abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144342605
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat kaas en joden volgens jou niet afgeschaft hoeven te worden omdat mensen zich beledigd erdoor kunnen voelen als ze ervoor worden uitgemaakt hoeft ZP dat dus ook niet natuurlijk. Dat snap je zelf natuurlijk ook wel, dat je een beetje zwak argumentje had ;)
Ik gaf alleen aan dat Zwarte Piet als alles behalve positief wordt ervaren door de gekleurde medemens.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:43:16 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144342625
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:42 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ik gaf alleen aan dat Zwarte Piet als alles behalve positief wordt ervaren door de gekleurde medemens.
Door een DEEL van de gekleurde medemens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144342650
quote:

[..]

En dat is natuurlijk geen argument.
pi_144342778
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk geen argument.
Argument voor wat? Ik reageerde op iemand die zei dat Zwarte Piet bijdraagt aan aan acceptatie jegens de gekleurde medemens.
pi_144343208
Het is super fijn dat een gedeelte van de gekleurde medemens zich als vertegenwoordiger van een hele groep mensen ziet. Generaliseren zorgt er in dit geval alleen maar voor dat het argument nog zwakker word. Het blijkt dat je nog nooit de moeite genomen om tijdens de Sinterklaas tijd aan kinderen te vragen als wat zij Zwarte Piet zien. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in hetgeen je wilt afschaffen. Waar die in de 19e eeuw nog als verschrikking werd gezien, is het nu een boegbeeld voor verdraagzaamheid en vrolijkheid voor een aardig aantal mensen. Wij vieren en zullen altijd Sinterklaas blijven vieren in de ietwat kleinere dorpjes ook al wordt het door de rechtbank, hoger gerechtshof of de hoge raad verboden of als racistisch gezien. Als je in een klein landje zoals Nederland, met allemaal passieve mensen ergens een rel om kan verwachten, dan is het wel om het schrappen van een traditie die al decennia vreugde voor zowel de kinderen maar ook volwassenen met zich meebrengt.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:53:21 #276
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144346524
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik verdraai niks. Ik kopieer even jouw eigen statement even in de context van Zwarte Piet.
Die vergelijking gaat helemaal niet op. Onderwerp van discussie is juist ook het ontstaan van ZP, waarbij door tegenstanders wordt gesteld dat het afkomstig is van een negerkarikatuur.

Kaas (voedsel) is niet gebaseerd op het scheldwoord, maar het scheldwoord is juist gebaseerd op het aanvankelijk neutraal product.

Wanneer men een specifiek product had ontwikkeld n.a.v. het scheldwoord, DAN zou de vergelijking opgaan. Tenminste, als wd uitgaan vd invalshoek vd tegenstanders.
Krekker is de bom!
pi_144349820
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat helemaal niet op. Onderwerp van discussie is juist ook het ontstaan van ZP, waarbij door tegenstanders wordt gesteld dat het afkomstig is van een negerkarikatuur.
Ik vind het best als ze dat beter in kaart willen krijgen, voor zo ver het niet al goed in kaart is gebracht en dit mogelijk is, maar wat schieten zij daarmee op? Het verandert niets aan de geschiedenis en het verandert niets aan de ZP die wij vandaag de dag hebben. Een gezellige, misschien ietwat domme knecht van Sinterklaas die door geen blanke burger als een neger wordt gezien. Dat een op dit vlak slecht opgevoed kindje die voor het eerst een donker gekleurd iemand ziet IRL (er bestaan nog buurten waarin geen niet-westerse allochtonen wonen) dan eens een keer de moeder van een kunstgekkie ZP heeft genoemd kan gebeuren. Niet leuk misschien - zelf zou ik er mijn schouders over ophalen - maar toch geen reden om het bestaansrecht van ZP ter discussie te willen stellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144350009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Door een DEEL van de gekleurde medemens.
Hoe moet ik dat voor mij zien, een deel van een mens? Zijn 'blanke' mensen kleurloos? :?
;)

Ik denk dat jij het nog zachtjes uitdrukt. Het gaat vooral om een kleine minderheid van een van de minderheidsgroepen (Surinamers). 17 miljoen Nederlanders laten zich toch niet door enkele honderden of duizenden landgenoten vertellen welke traditie wij wel en niet mogen hebben? Al zijn het er tienduizenden, hetzelfde verhaal.
#NoDAPL
pi_144350161
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Niet echt.... ik ken geen 1 Nederlander die zich zelf een kaaskop noemt. Vaak is het een poging tot beledigen.
Een slechte poging dan toch. :)
Ik ken maar 1 volk wat deze term gebruikt en ik denk dat je het niet eens zo zeer als een belediging moet zien, het is m.i. eerder een kleurrijke manier om naar de buren te verwijzen.
#NoDAPL
pi_144350518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat voor mij zien, een deel van een mens? Zijn 'blanke' mensen kleurloos? :?
;)

Ik denk dat jij het nog zachtjes uitdrukt. Het gaat vooral om een kleine minderheid van een van de minderheidsgroepen (Surinamers). 17 miljoen Nederlanders laten zich toch niet door enkele honderden of duizenden landgenoten vertellen welke traditie wij wel en niet mogen hebben? Al zijn het er tienduizenden, hetzelfde verhaal.
Vanaf waar moet je rekening met ze houden? Als ze een meerderheid hebben?
pi_144350881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een slechte poging dan toch. :)
Ik ken maar 1 volk wat deze term gebruikt en ik denk dat je het niet eens zo zeer als een belediging moet zien, het is m.i. eerder een kleurrijke manier om naar de buren te verwijzen.
Marokkanen kunnen er anders ook wel wat van. En die doen dat niet op een kleurrijke manier.
pi_144350965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:59 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Mensen moeten altijd rekening houden met elkaar . En extra als men mensen gaat imiteren op basis van raskenmerken.
Als men doordramt onder het mom van "de meerderheid beslist" dan is het een hardvochtige dictatuur.
Overigens kunnen het best honderdduizenden donkere Nederlanders zijn die niet happy zijn met
hoe zij geimiteerd worden.
pi_144351487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:59 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Zwarte piet was al lang aan verandering onderhevig.

Zo gaat dat in een samenleving die aan verandering onderhevig is, totdat een paar racisten schreeuwers het nodig vonden om, met dreiging van geweld op een kinderfeest, te gaan eisen dat zwarte piet anders moest, of nog liever, afgeschaft, nu, direct, niet op de "natuurlijke" manier. Zelfs nu in Amsterdam die een wijziging wil, langzaam aan over een periode van vier jaar is de heren te lang, het moet nu.

Tja, ga miljoenen mensen met droge ogen voor racist uitmaken om een kinderfeest dan gaan miljoenen mensen hun hakken in het zand zetten.

En dan gaat de anti-pieten bende weer klagen en wijzen "zie je wel, racisten, allemaal!"

Actie-reactie, mensen reageren emotioneel.

En het enige dat er nu bereikt is, is dat een zeer grote meerderheid de komende jaren juist het sint feest gaan vieren met de aloude zwarte piet en geen enkele verandering accepteren.

Het is wachten op een sint intocht waar de anti-pieten gaan demonstreren, ik denk dat het dan matten zal worden, het "gewone volk" pikt het niet meer.

Voor de duidelijkheid voor de azijnpissers alhier, dat hoop ik van harte niet, laat iedereen in zijn waarde blijven, maar denk en verwacht het wel, helaas.
pi_144351705
quote:

[..]

Alle gekleurde medemensen zijn die schreeuwers uit zuid oost?

Vergeet even niet dat de meeste het geen ene moer kan schelen, behalve dat gajes uit de bijlmer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144351774
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Zwarte piet was al lang aan verandering onderhevig.

Zo gaat dat in een samenleving die aan verandering onderhevig is, totdat een paar racisten schreeuwers het nodig vonden om, met dreiging van geweld op een kinderfeest, te gaan eisen dat zwarte piet anders moest, of nog liever, afgeschaft, nu, direct, niet op de "natuurlijke" manier. Zelfs nu in Amsterdam die een wijziging wil, langzaam aan over een periode van vier jaar is de heren te lang, het moet nu.

Tja, ga miljoenen mensen met droge ogen voor racist uitmaken om een kinderfeest dan gaan miljoenen mensen hun hakken in het zand zetten.

En dan gaat de anti-pieten bende weer klagen en wijzen "zie je wel, racisten, allemaal!"

En het enige dat er nu bereikt is, is dat een zeer grote meerderheid de komende jaren juist het sint feest gaan vieren met de aloude zwarte piet en geen enkele verandering accepteren.

Het is wachten op een sint intocht waar de anti-pieten gaan demonstreren, ik denk dat het dan matten zal worden, het "gewone volk" pikt het niet meer.

Voor de duidelijkheid voor de azijnpissers alhier, dat hoop ik van harte niet, laat iedereen in zijn waarde blijven, maar denk en verwacht het wel, helaas.
Zou wel een dieptepuntje zijn. Gaan matten over een kinderfeestje. Maar, uitgelokt is het bij voorbaat.
1947-2016
pi_144351883
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zou wel een dieptepuntje zijn. Gaan matten over een kinderfeestje. Maar, uitgelokt is het bij voorbaat.
En de schuld zal dan, uiteraard, gaan naar die extremistische racisten, de gewone Nederlander die het zat is.
pi_144351952
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:29 schreef Kingstown het volgende:
Kan iemand even op een rijtje zetten wie en wat ik ondertussen allemaal moet boycotten/voor rotte vis uitmaken?
Ik ben ondertussen het overzicht een beetje kwijt geraakt en als reachtgeaarde Nederlander wil ik natuurlijk wel weten wat ik wel en niet mag doen van de Pro-Zwarte Piet politie.

-HEMA
-Fisher Price
-Bolletje
-Sesamstraat
-Gerda Havertong
-Quincy
-Anouk

Deze staan al op mijn blacklist, maar aanvullingen lees ik graag!
Hoe heet die andere trieste negerin nou ook alweer?
Die van die krokodillentranen zat te janken bij de wereld draait door en p+w.
1947-2016
pi_144352004
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:38 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En de schuld zal dan, uiteraard, gaan naar die extremistische racisten, de gewone Nederlander die het zat is.
Dat zal er aan liggen wie je gaat spreken. vara/grachtengordelhipsters/quincy of de gewone Nederlander.
1947-2016
pi_144352477
http://www.geenstijl.nl/m(...)faal_van_de_npo.html

Over hysterische media gesproken: Joop.nl begaat een enorme blunder door ten onrechte de beeltenis van Rasta Banana te verwarren met Zwarte Piet, in een poging om nogmaals racisme proberen aan te tonen binnen Nederland. Wat een faal.
pi_144353108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alle gekleurde medemensen zijn die schreeuwers uit zuid oost?

Vergeet even niet dat de meeste het geen ene moer kan schelen, behalve dat gajes uit de bijlmer.
Bron?
pi_144356277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:11 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Bron?
Moeilijk he, iets geloven wat een ander zegt. Je ziet toch iedere keer hetzelfde groepje schreeuwers? Of ziet het Malieveld met een half miljoen zwart van de mensen (ja, woordgrap) ...

ik wil een bron hebben :'(
1947-2016
pi_144356406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moeilijk he, iets geloven wat een ander zegt. Je ziet toch iedere keer hetzelfde groepje schreeuwers? Of ziet het Malieveld met een half miljoen zwart van de mensen (ja, woordgrap) ...

ik wil een bron hebben :'(

Deze mensen komen ook allemaal uit dat vaste groepje?
pi_144356472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:37 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Deze mensen komen ook allemaal uit dat vaste groepje?
_O-
Geweldig. Niet een beetje gekleurde media ook.

Weet je waar dit trouwens is opgenomen? Amsterdamse Poort.
I rest my case.
1947-2016
pi_144356574
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-
Geweldig. Niet een beetje gekleurde media ook.

Weet je waar dit trouwens is opgenomen? Amsterdamse Poort.
I rest my case.
Oké.
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:16:23 #295
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144357670
"Mad mothers" vallen plat op hun gezicht met hun Fisher-Price "overwinning":

http://www.nieuws.nl/alge(...)cht-niet-goed-genoeg

quote:
'Zwarte Piet verkocht gewoon niet goed genoeg'

De tweet van MAD Mothers heeft helemaal niets te maken gehad met de beslissing van Fisher-Price om hun Zwarte Pietenspeelgoed uit de schappen te halen.

"De tweet is helemaal verkeerd opgehaald", verklaart Marion Geense van moederorganisatie Mattel aan Nieuws.nl. "En dat werd weer aangejaagd door een aantal nieuwssites."
:')
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:07:01 #296
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144359427
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Actie-reactie zou zijn:
Eventueel boos/emotioneel reageren op de mensen die jou onterecht uitmaken voor racist. (Wat sommige mensen ook gewoon terecht doen)

Wanneer actie-reactie uitmondt in uiting tot haat jegens negers en soms zelfs allochtonen in het algemeen, dan lijkt het mij aannemelijk dat de persoon in kwestie eigenlijk altijd al in grote lijnen zo dacht. Er was alleen nog even een triggertje nodig voordat het tot uiting werd gebracht.
Krekker is de bom!
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:17:59 #297
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144359975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het best als ze dat beter in kaart willen krijgen, voor zo ver het niet al goed in kaart is gebracht en dit mogelijk is, maar wat schieten zij daarmee op? Het verandert niets aan de geschiedenis en het verandert niets aan de ZP die wij vandaag de dag hebben. Een gezellige, misschien ietwat domme knecht van Sinterklaas die door geen blanke burger als een neger wordt gezien. Dat een op dit vlak slecht opgevoed kindje die voor het eerst een donker gekleurd iemand ziet IRL (er bestaan nog buurten waarin geen niet-westerse allochtonen wonen) dan eens een keer de moeder van een kunstgekkie ZP heeft genoemd kan gebeuren. Niet leuk misschien - zelf zou ik er mijn schouders over ophalen - maar toch geen reden om het bestaansrecht van ZP ter discussie te willen stellen.
Ik denk dat mensen sowieso eens wat minder zwaar aan zaken moeten tillen, leef gewoon gezellig samen zou ik zeggen.

Ik vind het prima dat mensen Sinterklaas met ZP vieren. Ik vind echter ook dat mensen het recht hebben hun mening te geven. Jammer om te zien dat dit in veel gevallen leidt tot een blinde waas van haat bij sommigen. Deels veroorzaakt door de lompe manier waarop sommigen hun mening uiten, deels gebaseerd door de wellicht foute interpretatie van sommigen omdat ze toch wat minder open-minded waren dan ze zelf altijd dachten.

Eigenlijk zijn er helemaal niet 2-zijden. Er zijn tig verschillende meningen, alleen door een bepaalde groep schreeuwlelijkerds wordt al snel gedaan alsof je alleen voor of tegen kan zijn. 'Want wie niet voor ons is, is tegen ons' en omgekeerd.
Krekker is de bom!
pi_144360083
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Actie-reactie zou zijn:
Eventueel boos/emotioneel reageren op de mensen die jou onterecht uitmaken voor racist. (Wat sommige mensen ook gewoon terecht doen)

Wanneer actie-reactie uitmondt in uiting tot haat jegens negers en soms zelfs allochtonen in het algemeen, dan lijkt het mij aannemelijk dat de persoon in kwestie eigenlijk altijd al in grote lijnen zo dacht. Er was alleen nog even een triggertje nodig voordat het tot uiting werd gebracht.
Niet mee eens.

Het gaat niet alleen over zwarte piet, de zwarte piet discussie is in deze de druppel die de emmer deed overlopen.

De gemiddelde Nederlander is het zat geworden, jarenlange goedpraten, wegkijken, troetelen, geld achteraan gooien, wanbeleid, en steeds maar weer prikken gaat zich nu wreken, mensen zijn er klaar mee, tot hier en niet verder.

Ter vergelijking, als jij dag in, dag uit, door je collega steevast met een vinger in je zij geprikt word, lach je er de eerste keren om later reageer je kribbiger, op een bepaald moment pak je zijn vinger en buig je hem om.

Goed? Nee, logisch? Ja.

Ze willen het maar niet begrijpen, ze creëren juist racistische gevoelens bij mensen die ze nooit en te nimmer hadden, racisme is niet aangeboren, dat leer je aan.

En dan betwijfel ik nog of het dan racisme is of gewoon boosheid/woede.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:24:30 #299
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144360335
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:19 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Het gaat niet alleen over zwarte piet, de zwarte piet discussie is in deze de druppel die de emmer deed overlopen.

De gemiddelde Nederlander is het zat geworden, jarenlange goedpraten, wegkijken, troetelen, geld achteraan gooien, wanbeleid, en steeds maar weer prikken gaat zich nu wreken, mensen zijn er klaar mee, tot hier en niet verder.

Ter vergelijking, als jij dag in, dag uit, door je collega steevast met een vinger in je zij geprikt word, lach je er de eerste keren om later reageer je kribbiger, op een bepaald moment pak je zijn vinger en buig je hem om.

Goed? Nee, logisch? Ja.

Ze willen het maar niet begrijpen, ze creëren juist racistische gevoelens bij mensen die ze nooit en te nimmer hadden, racisme is niet aangeboren, dat leer je aan.

En dan betwijfel ik nog of het dan racisme is of gewoon boosheid/woede.
Maar waarom zou je allochtonen als groep, een ongelofelijk diverse groep, waarvan de meesten niks met elkaar te maken hebben, vergelijken met 1 persoon?

Waarom zou een hardwerkende allochtoon van bijvoorbeeld Surinaamse afkomst, die zijn hele leven belasting heeft betaald, heeft bijgedragen aan de samenleving, etc, zijn mening alleen mogen geven wanneer deze wordt goedgekeurd door autochtonen?

Waarom zou je zo'n hardwerkende allochtoon vergelijken met een collega die je dag in dag uit in de zij prikt?
Krekker is de bom!
pi_144360679
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar waarom zou je allochtonen als groep, een ongelofelijk diverse groep, waarvan de meesten niks met elkaar te maken hebben, vergelijken met 1 persoon?

Waarom zou een hardwerkende allochtoon van bijvoorbeeld Surinaamse afkomst, die zijn hele leven belasting heeft betaald, heeft bijgedragen aan de samenleving, etc, zijn mening alleen mogen geven wanneer deze wordt goedgekeurd door autochtonen?

Waarom zou je zo'n hardwerkende allochtoon vergelijken met een collega die je dag in dag uit in de zij prikt?
Niet.

Heb ik ook al zo vaak gezegt hier.

Al die goedpraters beseffen niet dat ze meer kapot maken, ze creëren haat en wie zijn straks de slachtoffers? Precies, juist degenen die er niets mee te maken hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')