abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2014 @ 21:22:33 #51
420626 Zeus_007
Hera is mijn bottombitch
pi_144253625
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:20 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ik ben niet extreem sociaal, dat zeg ik absoluut niet (gemiddeld tot redelijk, vind ik zelf).
Maar je hoeft toch ook niet extreem sociaal te zijn om een paar goede vrienden te hebben?

Vraag me ook altijd af wat er met die mensen gebeurt als ze een jaar of 40-50 zijn en geen ouders meer hebben om zo nu en dan nog eens op terug te vallen. Als je ernstig ziek wordt bijvoorbeeld. Niemand verdient het om in zulke tijden er helemaal alleen voor te staan.
Er zijn nou eenmaal mensen die geen behoefte hebben aan vrienden en die het fijn vinden om alleen te zijn. Wij kunnen ons nou eenmaal niet in hun verplaatsen en vinden het 'raar'.
pi_144253679
Ik vind ts niet aardig,
pi_144253739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:22 schreef Roland010 het volgende:

[..]

En daarna maakte onze Henk een liedje over 'Julia' en hoe belangrijk haar liefde voor hem is. :') Van het ene uiterste naar het andere.
Die 2 laatste liedjes gaan over het uiteindelijke doel: het verkrijgen van neuqsex, de zogenaamde 'vriendschap' opbouwen is enkel nodig om dat doel te kunnen bereiken.
pindazakje
pi_144254049
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
Niet iedereen kan een superlatief van sociaal zijn, Roland.
Volgens mij heb ik toch duidelijk meermaals gezegd dat ik mezelf niet direct als extreem sociaal zou bestempelen of dat iemand precies zoals mij moest leven (alsjeblieft zeg, dat werd saai). Maar waar ik nooit zou zeggen dat iemand hetzelfde zou moeten eten of drinken als mij: bij mensen van 250 kilo of juist een anorexia-patiënt die blijven roepen dat ze gezond en gelukkig zijn: ga weg, je liegt anderen en waarschijnlijk zelfs jezelf voor.

En om even op het eten door te gaan: in mijn ogen is vriendschap/liefde voor de geest hetzelfde als eten voor het lichaam: de een heeft er (veel) meer van nodig dan de ander, maar iedereen heeft een 'ADH' (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid ;) )

Maar zelfs mensen met echte autisme hebben vaak baat bij enkele hele goede stabiele vriendschappen en contacten in hun leven (hoewel ze dat misschien anders invullen dan 'gewone' mensen). Als hier dan 'gezonde' mensen gaan roepen dat ze "mensen haten" e.d. : zoek het probleem eens bij jezelf.
  zaterdag 6 september 2014 @ 21:32:49 #55
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_144254205
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:29 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik toch duidelijk meermaals gezegd dat ik mezelf niet direct als extreem sociaal zou bestempelen of dat iemand precies zoals mij moest leven (alsjeblieft zeg, dat werd saai). Maar waar ik nooit zou zeggen dat iemand hetzelfde zou moeten eten of drinken als mij: bij mensen van 250 kilo of juist een anorexia-patiënt die blijven roepen dat ze gezond en gelukkig zijn: ga weg, je liegt anderen en waarschijnlijk zelfs jezelf voor.

En om even op het eten door te gaan: in mijn ogen is vriendschap/liefde voor de geest hetzelfde als eten voor het lichaam: de een heeft er (veel) meer van nodig dan de ander, maar iedereen heeft een 'ADH' (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid ;) )

Maar zelfs mensen met echte autisme hebben vaak baat bij enkele hele goede stabiele vriendschappen en contacten in hun leven (hoewel ze dat misschien anders invullen dan 'gewone' mensen). Als hier dan 'gezonde' mensen gaan roepen dat ze "mensen haten" e.d. : zoek het probleem eens bij jezelf.
De mens is een sociaal groepsdier, dus ik ben het met je eens dat contact gezond is. Een ADH vind ik dan weer complete onzin.
Iedereen vult zoiets voor zijn/haart eigen in. De een moet iedere dag mensen om zich heen hebben, de ander kan prima een week zonder.

Ik persoonlijk pleit er altijd voor om mensen naar eigen gelieven hun leven in te laten vullen. Of ze zich nu afzonderen, of het tegenovergestelde, mensen moeten doen waar ze zich het prettigst bij voelen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_144254301
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:22 schreef Zeus_007 het volgende:

[..]

Er zijn nou eenmaal mensen die geen behoefte hebben aan vrienden en die het fijn vinden om alleen te zijn. Wij kunnen ons nou eenmaal niet in hun verplaatsen en vinden het 'raar'.
Mwoah, ik heb ook wel eens momenten dat ik liever even alleen ben. Iedereen denk ik wel in meer of mindere mate. Maar als ze echt alleen wilden zijn, zaten ze b.v. ook niet hier op dit forum om contact te leggen met andere mensen. Misschien zijn ze echt zelf gaan geloven dat ze hun hele leven voor 100 % alleen willen doorbrengen, maar door op internetsites contacten te gaan leggen spreken ze zichzelf eigenlijk (onbewust) tegen en zijn het meer andere factoren, zoals angst, die ze tegenhoudt om echte contacten te leggen.
pi_144254338
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:23 schreef 44rdbei het volgende:
Ik vind ts niet aardig,
:'(

Ik ben best aardig hoor. Aardiger volgens mij dan mensen die het niets doet als iemand jaren dood in z'n huis heeft gelegen.
pi_144254382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:36 schreef Roland010 het volgende:

[..]

:'(

Ik ben best aardig hoor. Aardiger volgens mij dan mensen die het niets doet als iemand jaren dood in z'n huis heeft gelegen.
Oh gaat het topic daarover, heb ik in de OP niks over gelezen.

Ik dacht dat het ging over onbegrip richting mensen zonder vrienden. zat ik er even naast :)
pi_144254803
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:32 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

De mens is een sociaal groepsdier, dus ik ben het met je eens dat contact gezond is. Een ADH vind ik dan weer complete onzin.
Iedereen vult zoiets voor zijn/haart eigen in. De een moet iedere dag mensen om zich heen hebben, de ander kan prima een week zonder.
Dat ADH moet je ook niet letterlijk nemen, wat ik ermee bedoelde is dat iedereen een bepaalde hoeveelheid vriendschap en liefde nodig heeft. Die ligt alleen voor de een hoger dan de ander, en daar is niets mis mee.
quote:
Ik persoonlijk pleit er altijd voor om mensen naar eigen gelieven hun leven in te laten vullen. Of ze zich nu afzonderen, of het tegenovergestelde, mensen moeten doen waar ze zich het prettigst bij voelen.
Mee eens, maar ik heb toch het idee dat je als omgeving zijnde bij sommige mensen zelf een beetje initiatief moet nemen.

Het probleem van je 'psyche' is juist dat je zelf niet altijd doorhebt waar je je het prettigst bij voelt en dat je soms een 'eye-opener' nodig hebt vanuit je omgeving.
Voorbeeld: iemand die z'n hele leven heel erg gepest is, heeft een 'muur' om zich heen gebouwd en denkt dat ie nu gelukkig is omdat ie geen mensen meer ziet (want: dan kan ie immers niet meer gepest worden). Hij leeft steeds meer met een verkeerd wereldbeeld, namelijk dat alle mensen ter wereld gemeen en slecht zijn en hem haten. Zo kun je nooit gelukkig zijn, ook al denk je zelf dat je zo het beste af bent. Pas als diegene eens een keer een lieve vriend(in) krijgt of 1 of 2 goede vrienden dan zal ie doorhebben dat ie helemaal niet gelukkig was. Maar dat zal vanaf buiten (een ander persoon) moeten komen, niet van diegene zelf.
pi_144255061
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:37 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Oh gaat het topic daarover, heb ik in de OP niks over gelezen.

Ik dacht dat het ging over onbegrip richting mensen zonder vrienden. zat ik er even naast :)
Daar gaat het ook een beetje over natuurlijk. Iemand die jaren dood in z'n huis ligt en pas gevonden wordt als de buren last van de stank krijgen is een extreme uitwas daarvan.

En om nogmaals even te herhalen: ik heb niet per definitie onbegrip naar mensen die geen vrienden hebben (en vind het, als het aardige mensen zijn, mooi om zo iemand een beetje te helpen uit z'n schulp te komen, voor zover ik dat kan en voor zover diegene daar behoefte aan heeft) maar om mensen die roepen dat het bewust is en dat 'mensen' kut zijn. Dan zoek je dus de fout bij 6,99 miljard andere mensen in plaats van bij die ene mens: jezelf. Volgens mij is dat toch zeer krom, en bovendien: extreem arrogant.
pi_144255098
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:05 schreef john-hert het volgende:
Dat soort mensen verschuilen zich vaak op internetforums :')
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_144255248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:52 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

En spreken zichzelf daarmee ook direct nogal tegen natuurlijk. Blijkbaar hebben ze wel degelijk behoefte aan contact met andere mensen, maar durven ze dat alleen anoniem via internet. Dan is het toch angst (of een andere factor die bij henzelf ligt) die ze tegenhoudt, en niet anderen. Ik wil ze niet veroordelen, behalve dan het feit dat ze stoer roepen dat de wereld kut is. Zoek het eerst eens bij jezelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roland010 op 06-09-2014 22:04:56 ]
pi_144255409
En ja, ik zit, zoals nu, ook wel eens een zaterdagavond thuis met m'n laptopje naast me en/of een film op. Niets mis mee :) Maar als dat al vanaf je 14e standaard je weekend is, lijkt me het niet dat dat erg gezond is. Zelfs al hou je niet van drukke discotheken en café's, je kan toch ook gezelligheid op andere manieren en op andere plekken zoeken?
pi_144255878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:55 schreef Roland010 het volgende:

[..]

En spreken zichzelf daarmee ook direct nogal tegen natuurlijk. Blijkbaar hebben ze wel degelijk behoefte aan contact met andere mensen, maar durven ze dat alleen anoniem via internet. Dan is het toch angst (of een andere factor die bij henzelf ligt) die ze tegenhoudt, en niet anderen. Ik wil ze niet veroordelen, behalve dan het feit dat ze stoer roepen dat de wereld kut is. Zoek het eerst eens bij jezelf.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:58 schreef Roland010 het volgende:
En ja, ik zit, zoals nu, ook wel eens een zaterdagavond thuis met m'n laptopje naast me en/of een film op. Niets mis mee :) Maar als dat al vanaf je 14e standaard je weekend is, lijkt me het niet dat dat erg gezond is. Zelfs al hou je niet van drukke discotheken en café's, je kan toch ook gezelligheid op andere manieren en op andere plekken zoeken?
Ging jij al vanaf je 14e elke zaterdag avond de kroeg in of naar de disco? :')
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_144255993
Hoeveel klasgenoten, buren, teamgenoten bij sport of clubgenoten bij de muziekclub of weet ik veel waar allemaal komt een gemiddeld mens ongeveer tegen tot aan z'n 22e eigenlijk? Zo'n 300 toch minimaal? En niemand daarvan zou enigszins dezelfde interesses delen en 'goed genoeg' voor je zijn? :') Er zijn heus wel 1 of 2 mensen daarbij waar je een band mee kan opbouwen, anders is er wel iets 'mis' met jezelf.
pi_144256138
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_144256223
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:07 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

[..]

Nee, ik zeg toch juist dat ik dat niet doe? (Hoewel ik op m'n 14e/15e wel voorzichtig begon met utigaan). Of dat ik vind dat iedereen dat zou moeten doen? Het ene weekend ga ik gezellig uit of ergens thuis chillen met m'n vriendin en/of beste vrienden, een ander weekend een keer lekker rustig een avond voor mezelf. Maar ik zit zeker niet jaar in jaar uit elk weekend eenzaam thuis de wereld steeds meer te haten.
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:15:19 #68
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_144256328
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:07 schreef PausNicolaas het volgende:

Ik wel, mooie tijden _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_144256345
quote:
Nogmaals even een nummer, van diezelfde meneer Westbroek:

Ja, jeugdvrienden ontgroeien elkaar nog wel eens en niet elke vriendschap overleeft, maar dat wil niet zeggen dat echte vriendschap en liefde niet bestaan en niet het belangrijkste in het leven zijn.
pi_144256391
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:15 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik wel, mooie tijden _O_
Jeugddisco 1 keer per maand :Y O+ :P
En dan je ouders die je op kwamen halen om 12:00 :')
pi_144256395
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:51 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Daar gaat het ook een beetje over natuurlijk. Iemand die jaren dood in z'n huis ligt en pas gevonden wordt als de buren last van de stank krijgen is een extreme uitwas daarvan.

En om nogmaals even te herhalen: ik heb niet per definitie onbegrip naar mensen die geen vrienden hebben (en vind het, als het aardige mensen zijn, mooi om zo iemand een beetje te helpen uit z'n schulp te komen, voor zover ik dat kan en voor zover diegene daar behoefte aan heeft) maar om mensen die roepen dat het bewust is en dat 'mensen' kut zijn. Dan zoek je dus de fout bij 6,99 miljard andere mensen in plaats van bij die ene mens: jezelf. Volgens mij is dat toch zeer krom, en bovendien: extreem arrogant.
Zal ik vast koffie zetten?
pi_144256451
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:15 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Nogmaals even een nummer, van diezelfde meneer Westbroek:

Ja, jeugdvrienden ontgroeien elkaar nog wel eens en niet elke vriendschap overleeft, maar dat wil niet zeggen dat echte vriendschap en liefde niet bestaan en niet het belangrijkste in het leven zijn.
Het belangrijkste in mijn leven is FOK! :{w
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_144256470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:06 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
Oké, Ritmo.
:D
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:18:07 #74
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_144256501
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:16 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Jeugddisco 1 keer per maand :Y O+ :P
En dan je ouders die je op kwamen halen om 12:00 :')
Het plaatselijke café in met een valse id omdat je 16 moest zijn _O_ voor 12 weer thuis zijn anders mocht je de week erop niet gaan en miste je alles _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_144256760
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:16 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Zal ik vast koffie zetten?
Ik bedoel in mijn directe omgeving natuurlijk. ;)
En als iedereen dat nou eens deed en ophield te pesten en mensen met goede bedoelingen buiten te sluiten of (en dat is eigenlijk misschien wel het ergste) z'n bestaan bewust te negeren, en in plaats daarvan nou eens zo iemand vroeg een keer erbij te komen staan, als je zag dat ie altijd alleen zat... Je hoeft niet altijd direct dikke vrienden te worden, maar voor zo iemand kan dat soms echt het zetje zijn om eens met anderen durven te praten.

Je hebt als omgeving zijnde in mijn ogen een beetje de verantwoordelijkheid om te zorgen dat niemand zo eenzaam raakt dat ie denkt dat ie helemaal alleen beter af is. En als zo iemand dan nog steeds echt niet wil: ok. Je kan hem of haar niet dwingen. Maar in elk geval kun je het proberen.

M'n klacht gaat dus ook over de omgeving van diegene. Hoe kun je een broer/zus/klasgenoot/buurjongen/meisje/zoon/dochter zo erg laten vereenzamen (of er zelfs nog aan meewerken)?
(Vrijwel) niemand kiest er zelf voor om z'n leven helemaal alleen te leiden, daar is vaak heel wat aan vooraf gegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roland010 op 06-09-2014 22:32:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')