Heb je power reset gedaan? Of ook echt een harde factory reset?quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:14 schreef Rijst het volgende:
Hallo,
Sinds gisteren is mijn internet (zowel bedraad als wifi) niet meer stabiel. Het viel de hele tijd uit om de paar 5 minuten. Sinds vanochtend kan ik helemaal niet meer verbinden. Ik zie mijn wifi netwerk er ook niet tussen staan. Ik gebruik een modem en een router.
Heb nu mijn ethernetkabel van mijn pc direct in mijn modem gestopt. Ik heb geen verstand van routers. Weet iemand hier hoe ik deze weer aan de praat kan krijgen? Ik heb een Linksys WRT54GL. Ik heb al geprobeerd de modem en router te resetten maar zonder enig succes helaas.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:26 schreef Proximo het volgende:
[..]
Heb je power reset gedaan? Of ook echt een harde factory reset?
Probeer dat eens, bij die WRT is dat een soort gaatje op de achterkant, 30 sec. prikken met iets duns, je ziet aan de lampjes vanzelf of er iets gebeurt.
Heb dit gedaan. De router herkend mijn ethernet verbinding niet dus kan niet naar dat ipadres gaan.quote:Press the reset button for 30 seconds. This can be done by using an object with a small tip, such as an unfolded paper clip.
At this point, all settings that you had previously saved have now been deleted. You will now need to re-secure your WRT54GL Wireless-G router.
Open up your Web browser and enter 192.168.1.1 in the address bar.
Is er wel een LAN verbinding? Als in, zie je een lampje branden bij de poort van de kabel?quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:31 schreef Rijst het volgende:
[..]
[..]
Heb dit gedaan. De router herkend mijn ethernet verbinding niet dus kan niet naar dat ipadres gaan.
Ja, Ik krijg ditquote:Op zaterdag 6 september 2014 14:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
Is er wel een LAN verbinding? Als in, zie je een lampje branden bij de poort van de kabel?
Probeer anders het volgende om je router IP te achterhalen,
Windowsvlag + R indrukken, typ in het zoekvenster CMD.
Zwarte schermpje wat je krijgt typ: Ipconfig, (edit, enter natuurlijk) Kijk eens wat er staat bij standaard gateway (default gateway)
DHCP werkt dus niet.. zet het IP adres er statisch in:quote:
Waar zie jij een extern IP-adres dan? Hij zit op de router aangesloten en zou dus een IP van de router krijgen...quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:24 schreef SiGNe het volgende:
exern ip adres klopt ook niet.. 169.254.*.* is geen internet adres
Ik zou er zelf overigens een DD-WRT firmware op zetten.. draait ook op mijn WRT320N, da's nu een E2000 zelfs
Woops, mijn fout inderdaad.. maar dan nog moet het 169.254.*.* veranderd worden naar een 192.168.*.* adres.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:30 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Waar zie jij een extern IP-adres dan? Hij zit op de router aangesloten en zou dus een IP van de router krijgen...
quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:24 schreef SiGNe het volgende:
exern ip adres klopt ook niet.. 169.254.*.* is geen internet adres
quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:35 schreef Proximo het volgende:
169 is geen IP, dat betekent dat er uberhaupt geen herkenning is, zie ook medium ontkoppeld.
Brand er een lampje op de router?
Precies.. vooral -N met 40mhz kanalen zuipt ruimte op de 2.4 ghz band :|quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:53 schreef SiGNe het volgende:
Zoveel kosten ze ook niet meer en een 54G is ook wel een beetje traag aan het worden.
Sowieso vind ikzelf de 5Ghz band wel fijn, hoop routers in de buurt die op 2,4Ghz zitten (bijna iedereen ook op kanaal 11 of 6 ook) dus daar is amper ruimte vrij.
op 5Ghz ben ik de enige
40MHz werkt prima als je geen last van je buren hebt. Als het te druk is, moet je dat ook niet gebruiken. Al weten veel mensen natuurlijk ook niet wat het is of hoe je het instelt. Heeft verder vrij weinig met dit topic te maken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies.. vooral -N met 40mhz kanalen zuipt ruimte op de 2.4 ghz band :|
waardeloze uitvinding imo..
gelukkig nu -AC met 160mhz brede kanalen
http://www.answers.com/Q/What_is_APIPAquote:
Heeft in zoverre met het topic te maken dat wifi-problemen ook door drukte op de band kan komen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:27 schreef DorentuZ het volgende:
[..]
40MHz werkt prima als je geen last van je buren hebt. Als het te druk is, moet je dat ook niet gebruiken. Al weten veel mensen natuurlijk ook niet wat het is of hoe je het instelt. Heeft verder vrij weinig met dit topic te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |