abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6468765
Naar aanleiding van deze reactie:
quote:
Damn er wordt wel allemaal commerciele kutmuziek gedownload hier.
Zat ik even na te denken. Want zodra iets populair wordt wordt het gelijk al afgeschreven als commerciele k*tmuziek. Dat slaat toch eik nergens op? Kijk maar naar Limp Bizkit. LB komt op, iedereen vind het goed, wordt populair en vervolgens vind iedereen het k*t en pubermuziek genoemd. Hetzelfde bij Linkin Park: zodra iets in de top 40 komt wordt het slecht gevonden. Hoe komt dit nou?
pi_6468774
hypocriete fans die niet willen dat meer mensen van goede muziek kunnen genieten.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:29:50 #3
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6468777
Is dat nu nodig? Wéér zo'n discussie?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_6468795
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:29 schreef Witchfynder het volgende:
K*t, doe er dan maar een slotje op als hij zo vaak is gesteld.
Ben vergeten in de search te kijken

[Dit bericht is gewijzigd door yootje op 25-10-2002 20:30]

pi_6468799
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:29 schreef Witchfynder het volgende:
Nee. Maar hierover raakt 'men' nooit uitgezeverd.
pi_6468805
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:28 schreef yootje het volgende:
Naar aanleiding van deze reactie:
[..]

Zat ik even na te denken. Want zodra iets populair wordt wordt het gelijk al afgeschreven als commerciele k*tmuziek. Dat slaat toch eik nergens op? Kijk maar naar Limp Bizkit. LB komt op, iedereen vind het goed, wordt populair en vervolgens vind iedereen het k*t en pubermuziek genoemd. Hetzelfde bij Linkin Park: zodra iets in de top 40 komt wordt het slecht gevonden. Hoe komt dit nou?

Grappig dat je juist die twee bands noemt. De reden waarom deze bands ineens kut genoemd worden komt door het feit dat ze hun oorspronkelijke "sound" weggooien en een veel meer voor het grote publiek interessantere "sound" aannemen en daardoor minder goed worden. De laatste albums van deze twee bands (resp. Chocolate Starfish en Reanimation) zijn dan ook baggerslecht, terwijl de eerste plaat WEL goed was.

Het is een clichépraatje, maar op deze twee bands ZEKER van toepassing.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_6468815
Nee, populair = niet automatisch slecht, dat moet je gewoon per liedje afzonderlijk bekijken. Punt.
pi_6468822
ik vind dat het geen probleem is als goeie bands populair worden, zolang ze maar hetzelfde blijven (SOAD, Rammstein).
ik vind het gewoon stom als ze voor het publiek veranderen (Limp Bizkit, Within Temptation, etc...)...
ik denk dat dat is wat de meesten tegen commercieel hebben...
pi_6468832
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:28 schreef yootje het volgende:
Kijk maar naar Limp Bizkit. LB komt op, iedereen vind het goed

Altijd al kut gevonden.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6468836
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:31 schreef postinggirl het volgende:
Nee, populair = niet automatisch slecht, dat moet je gewoon per liedje afzonderlijk bekijken. Punt.
Maar niemand waagt het op MUZ te zeggen dat hij een top 40 liedje goed vindt.

Ik bn overigens een erg grote fan van Linkin Park

pi_6468848
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:32 schreef ZixS het volgende:
ik vind dat het geen probleem is als goeie bands populair worden, zolang ze maar hetzelfde blijven (SOAD, Rammstein).
ik vind het gewoon stom als ze voor het publiek veranderen (Limp Bizkit, Within Temptation, etc...)...
ik denk dat dat is wat de meesten tegen commercieel hebben...
Is within temptation verandert dan?
pi_6468862
Populair is niet er, maar het kan irritatie opwekken als iets te veel word gedraaid.
Kijk maar naar Ironic van Alannis Morrisette, werd je helemaal gek van. BTW als iets popi is word het afgekraakt door een kleine groep mensen anders is het niet popi meer ...

Wat Linkin' Park betreft is het een beetje raar gelopen en verkeerd terecht gekomen

Ik vind Within Temptation helemaal niet veranderd, heb zelf nog ff gekletst met ze.

Ga vanavond naar Autumn

It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:37:33 #13
34140 brilly
Opgeheven user.
pi_6468877
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:34 schreef yootje het volgende:

[..]

luister maar eens naar de albums "the dance" en "enter"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:39:12 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6468896
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:37 schreef brilly het volgende:

[..]

wel veranderd, maar niet om te scoren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_6468969
omdat commerciele muziek altijd populair wordt omdat het zo gepushed wordt...
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_6468981
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:44 schreef mabit het volgende:
omdat commerciele muziek altijd populair wordt omdat het zo gepushed wordt...
Dan kan het toch nog wel goed zijn?
pi_6468982
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:31 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Grappig dat je juist die twee bands noemt. De reden waarom deze bands ineens kut genoemd worden komt door het feit dat ze hun oorspronkelijke "sound" weggooien en een veel meer voor het grote publiek interessantere "sound" aannemen en daardoor minder goed worden. De laatste albums van deze twee bands (resp. Chocolate Starfish en Reanimation) zijn dan ook baggerslecht, terwijl de eerste plaat WEL goed was.

JUIST! Dat dacht ik nou ook.

Mij zal je niet niet zo stellig horen zeggen dat populaire muziek gelijk slecht is. Maar het is wel zo dat de hedendaagse top-40 muziek een al hetzelfde is. Het is volgens mij wel erg lekker draaien voor zo'n dj in een ski-hut oid, want de bpm zijn vrijwel vaak allemaal hetzelfde.
Soms zitten er wel goede dingen bij; nu bijvoorbeeld Junior Senior - Move Your Feet.

vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:46:27 #18
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_6468997
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:31 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

En dat geldt ook voor the Offspring... Persoonlijk vond ik de cd's tot en met Ixnay on the Hombre sterker dan de laatste 2, Americana en Conspiracy of one. Na Americana zijn ze echt doorgebroken tot de mainstream en sindsdien zijn ze naar mijn idee alleen maar softer geworden
Stiekem zit ik te wachten op de terugkeer van songs als 'genocide'. Ik draai nog steeds de platen met plezier hoor daar niet van
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_6469022
Ach, de maandelijkse commercieel = kut discussie. Lekker .
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:31 schreef FLIPNEUS het volgende:Grappig dat je juist die twee bands noemt. De reden waarom deze bands ineens kut genoemd worden komt door het feit dat ze hun oorspronkelijke "sound" weggooien en een veel meer voor het grote publiek interessantere "sound" aannemen en daardoor minder goed worden.
Ach, je weet zelf dat dat niet zo is. Niet in alle gevallen tenminste. Hoeveel mensen hebben we op het forum gehad die op Within Temptation gingen zeiken omdat ze een nummer 1 hadden? Dat ze meteen commercieel waren, dat ze niet meer goed waren? Volgens mij leven de mensen die dat meenden zo in hun keurslijfje van "ik ben de alto die alles leuk vindt wat andere mensen kut vinden" dat ze het niet konden verkroppen dat meer mensen hun bandje leuk vonden. En in plaats van blij te zijn voor die band dat meer mensen hun plaatje leuk vinden op die band gaan zeiken.
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:32 schreef ZixS het volgende:
Owja, WT is echt major veranderd zeg. Volgens mij gaan ze binnenkort een plaatje opnemen met Georgina Verbaan voor Costa 2 .
quote:
Nee weet je wanneer ze goed waren. Toen ze nog in de schuur van boer Pietersen speelden. Toen waren ze echt goed. Maar jij kent ze zeker pas vanaf Enter en The Dance? Nep fan .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6469054
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:34 schreef yootje het volgende:

[..]

jah, luister maar eens naar de cd Enter
daar zitten er tenminste nog grunts in, en is het gitaarwerk ook nog stukken harder...
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:51:09 #21
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6469077
Sommige 'fans' denken gelijk dat 'hun' artiesten gelijk van het huidige genre afstappen en alleen nog pulp gaan maken, puur voor het geld. Daarnaast speelt de angst dat de 'fans' straks worden afgedankt, als ze eenmaal populair zijn.

Populair hoeft zeker niet slecht te zijn. Het ligt voor een groot deel aan hoe de uitvoerenden er mee om gaan.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6469079
ik vind WT trouwens nog steeds erg goed hoor!
ik vind het alleen jammer dat het veranderd is... dat is gewoon de consequentie die bekend worden vaak met zich meebrengt...
pi_6469101
Toen ik in '86/'87 op klasseavonden ook eens muziek wilde horen die ik leuk vond, zoals Master Of Puppets van Metallica, leverde dat altijd veel protesten op. "Bweeeegh, oprotten met die teringherrie, wat een mongolen" etc.

Vervolgens wordt vanaf '91 Metallica wel op de radio gedraaid (The Black Album) en veel mensen gaan dat kopen. Een deel daarvan koopt naar aanleiding daarvan dan ook andere (oudere) Metallica CD's.
De kans is groot dat de mensen die op de klasseavonden mij uit liepen te kafferen, nu toch M.O.P. in hun bezit hebben. Waarom nemen ze het van mij niet aan, en van de radio wel? .

pi_6469282
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:51 schreef ZixS het volgende:
ik vind WT trouwens nog steeds erg goed hoor!
ik vind het alleen jammer dat het veranderd is... dat is gewoon de consequentie die bekend worden vaak met zich meebrengt...
Slipknot is toch niet zo veranderd lijkt mij?
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 21:44:53 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_6469856
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:33 schreef yootje het volgende:

Maar niemand waagt het op MUZ te zeggen dat hij een top 40 liedje goed vindt.

Onzin. Ik zeg het vaak genoeg. En nog zat anderen ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')