neem wel een y-stuk van koper, en niet 1 van plastic... die liggen er namelijk ookquote:Op zondag 7 september 2014 11:13 schreef vincm het volgende:
Thanks voor je snelle reactie CarltonDat bevestigt wat ik eigenlijk al hoopte. Kraan op de buitenmuur gaat niet gebeuren bij gebrek aan waterleiding naar die muur en het feit dat het geen koopwoning is
Tja...1986, op de kraan boven de wasbak zit geen schroefdraad dus daar kan ik niks opdraaien..
Weet je dat zeker? Meestal kan je een stuk van de kraan losdraaien en dan een verloopstuk op draaien.quote:Op zondag 7 september 2014 11:13 schreef vincm het volgende:
Tja...1986, op de kraan boven de wasbak zit geen schroefdraad dus daar kan ik niks opdraaien..
https://www.google.nl/sea(...)36.1879.3j2j3j2.10.0....0...1c.1.53.mobile-gws-serp..3.7.1671.DzCD8T1qyIUquote:Op zondag 7 september 2014 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Meestal kan je een stuk van de kraan losdraaien en dan een verloopstuk op draaien.
quote:Op zondag 7 september 2014 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Meestal kan je een stuk van de kraan losdraaien en dan een verloopstuk op draaien.
Dit. Vergeet de teflontape niet, anders wil het nog weleens lekken.quote:Op zondag 7 september 2014 11:08 schreef CarltonBanks het volgende:
ik zou er een Y stuk op schroeven (ik zou idd de onderste kraan gebruiken die nu naar je vaatwasser gaat ipv het kraanje van je gootsteen, daar heb je meer ruimte zo te zien), dat geeft je wat meer ruimte (anders zitten de kranen te dicht bij elkaar)
[ afbeelding ]
op het ene uiteinde schroef je de huidige kraan, op de andere een wasmachine kraan, verloopje erbij om naar een gardena koppeling te gaan en klaar ben je
[ afbeelding ]+[ afbeelding ]
note: als je de kraan toch op de buitenmuur wilt maken dan moet je een aftapkraantje er tussen bouwen voor de winter
Zeker wel. Dat deel wat uitsteekt aan de onderkant (waar het water uitkomt) kan je losdraaien (misschien even een tang gebruiken met een doek er tussen tegen beschadigingen). Vervolgens kan je daar een verloopstuk in draaien. Deze:quote:Op zondag 7 september 2014 15:33 schreef vincm het volgende:
Op de normale kraan gaat echt niet lukken:
[ afbeelding ]
Linkje van vonkenboer past daar prima op.quote:Op zondag 7 september 2014 15:33 schreef vincm het volgende:
Op de normale kraan gaat echt niet lukken:
[ afbeelding ]
Y-stukje met teflontape gaat 't worden, bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |