abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144278359
Een grote groep mensen heeft in Den Haag met eieren en tomaten naar agenten gegooid. Een man kwam met een vleesbijl op ze af.

Volgens de politie waren de agenten daar bezig met een melding van de mishandeling van een kind. Drie mensen zijn gearresteerd.

Mishandeling in supermarkt
De politie werd gewaarschuwd toen een vader zijn kind in een supermarkt aan de Hoefkade aan het mishandelen zou zijn. Agenten gingen op straat met de betrokkenen in gesprek waarna omstanders zich ermee gingen bemoeien.

Toen een 14-jarige jongen werd opgepakt omdat hij niet naar de politie luisterde en geen identificatie bij zich had, kwamen nog meer mensen in opstand.

De politie hield de groep met extra mankracht op afstand. Een 36-jarige man belaagde agenten met een vleesbijl, waarop ze hun dienstwapen trokken. Een derde is aangehouden wegens belemmering en opruiing. Er vielen geen gewonden.

Beelden van de aanhouding van 14-jarige jongen:

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)tomaten-en-vleesbijl

Wat een gezellig buurtje is dat toch he? Hoe zou Nederland er over 20 jaar eruit zien? Zoals de PvdA stemmers willen?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_144278506
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 18:09 schreef Tamashii het volgende:
met eieren en tomaten naar agenten gegooid. Een man kwam met een vleesbijl op ze af.
Logisch, daar moest nog spek bij.
pi_144278523
Ze lokken het zelf uit. De politie heeft niets te zoeken in een Sharia-wijk.
pi_144291451
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 18:09 schreef Tamashii het volgende:
Wat een gezellig buurtje is dat toch he? Hoe zou Nederland er over 20 jaar eruit zien? Zoals de PvdA stemmers willen?
Tamashi, wat zeg je nu! :@ :D
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 september 2014 @ 21:59:05 #5
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144292074
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:14 schreef Confetti het volgende:
+1
pi_144300023
quote:
Eens, daar kunnen we beter F16's op af sturen.
pi_144301216
goh, weer Marokkanen. verrassing zeg.
There are only 151 Pokémon.
pi_144301221
quote:
Zo is het,

Ik zeg, muur eromheen, alle subsidies, uitkeringen, toeslagen stopzetten en over tien jaar ofzo er met een drone eroverheen, even kijken hoe het gaat.
  maandag 8 september 2014 @ 08:26:40 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_144303108
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 01:47 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Zo is het,

Ik zeg, muur eromheen, alle subsidies, uitkeringen, toeslagen stopzetten en over tien jaar ofzo er met een drone eroverheen, even kijken hoe het gaat.
Een soort Gaza in Nederland zeg maar :P
pi_144304581
quote:
11s.gif Op zondag 7 september 2014 21:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

Tamashi, wat zeg je nu! :@ :D
Dat is natuurlijk niet van mij, maar van het vorige deel :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_144305876
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 08:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een soort Gaza in Nederland zeg maar :P
Maar dan zonder subsidies.
  maandag 8 september 2014 @ 11:13:09 #12
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_144305952
Nederland is toch zo kut volgens velen? Ik zeg gratis vliegtuig naar een land van je keuze, alleen wel je paspoort inleveren.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_144306281
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 11:13 schreef MPC60 het volgende:
Nederland is toch zo kut volgens velen? Ik zeg gratis vliegtuig naar een land van je keuze, alleen wel je paspoort inleveren.
dat doen zat mensen volgens CBS ,
steevast een stijging sinds het jaar 2000.
van 60000 per jaar naar bijna 120000 in 13 jaar tijd.
2012: 110356
2013: 115307
pi_144308106
quote:
DEN HAAG - De politie is zaterdag in de Haagse Schilderswijk niet bedreigd met een vleesbijl. Dat stelt de islamitische Partij van de Eenheid. Er liep wel een slager met een mes, maar die wilde alleen maar de boel sussen.
Agenten werden zaterdag op de Hoefkade belaagd door een grote groep omstanders, die vond dat de politie een jongen te hard aanpakte. Een slager, die een winkel heeft in de buurt van het incident, was naar buiten gerend om de boel te kalmeren. Hij was daarbij vergeten zijn slagersmes weg te leggen, aldus de PvdE.

Een andere omstander filmde de situatie. Raadslid Abdou Khoulani twijfelt aan de lezing van de politie. 'De persverklaring van de politie strookt niet met wat ooggetuigen mij hebben verteld', zegt hij. De PvdE gaat maandag schriftelijke vragen stellen over het incident.

'Vaker klachten over agent'

Verder zegt Khoulani dat één van de betrokken agenten een bekende is. 'We krijgen vaker klachten over hem. Ook deze keer was zijn reactie disproportioneel.'

Khoulani erkent wel dat de omstanders de aanwijzingen van de politie hadden moeten opvolgen. 'Maar door de ID-checks, het politiegeweld en de intimidatie zijn veel Schilderswijkers het gewoon zat', vult hij aan.

Relatie bewoners Schilderswijk en politie

De relatie tussen de bewoners van de Schilderswijk en de politie is al tijden niet goed. Volgens bewoners zou de politie allochtone bewoners discrimineren. De politie ontkent dat. Onderzoeken van de Universiteit Leiden en de Nationale Ombudsman tonen aan dat de politie in de Schilderswijk niet discrimineert.

http://www.omroepwest.nl/(...)esbijl-schilderswijk
Geheheh vergeten _O-
pi_144308186
Vrijdag werd een Joodse man aangevallen, en zaterdag de politie.
Langzaam bij beetje wordt duidelijk dat de Schilderswijk eigenlijk geen onderdeel van Nederland meer uitmaakt, maar een ISIS-enclave in den vreemde is.

De Haagse Schilderswijk heeft - ondanks verschillende pogingen de buurt van nieuwe allure te voorzien - nooit echt gedeugd.
Midden negentiende eeuw begon de wijk onder de naam 'het Rode Dorp' als pre-modern 'tuigdorp' waar de regio Den Haag allerlei asocialen kon huisvesten.
Fast forward naar 2014, en men ziet dat er eigenlijk niet veel veranderd is. Behalve dan het geloof dat de Schilderwijkse radbrakers aanhangen.

Want waar de islam destijds nog een exotisch verschijnsel in Nederland was, waarover je hooguit in boeken van ontdekkingsreizigers las, is de Schilderswijk in 2014 praktisch een kolonie van radicale en internationale moslimgroeperingen zoals al Qaeda en ISIS.

In 1995 was de Schilderswijk al voor 80% allochtoon, en heden ten dage zelfs voor meer dan 90%. En nu hoeft zoiets geen probleem te zijn: in allerlei metropolen over de wereld tref je Chinatowns aan. Niemand heeft daar last van, en de wijken gelden zelfs als culturele centra.

Het contrast met de Schilderswijk is schril: in wezen is de wijk gewoon een afvoerputje van de samenleving geworden.
Bewoners uit de wijk hebben een kalifaat uitgeroepen, en zijn ook bereid er naar te handelen. Wie wil weten hoe het eraan toegaat in de wijk als er geen camera's draaien moet deze achtergrondrapportage uit de Trouw van pakweg een jaar geleden lezen.

Maar ook gewelddadige incidenten die zich van dag tot dag voltrekken spreken boekdelen.

De Nederlandse politie probeerde bijvoorbeeld gisteren een aangifte van mishandeling op te tekenen, maar kwam daar niet aan toe. Omstanders bekogelden de gezagsdragers met tomaten en - ja, u leest het goed - bijlen. Uiteindelijk werden drie mensen opgepakt, en uit het feit dat deze mensen geheel verschillende leeftijden hebben (14, 36 en 48) kunnen we opmaken dat de anti-Nederlandse houding zich niet concentreert bij één groepje jeugdige vandalen, maar wijdverbreid is door de hele Schilderwijkse bevolkingspyramide.

En was gisteren een uitzondering? Nee, zeker niet.

Zoals ik schreef vinden dit soort hate crimesdagelijks plaats. Afgelopen vrijdag werd een Joodse man mishandeld die de moed had met keppeltje op door de wijk te lopen.
Een filmploeg van de EO was mee, maar zelfs een draaiende camera weerhield de aanvallers er kennelijk niet van om de man omver te rijden met een brommer, uit te schelden voor 'kankerjood' en eens flink te trappen. Gewelddadig antisemitisme viert hoogtij in de Schilderswijk, is de verbijsterende conclusie.

Het is de vraag wanneer de gemeente Den Haag eindelijk eens ophoudt met wegkijken en ingrijpt. De Schilderswijk heeft momenteel een demonstratieverbod, maar dat is natuurlijk veel te slap.

Around the clock politie-patrouilles en desnoods een permanente aanwezigheid van de ME.
Verder moet er beleid komen wat de Nederlandse overheid in staat stelt op eenvoudige wijze paspoorten af te pakken en ISIS-lieden uit te zetten.

Want of de moslimradicalen het nu willen of niet: ook die van God verlaten Schilderswijk is een stukje Nederland, en ook dáár is onze rechtsstaat van kracht.
Mensen aanvallen met hakbijlen, en Joden proberen aan te rijden is misschien iets wat misschien gebruikelijk is in het ISIS-kalifaat, maar niet hier.
pi_144308593
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geheheh vergeten _O-
Haha ja dat zal het zijn.
pi_144309063
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 12:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha ja dat zal het zijn.
Het is ook zo hilarisch he :')
pi_144309653
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 13:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is ook zo hilarisch he :')
Ja, maar het kostte wel bijna een agent zijn leven, de stap daar naar toe word steeds kleiner.
pi_144309834
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 13:25 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, maar het kostte wel bijna een agent zijn leven, de stap daar naar toe word steeds kleiner.
Meen je dit?
Je bedoelt dat een agent aangevallen werd met dat mes?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 8 september 2014 @ 13:38:24 #20
433122 hetishierstil
Ik ga geen discussies aan
pi_144309972
Dat gore tuig doet maar. En owee als er opgetreden wordt, dan is het land te klein, dan kruipt men weer in de slachtofferrol, dan wordt men weer gediscrimineerd, zielig stel bijelkaar.
Flikker op, stelletje k*dt-m*r*kk*n*n :(
pi_144309975
quote:
15s.gif Op maandag 8 september 2014 13:32 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Meen je dit?
Je bedoelt dat een agent aangevallen werd met dat mes?
Waar staat dat ? :P
pi_144310018
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

nvm
pi_144310033
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Er word op jouw bericht door gepost, dus hecht ik dat aan elkaar.
En het is dan ook een vraag, geen en geen conclusie :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144310045
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

nvm
Nah staat nergens dat er bijna een agent is omgekomen. Jij vindt het nogal boeiend wat ik typ merk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 08-09-2014 13:42:03 ]
pi_144310068
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah staat nergens dat er bijna een agent is omgekomen. Jij vindt het nogal boeiend wat ik typ merk ik.
Oh? Omdat ik één keer op je reageer? Vreemde gevolgtrekking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')