abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144266147
Een is-het-mogelijk-vraagje van een onwetende klusser!

We willen gebruik maken van een tuinslang, maar we hebben buiten en in de schuur geen berging. Er zit ook geen waterleiding richting de muur volgens de bouwtekening. We zijn daarom aangewezen op de aansluiting in de keuken, onder de wasbak.

Daar zit nu 1 aftakking met een kraantje, waarop de vaatwasser is aangesloten:

*ik zie nu pas dat het daar smerig is :@

Wat ik zou willen, is dat er op die plek 2 kraantjes komen: een waarop de vaatwasser aangesloten zit, en een waar ik een tuinslang makkelijk aan kan koppelen.

Mijn vraag is, is dit een kwestie van een T-stukje erop schroeven en daar de 2 kraantjes op? Of denk ik te makkelijk en gaat dit problemen geven?

P.s. de afvoer van de wasbak is enigszins flexibel, dus als ik het goed inschat kan daar wel een kraantje bij. Moet alleen niet 10 centimeter uitsteken.
pi_144266212
ik zou er een Y stuk op schroeven (ik zou idd de onderste kraan gebruiken die nu naar je vaatwasser gaat ipv het kraanje van je gootsteen, daar heb je meer ruimte zo te zien), dat geeft je wat meer ruimte (anders zitten de kranen te dicht bij elkaar)

op het ene uiteinde schroef je de huidige kraan, op de andere een wasmachine kraan, verloopje erbij om naar een gardena koppeling te gaan en klaar ben je
+

note: als je de kraan toch op de buitenmuur wilt maken dan moet je een aftapkraantje er tussen bouwen voor de winter

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2014 11:13:53 ]
pi_144266269
Waarom sluit je de tuinslang niet gewoon op de kraan boven de wasbak aan?
pi_144266299
Thanks voor je snelle reactie Carlton :) Dat bevestigt wat ik eigenlijk al hoopte. Kraan op de buitenmuur gaat niet gebeuren bij gebrek aan waterleiding naar die muur en het feit dat het geen koopwoning is ;)

Tja...1986, op de kraan boven de wasbak zit geen schroefdraad dus daar kan ik niks opdraaien..
pi_144266321
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:13 schreef vincm het volgende:
Thanks voor je snelle reactie Carlton :) Dat bevestigt wat ik eigenlijk al hoopte. Kraan op de buitenmuur gaat niet gebeuren bij gebrek aan waterleiding naar die muur en het feit dat het geen koopwoning is ;)

Tja...1986, op de kraan boven de wasbak zit geen schroefdraad dus daar kan ik niks opdraaien..
neem wel een y-stuk van koper, en niet 1 van plastic... die liggen er namelijk ook ;)

rolletje teflontape, tegen de draairichting opwikkelen en klaar ben je... half uurtje werk ofzo
pi_144266442
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:13 schreef vincm het volgende:
Weet je dat zeker? Meestal kan je een stuk van de kraan losdraaien en dan een verloopstuk op draaien.
pi_144266502
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Meestal kan je een stuk van de kraan losdraaien en dan een verloopstuk op draaien.
https://www.google.nl/sea(...)36.1879.3j2j3j2.10.0....0...1c.1.53.mobile-gws-serp..3.7.1671.DzCD8T1qyIU
pi_144266902
er zijn ook dubbele kranen met 1 aansluiting in de handel :)
pies on joe toe
pi_144267409
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

:Y
http://www.gardena.com/nl(...)ppelingen/waterdief/
http://www.gardena.com/nl(...)rkranen-binnenshuis/

Wel uitkijken dat je niet te hard aan de slang gaat trekken :@
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 12:29:44 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_144267854
Met behulp van deze koppeling kan ik op mijn gewone keukenkraan een tuinslang aansluiten.
http://www.gardena.com/nl(...)rkranen-binnenshuis/

Gebruik hem altijd om het aquarium binnenshuis bij te vullen na het schoonmaken.
Kun je makkelijk een tuinslang op aansluiten :)
pi_144268479
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:08 schreef CarltonBanks het volgende:
ik zou er een Y stuk op schroeven (ik zou idd de onderste kraan gebruiken die nu naar je vaatwasser gaat ipv het kraanje van je gootsteen, daar heb je meer ruimte zo te zien), dat geeft je wat meer ruimte (anders zitten de kranen te dicht bij elkaar)
[ afbeelding ]

op het ene uiteinde schroef je de huidige kraan, op de andere een wasmachine kraan, verloopje erbij om naar een gardena koppeling te gaan en klaar ben je
[ afbeelding ]+[ afbeelding ]

note: als je de kraan toch op de buitenmuur wilt maken dan moet je een aftapkraantje er tussen bouwen voor de winter
Dit. Vergeet de teflontape niet, anders wil het nog weleens lekken.
pi_144273435
Op de normale kraan gaat echt niet lukken:

Y-stukje met teflontape gaat 't worden, bedankt! :)
pi_144341049
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:33 schreef vincm het volgende:

[ afbeelding ]
Zeker wel. Dat deel wat uitsteekt aan de onderkant (waar het water uitkomt) kan je losdraaien (misschien even een tang gebruiken met een doek er tussen tegen beschadigingen). Vervolgens kan je daar een verloopstuk in draaien. Deze:

Daar kan dan gewoon weer zo'n plastic tuinslang ding op.
Goedkoper (zo'n ding kost een paar euro) en makkelijker (je hoeft de tuinslang niet steeds achterin je keukenkastje aan te sluiten.
pi_144341459
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:33 schreef vincm het volgende:

[ afbeelding ]

Y-stukje met teflontape gaat 't worden, bedankt! :)
Linkje van vonkenboer past daar prima op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')