Ja, beter maar gewoon negeren. Oeps, ik zei negeren...quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Je wil zeggen dat iedereen hier bewust gewoon een beetje met een troll zit te jongleren?
Als er één persoon is dat zwarte pieten niet als slaaf maar als collegas heeft is het sinterklaas wel, verder leven wij in het westen allemaal van slavenwerk in afrika/azie.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Piet is zwart, krijgt geen loon en woont bij zijn meester in huis.
1+1+1=3
Zwarte Piet is een negerslaaf.
quote:Weg met het donkerzwart geschminkte gezicht. Weg met de rode lippenstift. Bedek zijn gezicht met roet. Omdat hij niet zwart is vanwege zijn ras, maar juist door de schoorsteen is deze aanpassing logisch. Dit stopt de bezwaren en biedt iedereen - van bedrijven, media, rechtbanken tot aan de burgemeester en mensen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet - een weg vooruit. Onze kinderen zullen je dankbaar zijn. Want het gaat om hen, toch? (Hoewel het af en toe leek of de discussie om de volwassenen ging).
quote:Want hoe erg is een negatieve stereotypering nu werkelijk? Erg genoeg om er een nationaal debat aan te wijden? En zo ja, gaan we het dan ook hebben over - ik noem maar eens een zijstraat - domme blondjes ("ik nummer mijn benen want anders kan ik ze niet uit elkaar houden")?
Mijn advies: vraag jezelf eens af hoe gráág je je gekwetst voelt. Je hebt er alle recht toe, maar verwacht vervolgens niet dat de gehele maatschappij zich om die reden aan je aanpast. Dus stap uit die slachtofferrol en get over it.
Eens.quote:Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef Montagui het volgende:
Eigenlijk is er in deze 'Zwarte Piet' reeks nog maar 1 anti-ZP, Ceberut.
En gelet op een aantal zuigreacties waarbij Zwarte Piet constant gelinkt wordt aan racisme en zijn/haar persoonlijke bejegeningen t.a.v. een aantal users lijkt me dat we Ceberut gevoeglijk kunnen scharen onder de noemer 'trol'. Niet meer serieus te nemen dus.
Aangezien er verder niemand het nog eens is met ZP is racisme, lijkt me dat we deze topic reeks dan ook binnenkort kunnen sluiten met de conclusie dat ZP gewoon lekker ZP blijft en dat de 'zeurpieten' eerst maar eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan.
Blijft alleen jammer dat er in NL mensen/ondernemers zijn die de ruggegraat van een naaktslak hebben door mee te gaan met de politiek correcte hype van de ongefundeerde racisme roepers. Deze mensen/ondernemers zullen waarschijnlijk eenzelfde persoonlijk probleem hebben als de racisme roepers zelf; meestal een laag zelfvertrouwen of minderwaardigheidscomplex.
Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef Montagui het volgende:
Eigenlijk is er in deze 'Zwarte Piet' reeks nog maar 1 anti-ZP, Ceberut.
Oh ja, Pokkerdepok of zoiets.quote:Op zondag 7 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.
Ik ben Indisch en ik weet wat het is om aangekeken te wordenquote:Op zondag 7 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.
Ach gossie toch, konden ze aan je zien dat je niet helemaal Nederlands bent qua afkomst?quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben Indisch en ik weet wat het is om aangekeken te worden
Als niet helemaal van de mainstreamuiterlijk i s het altijd weer je bewust ervan zijn van dat verschil
In die zin verklaart het mijn standvastigheid..... Ik ga heel mijn leven al bewuster om met dit soort kwesties. maar het verklaart dus niet jouw standvastigheid in het systematisch de onvrede van mensen over ZP van tafel te vegen.
Mijn argumenten zijn best wel sterk, maar jij veegt het standvastig van tafel.
Kennelijk is dat een probleem voor jou ? Eigenvolkeerstsyndroom ?Of een trigger om te trollen.?quote:Op zondag 7 september 2014 01:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach gossie toch, konden ze aan je zien dat je niet helemaal Nederlands bent qua afkomst?![]()
Ik kan niet tegen types die hier zielig over/mee doen. Er is toch niets mis met je afkomst? Ik neem aan dat als je er een keuze in had gehad je niet ineens etnisch Nederlands zou willen zijn. Zo wel dan weet je nu waar jouw probleem ligt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kennelijk is dat een probleem voor jou ? Eigenvolkeerstsyndroom ?Of een trigger om te trollen.?
Jij bent de zielepoot. Jij begint er over door te zijken, terwijl ik gewoon simpel Bram een direct antwoord geeft, En niet met jouw zieligheid te gebruiken.quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen types die hier zielig over/mee doen. Er is toch niets mis met je afkomst? Ik neem aan dat als je er een keuze in had gehad je niet ineens etnisch Nederlands zou willen zijn. Zo wel dan weet je nu waar jouw probleem ligt.
Lees mijn post nu nog eens met in je achterhoofd dat zelfs als je huidskleur paars zou zijn, het me geen reet uit zou maken en er zeker geen waardeoordeel over jou aan vast hangt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent de zielepoot. Jij begint er over door te zijken, terwijl ik gewoon simpel Bram een direct antwoord geeft, En niet met jouw zieligheid te gebruiken.
Je verkeerde aanname is kenmerkend voor je eigenvolkeerstsyndroom. Je stopt mij in het hokje buitenlander, . of foute Nederlander die liever buitenlander wilt zijn.
l.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:39 schreef DrDentz het volgende:
Allemaal gezeik. De Zwarte Pieten lijden hieronder. Luister naar deze Piet.
Dit pleidooi heeft mijn hart gegrepen.
De onvrede van mensen over ZP van tafel vegen zonder motivatie gebeurt door tokkies. Het is voor jouw en de jouwen en de mijnen dat het belangrijk is om in de gaten te houden dat die tokkies niet onze, jouw en mijn maatschappij vertegenwoordigen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als niet helemaal van de mainstreamuiterlijk i s het altijd weer je bewust ervan zijn van dat verschil
In die zin verklaart het mijn standvastigheid..... Ik ga heel mijn leven al bewuster om met dit soort kwesties. maar het verklaart dus niet jouw standvastigheid in het systematisch de onvrede van mensen over ZP van tafel te vegen.
Ze gaan ook bij de eerste filmpje in de Bijlmer lopen (dat staat er om bekend dat daar veel Surinamers en Antilianen wonen)quote:Op zondag 7 september 2014 03:10 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Kwam bij deze filmpjes uit, best interessant.
Was jij niet degene die kwam aanzetten met het 'feit' dat honderdduizenden Nederlanders tegen Zwarte Piet zijn?quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
en naar Surinamers en Antillianen hoef je in principe niet te luisteren?quote:Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ze gaan ook bij de eerste filmpje in de Bijlmer lopen (dat staat er om bekend dat daar veel Surinamers en Antilianen wonen)
wishful thinkingquote:+! ik weet 100% zeker dat ze een selectie hebben gemaakt van alle mensen die daar problemen mee hadden.
Geen woord over racisme, discriminatie en beledigingen. Het enige wat ze aangeeft is dat er zwarte mensen zijn die het niet leuk vinden om als Zwarte Piet te worden aangesproken, en waarbij ze er dan duidelijk voor zichzelf bij vermeld: "omdat ik niet op Zwarte Piet lijk!".quote:Op zondag 7 september 2014 09:37 schreef Kingstown het volgende:
Even terug in de tijd voor de mensen die denken dat deze hele discussie pas gestart is nadat ene Quincy zich er mee begon te bemoeien. Vanaf 11.50 .
Wat, in deze filmpjes?quote:Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Nog leuker is hoe zij de blanken uitmaken voor racisten, maar ik hoor de lelijkste dingen over die "kanker blanken" en "vieze Nederlanders".
Logisch in een kinderprogramma. En ze zegt wel dat het voor heel veel zwarte mensen helemaal geen feest is, daaruit kun je ook wel opmaken dat ze het sinterklaasfeest liever anders ziet.quote:Op zondag 7 september 2014 10:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen woord over racisme, discriminatie en beledigingen. Het enige wat ze aangeeft is dat er zwarte mensen zijn die het niet leuk vinden om als Zwarte Piet te worden aangesproken, en waarbij ze er dan duidelijk voor zichzelf bij vermeld: "omdat ik niet op Zwarte Piet lijk!".
Misschien moet je die argumenten eens herhalen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen daar wel doorheen prikken. De Nederlandse cultuur kent genoeg Nederlandse criticasters. Je hoeft geen buitenlander te zijn om "Nederlanders tegen de schenen te schoppen", en de opmerking van Bijdehand impliceert dat ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar er zijn ook een hoop mensen die er wél intrappen en zo een heel idiote indruk krijgen van 'de andere kant van het verhaal'. Dat lijkt me schadelijk.
Die zelf aan rassendiscriminatie doen, vinden ook van alles snel rassendiscriminatie. Je bent daar op gefocussed, vaak zonder het te weten.quote:Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Nog leuker is hoe zij de blanken uitmaken voor racisten, maar ik hoor de lelijkste dingen over die "kanker blanken" en "vieze Nederlanders".
Precies..quote:Op zondag 7 september 2014 13:06 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Die zelf aan rassendiscriminatie doen, vinden ook van alles snel rassendiscriminatie. Je bent daar op gefocussed, vaak zonder het te weten.
Ze denken dan ook dat ze dingen niet mogen of weggestuurd worden omdat ze zwart zijn bv terwijl het gewoon is omdat dat iets daar gewoon niet mag, ongeacht welke kleur je hebt.
Soms worden ze bv niet aardig gevonden omdat ze agressief doen, niet omdat ze zwart zijn, maar daar leggen ze het dan wel neer en reageren dus nog agressiever met "racist" en haat naar blanken. En zo houd het zichzelf in stand.
Men zou eens kunnen beginnen met beseffen dat er maar 1 ras is onder personen, het menselijke.
Wat betreft Sesamstraat, dat is een poging om groot publiek te bereiken wat betreft het roepen van Zwarte Piet, maar het had net zo goed kunnen zijn "vuurtoren" of "poepchinees" of "spleetoog" bij een heel andere doelgroep in een andere tijd van het jaar. Dat hoort helemaal binnen de visie van Sesamstraat. Dat is dus meer een beetje opvoeding dan aangeven dat Piet maar moet worden afgeschaft.
Als Gerda werkelijk zo ver wilde gaan om de hele slaventoestand er bij te slepen (met haar helemaal geen feest en een beetje droevig) is dat zeer onprofessioneel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |