er nu instort.
Hij vindt het leuk werk ( ik niet,dus laat Marc maar bij mij komen)

Jeanette staat hem vanuit de kooi aan te moedigen. Zij vraagt Arthur of ze niet te veel gas gebruiken. Maar die zegt dat zij zich geen zorgen hoeft te maken.

Marc herkent een zuigmondje op 3 km afstand, vertelt hij Jeanette (Scanman ook, nietwaar?).

Bungalow.
Geesje was weer naar bed gegaan maar wordt nu door Laurens wakker gemaakt. Hij zegt dat ze zich aan moet kleden want ze krijgen zo dadelijk een verrassing in de Zevende Hemel. De bunkerbewoners mogen niets weten. Maar ze moeten zich snel klaarmaken.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 15:00:41 #15
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476784
Ik weet niet wat er gaat gebeuren maar mijn code is nog maar een kwartier.

Geesje sprint haar bed uit en gaat zich vlug aankleden. Ook Ursula gaat zich klaarmaken.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 15:07:58 #16
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476827
Mus is ook in de slaapkamer bezig. Geesje doet haar bh om terwijl Mus met zijn rug naar haar toe staat. (Te laat voor shotje en het was ook van heel ver)
Iedereen in de bungalow is zich nu stiekem aan het klaarmaken. De bunkerbewoners hebben niets in de gaten.
Daar staat Arthur op een stoel om de leidingen te bekijken die langs het plafond lopen. Volgens Wouter zijn de meeste leidingen gewoon nep.
"Ja, zegt Arthur"behalve die"En hij wijst de leiding aan die lekt.
Wouter bekent nu dat hij in het begin stiekem een hondebrokje had gegeten. Dat mag, volgens Arthur want Quincy eet ze toch niet. Meteen neemt Wouter er nog een.

Judith komt nu even naar Daniela toe maar ze verklapt niets.
En ze sprint weer weg om zich netjes te maken. Mus staat voor de spiegel te kijken of hij er acceptabel uitziet.

eurobilltracker.com
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 15:20:21 #17
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6476889
Ook Stefan is met zijn uiterlijk ( rep) bezig, hij rangschikt ieder krulletje.

Laurens is onschuldig aan het hek aan zitten en gaat een potje kaarten met de bunkerbewoners. Ondertussen zie de andere bungalowbewoners zich optutten in de badkamer. Marc is er ook nog maar rustig bij gaan zitten.

Geesje poetst nog snel haar tanden.

Laurens vertelt wel dat hij spierpijn heeft van het dansen. Marc veronderstelt dat dan wel zal komen van de splagaat die hij voorgedaan heeft.

Voordat ik weet wat er gaat gebeuren met de bungalowbewoners worden de streams zwart. En ik ben van nature vreselijk nieuwsgierig

eurobilltracker.com
pi_6476913
Ik neem het stream stokje wel over.

De bungalow bewoners zijn druk bezig in de keuken met opruimen. Dus ze zijn nog niet vertrokken naar de zevendehemel. Mus loopt een beetje te zingen. Judith zie ik in de verte bij het hek staan en loopt naar de keuken om een flesje water te halen.

Buiten op de rand van het zwembad zit volgens mij Ursula en praat met Daniela. Arthur zit er ook bij en praat ook mee. Het gaat over de verrasing van afgelopen donderdag van de heren.

pi_6476947
Arthur, Daniela en Ursula spreken nu over het moment dat je weer naar huis moet en wat er allemaal op je te wachten staat. Daniela weet ook nog te melden dat er een lege koelkast op je te wachten staat.

Judirh is nu ook naar buiten gekomen en aait Quincy. Arthur vraagt bezorgt hoe het met haar verkoudheid gaat. Nog steeds hetzelfde. Heb je al je medicijnen al ingenomen. Ja dokter zegt Ursula en ik heb het helemaal alleen gedaan.

pi_6477013
Arthur en Daniela hebben het nu over hoe ze hun eten vanavond moeten klaar maken als er net zo'n regenbui als gisteravond gaat vallen. Ik hoop dat we een koude winter ipv een natte winter krijgen zegt Daniela.

Als het vanavond regent dan eet ik liever mijn aardappel rauw ipv in dat kut weer buiten koken.

Er schijnt iets aan vuurwerk te zijn afgestoken bij het huis want Arthur hangt hier een heel verhaal over op tegen Ursula en Marc.

Er word door de bungalow bewoners nog geen aanstalte gemaakt om naar de zevende hemel te gaan. Mus drinkt aan de bar binnen een blikje Red Bull. Stefan zie ik een stoel pakken om hier gezellig bij te komen zitten. Ursula staat buiten bij Arthur te praten.

pi_6477110
Binnen word gespeculeerd wie er donderdag uit moet. Mus denkt Ursula vanwege het plakken met Arthur. Stefan lijkt wijselijk zijn mond te houden

Geesje praat nu wat met Daniela. Judith loopt naar binnen om te melden dat er buiten word geschreeuwd voor Arthur. Arthur en een aantal andere bewoners komen nu gelijk naar buiten gerend.

Nu horen we ook op de streams dat er getoeterd en geschreeuwd word. Judith vraagt aan iedereen of ze stil willen zijn. Nou we zijn ingesprek zegt Daniela.

We zien de rijke bewoners richting zevende hemel lopen en we krijgen nu ook hier beeld van. Het schijnt te gaan over de week van de lingerie.

Er is iemand genaamd Stella. Deze komt vertellen dat ze een modeshow krijgen van lingerie. Ze mogen er niet meer uit en als er teveel bloot komt moeten jullie maar omdraaien bedoelend op Mus. Het gaat over 3 thema's.

pi_6477180
We krijgen nu thema romantisch te zien. Veel roze is hier in verwerkt.

Deze 2 dames en heer hebben deze hele week in een glazen bus gereist om de lingerie te promoten, verteld Stella.

Verleiding is het tweede thema. Er word gezellig oplos gedanst door de heren en dames van de modeshow.

De bewoners kijken rustig naar dit schouwspel.

Zelfverzekerd is het volgende thema.

pi_6477267
Buiten val ik in een discussie tussen Daniela en Arthur. Binnen bij de lingerie show worden nog wat setjes getoond.

Daniela vind het raar dat Arthur nog steeds op haar blijft inhakken. Ookal heeft Daniela hem nog een kans gegeven. Het lijkt dat het over het brood gaat. Wouter heeft vanmorgen gezegd dat het brood te hard was. Arthur dacht dat Daniela dit was. Ik geniet iedere dag van het brood zegt Daniela. Ting komt zich er ook mee bemoeien en lijkt het op te nemen voor Daniela. Arthur blijkt ook te hebben gezegd dat ze smorgens niet te genieten is. Ik vind dat 2 zware beschuldigingen. Ik mag je ook niet zegt Arthur.

Binnen word door de mensen van de modeshow spullen uitgedeeld. De heren hebben een boxershort gehadt en de dames zullen dan wel een bh gehadt hebben. De bungalow bewoners keren terug vanuit de zevende hemel.

Ting probeert Daniela een beetje te troosten want ze huilt.

pi_6477346
Geesje verteld nu aan Daniela het hele verhaal van wat ze net hebben gehadt. Het blijkt dat dit de start was van de week. Ik dacht juist de afsluiting.

Geesje bespreekt met Daniela de folder die ze hebben gehadt. Daar staat het model van het jaar in. Dit is Pia Douwes. Daniel weet te melden dat het vorig jaar Robine van de Meer was. Op de achterkant van de folder zit een test die je kan uitvoeren met je duim. De folio moet dan verkleuren en dan kan je zien wat voor soort lingerie je moet dragen. Dit aan de hand van de 3 thema's die net geshowt zijn.

Margriet komt nu ook Daniela troosten. Daniela verteld nu nog maar eens waar de discussie over ging. Over het opstaan en klagen over het brood. Als er 2 dingen zijn waar ik nooit problemen mee heb zijn dat die 2 dingen wel. Dit gebeurde nadat er geschreeuwd buiten werd voor Arthur en dat Daniela verder sprak met Geesje.

pi_6477696
Na een bakkie koffie weer terug.

Ting, Daniela, Margriet en Judith staan buiten. Judith vraagt aan Ting of ze ook medium als maat onderbroek heeft. Ja zegt Ting.

Margriet komt er achter dat ze waarschijnlijk op de helft van de dagen zitten in het huis.

Binnen in de bunker zie ik de resterende bewoners van die kant zitten. Arthur is bezig met naald en draad om zijn trui te maken. Dennis zit naast hem. Er lijkt iemand op de roode stoel bij het hek aan de bungalwo zijde te zitten. En ja ik kon het raden het is Ursula.

Stefan, Marc, Laurens zitten in de keuken aan de bar. Geesje besteld wat door de butlertelefoon.

pi_6477753
Bij de bar word de uitgedeelde folder nog eens aan een nadere inspectie onderworpen. Het gaat weer over het gedeelte van de folder waar je je duim op kan houden en dan kan aflezen wat voor soort lingerie je moet dragen. Er worden lekkere hapjes naar binnen gewerkt tijdens het lezen van de folder.

Bij het hek word Ursula aan een kruisverhoor onderworpen over een zakje chips. Arthur heeft een schemerlamp ergens vandaag gehaald en schijnt deze recht in de ogen van Ursula om de verhoren van Dennis kracht bij te zetten. Dennis vraagt nog even aan Ursula voordat ze wegloopt wat ze gaan eten. iets van sla en vlees hoor ik haar zeggen.

pi_6477852
Wouter en Jeanette praten over het voorval van Arthur en Daniela net en dat het niet de eerste keer is dat dit gebeurd is. Ook het Marco B voorval komt weer tersprake. Quincy probeert nu het truitje van Jeanette op te eten.

Bij de bar worden de dames en de heren besproken die de lingerie showde. Zelfs Mus praat hier over mee. Dus hij heeft er niet erg mee gezeten.

Jeanette voelt zich het meeste thuis aan de bunker zijde. Wouter kan hier nog geen mening over want hij heeft te kort in de bungalow zijde gezeten. Wouter verteld nu over zijn dilemma en dat hij Ting tegenkwam die aan het slaapwandelen was. Ik zou dat graag hebben gezien zegt Jeanette.

pi_6477938
Mus en Laurens hebben weer eens een gesprek over het doen en laten van Mus in het huis. Laurens probeert Mus te imiteren door steeds te zeggen "het boeit me niet" om te laten zien hoe irritant het is als iemand de hele tijd zo reageert.

Weet je dat jij een irritante lul bent zegt Mus tegen Laurens. Het lijkt weer te gaan over dat Mus spullen smerig maakt en nooit ze bende opruimt. Weet je wat jij moet doen zegt Laurens naar bed gaan. Stefan zit hierbij en kijkt erna. Mus blijft doorzeiken tegen Laurens dat hij alles zo goed kan als Hospik.

Je intresseert met niet zegt Mus. Stefan grijpt nu in om te vragen of ze het leuk willen houden.

pi_6478001
Laurens waarschuwt Mus nu om op te houden voordat hij zijn geduld verliest. Mus besluit nu maar om zijn mond te houden. Laurens gaat stoicijns door met het pellen van de eieren voor de sla van vanavond.

Dennis is bij Jeanette en Wouter komen zitten. Stefan lijkt zich geen houding te kunnen geven en leest de achterkant van een flesje spa water.

Mus lacht nu een beetje inzich zelf. Marc komt nu een vragen wat aan Laurens wat hij allemaal strijkt. Martijn bleek alles te strijken van spijkerbroek t/m washandjes.

Wil Mus zijn zender checken 2x. Dennis speelt nu een beetje met Quincy terwijl Wouter nu verteld dat hij tijdens het spelen Quincy perongeluk een schop heeft verkocht. Maar ze kan veel hebben want ze kwam gelijk daarna weer bij me terug.

pi_6478104
Geesje heeft aan Marc uitgelegd hoe het strijkapperaat te gebruiken en laat marc nu plaats nemen achter de strijkplank. Geesje blijft erbij staan om hier en daar nog wat tips te geven.

Ting heeft net gevraagd wie er thee wil en gaat nu voor deze personen thee maken. Quincy ligt nog steeds rustig tussen Jeanette en Wouter in. Wouter verteld nu hoe hij is als hij dronken is. Eerst heel lollig en dan ben ik in 1 keer weg.

Er gebeurd weinig in het huis op het moment dus ik vind dit en goed moment om voor vandaag afscheid te nemen.

pi_6478575
Er werd buiten tussen Laurens, Daniela, Dennis,Ting, Judith en Margriet behoorlijk geroddeld over Mustapha, had er een streamverslag over gemaakt maar mijn comp crashte en ben alles kwijt , dus dan maar even melding ervan dan bij deze.
Laurens gaf aan dat bij hem zijn grens bereikt is.
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:03:22 #32
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6480198
Bungalow buiten

Laurens is in gesprek met Judit....Het gaat over Stefan, Laurens ergerd zich steeds meer aan Stefan..." dat zweverige gedoe en het eten van Geesje. Laurens baalt dat Stefan ook nooit de vuilniszak leegmaakt. Judith: Laaaaat die vuilniszakken dan een keer laat de boel maar eens een keer... Ze zijn het er samen over eens dat hun de meeste taken doen... " Ik bestel altijd en krijg dan die boze koppen" zegt Judith.
Ze gaan nu twee dagen in staking en doen niks meer..." Maar eens kijken wat het word". Judith: Ik doe vijf draaien was...Iemand zei: Nee, we doen er maar twee.." Nee zei Judith een was duurt drie kwartier..
De twee huishoudsters hebben nu besloten om twee dagen niets te doen....Ursula komt nu ter sprake bij Judith: Die Ursula deed in de bunker ook helemaal niets..Ze verwachte gewoon dat wij dat allemaal doen...Ze gaan kijken wat er gebeurd als ze twee dagen niks doen en of de anderen dat opvalt...Dan zullen ze het wel merken.
"Marc doet nog wel iets" volgens Judith "je moet hem wel wat aanstuuren maar hij doet het...

zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:21:25 #33
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6480402
Bunker

" Zoooo, dat ziet er gezellig uit hoor ik Jeanette roepen..Arthur loopt wat alleen door de bunker te zuchten met zijn jas aan
Nu beeld van de slaapkamer waar Dennis de bedden aan het opmaken is. Ting komt er nu bij en vraagt: Is dat leuk die bedden opmaken??
" Ja, weer een verzetje" antwoord Dennis. Jeanette gilt dat ze haar eigen kussen wil.Dennis stelt voor dat iedereen zijn eigen bed maar doe
Jeanette sprigt nu op Dennis .. Die lachend gilt " Nee Jeanetje niet doen, neee..Ze stoeien lachend door, Dennis roept de hulp van Margriet in. Die lacht " je zoekt het zelf maar uit"
Quincy komt Dennis helpen Jeanette lacht erg aanstekelijk..Quincy heeft haar gebeten. "lachend roept ze foei Quincy..
Ting is ondertussen zwijgzaam met de dekens bezig.
Jeanette zegt tegen Dennis: " Je zou wel willen dat ik naast je kom liggen, maar dat doet Jeanetje niet...
Bewoners moeten batterijen wisselen nu.

20.13
In de bunker word druk gepraat, ze verwachten " iets"
Margriet zet een pet op, "zo lijk ik sneller" zegt ze
Bij het hek zitten Wouter en Arthur een beetje te klagen " er gebeurd geen ene fuck meer hier" zegt Wouter.
De rest is druk bezig met de vaat, Margriet begint over het legen van de emmer.
Jeanette en Dennis zijn nog steeds aan het dollen met elkaar. Dennis is buitengesloten en Jeanette houd de deur dicht. Dennis roept nu dat ie bloed..!! Jeanette wil het zien.." Nee zegt Dennis, ik verdien een Oscar. Dennis is nu bij Ting op het bankje gaan zitten. Hij heeft het hoogste woord en geeft iedereen aanwijzingen.
Jeanette vraagt nog eens of ze Dennis echt geen pijn heeft gedaan. " Nee, hoor antwoord deze, ik stang je morgen wel weer.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:32:03 #34
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6480487
Ting zegt: Ik weet niet wat er is maar het gaat niet goed met hem..( geen idee over wie ze het heeft)
Dennis noemt Laurens en Mus. Ting: Mustapha ligt nu te slapen.
Jeanette is erbij komen staan. Ting merkt op: Jeanette doet SM.
"Wat vraagt?" jeanette. SM zegt Ting weer.." Nee ik ben alles behalve dat reageerd Jeanette..Ting noemt nu SM artikelen..Leer,latex, zweepjes, kaarsvet....Jeanette zegt: Nee ik ben niet van de latex en kaarsvet heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik niks, was te heet..
Ting zeurt nog even wat door met monotoon stemmetje...
Dennis begint nu maar over het water voor de koffie. Jeanette gaat meteen in de weer voor de koffie en thee..
Wat is die Dennis druk zeg...Hij springt van de hak op de tak.
Wouter, Ting en Dennis zitten nu op het bankje..Wouter zegt enkele keren dat het kwart over Ting is...Ze beginnen nu over " goede tijden slecht tijden...
Ik ga hier niet naar luisteren even "zappen"
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:53:51 #35
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6480683
Bungalow 20.34

De bungalowbewoners zitten aan tafel. Er word druk gesproken met de bunkeraars..Ook hier heeft Dennis weer het hoogste woord.
Hij zit nog steeds te vissen over de lingerieparty...
( Oftopic: Zit er geen uitknopje aan die Dennis)
Judith vraagt aan Laurens hoe het gaat met het niet roken..Mwaauhhh gaat wel antwoord Laurens " soms heb ik het er wel moeilijk mee.
Judith verteld nu over een vriend die inene gestopt was met roken en er geen problemen mee had.
" We mogen van tafel? " vraagt Laurens. Ja, Mus is ook al weg zegt iemand.
Laurens roept Dennis nu mee naar het hek...
Dennis vraagt wat er aan de hand is, jullie zijn zo opvallend stil na de " lingerie". " ik ben bezig met een onderzoek zegt Dennis.
Dennis vermoed nog steeds dat er iets aan de hand is. Laurens moet nu aan hem vertellen wat er precies gebeurd is. Dennis vraagt of ze het wel leuk vonden. Laurens legt uit wat ze gedaan hebben. Stopwoordje van Dennis is " ho"
Dennis heeft nog steeds zijn bedenkingen en blijft doorvragen over de lingerie.." Het is toch de week van de lingerie...En de glazen bus dan hoe zat dat??..Het is niet te volgen...

Jeanette en Daniela zitten buiten jeugdherinneringen op te halen.
Ze hebben het over vakanties van vroeger.
Vorig jaar mocht Daniela in de kockpit van het vliegtuig. Ze had een raadspelletje gewonnen en ze mocht in de kockpit de landing meemaken. " was erg gaaf" zegt Daniela..Jeanette kijkt haar met open mond aan " wow ik vond de landing doodeng" zegt ze .
Jeanette verteld nu een anekdote op een vliegveld..Er was een man die vroeg aan haar: doejoevoe parrelevjoee franses.."Huh Neuh had ze geantwoord. Waarop die man zei: Haa jooeww ar dutsjss
( zo zei ze het echt dus ik kwam even niet meer bij)

zaterdag 26 oktober 2002 @ 21:12:28 #36
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6480858
Wouter in gesprek met Ting..
Wouter vraagt iets over haar familie.
Ting begint ineens te vertellen dat ze met zessen zijn en allemaal een ander uiterlijk hebben..Ze praat steeds met verkleinwoordjes over de neusjes en koppies. Wouter zegt: Nou jij hebt het wel getroffen met je uiterlijk. Hij vraagt er meteen achteraan of ze haar haar ook wel eens lang heeft gehad..Ting noemt nu alle kapsels op die ze heeft gehad. Ze verteld er ook bij dat Laurens het laatst geknipt heeft.
Nu vraagt Wouter over haar make-up...Ja die eye-liner heb ik eens op gedaan en toen zei iemand dat dat wel pienter stond en dat vond ik zelf ook zegt Ting. " dus nu doe ik het altijd zo..Tussendoor zegt ze nog iets dat ze heel ijdel is...Wouter vind de eye-liner van Ting zo zwaar.

Bij het hek staat Daniela nu met Laurens te praten. Ze hebben het over het verblijf in de bunker.
Sommige zeggen dat ze er al tien dagen inzitten terwijl het pas dag negen is merkt Daniela op.. " ach ik trek het hier wel hoor" zegt ze. Ja tuurlijk mis je een douche en lekker eten..
Laurens bespreekt zijn irritatie ten opzicht van Stefan nog even.." zo'n klein smiezerig ventje..Hij verteld nu tegen Daniela dat hij met Judith heeft afgesproken dat ze de zooi niet meer opruimen..
Daniela vind het een goed plan. Laurens zegt nu: Ik ga nu mijn glas op tafel zetten en kom er net meer aan, kijken wanneer het er nog staat.
Hahaaa lacht Daniela zachtjes: Zondagavond en het glas staat er nog.
Laurens gaat naar toilet. Daniela vraagt of hij vanavond nog gaat " luchten" buiten. " Vast wel " antwoord Laurens.

Stream gaat weer naar Ting en Wouter die nog steeds onsamenhangde discussie hebben.
Oh ze staan nu op en Wouter legt de deken van het bankje nog even goed en gaat weer zitten. Ting is buiten beeld nu.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 21:26:28 #37
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6481047
Bungalow

Ursula word ergens helemaal niet goed van. Ik begrijp nu dat het over " de eerste keer" gaat.
Marc had op zijn 17de zijn eerste meisje. Geesje op haar 20ste. Geesje wil nu weten hoe oud stefan was toen hij het eerste meisje had.
Hij maakt een flauw grapje dat hij vijf was, hij zat toen met een nichtje? in bad. Daarna verteld hij dat hij 14,5 was toen hij voor het eerst sex had. Hij verteld nu van een meisje waar hij sex mee had. Hij had het toen niet verwacht dat het zou gebeuren. Daarna verteld hij een verhaal over een meisje en de ouders waren erachter gekomen dat ze sex hadden gehad. Dit kwam doordat hij de condoom door de toilet had gespoeld en die hadden die ouders gevonden. Hij werd toen midden in de nacht naar huis gestuurd. Maar die ouder waren wel positief over hem omdat ze voorbehoedsmiddelen hadden gebruikt.
Ja, je eerst vriendinnetje blijft speciaal.

Stream gaat naar buiten.

Jeanette zit met Daniela te praten. Het gaat over de voorbereidingen die ze hebben gedaan voordat ze het huis in gingen.
"En wat denk je als we er uit komen" merkt Daniela op..Wat wij allemaal te vertellen hebben..Ja en dat hebben ze allemaal gezien merkt Jeanette op. Ja, en wat er ondertussen allemaal gebeurd is.
Jeanette begint nu ineens over Wouter " Hij stond daar met z'n piemel te schudden" Wie wat? Vraagt Daniela. Ja, hij Wouter giegeld Jeanette.
Daniela vraagt zich af hoe het er op tv uitziet, ze vond het al zo raar dat ze zichzelf bij de zwakste schakel zag.
Jeanette weet al precies wat haar oma gaat zeggen.." Ja dat is toch niet normaal dat eten in de bunker" zou mijn oma zeggen..
Nou ik vind het wel meevallen hoor met dat eten, zegt Daniela

zaterdag 26 oktober 2002 @ 21:39:47 #38
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6481250
Bungalow 21.28

Hier is de discussie overgegaan naar bekeuringen. Ursula loopt weg en Geesje merkt op: Heee hee hierblijven we zijn nog niet klaar met de discussie.
Stefan stelt de volgende vraag: Hoe ga je indruk maken als je een avondje uit gaat. Geesje roept meteen: "Hier kan ik niks mee"
" Nee ik ook niet zegt Ursula ik laat me versieren.
Geesje vind het mooiste om te zien..."Een man met een bos bloemen..Heel verhaal erachteraan dat het mooist is als hij dan ook nog twee tassen met boodschappen bij heeft en dat het dan ook nog regent. Geweldig vind ze dat om te zien.
Marc vraagt: Wat vind je niet leuk aan een man? Ik versta het antwoord niet want Ursula roept enkele keren achter elkaar: Daar ben ik zo goed in..Daar ben ik zo goed in !!! Zo nog een keertje of zes.
Geesje kan zich Arthur niet voorstellen in een tanga-slip

Bij het hek zit Laurens te kaarten met Dennis.
Ting verteld tegen Margriet over haar werk..Hier een schnabbeltje en daar een schnabbeltje, ja als free-lancer moet je nog wat er bij doen. Ik doe nu ook iets administatiefs erbij..
" Goh" zegt Margriet Ik vind jou helemaal geen type voor administratie. " Nee ben ik ook niet " Zegt Ting, ik kreeg ook vaak opmerkingen over gebleekte broek en mijn haar.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 21:56:56 #39
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6481484
Het blijkt niet Dennis te zijn die aan het kaarten is met Laurens maar Wouter.
Geluid van Judith die Quincy aan het uitlaten is. Ze stimuleert haar om te plassen maar ze wil blijkbaar niet erg..

Margriet zit bij het hek, Jeanette komt vragen hoe het met haar is.
" Ik ben vandaag niet zo spraakzaam" Zegt Margriet, ik denk dat ik maar eens vroeg naar bed ga vanavond"

Bungalow 21.50

De discussie aan tafel is nog steeds gaande. Stephan vind enkels en gezicht opwindend.... Marc lacht " ik ben meer een billen en borsten man"
Marc knapt af op vrouwen die heel veel make-up gebruiken. Stefan wil zich nog snel even redden en zegt: Ja billen zijn ook belangrijk.
" Ja als iemand veel littekens heb dan moet ze wel vee; make-up opdoen.
Stefan is al lang weer vergeten hoe het setje van Geesje er uit zag, hij let nooit op setjes Geesje roept: Je valt nu goed door de mand hoor.
Marc vind lippenstift niks, " dan kan je toch niet zoenen"
Nog even over de lingeriesetjes. Marc merkt op: Ik zie een setje wel hoor, het kan leuke verpakking zijn.
Mannenlingerie kan ook heel mooi zijn merkt Ursula op. Ze praten lekker door elkaar heen.

En toen werd het stil hier

zaterdag 26 oktober 2002 @ 22:08:57 #40
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6481628
Arthur en Ting zijn samen aan de klets. Buiten zitten Judith en Daniela de maanden van het jaar in een vreemde taal op te noemen. Ik hoor wat stemmen op de achtergrond... that's it.

Op dit moment dus niet veel gaande in het huis, maar we wachten af (2 uur lang!)

My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 22:18:36 #41
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6481728
"Zeg, we gaan geen angina of koortslippen meer krijgen hier hè!", zegt Ting tegen Margriet en Jeanette. "Want dan word ik heel onpasselijk.

Buiten gaan Judith en Daniela maar door in vreemde taal. Dan komt Dennis erbij. Die zegt dat hij even op bed gaat liggen tot elf uur.

Ting heeft het over het woord Kolere.
"Dat betekent ook weer cholera, dus dat zeg ik ook niet meer!"
Jeanette loopt met petje op, wat haar volgens Ting erg jong maakt.
"Je lijkt weer 18- ", vindt Ting.
"Ik ben toch echt 21 plus hoor", lacht Jeanette.

Binnen staan Arthur en Ursula weer te vrijen bij het hek.
"Heb je je nieuwe string aan?", vraagt Arthur dan.
"Nee, nog niet!", antwoordt Ursula.
En ze kussen weer lekker verder.
"Kom je straks bij mij liggen?", vraagt Ursula dan.
"Ik zou wel willen!"
Dan maken ze wat geintjes dat Arthur s'nachts als het licht uit is stiekem naar Ursula gaat sluipen en bij haar in bed kruipt.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 22:45:44 #42
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6482004
De dames zitten nog lekker buiten en kletsen nu over wat meer persoonlijke dingen.

"Ik ben niet jaloers...", zegt Daniela. "Niet op mijn vriendinnen... niet op mijn vriendje. Ik ben echt nooit jaloers!"
Judith kan niet echt hetzelfde zeggen.
"Er hoeven echt niet allemaal vrouwen aan hem te gaan hangen hoor.", zegt ze. "Dat hoeft echt niet!"
Daniela vertelt dan een verhaal over een bekende van haar die wel heel jaloers was. En haar ex vriendje blijkt heel kritisch te zijn geweest, vooral op haar kleding. Ze zegt dat ze soms zelfs jankend in de kroeg aankwam. Dat ex vriendje wilde alles aan haar bepalen, zelfs hoe ze haar haar had.
"Het heeft me lang geduurd voordat ik dat er uit had", lacht Daniela. "Zelf droeg hij jaren lang alleen maar zwart... zwarte t-shirts... zwarte schoenen.... Ik vond dat allemaal prima! Als hij zich daar lekker in voelt...."
Ik had wel een relatie waarin niets mocht", vertelt Judith. "Hij lette onwijs op me. Als ik naar de keuken liep voor een koekje dan vroeg hij al of ik dat nou wel zou doen. En dat de hele tijd.. allemaal dat soort dingen. De telefoon moest gewoon uit. Hij wilde s'avonds geen telefoon. Ik moest allemaal kappen met mijn ex vriendjes. Die mocht ik niet meer zien. Maar je bent echt gek op iemand en dan laat je je toch een beetje piepelen. Maar hij deed wel heel veel terug. Maar als ik daar aan terug denk. Net alsof ik uit de gevangenis kwam!"
Daniela zegt dat ze het met haar vriendje op een gegeven moment gewoon vantevoren al aanvoelde als er weer iets niet goed was.
"Het is gewoon een control freak. Die hebben een bepaal beeld van jou en dan heb je dat maar te doen!", meent Judith.
"Ik was 18 en door hem ging ik korte rokjes dragen, mijn haar los.... ", lacht Daniela. "Ik had altijd mijn haar vast, maar dat mocht niet meer! Hij had ook tiks. Liep drie keer terug om te kijken of het gas wel uit was. We kwamen ook altijd overal te laat... door hem. Ik heb hem wel als contactpersoon aangesteld. Ik hoop dat dat allemaal goed gaat (lachend!) Maar aan de andere kant zó lief. En zo heerlijk... het houden van was wel echt houden van!"
"Daar zijn ze dan wel weer meesterlijk in!", meent Judith.
"Hij kon er niet tegen als uik ongesteld was. Hij kon niet tegen die stemmingswisselingen. Ik probeerde hem uit te leggen dat dat puur aan mij lag, maar dat lukte niet echt!"
"Daar kan bijna niemand mee omgaan hoor", reageert Judith meteen. "Ik heb het hier ook twee keer gehad. Dan word ik huilerig.. druilerig! Op zo'n dag komt het er wel lekker allemaal uit!"
"Maar ik ken dat nu niet meer!", zegt Daniela. "Hoe kan dat hè... door zo'n klein dingetje. Mijn vriendin heeft ook een spiraaltje, maar die voelde hem de hele dag. Ik ga hem er ook uit laten halen. Lekker helemaal clean!"

Dan komt het gesprek op Mustapha.
Judith: "Ik heb wel met Laurens gepraat.. dat hij zich niet zo moet opfokken tegen Mustapha. Stefan vindt het allemaal niet erg als iemand niets doet. Maar als je zelf iemand bent die alles schoonmaakt en dan gezeik krijgt, dan denk je ook op een gegeven moment van bekijk het maar. Hij ligt nu in lege hoezen... op bed... zijn kleren zijn een zooitje!"
Daniela: "Laat hem zelf zijn potje koken..... Hij heeft allemaal regels met dat varkensvlees enzo en verwacht maar dat iedereen voor hem klaar staat terwijl hij niets doet. En dat jochie is 21 jaar! 21 jaar... ga jij maar even een beetje respect tonen. Ook die dingen waar hij ons allemaal voor uit heeft gemaakt zonder enige reden. Ik heb een broer van 21, maar die had ik dan echt een mep voor zijn oren verkocht. Doe even lekker normaal zeg. Hij denkt dat hij heel wat te zeggen heeft. En hij noemt je steeds lelijk wijf enzo.... dan denk ik ook 'wat is dat met jou'. Bah.. Gewoon kijken hoever hij kan gaan. Wat hij allemaal ongegeneerd kan zeggen!"
"Dat op die foto staat geschreven dat hij maar moet blijven slapen en de rest moet blijven treiteren snap ik ook niet", zegt Judith. "Wat een teksten zeg.. ongelooflijk. Het is misselijk. Ze zenden vast allemaal leuke dingen uit van hem en schilderen ons af als gekken ofzo! Zoals het op die foto overkomt laten ze vast zien dat wij hem slecht behandelen. Ik heb hier s nachts tot 3 uur gezeten omdat hij in de badkamer bezig was. Ik weet dat hij dan niet wil dat ik binnen kom, dus bleef ik daarom op hem wachten. Ik heb juist wel respect voor hem.. keer op keer op keer.... en dan krijg je dat. Ik wil juist die cultuur leren kennen. Ik ga naar oosterse badhuizen, heb met rammedan meegedaan. .... Maar ze laten hem alleen maar goed zien natuurlijk... en wij zijn de boosdoeners. Als ik hier alleen maar ga liggen slapen en alleen maar mensen beledig, dan staan mijn ouders niet achter me hoor. Maar die van hem dus wel. Mijn vader komt me halen, scheert me kaal en legt me met een ketting op zolder. Ik ben echt blij dat het mijn kind niet is."
Daniela: "Als hij mijn broertje zou zijn dan had ik hem geslagen.. echt waar.. Hij krijgt steeds weer het voordeel van de twijfel hier.. door iedereen.. en dan krijg je die reacties!"
Judith: "Ik hoef hem echt nooit meer te zien hierna... echt nooit meer!"

zaterdag 26 oktober 2002 @ 22:59:00 #43
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6482130
Daniela begint dan Geesje een beetje in de zeik te zetten.

"Oh wat suuuuper!", gilt Daniela met zeer overdreven stem... "Oooh wat suuuuuper... echt suuuuper..." (ze laat haar haar overdreven waaien nu)
"Wie doe ik na?", vraagt ze dan aan Laurens die er bij is komen staan.
Laurens denkt even na. "Oooooh, wat suuuuper!", gilt Daniela weer.
"Oh ja... het begint met een G", zegt hij dan.
Daniela lacht.
"Geesje heeft een trek met haar ogen", merkt ze dan op. "Ze doet haar wenkbrouwen steeds tegelijk omhoog. Dat doet ze echt zo vaak... gewoon elke minuut."
"Ja, dat is een tik!", reageert Judith.
Ze praten nog even verder over de tik van Geesje.

Dan komt het over het spirituele in personen.... Stefan bv.
"Die jongen boelt best heel veel en is zoekende", zegt Daniela. "Hij wil vanalles laten zien, maar verpakt het helemaal fout. Ik kan het niet eens uitleggen, maar het is helemaal fout.... Maar die spirituele dingen kun je niet tegen iedereen zeggen en moet je ook niet doen. Dan leggen ze het verkeerd uit enzo..."

Dan begint Judith even Engels te praten met een Thatcher accent.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:16:29 #44
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6482362
Ting is aan de klets in de kamer bij het hek. Haar microfoon staat uit, dus ze is heel zacht te horen. (goddank)
In de tuin is Dennis er nu ook bij komen staan en probeert ook wat Engels er tegenaan te gooien. Hij heeft duidelijk het accent nog niet onder de knie.
Het gesprek komt dan even op het niet roken.
"Ik vind dat er iets tegenover moet staan!", meent Judith. "Niet roken is prima, maar er moet wel iets tegenover staan."
"Als we het drie dagen volhouden mogen we ook in de slaapkamer roken!", grapt Laurens.
"Ja bah.. liever niet...", reageert Judith. "Ook niet in de slaapkamer..."
"Ik rook wel heel af en toe in de slaapkamer", bekent Laurens. "Maar dan heb ik wel het raam ver open!"
De meiden vinden het niet zo fris. Laurens gaat even de kamer in om een lollie op te halen voor de dames (compensatie?)

Binnen is Geesje nu aan het woord. Haar microfoon staat wel aan. Ze vertelt een verhaal over choreografie enzo.... De kunstacademy komt nu ook ter sprake, dus ik zap weer weg.

"Moesten ze vorig jaar ook mannen of vrouwen kiezen?", vraagt Daniela.
"Dat maakte niet uit!", antwoordt Laurens.
Dennis begint Daniela te masseren. Er klinkt een 'aaaah', dus hij doet het blijkbaar te hard!
Er wordt wat flauw geluld nu.... Ik speur de streams even langs, maar kan Mustapha nergens vinden. Die slaapt dus al weer.

"Zijn ze binnen geesten aan het oproepen ofzo?", vraagt Daniela.
"Ze zijn zwevend aan het wierook zuigen!", lacht Laurens.
De meiden schieten in de lach.
De stem van BB klinkt dat er een zender gecheckt moet worden. De bewoners buiten merken op dat er dus nog leven is binnen.
Ze komen tot de conclusie dat ze al 8 en een halve week in het huis zitten. Dennis zegt dat ze al over de helft zijn.
"Wat is nou acht weekjes?", vraagt Laurens. "Wat is nou acht weekjes.... Dat is FOKKING LANG MAN!, vult hij dan zelf aan!"
"We zitten hier gewoon een heel seizoen!", merkt Judith op!

zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:42:52 #45
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6482745
Wouter is aan de klets in de slaapkamer met Margriet en Jeanette. Vooral Margriet en Wouter praten. Margriet vertelt dat ze nogal eens op verkeerde types valt. Later hebben ze het even over Maastricht, waar Margriet heeft gewoond. Ze zou er ooit wel weer willen wonen. Ze zegt dat ze Maastricht eigenlijk buitenland vindt.
Jeanette zit er bij op bed en luistert. Ze zegt tot nu toe geen woord. Margriet en Wouter liggen in bed.
"Dankzij BB gaat er iets heel moois gebeuren.", zegt Wouter. "Ik ga iemand ontmoeten... dat weet ik zeker... dat gaat gebeuren! Met oud en nieuw ben ik ook met iemand, dat weet ik zeker. Dankzij dit! Mijn hoofdprijs is dus ook niet de hoofdprijs die hier te winnen is. We zijn hier heel intens met elkaar bezig en dat ga je straks ook gebruiken als je eruit bent. Je gaat hier heel veel van gebruiken"
"Wat ik leer hier is dat je tolerantiegrens hoger komt te liggen!", meent Margriet. "Dat je mensen eerder accepteert zoals ze zijn."
"Normaal zou ik bij Dennis al heel vaak hebben gehad van 'oh god'...", zegt Wouter. "Maar nu gaat het heel goed!"
"Ik ben al heel veel fases door gegaan met Ting", valt Margriet hem in de rede.
"Ik voel een beetje aan hoe Ting voelt en denkt!", zegt Wouter. "Ze is gewoon anders. Maar de meesten zijn hier anders. Ik geef je één hint. Praten... hoe praten mensen. hoe vaak moeten mensen nadenken voordat ze wat zeggen. Die mensen hebben het moeilijk. De mensen die moeten nadenken voordat ze wat zeggen. In het normale leven doe je dat niet en dan verspreek je je gewoon. Maar hier gaat er met praten heel weinig fout. Ik merk het ook bij mezelf hoor..."
"Ik heb dat zelf ook", zegt Jeanette opeens. "Maar dat vind ik niet verkeerd!"
Dus jij denkt dat je je liefde hierdoor ontmoet?", vraagt Margriet toch wel wat cynisch ( ).
"Ja hoor!
"En wat heb je hiervan geleerd dan?", vraagt Margriet weer.
"Niet altijd een discussie aan gaan", antwoordt Wouter zelfverzekerd. "Heel simpel. Ik hoor soms dingen die ik niet met iemand eens ben. Normaal zou ik dat zeggen, maar hier heb ik geleerd om de dingen te laten voor wat het is. Laat mensen maar een bepaalde mening hebben. Als iemand de behoefte heeft om jou aan te horen dan kun je wel zeggen dat je het niet met diegene eens bent. De drang om je kennis te laten blijken heb ik nu niet altijd meer. Ik hoef geen vriendjes te zijn met iedereen! Ik heb me heel erg vergist met Jeanette. Ik zat er bij haar naast, maar heb iets verkeerd gevoeld. Het was iets anders, maar daar ga ik niet verder op in. Ik heb geleerd dat ik niet 100% op een gevoel aan kan... dat ik mensen daar niet op kan beoordelen!"
"Dat heeft tijd nodig!", meent Margriet. "Iemand leren kennen heeft tijd nodig!"
"Maar ik observeer heel veel! Mustapha is echt boeien boeien boeien. Die zegt tegen alles boeien!"
"Je wordt er de hele dag mee geconfronteerd", vertelt Margriet kalm. "Ik vraag 6 keer of hij de borden in de afwasmachine wil zetten en hij blijft het acht weken lang consequent weigeren.. Of zijn bed op maken... doet hij nog steeds niet. De meest normale dingen die ieder normaal mens wel doet. Ik word er helemaal gek van. Ik heb me ook echt verwonderd wat hij uit zijn mondje krijgt. Dat speelt ook al 8 weken. Er positief mee om te gaan lukt gewoon niet. Het gaat helemaal escaleren. Laurens is daar bijvoorbeeld heel erg gevoelig voor. Als je zit met iemand die gewoon schijt aan je heeft dan word je daar misselijk van. Maar je gedoogt hem op een gegeven moment maar. Als hij een goede bui heeft dan is hij even grappig en aardig en ben je daar nog blij mee ook. Ik ging even met hem dansen in het café en dan duwt hij me weg omdat dat zogenaamd slecht is voor zijn rep. Waar haalt hij de arrogantie vandaan om zo met mensen om te gaan! Ik ben hier toen ook heel erg tegen hem tekeer gegaan. Zo ben ik nog nooit tegen iemand tekeer gegaan. En Laurens heeft hem vanmiddag voor de laatste keer gewaarschuwd. Maar je moet hem zelf maar eens even meemaken. Nieuwe mensen zoekt hij meteen op om te testen!"
"Ik kan niet wachten!", reageert Wouter. "In de bus ging hij gelijk bij me zitten. Hij heeft ook meteen een mening over mensen. Positief of negatief laat ik even in het midden!"

Het beeld zapt naar de keuken, waar Mustapha opeens is opgedoken bij Stefan.
Hij denkt dat hij een hele pik is en dat hij alles kan ofzo.", hoor ik Mustapha opeens zeggen
"Er wordt hier niet gevochten", zegt Stefan. Diegen die als eerste hier een klap uitdeelt krijgt van mij een klap terug!"

zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:53:53 #46
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6482903
Geesje is aan de klets met Marc in de keuken. Er komt haast geen zin uit haar mond zonder dat ze lacht. Heel apart weer. Bij het hek staan Ursula en Arthur weer klef te doen en dansen nu met de handen tegen elkaar aan.

Mustapha en Ting bij het hek.
"Ik heb gezegd dat je niet echt een mening hebt en dat je meegaand bent!", hoor ik Mustapha zeggen.
"Ik heb wel een eigen mening!", reageert Ting zacht.
"Soms niet. Dat is gewoon mijn mening!"
"Maar waarom vind je dat dan?", vraagt ze.
"Ik zie dingen", antwoordt Mustapha. "Ik zie dingen waarvan ik denk dat is Ting niet, klaar. Ik had meer van jou verwacht. Af en toe ben ik teleurgesteld! Misschien is het helemaal niet zo, maar ik heb niet lang genoeg bij jou in de groep gezeten!"
"Ik ben het er niet mee eens", zegt Ting heel zacht. "Ik hoef mijn mening toch niet van de daken te schreeuwen. Dat jij dit zegt vind ik jammer! Ik vind het erg dat jij zo over mij denkt."
"Mijn fout!", zegt Mustapha dan. "Ik neem het terug okee (lachend)"
"Ik vind het erg als mensen denken dat ik geen mening heb", legt Ting uit. "Het is gewoon niet waar!"
"We hebben niet bij elkaar in de groep gezeten", probeert Mustapha. "Misschien binnenkort! Ik zeg zulke dingen niet tegen je waar iedereen bij is"
"Maar deze dingen raken me gewoon snap je?", zegt Ting.
"Misschien is het mijn fout", zegt Mustapha dan. "En als je niet interessant was was je er al uit geweest!"
Ting druipt behoorlijk down af. Mustapha gaat de keuken in en eet wat.

pi_6483075
Ik wou er nog even aan toevoegen dat Mustaphe en Ting in het geprek aan het hek Ting eventjes zachtjes begon te huilen en Mustapha haar vastpakte om haar gerust te stellen( dat heb ik hem nog nooit eerder zien doen) het greep hen duidelijk aan dat ze verdriet had.
Ik voeg dit even toe omdat ik het in het streamverslag niet vermeld zag staan en het me toch wel belangrijk leek, in ieder geval het deed me wel wat toen ik het zag
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
  † In Memoriam † zondag 27 oktober 2002 @ 00:21:58 #49
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6483303
Thnx weer iedereen!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')