abonnement Unibet Coolblue
pi_416677
Beste eilandbewoners. Binnenkort komt er bij het bevolkingsregister van Breuls ook een stukje geschiedenis van het eiland. Daar kan je alle gebeurtenissen op een rijtje zien, je kunt er extra informatie lezen over inwoners, gebouwen, ondernemingen, toeristische attracties en gebeurtenissen.

Nu wilde ik jullie vragen om hiervoor materiaal aan te leveren. Dit bestaat uit een aantal dingen:

1. Een stukje over jezelf. Hoe ben je op het eiland beland (aangespoeld als drenkeling, blijven hangen na vakantie etc.. Verder kun je hier vertellen wat je al op het eiland hebt gedaan, wat er met je is gebeurd in die tijd (ben je ontvoerd door Wati, dan zet je dat erin) en wat je op dit moment doet.

2. Een stukje over je onderneming/werk. Met daarin natuurlijk de geschiedenis, de actuele zaken etc. Ik heb alvast snel een voorbeeldje gemaakt:

Als één van de oudste nog overgebleven gebouwen, telt ristorante Ali een roemrucht verleden. Al bij de opening kwam de plaatselijke maffia om een hoekje kijken en werd er geld geëist voor ‘bescherming’. Toen eigenaar Ali Salami dat weigerde, kreeg hij het aan de stok met onder andere gangster Speedcore en diens partner in crime, de aap Crackmonkey. Een kleine oorlog was het gevolg, maar Ali Salami wist zich staande te houden en de maffia droop uiteindelijk af. Hierna

Na de bom die bijna alles vernietigde, bleken een aantal gebouwen, waaronder het restaurant nog heel te zijn. Ali besloot het te heropenen en begon weer te bakken met zijn moeder Mamma Mia en Wati Gelati, een kennis. Nadat Wati met de ontvoeringen begon is zijn plekje in de keuken overgenomen door Faat, die zelfs chefkok is geworden. Zij heeft een compleet nieuw menu samengesteld en nieuwe producten geïntroduceerd.

Zoiets dus...
Zo schrijven we met zijn allen het stukje geschiedenis van het eiland op en hoef ik dat niet allemaal alleen te doen

Denk er eens over na en zet dan wat op het elektronische papier. Voor informatie kun je natuurlijk alle oude topics lezen. Zet je de limiet op 75 dagen, dan heb je alle oude topics van het NIEUWE eiland. Succes en alvast bedankt.

Dit alles kun je mailen naar fokeiland@alisalami.com of in dit topic zetten. Alvast bedankt,

Ali Salami

Ps. Mocht je een icoontje van 60 bij 60 pixels hebben die heel goed met je onderneming te maken heeft, zet die er dan ook even bij. En als je plaatje groter is is het ook goed

Hatsjoe!
  woensdag 25 oktober 2000 @ 17:46:21 #2
5108 equilan
DE elfengodin
pi_416718
Ali, de meeste van mijn gegevens staan in mn topic.

Ik ben hier sinds een maand of twee/drie wel eens op bezoek gekomen en kreeg toen het idee om me hier te vestigen. Het eiland is fijn, de bewoners zeer gemoedelijk en je kan er spannende avonturen beleven en dat is natuurlijk een pre voor een allround magier als ik.

Ik ben in mijn lange leven (want eeuwig) al op zoveel plaatsen geweest. Op de rug van mn trouwe gandalf heb ik bijna het gehele universum gezien en ontelbare avonturen beleeft.

Op dit eiland ben ik komen wonen omdat ik denk dat ik me nu wel wil vestigen, settelen. Mijn wilde haren ben ik nu een beetje kwijt, alhoewel ik heel prikkelbaar wordt als ik niet zo nu een dan een goed avontuur beleef!

De toren heb ik gebouwd, op 20 oktober 2000(officiele verstigingsdatum), uiteraard met behulp van magie, op een heuvel die begroeit is met duizendjaar oude eiken. Deze plaats is doordrongen van magie, van oude krachten, mijn ideale plek dus!! ;-))
Ik erachter gekomen dat hier op de heuvel in vroeger tijden een magiersfamilie heeft gewoond; waarschijnlijk hebben die het hele eiland gewoon aangelegd, dat is misschien ook de verklaring voor de sfeer op het eiland en de enorme verscheidenheid aan bloemen en planten.

op 22 oktober 2000 ben ik door Ali aangenomen als cameravrouw die de tandemsprongen vastlegt bij zn paraclub.

Het eerste grote avontuur dat ik zijdelings een beetje heb mogen meemaken was de ontvoering van Vixen door Wati.

op 25 oktober 2000 heb ik me aangesloten bij het rugby-team Murcs!

(komt vast nog wel wat bij maar dat weet ik nu even niet hoor)

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 27-10-2000 11:14]

Elfensex is superspannend...
  woensdag 25 oktober 2000 @ 18:05:53 #3
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_416774
Op 28 september 2000 vestigde Fok! zich op het gelijknamige eiland. (Wie naar wie is vernoemd is nooit ter sprake geweest. Fok! is als Fok geboren en zag pas na zijn 19 en een halve levensjaar dat er een internetpagina naar hem was vernoemd... ). Muzikaal zoals hij was, liet hij een krantenartikel plaatsen (zie bovenstaande link) met een oproep tot het opstarten van een band. Al gauw meldden er zich wat personen en de FOK!band was geboren!
In eerste instantie was het de bedoeling dat Fok! zelf zitting nam in de band, maar om nog wat onduidelijke redenen () is hij later manager geworden van de band.

Op 2 oktober was de band dan eindelijk klaar voor 't begin.
Ali Salami, No Nick, Pluisje en Lotte zaten op dat moment in de band.

Er volgden wat repetities en vervolgens werd 't erg stil rond de FOK!band.

Totdat...
Op 24 oktober werd officieel bekend gemaakt dat de FOK!band opnames hadden gemaakt voor hun eerste cd. Er was toen zelfs al een preview te horen!

In de korte geschiedenis van de FOK!band heeft zich al een korte, maar zeer heftige relatie voorgedaan tussen een lid van de band en de manager...
Voor details kun je kijken op o.a.
www.fokforum.nl/showtopic/19928
www.fokforum.nl/showtopic/19937

Inmiddels is Fok! weer alleenstaand. Hij houdt zich bezig met wat managen van de band en houdt zich vooral op de hoogte van wat er gebeurd op 't eiland. Hij is niet zo'n verschrikkelijke ondernemer.

Enkele geschiedenistips die Fok! nog weet te vermelden, maar waarschijnlijk al zeker verwerkt zijn:
Dance Event
Opening park
Ontstaan van FOK!-FM
Opening shoarmarestaurant
Jojo's supermarkt

Zo, dat was een stukje geschiedenis volgens Fok!. * Fok! hoopt dat alles goed is gegaan met de links etc.etc.

Ali, suc6 met het maken van het geschiedenisboekje. Ik wacht met smart en vind het een enorm leuk initiatief!!!

  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 18:42:12 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_416877
Nadat Pension Zeerust was vernietigd door ons aller Speedcore waren Merel en ik een poosje dakloos, totdat Broekie op een eiland een dorpje stichtte.
Daar heb ik voor Merel toen Maison des Merles laten bouwen, dezelfde villa waar ik nu nog woon

Knut en ik openden daar ook een kantoor:

En ik legde een park aan

Al gauw was ik bekend als architect en projectontwikkelaar

Tijdens de burgeroorlog hier werd mijn kantoor geconfisceerd en vluchtte ik naar mijn villa, waar ik helemaal neutraal bleef
Een aankomend guerillaleger heb ik van me af moeten slaan

Bij the Big Bomb werden het park, het kantoor en een deel van mijn tuinen vernietigd, maar kijn villa bleef gelukkig intact (als 1 van de weinige gebouwen) en is hiermee waarschijnlijk het oudste huis op het eiland

Bij de revolutie olv Kuikentje speelde ik een sleutelrol (met Isabeau, Digger en Twiet), deze revolutie was de eerste stap naar het vernieuwde eiland zoals het nu is.

Het kantoor heb ik herbouwd, het park opnieuw aangelegd en de tuinen wat hersteld.

Sindsdien leven Merel en ik hier in alle rust en hou ik goed in de gaten wat er allemaal op het eiland gebeurd

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 25-10-2000 18:42]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_416993
Dank jullie wel alvast Hier kan ik echt wat mee. Ik zal het zo snel mogelijk verwerken in de geschiedenis

Meer...Meer...

Hatsjoe!
  Admin woensdag 25 oktober 2000 @ 19:45:52 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_417113
quote:
Op 25 oktober 2000 18:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nadat.... blabla (foto) blablabla ...gebeurd
soooooo...
TARA nog actief op het eiland?

(kan iemand ff in onzin melden dat we een post van wel 25 regels hebben gevonden?)

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_417849
De geschiedenis van de Kerk van de Universele Waarheid.

Het begon op een vroege morgen, de zon straalde en ik besloot een kleine kerk-gemeenschap op te richten, niet veel mensen waren geintereseerd behalve dan VixenfromHell en Cairon.

De Kerk van de Universele Waarheid kreeg stukje bij beetje meer invloed op de besluitvorming op het eiland in de tijd dat er nog een rechtvaardig heerser genaamd Broekie bestond. Wij steunden hem, sommige betwisten onze motieven nog op deze dag, was het omdat wij onze eigen macht wilden vergroten? Was dit louter een facade die ongekende revolutionaire ideeen verhulde?
Of was het misschien toch de loyaliteit aan de oorspronkelijke heerser?
Wie zal het zeggen?

Maar aan al het goede komt een einde en na enkele misstappen belandde de Kerk van de Universele Waarheid in een baan om de aarde, zonder leden...op PhalanX na dan. Vanuit die noodlottige positie keken we hulpeloos toe hoe het Fokeiland in een neerwaartse spiraal van geweld, vernietiging, moraal en cultureel verval geraakte.

Geduldig wachtte wij onze tijd af, wetend dat eens de dag zou aanbreken dat wij uit den hemelen op den aarde neer zouden dalen, en wederom het eiland zouden kunnen voorzien van kostbare lessen ter bevordering van het individu, maar ook de groep.

In die tijd van ontwikkeling en groei kwamen wij in contact met een nieuwe leer, een nieuw goddelijk wezen, een geheel nieuw Universum. En toen die blijde dag aanbrak daalden wij ook daad werkelijk neer op het vernieuwde Fok!Eiland.
Met ons brachten wij de Leer van de GodKeizer en de Bene Gesserit mee.

Niet lang daarna werden wij verheugd met nieuwe leden! En ook een grootse eer viel op ons, de Godkeizer huist sindsdien in de kelder van de Kerk, de uitgeholde berg.

Maar ook hier was ons geluk van korte duur, een nieuwe bedreiging stond op en het duurde dan ook niet lang tot de snode plannen van Havoc en zijn Mutantspot werden blootgesteld.

Sindsdien is het rustig in de Kerk.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_417862
*craziest is de ongekroonde koning van het eiland

er word geen deal gesloten,of craziest heeft er zijdelings mee te maken
Hoe is craziest hier gekomen vraagt iedereen zich af ??
Dat zit zo:In mijn eigenland hangt mij een straf van pak em beet 40 jaar boven het hoofd en aangezien dit eiland geen uitleveringsverbod met wie dan ook heeft.Was dit de beste plaats om de beste jaren van mijn leven te slijten
Maar zoals in elk land/samenleving moet er iemand de bevelen uitdelen,en alles in goede orde laten lopen
Iedereen ziet alleen de slechte kanten van craziest zijn dictatuur,maar snappen niet dat als we door een ander eiland aangevallen worden ,we gaan winnen door de commando's van craziest zijn army
Verder run ik hier van alles waar geld mee te verdienen valt maar daar zal ik om gegronde redenen niet te veel over uitweiden

bad to tha bone
  donderdag 26 oktober 2000 @ 10:19:01 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_418059
Lang, lang geleden leefde ik in een land hier ver vandaan. Het was een land met veel mensen. Daardoor was er ook veel ruzie en stress voor de mensen in dat land. De regering probeerde door regels alles in goede banen te leiden maar hierdoor ontstond nog meer druk voor de mensen in dat land. Je kon niet eens meer naar buiten op alle dagen omdat er anders teveel mensen op straat waren. Ik mocht de oneven weken op maandag en vrijdag gewoon buiten zijn. De rest van de dagen mocht ik alleen tussen 8.00 en 8.30 en tussen 17.30 en 18.00 op straat vertoeven zodat ik me naar mijn werk in de fabriek kon begeven (en 's avonds weer naar huis).

Alleen op de tweede zaterdag van de maand mocht ik wassen en muziek mocht alleen op zondagen tussen 16.00 en 17.00 gespeeld worden.

* sjak voelde zichzelf niet fijn in dat land

Maar toen kwam de ommekeer:
Omdat ik de werkneemster van het jaar was geworden in de fabriek besloot de regering dat ik een week op vakantie mocht. Er werd gekozen door de minister van Vakantie dat ik naar een eiland mocht gaan. Mijn spullen werden zorgvuldig door de minister van Kleding uitgezocht, een broek, een badpak, een paar schoenen en zonnebrandcrème factor 55. Na een week zou ik weer teruggevlogen worden naar het land.

Het eiland waar ik terecht kwam was vreselijk, de secretaris van de minister van Vakantie was er de baas en de regels waren nog strenger dan thuis. Tussen 8.00 en 8.15 mocht ik ontbijten waarna ik me bezig mocht houden met het overtypen van het nieuwe partijprogramma. Om 16.00 uur mocht ik een half uur lopen over het strand.

Dat halve uur vond ik werkelijk geweldig! Er ging een wereld voor me open. De lucht van de zee, de golven en de zon. Ik werd er zo blij van. Heel stiekem heb ik toen een keer mijn schoenen uitgetrokken, dat gevoel van het zand door mijn tenen zal ik nooit meer vergeten. Het was de vierde dag van mijn "vakantie". Dat was het moment dat ik besloot dat het zo niet langer kon.

's Nachts lag ik te dromen hoe het zou zijn om elke dag het zand tussen mijn tenen te kunnen voelen. Hoe het zou zijn om zelf te doen wat ik wilde. Ik had nog nooit het gevoel gehad dat ik zelf kon kiezen en nu wist ik dat ik nooit meer anders zou kunnen.

Dag vijf van mijn vakantie liep ik over het strand en keek naar de zee....als ik nou...nee, dat zou nooit kunnen.
's Nacht kon ik weer niet slapen, nog 2 dagen en dan moest ik weer terug. Toen nam ik de beslissing...

Dag 6 van mijn vakantie:
Het is 16.00 uur, ik loop over het strand, kijk naar de zee, kijk om me heen, er is niemand in de buurt. Ik ren heel hard het water in en ga zwemmen. Ik zwem echt voor mijn leven. Na een uur zwemmen durf ik eindelijk om te kijken, niemand is me gevolgd, het eiland is bijna uit zicht. Ik kan niet geloven dat ik veilig ben dus ik blijf door zwemmen.

Twee dagen en twee nachten heb ik gezwommen, ik dacht dat ik in het water ging sterven. Ik ben ergens ook bewusteloos geraakt.
Toen ik wakker werd lag ik op een strand...
Ik keek om me heen, was bang dat ik opgepakt zou worden door het leger van de secretaris van de minister van Vakantie maar er gebeurde niets...

Ik had zon dorst, ik moest wat te drinken zoeken. Dus ik ben gaan lopen en kwam bij een beekje. Daar heb ik heerlijk kunnen drinken en poedelen.
Heel langzaam kwam het besef: IK BEN VRIJ!!!!!!!
Ik heb gedanst en gezongen, gelachen en gehuild, dit had ik nooit kunnen dromen.
Als ritueel heb ik mijn schoenen uitgedaan en besloot ze nooit meer aan te trekken, vandaar dat ik dus altijd op blote voeten loop!

Na een week in het bos te hebben geleefd was ik klaar om het nieuwe eiland te gaan ontdekken. Tot mijn schrik bleken er al mensen te wonen, hoe zouden ze zijn?
Ik kwam erachter dat sommigen helemaal niet zo slecht waren en besloot mezelf nuttig te gaan maken op het eiland. Ik begon een uitzendbureau.
Helaas werd dit door de Fok!Eiland Autoriteiten niet gewaardeerd. Men mocht geen personeel hebben. Door deze inmenging van de Fok!Eiland Autoriteiten besloot ik mij terug te trekken in de bossen van het Fok!Eiland. Ik wilde gewoonweg niets meer met enige vorm van regels te maken hebben.

In de bossen heb ik mij lange tijd goed vermaakt. Ik werd vrienden met alle dieren die er leefden en leerde hun taal. Van een afstand zag ik hoe de oorlog uitbrak op het eiland. Ik vond het erg verdrietig om te zien hoe het mooie eiland deels vernield werd door de mensen die er woonde maar ik kon ook begrip opbrengen voor de mensen die vochten tegen het gezag. Ik wilde er alleen niets mee te maken hebben.
Ik bleef op de hoogte door af en toe in het duistere café te komen zo hoorde ik over de Big Bom die gedropt ging worden. Ik verstopte mij in de grotten (die dus toch niet zo nieuw ontdekt zijn als men denkt) en overleefde ook deze knal.

Na een paar weken besloot ik weer uit de grotten te komen en ik zag dat er een revolutie bezig was. Ik nam mijn intrek in een leegstaand huis en begon er een feest te bouwen. Helaas, werd ik op brute wijze uit het huis gejaagd.
Op dat moment heb ik besloten dat ik echt vrij wilde zijn, niet gebonden aan een plaats of iets dergelijks.

Op een dag liep ik in het bos en zag iets uit de grond steken, ik ging graven en ontdekte heel veel zakken Fok!Guldens. Dit was echt geweldig. Nu kon ik het leven leiden wat ik wilde zonder me ergens zorgen om te hoeven maken.

Ondertussen was op Fok!Eiland de rust terug, dus ik kon me weer zo heel af en toe laten zien op bepaalde plaatsen. Heel langzaam keer ik nu terug in het leven op het eiland maar ik ben voorzichtig...

De meeste tijd ben ik te vinden in de bossen, waar ik lekker in mijn hangmat een boek lig te lezen of met mijn dierenvrienden speel en praat. Zij weten de meeste nieuwtjes en verhalen over het Fok!Eiland te vertellen. Als ik mijn vrijheid wil voelen ga ik naar het strand, waar ik heerlijk het zand door mijn tenen laat gaan.

Zo, nu weten jullie wat meer over de vrouw zonder schoenen....
Jullie mogen altijd dingen aan me vragen ik weet erg veel. Ooit noemde men mij de lange die alles ziet en weet. Alleen ben ik erg integer, alleen dingen die van belang zijn vertel ik!

[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 26-10-2000 10:33]

Lekker douchen!
  donderdag 26 oktober 2000 @ 11:21:04 #10
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_418162
Wat een ontzettend mooi verhaal Sjak! Echt ontroerend! Fantástisch gewoon...

Hier een dikke . En suc6 in het bos.

  donderdag 26 oktober 2000 @ 11:37:03 #11
5108 equilan
DE elfengodin
pi_418214
Heel leuk verhaal Sjak!!

* equilan krapt eens over haar bolletje...Sjak de lange die alles weet??
* equilan dacht dat zij de lange was die alles weet....

Nouja zijn er nu twee lange die een hele hoop weten!!

(zouden ze soms zusjes zijn??)

Elfensex is superspannend...
  donderdag 26 oktober 2000 @ 11:51:45 #12
593 sjak
Juffie Bloem
pi_418263
quote:
Op 26 oktober 2000 11:37 schreef equilan het volgende:
Heel leuk verhaal Sjak!!

[ * equilan krapt eens over haar bolletje...Sjak de lange die alles weet??]
[ * equilan dacht dat zij de lange was die alles weet....]

Nouja zijn er nu twee lange die een hele hoop weten!!

(zouden ze soms zusjes zijn??)


* sjak is veel maar geen heks
Dus helaas, het zusjes verhaal gaat niet op

Ik hoor heel veel van mijn dierenvrienden vandaar dat ik zo veel weet.
Hoe kom jij aan je informatie? Lees je het in een glazenbol? Kun je gedachten van mensen lezen??

Lekker douchen!
pi_418264
Ik werd hier al weer een tijdje geleden per Bus naar toe gebracht. Heb verschillende oorlogen mee mogen maken, de een met wapens, de ander met woorden, waarna er van het eiland nog maar weinig over was.
Samen met Twiet heb ik het eiland opnieuw ingericht, waarbij we al snel hulp kregen van Ali Salami, Breuls en Digger. Zie je die lavendelplantjes over het hele eiland? Heb ik geplant

Langzaamaan kwam het eiland weer tot leven, wat helaas ook wat minder welkome gasten aantrok
Ene viezerik genaamd Wati Gelati heeft mij een stuk of 3 keer ontvoerd, maar gelukkig waren er dan weer mijn dappere redders (Digger, Ali Salami, Breuls en Twiet en alle anderen) die mij weer uit zijn klauwen redden.
Ali Salami is trouwens ook mijn adoptie-papa, maar da's een lang verhaal

Inmiddels heb ik met de FOK-band mijn eerste cd-tje uitgebracht, ik ben fluitiste, en resideer ik in het mooiste huis van het eiland, samen met Digger, Twiet, Breuls en soms ook Yvonne.
Met zijn allen hebben we het dolletjes

  donderdag 26 oktober 2000 @ 12:15:23 #14
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_418320
En ik, ik heb nog niet zoveel geschiedenis verhalen van het eiland. Medio augustus kwam er een postduif met een briefje om zijn nek aangevlogen. Het arme beestje was bekaf, want hij was van heel ver gekomen.

Het briefje bevatte een boodschap van Sjak, die op een ver eiland (het fokeiland genaamd) zat en vertelde me in wat een vrijheid zij daar leefde.

Aangezien ik het strenge regime hier ook zat was ben ik begin september per vliegtuig ook naar fokeiland gekomen. En heb daar samen met mijn geliefde Edsel een huis gebouwd: de Villa Faat.

Snel vond ik ook een baantje als chefkok in ristorante Ali. Tegenwoordig knip ik ook wat wiettoppen voor Lurky , ruim ik af en toe wat blaadjes in het park van Tara, en zit ik in het ondergrondse verzet tegen Craziest.

Leukste momenten voor mij:
- de hereniging met vriendin Sjak
- de housewarming-party (10/09)
- de dance event (24/10)

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_418517
DE TUINEN VAN FOK!

Opper-hovenier Lurky is van huis uit bioloog professor Lurky, gespecialiseerd in onderzoek van diergedrag grote mensapen. Tijdens een studiereis ontdekte ze een groot verlaten reservaat middenop Fok!eiland. Ze besloot zich terug te trekken uit het jachtige bestaan en kocht het reservaat. Het betreft een stuk overgebleven oerbos, verwaarloosde domeinen, bouwvallige architectonische monumenten en verwilderde natuur. Lurky knapte het op en opende De Tuinen Van Fok.

De Tuinen bevatten restanten van het enorme paradijs dat Fokeiland ooit is geweest. Zo staat er nog een 1000jarige eik als uitloper van de Heuvel van Equilan. In zuidelijke valleien groeien tropische planten tussen majestueuze palmen. Er is een bruisende beek met watervallen die uitmondt in een ongerept oermeer. In het midden ligt een eiland voor kinderen met hutten en speelakkertjes genaamd Indianeneiland. Voor een groot deel bestaan de Tuinen uit bomen en struiken. Zeer veel soorten zijn hier door Lurky bijeengebracht en anderen waren er al verzameld door vroegere beschavingen op het eiland. Zo is er een oude lindelaan met intieme zitjes in hoge bosschages die nu gebruikt wordt als flaneerroute door verliefde stelletjes. Ook zijn er naast ongerepte bossen open vlaktes. Op een gedeelte van die vlaktes zijn kassen gebouwd, landbouwgronden aangelegd en siertuinen met eenjarige bloemen en bloeiende vaste planten verschenen.

De groenten worden volgens ecologische methoden geteeld. Zo ook de granen die gemalen worden in een watermolen aan de beek. De Tuinen leveren groenten, fruit, kruiden, noten en granen aan winkels en horeca op het eiland. Daarnaast bieden de Tuinen werkgelegenheid en woonruimte aan tijdelijke krachten die zich nog niet zelfstandig op het eiland hebben gevestigd. De kracht van de natuur heeft een gunstige invloed op allen die er beroepsmatig mee te maken krijgen. Ook hebben ze een helende werking op iedereen die er recreëert.

Jongste geschiedenis:

-Canabisleverantie aan coffeshop van de Dude.
-Topthuiswerk voor Faat die tussendoor ook in de tuinen een handje uitsteekt.
-Woonruimte en werk voor werkstudent The Flex als tuinman/oppasser op Indianeneiland.
-Kruiden- en stekjes-uitwisseling met Equilan.
-Bijstand van de Tara-troepen bij lastige bezoekers.
-Craziest loopt te trippen door de tuinen na het eten van een speciaal voor hem gemaakte eco-snack van giftige planten.
-Plannen voor golfbaan in Tuinen afgewezen door eilandbevolking.
-Kinderen Indianeneiland spelen GroenFrontje.
-De Tuinen vullen de voorpagina’s van de eerste edities van de Fok!krant.
-Kahn wordt bewaker, watermolenbeheerder en distributeur gewoven kleding van Indianeneiland.
-Craziest geveld door omgevallen boom.
-Mysterieuze bosgod tovert tuin om in herfst tijdens tropische hittegolf.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 27-10-2000 17:46]

  donderdag 26 oktober 2000 @ 13:17:46 #16
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_418525
Twiet ligt in het ziekenhuis, kan dus geen verhaaltje hier schrijven.
pi_418563
Op 26 oktober 2000 verscheen ik voor het eerst op dit eiland. Ik ben de woudgod van het Fok!eiland.

Ik woon in het bos op de heuvel bij Equilan's toren.

TA! RA! NIS!
  donderdag 26 oktober 2000 @ 13:54:23 #18
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_418594
[Sorry, dacht dat ik iets had toegevoegd, maar had blijkbaar dubbel gepost]

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 27-10-2000 16:31]

  donderdag 26 oktober 2000 @ 13:55:50 #19
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_418599
Ik ben hier sinds 25 oktober 2000. Hoe ik hier gekomen ben weet ik niet helemaal. Ik denk dat het een ongeluk was, want het laatste dat ik hiervoor weet, is dat ik in een vliegtuig zat.
Toen ik hier kwam, heb ik meteen een rugbyteam opgericht en ben ik een supermarkt begonnen.
Wonen wilde ik eerst in een supermarktdoos, maar Ali Salami bood me onderdak aan, dus nu woon ik bij hem en zijn Mamma Mia in huis, totdat ik m'n eigen huis heb gebouwd.

Beleefd heb ik nog niet zo veel. Craziest was bijna sponsor van m'n rugbyteam geworden en ik bijna croupier in z'n casino, maar dat ging gelukkig na wat adviezen van andere Eilandbewoners nog net goed, zodat ik nu niks meer met hem te maken heb.

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:08:49 #20
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_422321
En ik schop hem even omhoog... Komop allemaal, schrijf je geschiedenis op dit eiland even op, het is voor een goed doel
Hatsjoe!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:15:04 #21
5108 equilan
DE elfengodin
pi_422357
quote:
Op 26 oktober 2000 11:51 schreef sjak het volgende:
* sjak is veel maar geen heks
Dus helaas, het zusjes verhaal gaat niet op

Ik hoor heel veel van mijn dierenvrienden vandaar dat ik zo veel weet.
Hoe kom jij aan je informatie? Lees je het in een glazenbol? Kun je gedachten van mensen lezen??


wat jammer.. * equilan heeft altijd al een zusje willen hebben....

Ja inderdaad, mijn magische krachten verschaffen mij veel kennis. Daar komt bij dat ik eeuwig leef en dus al veel heb meegemaakt!!!

Elfensex is superspannend...
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:58:47 #22
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_422498
quote:
Op 27 oktober 2000 16:08 schreef Ali Salami het volgende:
En ik schop hem even omhoog... Komop allemaal, schrijf je geschiedenis op dit eiland even op, het is voor een goed doel
*ANDERMAAL EEN SCHOP OMHOOG!*

* Fok! vindt dit ook belangrijk voor alle eilandbewoners! Dus doe je best en kruip door je toetsenbord (variant op: klim in je pen )

Lukt 't al wat Ali, om alles een beetje te ordenen?

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 17:03:13 #23
5108 equilan
DE elfengodin
pi_422508
Ik vul af en toe wat aan, maar dat doe ik dan in mn eerste post, om het overzichtelijk te houden....
Is het handiger als ik dat voortaan dan ook even meld door een kleine nieuwe post te maken met 'verhaal gewijzigd' zodat deze weer een 'schop omhoog' krijgt??
Elfensex is superspannend...
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 04:16:46 #24
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_423970
Ja hoor Equilan *schop*

Ps. Resultaten aan het eiand van volgende week denk ik

Hatsjoe!
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 16:15:04 #25
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_432086
Huppakee, ik schop hem weer even omhoog, heb weer tijd, dus ga weer aan de slag. Oude en nieuwe bewoners, hier uw gegevens alsjeblieft
Hatsjoe!
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 21:14:42 #26
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_433177
Ik kwam hier 27 oktober 2000

Toen ik op de fokpagina kwam zag ik de kreet reserveer nu een kamer
helaas was dat niet mogelijk en daarom ben ik een hotel gestart op het eiland, aan de boulevard naast Ali&Faat
Nog niet gigantisch veel meegemaakt, lekke rgeslapen en helaas nog steeds een personeels gebrek

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  woensdag 1 november 2000 @ 18:05:55 #27
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_435647
Hee Ali, kan je niet alvast een tipje van de sluier oplichten hoe 't eruit komt te zien???? Pleazzzzzzze????
  woensdag 1 november 2000 @ 19:16:02 #28
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_435762
Nee Fok!
Dat zie je vrijdag of zaterdag wel. Maar het is in dezelfde forumvorm gehouden als het bevolkingsregister, ik heb niets aan de layout veranderd. Maar wat je precies kunt lezen en kunt zien vertel ik dus nog niet
Hatsjoe!
  donderdag 2 november 2000 @ 13:36:16 #29
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_437398
quote:
forumvorm
Da's echt zo'n tongbreker....
pi_438274
Hoi allemaal ik moest dus ff vertellen hoe mijn tentje tot stand is gekomen!..

Nou vroeger...bladedie bla!... bla! ... diebla... bla bla bladediebla... Ik ging wonen op FOK!Eiland maar miste het Shoarma, dus dacht ik ben ik gek als ik geen Shoarma tentje ga beginnen want dat zou best goed kunnen lopen!..

En daaro was ie!

Just say hi!
pi_438353
Ik zal mijn korte geschiedenis hieronder proberen weer te geven.

Na het afronden van mijn studie heb ik ervoor gekozen om een wereldreis te maken. Het is een beetje te lang om die hele reis hier te gaan vertellen maar in ieder geval kwam ik op een gegeven moment op een vrachtschip terecht. Ik moets, wegens omstandigheden, ergens weg. Ik weet dat dat wat vaag klinkt maar ik kan hier helaas niet meer over zeggen.
Ik kon meevaren onder voorwaarde dat ik onderweg wat mee zou helpen. Het schip vervoerde Chiquita bananen... helaas waren ze nog groen anders had ik er vast zeer veel van gegeten. Dit was een van de laatste reizen. Hierna zou hij, de Juwel IX van een duistere Samoaanse reder, naar India worden gebracht om gesloopt te worden. Dat was ook wel nodig, het schip was amper zeewaardig.
De reis duurde langer dan gepland, er was veel pech onderweg, op een gegeven moment viel de motor uit. Toen we 4 dagen doelloos rond hadden gedreven brak er een storm uit.
Geloof me, dat wil je niet meemaken. Het schip piepte en kraakte aan alle kanten en uiteindelijk zonk de Jewel. De vaste bemaningsleden wisten niet hoe snel ze van de boot af moesten. ik bleef achter. Ik kon gelukkig nog een noodvlot vinden dat wonder boven wonder wel modern was. Ik heb daarna 3 dagen lang rondgedobberd.
In de ochtend op 4e dag werd ik ineens wakker geschud. Het vlot was gestrand op een eiland. Het leek mij onbewoond. Het was de noordkant. Maar toen ik wat verder keek zag ik in de verte een toren op de hoek van het eiland en bovenop de heuvel stond een soort kerk. Ik snapte er niets van, ik dacht dat ik gek werd.
Ik begon het eiland te verkennen. Ik besloot richting de toren te lopen. Halverwege de toren bedacht ik me, ik beklom de heuvel en zag tot mijn verassing een schelpenpad lopen. Ik liep het pad op en kwam tot mijn verbazing in een dorpje uit. Het zag er welvarend uit. Grote gebouwen en zo. Ik ging er heen, ik maakte kennis met aardige bewoners zoals Verdrietig mannetje die net een shoarmatent had geopend. Ik heb direct een lading shoarma besteld. Die avond sliep ik in het eveneens pas geopende hotel van dagobert waar ik nu nog verblijf. Toen ik de volgende ochtend wakker werd ging ik het eiland verder verkennen. In de toren en in de kerk die ik had gezien bleken vrij bijzondere mensen te wonen, ze hadden toverkracht of zo.
Inmiddels ben ik al weer helemaal opgeknapt, ik heb werk gevonden als hoofd van de topografische dienst. Daar ben ik baas over mij zelf. Of ik hier blijf weet ik nog niet, misschien komt er wel weer eens een boot waarmee ik weer weg vaar of een vliegtuig.
Inmiddels heb ik al aardig wat van het eiland leren kennen.

Dit was mijn korte geschiedenis op het FOK!eiland. ik val wat in herhaling geloof ik

[Dit bericht is gewijzigd door Num op 02-11-2000 19:57]

  zondag 5 november 2000 @ 14:45:38 #32
593 sjak
Juffie Bloem
pi_444259
quote:
Op 01 november 2000 19:16 schreef Ali Salami het volgende:
Dat zie je vrijdag of zaterdag wel.
Tis al zondag
Lekker douchen!
  zondag 5 november 2000 @ 14:47:27 #33
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_444267
Sorry!! Ga vandaag alles afmaken voor zover dat kan. Al is alles dan nog lang niet compleet, maar het is ontzettend veel werk
Ik beloof dat hij morgen online staat. Als Breuls meewerkt tenminste
Hatsjoe!
pi_445959
Geschiedvervalsing!
Jullie hebben het allemaal fout!
  maandag 6 november 2000 @ 10:21:37 #35
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_445977
quote:
Op 06 november 2000 10:15 schreef Xenia het volgende:
Geschiedvervalsing!
Jullie hebben het allemaal fout!
Xenia !!!!!!

Kom met je eigen verhaal en zet het erbij.

pi_445993
quote:
Op 06 november 2000 10:21 schreef killer tweety het volgende:
Xenia !!!!!!
Zusje!
quote:
Kom met je eigen verhaal en zet het erbij.

Lang, lang verhaal
Heb je ze al verteld dat we samen het eiland plat hebben gebrand? Of is dat nog geheim?
  maandag 6 november 2000 @ 10:30:58 #37
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_446014
*Twiet gaat gelijk de logeervleugel in orde maken
Twiet is blij dat haar zusje er weer is !!!

Nee Xenia, ik heb vorige week alle oude topics doorgelezen en smakelijk zitten lachen, moet daar dus nog een verhaal van maken. Samen doen? Per slot van rekening zijn wij toch wel verantwoordelijk voor het nuken van het oude Eiland.

DIGGER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk eens wie hier is aangespoeld !!!!

*Twiet is helemaal blij

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 06-11-2000 10:31]

pi_446100
quote:
Op 06 november 2000 10:30 schreef killer tweety het volgende:
*Twiet gaat gelijk de logeervleugel in orde maken
Twiet is blij dat haar zusje er weer is !!!
Een hele vleugel voor mij?
Een kleine kamer is genoeg hoor. Ik blijf niet zo lang
quote:
Nee Xenia, ik heb vorige week alle oude topics doorgelezen en smakelijk zitten lachen, moet daar dus nog een verhaal van maken. Samen doen? Per slot van rekening zijn wij toch wel verantwoordelijk voor het nuken van het oude Eiland.

Ja! Samen doen lijkt me een goed plan. We kunnen er volgens mij wel een topic mee vullen.
  maandag 6 november 2000 @ 11:12:44 #39
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_446112
quote:
Op 06 november 2000 11:09 schreef Xenia het volgende:
Ja! Samen doen lijkt me een goed plan. We kunnen er volgens mij wel een topic mee vullen.
1 maar?

Whoehahahahahahahahaha, lachen met jou !
Ik kan mij wel andere tijden herinneren.

  maandag 6 november 2000 @ 20:04:19 #40
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_447587
Meneer Salami, de door u zelf gestelde dead-line is door uw eigen persoon niet gehaald... Wat gaat u hieraan doen? Hoogachtend, Fok!
  maandag 6 november 2000 @ 20:51:06 #41
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_447761
Nee, had ik niet beloofd dat ie vandaag online zou staan??? Als het goed is staat ie er over een klein uurtje, misschien wel eerder
Hatsjoe!
  Admin maandag 6 november 2000 @ 21:23:37 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_447906
quote:
Op 05 november 2000 14:47 schreef Ali Salami het volgende:
Sorry!! Ga vandaag alles afmaken voor zover dat kan. Al is alles dan nog lang niet compleet, maar het is ontzettend veel werk
Ik beloof dat hij morgen online staat. Als Breuls meewerkt tenminste
ik werk altijd mee..
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_457761
ik ben nog steeds een woudGOD hoor...
op de geschiedenis site staat "ze"...
TA! RA! NIS!
  vrijdag 10 november 2000 @ 12:15:27 #44
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_457811
Sorry, iik zal asap een updae uitvoeren Dat waren dus die beroemde foutjes
Hatsjoe!
pi_457839
<grin>
T'is al goed hoor

Begrijpelijk foutje... Mooi gemaakt trouwens!
(de site, niet het foutje )

[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 10-11-2000 12:22]

TA! RA! NIS!
  Admin vrijdag 10 november 2000 @ 14:46:06 #46
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_458440
ik zal trouwens ff mijn verhaaltje schrijven vandaag...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 10 november 2000 @ 14:59:21 #47
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_458491
Goede middag allemaal, de verloren zoon is wedergekeerd.
Er is wel erg veel veranderd sinds ik hier de laatste keer was... ik vraag me af of ik nog steeds prediker ben in de KvdUW... gezien de huidige KvdUw niet dezelfde is als de KvdUW waar ik mij inliet...
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  maandag 13 november 2000 @ 12:03:19 #48
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_465687
Heej Ali!!!
Ik mis de oprichting van de FOK!band in de geschiedenis!!! Hoe kan dat? Zoiets cultureels als een band is toch heel belangrijk voor de geschiedenis van FOK!eiland???
  vrijdag 17 november 2000 @ 17:54:17 #49
5108 equilan
DE elfengodin
pi_477163
en omhoog
Elfensex is superspannend...
  vrijdag 17 november 2000 @ 21:33:31 #50
7503 lurky-jr
roepnaam Loerka
pi_477586
Mijn geschiedenis?
Wil je die horen dan?
Jullie verheerlijken mijn moeder toch?
Je moet 't zelf weten...

Ik ben geboren in de jungle van Kongo. In het regenwoud op de evenaar: 0,5graden zuiderbreedte en 28 graden ten oosten van Greenwich. Mijn vader werd in een bar werd opgepikt en mij nooit heeft gezien. Mijn moeder leefde rond mijn geboorte tussen gorilla's. Voor haar onderzoek leek het haar nuttig ook een jonkie te hebben. Dat werd ik dus.
Na verloop van tijd vond mijn moeder het toch beter dat ik leerde praten. Bovendien scheen ik de apengroep en haar werk daarin te storen. Ze bracht mij naar een goede vriendin in Kisangani.
Af en toe kwam ze langs, gaf geld en boeken en leerde mij jullie taal verder. Ik werd door mijn pleegmoeder op de missieschool gezet. Ineens dook Mama weer op en wou mij op een strenge kostschool in Europa dumpen. Het werd een hele traumatische scene: ik wou niet. Ik was teveel aan mijn omgeving gehecht en dat zag ze zelf ook in. De sporadische bezoekjes van 'de professor' stopten.
Toen kwam er een tijd geen geld en ben ik met mijn pleegmoeder verhuisd. We gingen in Kinshasa in een nachtclub werken waar wij inwoonden. Tot mijn veertiende vermaakte ik de bezoekers met grapjes en dansjes, hielp achter de bar, maakte tafeltjes schoon en serveerde drankjes. Toen werd ik door de nachtclubeigenaar uitgehuwlijkt.
Bij die man, een zakenvriend van hem, bleef ik maar een paar dagen.
Ik ben naar Brazzaville vertrokken en zelf in nachtclubs aan de slag gegaan. Mijn dansjes heb ik uitgebouwd tot een complete show. Als exotische danseres krijg ik aanbieding na aanbieding. Van Cairo tot Capetown. De clubs waar ik werk worden steeds luxer. Als ik vrij heb verpats ik mijn geld op de markt en in disco's. Voor mijn reizen hoef ik nooit te sparen: ik wordt altijd uitgenodigd.
Nu ben ik hier omdat mijn moeder hier is overleden. De reis hierheen betaalde een zakenman in Antananarivo. Mooi eiland, Madagaskar, maar ik denk niet dat ik terug ga. Ik heb geen zin de reis terug te betalen. Zodra ik de zaken rond mijn moeder heb afgehandeld, ga ik weer verder. Hoewel het hier ook wel interessant is. Misschien heb ik genoeg geerfd om een eigen nachtclub te beginnen.

De dochter van Professor Lurky en peetkind van GodFather Craziest
  zaterdag 18 november 2000 @ 03:25:03 #51
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_478233
quote:
Op 26 oktober 2000 11:37 schreef equilan het volgende:[ * equilan krapt eens over haar bolletje...Sjak de lange die alles weet??]
[ * equilan dacht dat zij de lange was die alles weet....]

Nouja zijn er nu twee lange die een hele hoop weten!!

(zouden ze soms zusjes zijn??)


Zusjes, kennelijk niet.... Maar maak er maar drie lange van, want ik wed dat ik toch nog langer ben dan jullie.. Feit dat ik daarnaast de helft van de tijd in de lucht verblijf helpt mij ook om alles teweten.

* Zonder toestemming van BlackAngel, en moet hem nog bijwerken. Wacht maar met het erin te verwerken!!
-=@=-
Geschiedenis van: HighLander


RIP
RIP
RIP

En toen besloot ik het halve verhaal in notepad op te slaan op me eigen pc, dit word in de loop van zondagnacht of maandag gepost.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_478826
mijn geschiedenis:

Voor dat ik verhuisde naar het Fok!eiland woonde ik aan de atlantische kust van Marokko waar ik een groot huis had staan.
Maar ik vond het daar niet meer leuk genoeg en ik ging opzoek naar wat nieuws!
Ik ging maar rondzwerven zonder geld opzak en ik kon met een veerdienst mee naar het Fok!eiland in ruil voor dat ik daar dan wat werk ging verrichten. Dat deed ik toen en zo kwam ik op het Fok!eiland.
Mijn eerste paar dagen op het Eiland waren zwaar, ik had geen onderkomen en moest buitenslapen met zelfs een nacht noodweer!
Maar goeie tijden braken aan, ik had een vervallen krot gevonden en ben daar maar ingetrokken. Ik had wat geld bij elkaar gesprokkeld en heb toen besloten om mijn zwervers bestaan maar weer op te geven, ik ben toen een weekje weer naar marokko geweest en heb daar vanalles geregeld om toch op het Fok!eiland zou kunnen wonen!
Ik kreeg het toen voor mekaar dat mijn huis "het optrekje" over getransporteerd kon worden naar Fok!eiland, zo gezecht zo gedaan mijn huis staan nu op de plek van de oude krot. En since een tijdje heb ik een pretpark geopend genaamd "FOK!eiland FantasyLand" Het is het gezelligste park van het eiland en ik heet daar iedereen graag welkom.
MVG
ScareFreak

Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  zaterdag 18 november 2000 @ 16:15:24 #53
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_478864
Tja, de geschiedenis van Wilgje.....
Die is heel lang geleden begonnen in Landover. Een koninkrijk dat buiten de tijd bestaat. Het wordt omgeven door de feeennevelen en is alleen bereikbaar voor elven. Of je moet in het bezit zijn van een speciaal medaillon.
Mijn vader was een wilgenboom die verliefd werd op een boselfje, die mijn moeder werd.
Helaas waren er boze machten in Landover. Mijn vader heeft veel kunnen voorkomen met behulp van zijn Paladijn (een geharnaste ridder) maar op het laatst heeft de Zwarte Heks, samen met de IJzeren Mark Landover veroverd. Mijn vader en moeder zijn omgekomen in de strijd en met behulp van mijn vaders medaillon ben ik door de nevelen gegaan, opzoek naar een nieuw onderkomen.
Na vele omzwervingen ben ik hier op het eiland terecht gekomen. Als sylfide zijnde heb ik een bijzondere gave die ik hier graag in zal zetten. Tot nu toe ben ik instaat gebleken om de flora in de wereld te redden van ziekten en ander ongemak. Maar wie weet welek bijzondere krachten hier tot ontwikkeling kunnen komen!
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_478923
de echte geschiedenis door Crackmonkey

In den beginne was er Broekie, en op de eerste dag schiep Broekie het eiland. Broekie had echter wat gestoorde ideeen over hoe hoe het eiland eruit zou moeten zien, namelijk een grote blije hippie commune, waar iedereen de godganse dag blij boodschappen ging zitten doen en over bloemetjes en bijtjes praat in het fok!eiland!authoriteiten!cafe!. Broekie de schepper was dus niet zo`n gezellige schepper. Het volk morde en klaagde en besloot dat ze die mafkikker eens flink te grazen zou nemen. Aldus geschiedde en op den dag dat den eilanden officieel geopend zouden worden gebeurde het onvermijdelijke: Een bende gecamoufleerde, coke snuivende, om zich heen schietende hoereerende en losgeslagen tuig kwam brullend en schuimbekkend het einland stormenderhand overnemen. D-day begon met het innnemen van het eerste uitkijkpunt op het eiland, te weten de vuurtoren. Deze heldendaad werd uitgevoerd door de inmiddels heiligverklaarde held van de republiek en ridder in de orde van de gestoorde post, te weten ULX (hail ulx, hail!). Het toch niet zo machtig blijkende gevallen engeltje broekie was helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niet blij met de verstoring van zijn poging tot machtsmisbruik en begon met slotjes te gooien alsof het niks was. Zoals een ware dictator beaamt, probeerde hij de stem van het volk het zwijgen op te leggen. Jammer maar helaas voor broekie waren zijn onderdanen een stel behoorlijk eigenwijze en vooral anarchistisch zooitje ongeregeld, dus na veel vijven en zessen, en vooral veel relluuuuuuuuuuuuuuh was het eind van het broekie verhaal dat ie gefrustreerd z`n onstalg indiende.en introk.en weer indiende. en weer introk. Omdat niemand er nog wat van snapte is hij met een gouden handdruk afgevoerd via de achterdeur, "ondersteund" door G.I. (nee ik heet geen joe). En het was goed. Al het tumult en de anarchie trok ondertussen de aandacht van een stel stelende en jattende zigeuners die zich normaliter verplaatsten in een grote zwrate bus met 50 camera`s aan boord, en het mobiel gajes besloot dat zo`n losgeslagen bende eiegenheimers wel in hun straatje pasten. Voordat we er erg in hadden stond er een grote bus geparkeerd, met daaruitkomend een srtel ongewassen zigeuners. Onder het motto "soort zoekt soort" werden de zigeuners verwelkeomd op het eiland, en onder het genot van een groot kampvuur en een zootje verboden chemicalien en gerstenat en overige lekkere substanties werd het een grote blije vrije puinzooi. Broekie had z`n hippie communie alsonog, alleen waren z`n hippies wat minder vredelievend dan gewoonlijk is met hippies.En de rust keerde weeromDe bewoners hadden nog wel even last van een gestoorde kloon met een marsmannetjes pak, maar die werd al gauw ontmaskerd en buitengeschopt, na even flink in z`n gezicht te hebben gelachen. Tot de periode waarin de grote Fok derde wereld oorlog uitbrak. Het eindresultaat was dat de zigeuners boos wegtrokken, de overige handel en wandel werd platgebrand en de fok dictatuur wat bans her en der zette. Daarna is het nooit meer wat geworden met die puist met land in het water. Tegenwoordig schijnen er wel een paar malloten weer te wonen, maar ze schijnen al weer zo net eng gestructureerd bezig te zijn als de gevallen engel broekie. Crackmonkey heeft iig al geruchten gehoord dat nieuwe immigranten gelijk geregistreerd moeten worden alvorens te mogen gaan wonen op een daartoe aangewezen plek.

ach ja de geschiedenis herhaalt zich telkens weer

pi_478930
Crackmonkey: erg goed

Maar begin dan ook eens een fatsoenlijke oorlog man! Met uzi's en mittrailleurs. Ik zit er eigenlijk wel weer op te wachten. Niet dat je wint natuurlijk, maar je kan het altijd proberen

De geschiedenis van de anderen schrijf ik zo snel mogelijk in!

Hatsjoe!
  Admin zaterdag 18 november 2000 @ 19:51:40 #56
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_479362
quote:
Op 10 november 2000 14:46 schreef Breuls het volgende:
ik zal trouwens ff mijn verhaaltje schrijven vandaag...
oeps, nog steeds niet gedaan
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_482172
nou wat moet ik nu nog over mijzelf vertellen???
je hebt mij er niet bij staan ali,in de geschiedenis dan......en dat terewijl ik erbij ben geweest
  zondag 3 december 2000 @ 19:08:01 #59
6539 -Cypher-
Graaf Cypher
pi_514077
Ok, hier staat nog nix. Ik heb nu zoals je misschien weet Fok!Telecom gestart omdat een eiland van deze grote toch wel internet nodig heeft. Voor info kijk in topic: http://www.fokforum.nl/showtopic/24535
Death is the greates kick of all... That's why they save it for last
  zondag 3 december 2000 @ 20:33:43 #60
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_514244
quote:
Op 20 november 2000 11:59 schreef berney het volgende:
nou wat moet ik nu nog over mijzelf vertellen???
je hebt mij er niet bij staan ali,in de geschiedenis dan......en dat terewijl ik erbij ben geweest
Deze zie ik nu pas. Ja, even iets over jezelf vertellen, hoe kwam je op het eiland en dergelijke. In de geschiedenis staan op dit moment alleen de nieuwe bewoners, en jij was nog niet terug toen ik het schreef
Hatsjoe!
pi_566180
is de geschiedenis al geschiedenis of wordt het wachten op de nieuwe layou
  dinsdag 19 december 2000 @ 20:59:12 #62
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_566262
Wat denk je??
Hatsjoe!
pi_566282
nieuwe layout dus
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_566685
Yenz...is geboren in Engeland... en is stamboomhouder van een oud en invloedrijk adellijk geslacht. Zijn familie stamt rechtstreeks af van het Huis Tudor (1491)
In de Renaissance bracht het Huis van Tudor, na jaren van slopende burgeroorlogen, vrede en herstel in Engeland. Zijn voorvaderen waren allemaal belangrijke figuren aan het hof van Hendrik VIII, Elisabeth I en Jacobus I.
In deze tijd heeft de familie zijn onmetelijke fortuin vergaard.
Dit is het fortuin wat Yenz op dit moment beheert... Een strenge opvoeding op de sjiekste particuliere kostscholen van Engeland heeft hem gevormd en gemaakt tot wat hij nu is...
Er was echter een tijd waarin Yenz losbrak, en lak had aan alle familietradities,... gedroeg zich als een bastaard!... feestte, zoop en werd van liederlijk gedrag beschuldigt...
Hij koos wijselijk het hazepad en zwoer om nooit meer voet op engelse bodem te zetten, hij emigreerde naar de USA,... New York.
Beweegt zich nu in de Amerikaanse en Europeese jetset, vliegend in zijn prive-jet,
en zelf sturend als piloot ontdekte hij dit nietige maar o, zo prachtige eiland. Hij verbleef hier vaak, ongezien en verkende het eiland. Vond het een wondere wereld met vreemde bewoners. Volgde soms onnavolgbare verhalen hier op het eiland... Mistte, in die zin, een eerste opvang voor verdwaalde gasten & nieuwkomers , waar ben ik in godsnaam in terecht gekomen?! Durfde ondanks zijn status zich niet bekend te maken en overnachtte in de open lucht...Zo rees bij hem het idee om een eerste opvang te organiseren. Hij wilde een inloophuis c.q. gastenverblijf voor de verdwaalde gast en/of nieuwkomers...
Al wandelend op het eiland kwam hij in de Tuinen van Fok terecht en werd daar geattendeerd op het mooie maar verlaten Koetshuis. Dit heeft hij schitterend verbouwd en vangt daar, belangeloos, de eerste nieuwkomers op...
pi_596392
Ik weet nog weinig af van wat ik vroeger precies deed.
Het laatste dat ik me kan herinneren is dat ik hier ben aangespoeld, en heb onderdak gezocht bij "1e OPVANG VOOR VERDWAALDE GASTEN & NIEUWKOMERS".

Toen ik weer 'n beetje bij ben gekomen, vond ik in mijn tas allemaal foto's, en videotapes van mezelf.
Zo ben ik weer beetje bij beetje te weten gekomen wie ik eigenlijk ben..

Ook zat er in mijn tas 'n FOK!pinpas met daarop tien miljoen fok!euro's!!

Dat was toch wel fijn, dus besloot ik 'n muziekzaak op te zetten: "the FOK! RECORD SHOP".
Binnenkort zal deze openen, en zal ik 'n goed onderdak zoeken.

pi_596443
FOK Euro

Heb je niks aan joh, alles is hier gratis

  zondag 21 januari 2001 @ 16:02:18 #67
909 Num
Núm dus!
pi_674985
.... en omhoog.


Zijn er misschien nog bewoners die de geschiedenis over willen nemen. Want het lijkt mij duidelijk datdit niet opschiet.

Al stond er alleen maar wanneer bewoners aankomen. En wat er wordt geopend aan gebouwen verder zonder beschrijven. Het zou al heel wat zijn.

  zondag 21 januari 2001 @ 16:57:19 #68
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_675133
hallo ik ben DjJumbo

nou ik ben uit het vliegtuig getrapt nadat ik 1 van de serveersters heb geprobeert te versieren..

ik kreeeg nog voor de aardigheid een parachute om en na 1 dag in het water te hebben rondgedreven kwam ik op FOK!eiland..

toen ik daar aankwam was iedereen zo vriendelijk dat ik besloot te blijven...

ik kon bij Faat intrekken in villa Faat
en bij TARAraboemdijee kon ik in de dierentuin werken!

ik heb nu een eigen krant:
de krant

en een Bar-Dance:
url houden jullie nog tegoed...

nou tot slot:

ik wil iedereen bedanken die mij heeft opgevangen toen ik standde!

adios

[Dit bericht is gewijzigd door djjumbo op 21-01-2001 17:07]

  zondag 21 januari 2001 @ 17:02:13 #69
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_675147
quote:
Op 21 januari 2001 16:02 schreef Num het volgende:
.... en omhoog.


Zijn er misschien nog bewoners die de geschiedenis over willen nemen. Want het lijkt mij duidelijk datdit niet opschiet.

Al stond er alleen maar wanneer bewoners aankomen. En wat er wordt geopend aan gebouwen verder zonder beschrijven. Het zou al heel wat zijn.


Dank U

Ik zit op dit moment met tentamens, verhuizing en een nieuwe baan. Heb op het nieuwe adres sowieso nog geen internet, dus zal de komende weken minder online zijn, zal Tara vragen of ie het eerst even in de gaten houdt.
De geschiedenis heb ik waarschijnlijk na de verhuizing wel meer tijd voor, maar het zou mooi zijn als er in ieder geval iemand mee kan helpen alls uit te pluizen (Dat is namelijk een heleboel werk.
De source kan iedereen zo van me krijgen dan...

Hatsjoe!
  zondag 21 januari 2001 @ 17:03:44 #70
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_675154
Djjumbo, je kunt beter in het vervolg e smilie weglaten uit de url, dit geeft zo'n vreemd effect
Hatsjoe!
  zondag 21 januari 2001 @ 17:08:23 #71
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_675169
quote:
Op 21 januari 2001 17:03 schreef Ali Salami het volgende:
Djjumbo, je kunt beter in het vervolg e smilie weglaten uit de url, dit geeft zo'n vreemd effect
okay gedaan

o ja en veel suc6 met je tentames en verhuising!

[Dit bericht is gewijzigd door djjumbo op 21-01-2001 17:09]

  zondag 7 oktober 2001 @ 18:32:05 #72
16958 Doebe
Huisje, boompje, bass-je..
pi_1837111
Ik ben dus Doebe (of jeroen voor de mensen die me niet mogen). Ik kwam hier vanavond aan op het eiland, ben gewoon op een vliegtuig gestapt en hier uitgekomen. Nog wat probleempjes gehad bij de douane omdat ze mn platenkoffer aanzagen voor een of andere bom.

Geen probleempjes verder. Ik zoek nog een onderkomen voor de komende tijd.

Is er hier al een muziekwinkeltje, ik voel namelijk wel wat voor het weggeven van cd's en andere vormen van muziekverstrekking. Ennuh, Doebe is throwing a party on the beach soon!

Ik heb zojuist kinderpostzegels op rekening gekocht.
pi_1844630
* Een jaar later is het inderdaad tijd de geschiedenis bij te werken. Hierboven in dit topic staat al wat en wie destijds die aardige eigenaresse van de Tuinen was en van daaraf gaat het nu verder.

Craziest lag dus uitgeschakeld in de Tuinen. Hij werd door Tweety en Phalanx opgenomen in De Kerk Van De Universele Waarheid waar ze hem probeerden te bekeren.

De eilanders waren ondertussen op zoek naar de Fomoriaan, een onbekende entiteit die het Eiland zou overnemen en overal een soort rare plasma achterliet. Professor Lurky ging dit wetenschappelijk onderzoeken en trachtten een tegengif te ontwikkelen.
Tijdens haar zoektocht in de natuur naar bestanddelen voor dat tegengif stuitte ze op een ruïne. Hierin was een ingang naar een grottenstelsel dat in verbinding bleek te staan met de catacomben van de Kerk. Ze vond er een kistje met een oude profetische spreuk waarin melding werd gemaakt van iemand als Craziest.
Ze besloot Craziest te bevrijden en hield hem verborgen in haar laboratorium.

In het lab rijpte haar plan de maffiabaas in te palmen. Door haar kennis over grote mensapen wist ze dat dit machtige mannetje slechts op een manier voor het wijfje zou vallen. Ze wekte zijn interesse door hem te vertroetelen, wat met hem te flirten en gaf hem zijn vrijheid terug.
Ondertussen kwam Highlander op het eiland en bouwde zijn kasteel boven op de ruïne. Hij hield een housewarmingparty.
Op dat gedenkwaardige feest besloot Craziest Lurky eens flink te pakken wat uitliep in een waanzinnige orgie.
Ook Phalanx wilde Lurky pakken maar om geheel andere belangen: hij stuurde zijn handlanger Cairon die haar aanviel met een giftig mes.

Craziest en Lurky werden onafscheidelijk, hun belangen verstrengelden en ze bouwden een imperium uit dat machtiger werd dan de som der delen.
Don Craziest verweekte, het Casino werd een waar lustoord en hij werd een graag geziene gast in de eilandsociety.
Lurky daarentegen begon steeds heimelijkere wetenschappelijke plannen te ontwikkelen om via sluwe omwegen de Kerk uit te schakelen. Ze vermoedde dat deze de Fomoriaan voor zijn doel gebruikte en het eiland aan De Leer Van De Kerk trachtte te onderwerpen.
De eilanders hadden niets door want Lurky stond bekend om haar wijze raad, daad en leuke attenties. Zo begon ze een gratis afvoerontstoppingsbedrijfje teneinde stiekem DNA van de eilanders te vergaren.

De eilanders meenden dat Lurky dankzij haar relatie met Craziest de kant van het kwaad had gekozen al vonden ze daarvoor geen enkel bewijs. Toen zij het tegengif Fomin had ontwikkeld en uitgedeeld dachten sommigen dat het een middel was om iedereen met de Fomorianen in aanraking te brengen.
Zelf ontwikkelden ze een Mullervisjeswater en dwongen de Professor dit te drinken. Hiervan, in combinatie met de giftige messteek van Cairon en alle opwinding raakte Lurky in coma en stierf.
Dagen lag ze opgebaard in het Casino.
Op de erfenis kwam haar dochter af: Lurky Junior. Zie geschiedenis in Juniors post hierboven.
Lurky werd echter wakker uit haar schijndode toestand. Ze ging leven als nooit tevoren. Vol wrok over de manier waarop de eilanders haar hadden gewantrouwd en zelfs de dood in hadden gejaagd ging ze de beest uithangen zonder rekening te houden met de fijngevoeligheid van de medebewoners.
Ze trachtte elk taboe te doorbreken. Geen sexuele handeling bleef onbeschreven, drank- en drugzucht liepen de spuigaten uit en de ooit zo geëerde professor werd tuig van de richel. Steenrijk en invloedrijk uitschot. Meer dan ooit bleken de maffiabaas en de wetenschapster voor elkaar geschapen.

Vergeleken met haar moeder verbleekte de dochter tot een lief schatje. Maar ook deze had trekjes geërfd. Geliefd als ze raakte door het kraakspreekuur te openen en de mannelijke eilanders het hoofd op hol te brengen met zwoele dansjes, koos zij van allen de eilandmoderator Ali Salami.
Haar moeder had ondertussen doelbewust zich opgewerkt tot minnares van de elfengodin Equilan, een invloedrijke vrouw die telkens op cruciale momenten in Lurky's geschiedenis tevoorschijn was gekomen. Dat de godin heimelijk ook Herne de Hunter in onzichtbaarheidsmodus zijn aandeel gaf in de sexuele uitspattingen met Lurky, zal Lurky altijd blijven ontkennen. De verstrengelingen binnen de relaties op het eiland waren al complex genoeg geworden want ook Craziest stond bekend als rokkenjager.
Als een goede maffiavrouw bemoeide Lurky zich niet met de zaken van haar man. En hij had totaal geen tijd en oog voor haar complexe handelingen met anderen dan hemzelf.

Voor de dagelijkse gang van zaken op het eiland deelde Lurky rijkelijk ondertussen delen van haar tuinen met de eilandhoreca. Wetenschappelijke gesprekken voerde ze met de eilandcartograaf Num. Kortom waar dan ook verscheen ze om via goede werken, en diensten in natura haar positie te verstevigen. Ondertussen was ze doodsbang voor een aanslag en haar leven niet meer zeker. Ze verplaatste zich per auto van het ene naar het andere bliksembezoekje. Tussentijds verschanste ze zich in haar braak-en brandvrije laboratorium of verschool zich in het zwaarbewapende casino.
In het laboratorium werkte ze haar plan uit een einde te maken aan alle tegenstellingen op het eiland en een ideale eilander te creëren. Met het eilandDNA maakte ze een zoon: Jezus. Deze kreeg alle god-modingeigenschappen mee maar ook alle andere trekjes van eilanders.

Craziest wist niet beter of het was zijn eigen vlees en bloed en zorgde voor de opvoeding van de kleine boef. Het kind was zonder noemenswaardige zwangerschap ter wereld gekomen en gegroeid in een tovertank die Lurky had gestolen van De Kerk. Binnen enkele weken was hij jongvolwassene.
Deze Jezus was een doorn in het oog van Phalanx en zijn handlangers. Woedend trachtte hij het gezin van Lurky uit te (laten) roeien. Dat resulteerde in het opzetten van een leger door Lurky, gerekruteerd uit Craziest Army, de casinovrouwen en haar dochter en het direct terugslaan door het platbranden van de Kerk
De gemoederen, de haat, het wantrouwen en de misverstanden liepen zo hoog op dat de eilandchat, #eiland, in het leven werd geroepen en er een policy kwam over hoe met elkaars verhaal om te gaan. Voortaan was er onderling overleg.
Dit overleg en het uitkauwen van verhaallijnen, plus de argwaan tegen haar lieveling Jezus die nog nooit iets kwaad had gedaan bedroefde Lurky zeer. Ze besloot het toeval weer te omarmen en met haar kinderen het eiland te verlaten.

Craziest was doodongelukkig over haar vertrek en beroofde zichzelf van het leven. Zijn butler James werd zaakwaarnemer van het Lurky-Craziest-imperium.
Jezus vond het tijd zijn God-mode eens te gaan uitproberen en keerde nog een maal op het eiland terug om zijn vader uit de dood op te wekken. De ontbinding was al ingetreden en halfverrot liet de Don zich verder genezen door Equilan.
Op zoek naar vrouwelijke tederheid raasde Craziest totaal afgestompt in een rolstoel over het eiland achter alle vrouwtjes aan.
Om zijn inmiddels uit de hand lopende zaken te regelen liet hij zijn dubbelganger X overkomen. Met deze dubbelganger trachtte hij zijn potentieele harem bijeen te houden.
De butler James sloop gestaag naar een steeds belangrijkere positie nu zijn baas slechts oog had voor drank en sex. Hij hield nauwlettend de gang van zaken op het eiland in de gaten.

Hoewel hoofdzakelijk eigenbelang telde profiteerde het eiland van de oplettendheid van de maffia. Menig milieuramp werd voorkomen.
Een gestrande tanker van de Russian vol ruwe olie werd domweg gekaapt en leeggepompt. Toen een nieuwe ijstijd aanbrak werd deze olie in brand gestoken om de tropische temperatuur te handhaven.
Ook een gedumpte atoombom werd ontmanteld om het uranium te stelen.
Het was dan ook niet verwonderlijk dat toen de Mir dreigde neer te storten op Fok!eiland, de maffia er onmiddellijk bij was dit hoogstandje van techniek in de lucht te houden.

In allerijl werd Lurky via haar paranormaal begaafde zoon Jezus opgedragen zich naar een Sovjetlanceerbasis te begeven. Ondertussen reisde ook Craziest dubbelganger als piloot en Jezus zelf daarheen en gingen de Mir bemannen.
Jezus, met de gave tot straalaandrijving en zuurstofloos voortleven, keerde terug naar Fokeiland met piloot X en liet Craziest diens plaats in de Mir innemen. De missie was geslaagd. Verenigd met zijn vrouw wentelt Craziest in de kosmos rond. Ook Jezus bevindt zich ergens ver van Fok!eiland in het zonnestelsel.
Lurky is echter hoogzwanger geraakt door een zwoele gewichtsloze nacht met haar zoon Jezus aan boord van de Mir toen Craziest daar nog niet was aangekomen. Waren haar vorige zwangerschappen soepel verlopen: deze keer verkeert zij al maanden in barensnood.
Ze betaalt de tol voor haar ontuchtige leven en absurde wetenschappelijke uitvindingen. Dankzij de eiland-genenpoel van Jezus kan zij deze keer ook Phalanx en alle andere vreemde toenmalige eilandentiteiten als voorouders van haar kind beschouwen. In een veelzeggende stilte ontwikkelt zich in haar de eerste alien. Dit tot ingehouden woede van Craziest.
Geduldig wacht het eiland af, volkomen onwetend van dit alles, wat het nu weer boven het hoofd hangt.

De butler ondertussen werkt zich dagelijks verder op de plaats die ooit de maffiabaas innam. Zijn doel is volkomen onschuldig: het veroveren van de meest begeerde en hoogst onversierbare eilandvrouw. De lieftallige Faat van het eiland-restaurant.

* Tot zover de geschiedenis.

-Zal James Faat ooit de zijne mogen noemen?
-Gaat de alien ooit de drang krijgen het levenslicht te aanschouwen?
-Zal Craziest zijn ijselijk stilzwijgen en negeren van Lurky eens nog doorbreken?
-Komen zij ooit nog terug op het eiland?
-En wat zijn de taken van Craziest dubbelganger X?

Niets hiervan stond en staat vooraf vast. Niks wordt doorgesproken. De geschiedenis ( het verhaal ) ontstaat vanzelf. Elke keer als er in een opwelling een onbegrijpelijke mysterieuze sfeer is tussen een paar computers die met het eiland zijn verbonden. Iets waar alleen het werkelijke wereldse gesternte op van invloed schijnt te zijn. Hoewel ook dat wetenschappelijk nog niet is bewezen als van invloed.
De geschiedenis is iets waar we achteraf met verbazing op terugkijken: hebben wij mensen dàt veroorzaakt.

* met excuses aan alle niet nader genoemde lieve, rare, spannende, trouwe, mee- en tegenwerkende vaste en tijdelijke eilanders en hun klonen zonder wie ook dit stukje van de geschiedenis van Fok!eiland nooit zou zijn ontstaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 08-10-2001 15:11]

  maandag 8 oktober 2001 @ 19:35:47 #74
909 Num
Núm dus!
pi_1847070
o Lurky wat een tekst weer.
Waarom ben ik toch zo nieuwschierig?
* Num begint te lezen
  maandag 8 oktober 2001 @ 19:45:54 #75
909 Num
Núm dus!
pi_1847184
Nou okee het was de moeite waard. Een feest van herkenning. Alles komt weer boven.
1 opmerking: de chat moet #fokeiland zijn, en niet #eiland.

Denk dat de newbies hier op het eiland aan jou tekst wel wat kunnen hebben

pi_1847693
Bedankt Nummie
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 19:45 schreef Num het volgende:
...
1 opmerking: de chat moet #fokeiland zijn, en niet #eiland.
Tja verrote fokcode-69 "u bericht is al gewijzigd door een moderator." mn tekst staat er net 6 uur en ik had er al 2 x iets aan vebeterd dus mag er weer niks meer aan doen

ff BRULLEN::

* EERRATUM:
Het genoemde chatkanaal
in mijn vorige post moet zijn:
#fokeiland

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 08-10-2001 20:46]

pi_5765034
hee ik sta hier nog niet eens... daar doe ik dus maar even wat aan.

de ninja is hier sinds ongeveer mei van dit jaar.
na een koude start als brandweerman ging ik er ook een ninjutsu dojo op nahouden.
die draait nog steeds en dat gaat me redelijk af.
sinds een maand heb ik ook een computerwinkel ninja-tech waar iedereen een mooie computer kan kopen.
daarnaast heeft een samenwerkingsverband tussen de dojo en de computerwinkel er voor gezorgt dat er supersnel internet op het eiland kwam via een reuze schotelantenne bij de dojo.

dat is het wel zo'n beetje volgens mij...

&gt; BTi &lt;
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_5765896
Na met de MIR weer op aarde te zijn geland leven Craziest en Lurky als vagebonden op straat. Ze hebben een (klein)kind in de MIR gekregen dat Callista heet en eruit ziet als een slang. Ze zijn volkomen 'ontaard'. Als Lurky op een dag een boottocht naar wal wil maken stapt Craziest stiekem aan boord. Helaas zinkt het schip en verdwijnen ze in een zeemansgraf.
Craziest weet het op een akkoordje met de Duivel te gooien en komt weer tot leven. Callista wordt geadopteerd door Faat. James De Butler neemt het Casino over maar raakt in coma terwijl Barman de boel draaiende houd en ene Alexander er denkt de baas te spelen. LWas verzorgt de Tuinen. De geest van Lurky spookt rond en verricht natuurwonderen. Hierdoor is ze heilige geworden en heeft een kerk.
Een ieder kan een beroep doen op Sinte Lurky Onze Stoute Vrouwe van de Brandende BramenstruikSatans-kerk.

Om bijstand te kunnen verlenen aan de gelovigen is kennis van hun welzijn noodzakelijk. Houdt de geschiedenis in ere!

NAV een Prettig Gesprek deel 21 even wat duurzame informatie crossposten.

quote:
Phoenix antwoorde Lurky:
Isabeau is spoorloos verdwenen!
Ik heb in de bossen gedwaald om haar te zoeken, totdat ik het Licht heb gezien.
Ik heb het gevolgd en ben nu daar gekomen waar ik hoor te zijn: aan Uw zijde!
Met Uw hulp en kracht kunnen wij de Eilanders bekeren tot het Ware Geloof!

Lord Dreamer antwoorde:
-Is er nog een centraal verhaaluitlegtopic?
Dat was er vroeger wel , en alshet aan mij zou liggen zou ik het wel in ere willen herstellen.

-Wat is dat met die Trooperinvasion en hoort dat bij Nortbeach?
De Starship Troopers en NorthBeach , zijn creaties van vol energie zittende Sitethief, Hij het geheel in elkaar past weet ik nog niet precies maar dat zal de tijd verder wel duidelijk maken denk ik zo.

-Met wie hebben Phoenix en Atrimar in het bos te maken?
Met een wraakzuchtige schim uit Atrimar's verleden, de verwachtig is dat ook dat gedeelte een staartje zal hebben. Oke heeft phoenixx zich tot uwe heiligheid bekeerd en zich losgemaakt van de bebosde heuvels. Isabeau is inderdaad een bezoekster van het eiland die helaas verdwenen is.

-Zijn die bezoekers in LD'kasteel deel van al het bovenstaande?
Nee .. de bezoekers in de kerker zijn nog een onbepaald geheel op het eiland en zijn nog niet klaar voor hun taak. voor de rest zitten er een paar mensen in het kasteel die verhaalloos zijn of sporadisch langskomen. De troepen die bij het kasteel horen blijven daar nog even , behalve de guards die over het hele eiland zwerven

-Waar zit dagobert in dit geheel?
Dagobert zat bij de ontvoering van pluis verhaallijn die een toch wel abrupt einde heeft gekregen, en is nu een volgeling van uwe heiligheid geworden.

-Wat heeft Forau er mee te maken...
Forau is zo te zien ook nog een onbepaalde factor waar rekening mee moet worden gehouden, en waar we vast veel van te lezen krijgen.

-Wat hebben de gebivakten in het bos ermee te maken?
Er lijkt een plan gesmeed te worden om ook tara af te zetten en het eiland regeringsloos te laten, of misschien dat een andere persoon zich geroepen wordt of aangewezen wordt de ceremonieële beschermheilige van het eiland te worden.

-Gaat dit alles over 1 en dezelfde kracht? Misschien uiteindelijk wel , maar op dit moment lijken het allemaal losse delen te zijn. die hun eigen leven leiden maar als gemeeschappelijke binding het eiland hebben en hun bewoners.

-Is dat dezelfde kracht die pro- en anti-ranja is en de revolutie van Tara Dago en Num leidt?
De kracht van de ranja lijkt wat weggeebt te zijn, waardoor de natuurlijke krachten weer wat van hun oorspronkelijke vorm terug krijgen, Welke krachten er ook aanwezig zijn , het lijkt er op dat door de gebeurtenissen het eiland weer los geraat is van de zoete stroming die er heerste.

-Hebben Ninja, Marky B, Khalein, Gerdo, en alle andere nieuwe midenstanders er al een rol in?
Misschien wel , misschien ook niet, dat zal de tijd leren, misschien onstaan er compleet nieuwe stromingen en worden oude stromingen verstevigd. maar alle nieuwe eilanders zijn welkom en ook hun pogingen om er iets van te maken zijn wonderschoon om te lezen. Eilanders zijn vrij om elke rol te nemen die ze willen. in een verhaal of erbuiten. Dus is er niet zoiets als een rol bepaling.

-Hebben bekende figuren als Faat, Jojo, Alexander, Kasper, Hoekie, Superbam, LWas, Vixen enz er iets of juist niets mee te maken?
Een aantal bekende figuren zijn tijdelijk voor korte of lange tijd vertrokken naar het vaste land en we zien hun hopelijk weer snel terug. Op dit moment rijken mijn krachten niet zover dat ik kan zien wat de toekomst ons brengt. Laten we hopen , bidden en daar komt u als heilige goed van pas, dat de oudgedienden de weg weer vinden naar ons schone eiland.

Een rijtje topoics waar misschien nieuw leven in geblazen kan worden zodat er wat zaken nog duidelijker worden voor de nieuwe en oude eilanders:

Algemeen InformatieTopic FOK!eiland
De geschiedenis... (dit topic waarin je je nu bevindt)

Ehm Eilandprinses klopt niet meer , dit zou Eiland moderator moeten worden.
Zie ook Officiele Verklaring van de EVD in naam van Tara
Prins Tara is tot er een revolutie plaats vind , Hij aftreed of dat er iets anders gebeurt de Prins op het eiland. Het prins/prinses zijn heeft niets met de moderatie rechten op het eiland te maken. en zodoende zou het gescheiden moeten worden.

Pluisje: Vooralsnog ben ik echter op het eiland niet op de hoogte van het feit dat Tara de macht heeft overgenomen en is ook de reden van mijn ontvoering niet geheel duidelijk bij mijn eilandpersonage. Ik weet alleen dat ik ontvoerd ben en nu weer vrij ben, en daar eindigt mijn kennis.

Lurky: De wereld is in 3 kampen verdeeld:
Het Ranjaregime, de anti-ranja-rebellen, en neutrale eilanders....
Dat Pluisje is bevrijdt betekent niet, luidens de langst hierop doorgaande topics, dat daarmee de antiranjarevolutionaire gevoelens zijn verdwenen.

Dagobert: ik ben nog niet klaar met de pluisontvoering hoor, waarom denk je dat ik de hulp van sinte Lurky aanroep
Ik was dus bezig pluis te ontvoeren nadat ik evil was geworden door een of ander iets van Anthraxx / Plaks wat ik niet helemaal precies meer weet. Ik had ergens een leger, samen met rebel. Waar dat uithangt...

Lurky: ...in Mythus burcht...? In het paleis, de Bossen, de Kastelen, de smidse een spaceship, aiaia al die weirde namen: Lethanoq, een Sisianoq uit Teranoq, Starfleetbasis van the scienceman met alien, xyborg, extraterrestial, Martian , Faithy, en robotech Simon van de MfsRT2, Solomon voorheen Gandalf maar niet de draak, Mythus, en nieja... ???


Voor de leesbaarheid is het handig als iedereen de [klik-links] handhaaft. Voor wie nog niet weet hoe gaat het zo:

Doodmoe kwam X van [ url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/vulhiernummerin ]de nu aanklikbare vorige plek[ /url ]
of
Snel ging Y naar [ url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/vulhiernummerin ]de nu aanklikbare volgende plek[ /url ]

en dat URL of /URL dus zonder spaties ertussen maar anders kan je dit voorbeeld niet zien.


Nou ik ga maar weer eens op avontuur...

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-09-2002 10:41]

  donderdag 12 september 2002 @ 21:01:35 #79
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_5774596
Fok!topic kan ook door de [topic=topicnummer] tag te gebruiken
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_16299640
We kunnen herinneringen ophalen en we kunnen het eens teruglezen. Vandaar toch een grote schop aan deze, waar toch een mooi deel van de geschiedenis wordt verteld. Dit zijn iig mijn herinneringen. En ik heb op het eiland als pizzabakker een erg leuke tijd gehad..
Hatsjoe!
pi_16299828
* Broekie schudt Ali Salami de hand

Ali, vriend, lang niet gezien. Ook jij nog bedankt voor wat je allemaal hebt betekend voor dit eiland.

'Één ding blijft altijd hetzelfde: niets blijft zoals het was.' (IOJMDA 157)
pi_16299850
ALI!!!!!!!!
PS. hier was al een topic voor geopend. Maar goed.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:04:27 #83
593 sjak
Juffie Bloem
pi_16299908
Leuk, ik zat net inderdaad aan dit topic te denken. Ben toen uren bezig geweest om dat verhaal te schrijven, en dat allemaal in de baas z'n tijd
Lekker douchen!
pi_16299918
Dat had ik gezien, en wilde een link posten anar dit topic, omdat niet alle feiten ook in herinneringen blijven staan. Maar heb maar geschopt, zal ook dat andere topic induiken
Hatsjoe!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')