ik vind het zo irritant als mensen de enige vorm van houden van die ze kennen projecteren op anderen en daar conclusies aan verbindenquote:Op vrijdag 19 september 2014 14:39 schreef IGlossy het volgende:
Daarom denk ik dat mensen die een open relatie hebben niet dolverliefd zijn op hun partner.... Misschien geven ze alleen maar om die partner...
Prima dat jij je irriteert, maar waarom kom jij hier jouw geïrriteerde mening over mijn mening uiten? Het gaat hier om open relaties en ieders mening, en niet over jouw mening wat IK ervan vind. Ga jezelf ergens anders afreageren. Je schijnt altijd wel op en aanmerkingen op anderen te hebben. Ben je niet gelukkig met jezelf?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind het zo irritant als mensen de enige vorm van houden van die ze kennen projecteren op anderen en daar conclusies aan verbinden
Ik hou zielsveel van mijn lief
Juist daarom is een ander nooit een bedreiging voor onze relatie en hoeft hij niet jaloers te zijn
Prima dat het voor jou niet zo werkt/je dat niet kunt volgen maar verbind er niet van die vage conclusies aan
Fok is een discussie forum, hoe denk jij dat discussies werken?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:49 schreef IGlossy het volgende:
[..]
Prima dat jij je irriteert, maar waarom kom jij hier jouw geïrriteerde mening over mijn mening uiten? Het gaat hier om open relaties en ieders mening, en niet over jouw mening wat IK ervan vind. Ga jezelf ergens anders afreageren. Je schijnt altijd wel op en aanmerkingen op anderen te hebben. Ben je niet gelukkig met jezelf?
Je projecteert je eigen mening op de situatie van anderen en wil die als algemeen geldend zien. Ik vind het niet gek dat rhubarbje zo fel op je reageert.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:49 schreef IGlossy het volgende:
[..]
Prima dat jij je irriteert, maar waarom kom jij hier jouw geïrriteerde mening over mijn mening uiten? Het gaat hier om open relaties en ieders mening, en niet over jouw mening wat IK ervan vind. Ga jezelf ergens anders afreageren. Je schijnt altijd wel op en aanmerkingen op anderen te hebben. Ben je niet gelukkig met jezelf?
Hoeveel is 'niet genoeg van elkaar houden'? Kan je dat meten? Zoals in de polyamorie wel eens wordt gezegd: liefde deelt niet, liefde vermenigvuldigt. Of zouden ouders die een tweede kind krijgen ineens niet meer, of veel minder, van hun eerste kind houden?quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:58 schreef SchavuitPiet het volgende:
Open relaties bestaan naar mijn mening dan alleen voor mensen die niet genoeg van elkaar houden
één iemand erbij dus dat je met zijn drieën bent dat kan ik nog wel begrijpen, maar dat ligt misschien ook aan mijn omgeving, haha.
Het moet precies zoals je dat zegt: iemand is de ene keer bij jou de andere keer bij een ander. Daar kan je gewoon afspraken over maken waarbij je uitgaat van wat voor alle partners goed voelt. Het is vooral belangrijk je wensen, en gedachten met elkaar te delenquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:05 schreef Dave94 het volgende:
Ik heb een tijdje online gesproken met een jongen waar ik interesse in had. Toen ik hem beter leerde kennen kwam dit ook naar voren: hij is iemand die een open relatie wilt. Ik kan het me nogal moeilijk voorstellen om een relatie te hebben met meer dan één iemand. Hoe moet dat dan wel niet? Iemand waar je van houdt is met jouw medeweten bij iemand anders, en de volgende dag zie je diegene weer?
Ik verkeer in kringen waar open relaties en polyamorie vrij normaal zijn maar het overgrote deel van de mensen die ik tegenkom is toch 'gewoon' monogaam.quote:Ik hoor er steeds vaker over en het lijkt wel steeds moeilijker te worden een 'normaal' iemand te vinden.
Oh ben jij er zo eentje.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:12 schreef Fixers het volgende:
Ik verkeer in kringen waar open relaties en polyamorie vrij normaal zijn maar het overgrote deel van de mensen die ik tegenkom is toch 'gewoon' monogaam.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je projecteert je eigen mening op de situatie van anderen en wil die als algemeen geldend zien. Ik vind het niet gek dat rhubarbje zo fel op je reageert.
[..]
Hoeveel is 'niet genoeg van elkaar houden'? Kan je dat meten? Zoals in de polyamorie wel eens wordt gezegd: liefde deelt niet, liefde vermenigvuldigt. Of zouden ouders die een tweede kind krijgen ineens niet meer, of veel minder, van hun eerste kind houden?
[..]
Het moet precies zoals je dat zegt: iemand is de ene keer bij jou de andere keer bij een ander. Daar kan je gewoon afspraken over maken waarbij je uitgaat van wat voor alle partners goed voelt. Het is vooral belangrijk je wensen, en gedachten met elkaar te delen
[..]
Ik verkeer in kringen waar open relaties en polyamorie vrij normaal zijn maar het overgrote deel van de mensen die ik tegenkom is toch 'gewoon' monogaam.
Tegenargument wat is vaak hoor tegen monogamie: Het zorgt ervoor dat men niet vreemd gaat. Dan denk ik bij mezelf... wat een mongool ben je dan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh ben jij er zo eentje.
Maar wat je zegt, het lijkt er misschien ''online'' op dat het heel vaak voorkomt, maar monogamie is voor de meeste mensen nog altijd de norm volgens mij.
dat heb ik nog nooit gehoord als argument voor een open relatiequote:Op vrijdag 19 september 2014 16:34 schreef Dave94 het volgende:
[..]
[..]
Tegenargument wat is vaak hoor tegen monogamie: Het zorgt ervoor dat men niet vreemd gaat. Dan denk ik bij mezelf... wat een mongool ben je dan.
Dat is een jammerlijk vooroordeel, maar het is geen vreemd vooroordeel, heb dit zo vaak gehoord. Dat samen met het je zal wel niet genoeg aan elkaar hebben en andere onzin. Kan het opzich ook wel begrijpen als je zelf zoveel pijn zou voelen als je partner seks met een ander zou hebben. Als je partner dat zou doen terwijl jij je er zo over voelt spreekt dat ook niet van liefde.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:39 schreef IGlossy het volgende:
Om een open relatie te hebben moet je wel heel erg niet-bezitterig of niet-jaloers zijn! En ik kan me niet voorstellen dat je het goed zou vinden als iemand op wie je verliefd bent of van houdt het met iemand anders zou doen.
Daarom denk ik dat mensen die een open relatie hebben niet dolverliefd zijn op hun partner.... Misschien geven ze alleen maar om die partner...
dit!!quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een jammerlijk vooroordeel, maar het is geen vreemd vooroordeel, heb dit zo vaak gehoord. Dat samen met het je zal wel niet genoeg aan elkaar hebben en andere onzin. Kan het opzich ook wel begrijpen als je zelf zoveel pijn zou voelen als je partner seks met een ander zou hebben. Als je partner dat zou doen terwijl jij je er zo over voelt spreekt dat ook niet van liefde.
Maar bij ons is die pijn er niet, wij vinden het fijn voor elkaar en mocht 1 van ons een moment hebben waarin het niet zo ok voelt dan zijn we er ook voor elkaar, het ja op een open relatie betekend niet dat je geen rekening houdt met elkaars gevoelens. Een open relatie dwingt zelfs om je te verdiepen in elkaar gevoelens en gedachten en daar open over te blijven met elkaar(hoort ook bij een goede monogame relatie, maar een open relatie is erg snel om zeep als je dit niet doet).
Al met al is het voor ons meer zo...
Ik hou zoveel van hem en ben zo zeker van zijn liefde voor mij dat er geen angst is mijn partner zomaar aan een ander kwijt te raken. Seks met anderen veranderd niets aan die liefde, zelfs een verliefdheidje veranderd niets aan die liefde.
Ik gun hem op vele manieren verdieping met andere mensen, van fijne vriendschappen tot seks, dat voelt voor mij niet als een gevaar voor "ons", het is niet pijnlijk, ik hoef me nergens overheen te zetten, het is een fijn iets voor mij.
ja, ditquote:
Ouders die het niets eens zijn met de keuzes van hun kinderen houden dus niet als een dolle van ze?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:39 schreef IGlossy het volgende:
Om een open relatie te hebben moet je wel heel erg niet-bezitterig of niet-jaloers zijn! En ik kan me niet voorstellen dat je het goed zou vinden als iemand op wie je verliefd bent of van houdt het met iemand anders zou doen.
Het is de norm, maar niet de realiteitquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh ben jij er zo eentje.
Maar wat je zegt, het lijkt er misschien ''online'' op dat het heel vaak voorkomt, maar monogamie is voor de meeste mensen nog altijd de norm volgens mij.
Het probleem daarmee is dat de meeste die zo'n oprecht monogaam persoon kwetsen tot op dat moment zelf ook oprecht monogaam waren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:47 schreef jaha het volgende:
[..]
Het is de norm, maar niet de realiteit
De meeste mensen geven toe dat ze binnen een relatie ooit vreemd zijn gegaan, volgens de voor hun geldende definitie.
Op polygamie schuilt nog altijd een groot maatschappelijk taboe. Je leest werkelijk waar vrijwel nergens in advertenties op datingsites van mensen dat ze op zoek zijn naar een "open relatie". Heel soms wordt dat omfloerst omschreven met "z.k.m. ruimdenkend persoon", maar dan houdt het ook wel op. Ik zou zelf erg graag zien dat mensen die polygaam zijn lekker met elkaar daten, zodat mensen die oprecht monogaam zijn niet meer worden gekwetst in hun relaties. Dat lijkt me pure winst, voor iedereen
vond het ook n beetje raar gezegd, alsof mensen die vreemdgaan allemaal een open relatie zouden willen..quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat de meeste die zo'n oprecht monogaam persoon kwetsen tot op dat moment zelf ook oprecht monogaam waren.
De meeste mensen die vreemdgaan willen helemaal geen open of "poly" relatie.
Die mensen zijn grenzeloos egoïstisch. Als je zelf rond wil neuken, wees dan een vent (/vrouw) en accepteer dat je partner dat dan ook doet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat de meeste die zo'n oprecht monogaam persoon kwetsen tot op dat moment zelf ook oprecht monogaam waren.
De meeste mensen die vreemdgaan willen helemaal geen open of "poly" relatie.
ik geloof ook niet echt dat mensen die 'n keertje vreemdgaan' per definitie rond willen neuken eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:05 schreef jaha het volgende:
[..]
Die mensen zijn grenzeloos egoïstisch. Als je zelf rond wil neuken, wees dan een vent (/vrouw) en accepteer dat je partner dat dan ook doet.
dat je dat een keer niet lukt, wil toch niet zeggen dat je maar wil rondneuken?quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:18 schreef jaha het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet om je broek aan te houden bij andere mensen? :dontknow:
Vind je het ook nog zo makkelijk als ze wel seks met jou willen?quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:54 schreef jaha het volgende:
Ik vind het wat naief om te veronderstellen dat het dan bij één keer gebleven is. Daarnaast vind ik het als single al heel makkelijk om geen seks te hebben met meisjes/vrouwen die ik af en toe eens tegen kom en een praatje mee maak.
Ik kan niet voor andere spreken natuurlijk, maar voor mij klopt dit.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:39 schreef IGlossy het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |