Is ook zo idd. Ik zal straks het topic over schoolkeuze weer even omhoog schoppen want het is ook fijn om te lezen wat mensen achteraf nu juist belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, diezelfde 8 jaar maakt de keuze ook wel heel belangrijk.maar een school is meer dan resultaten alleen. De school met net iets minder hoge scores maar wel een stijgende lijn is over 2 jaar wellicht de beste? Maar laat dan knutselen ineens liggen of gymt niet meer. Persoonlijk zou ik nu meer letten op de bijvakken en de invulling daarvan..
Dat snap ik en ben ik met je eens. Die kinderen zullen er zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?
Enz enz. Ieder kind gaat in principe van de basisschool met kennis tot en met groep 6. Dan kunnen ze naar een middelbareschool met leerweg ondersteuning.
Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.quote:Op maandag 15 september 2014 22:36 schreef Juud79 het volgende:
Hier was ook ons gevoel bepalend, wel wat vragen gesteld en gepraat over de algemene dingen op school.
Wat mij fijn lijkt aan onze school is dat er rust is binnen de school, en ook veel structuur, heel veel ruimte om te spelen, zowel binnen maar ook vooral buiten. Een ochtend per week gaan ze naar het bos, andere dagen spelen ze minstens anderhalf uur buiten.
En ze leren met hun handen te werken en mijn kind is erg van creatieve dingen doen (heeft ze niet van mij) en ze zingen veel en maken veel muziek.
Een rapport is zeker niet heilig. Maar als je zoals Tankgirl twijfelt tussen twee is het wellicht net dat wat je makkelijker een keuze laat maken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just sayingwel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Bij de vrije school bij ons is ook veel aandacht voor muziek en creativiteit. Maar ik heb het idee dat het wel iets ten koste gaat van het gewone lesprogramma. Ze krijgen thematisch onderwijs, wat daar onder andere betekent dat er pas in groep KLAS 6 (groep 8 dus) een blok geschiedenis wordt gegeven. Kan je dan nog even veel behandelen als andere scholen? Als je na een jaar aardrijkskunde het de andere jaren niet meer krijgt, blijft de kennis dan wel behouden? Zijn die lange blokken niet erg saai? Zomaar wat dingen die bij mij opkomen (en die ik graag zou voorleggen aan de school, want ik denk dat het wel past bij onze peuter. Maar vriend is niet zo overtuigd, mede door zwakke predikaat en 'zweverigheid').quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.
Bij ons hebben ze een aparte vakleerkracht muziek, gym en handvaardigheid. Ben ik erg blij mee. En mijn kind zeker weten ook want dan kan hij zijn creatieve en muzikale ei kwijt.
gillen,krijsen overal op klimmen als in op de eetafel,in de vensterbank op het dressior.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bar, wat doet Roy dan precies? Schreeuwen? Slaan? Kan je uitleggen wat er gebeurt als hij vrij rondloopt? Kan hij vertellen wat er aan de hand is?
het probleem zit hem hier wel dat het overal op klimmen al jaren speelt hier. En we krijgen dat er niet uit.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Klinkt alsof er een hoop frustratie in hem zit.. Maar ik vraag me af of vastzetten dat niet ook nog verergert? Ik snap wel dat je iets moet doen als hij zo door het lint gaat..
Ik weet dat Chris in zijn peutertijd eens een periode had dat hij uit het kinderdagverblijf zich heel heftig moest uiten. Echt gooien, slaan, schreeuwen etc. Ik probeerde hem dat zoveel mogelijk te laten doen, en dan kwam hij vaak wel bij. Evt door even te gaan voetballen buiten of iets anders doen waar hij zijn frustratie in kwijt kon.. Het ging hier ook vanzelf weer over met een paar weken.. Volgens mij was hij daarna ook weer een stapje verder in zijn ontwikkeling. Maar hij was natuurlijk wat kleiner dan Roy, en kon zich al wel wat uiten. Dat scheelt misschien nog meer..
hij heeft een gooibox en een uitraasruimte in huis.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef bitterend het volgende:
Vervelend Bar!! in een kussen slaan oid? dingen waarmee hij wel mag gooien zodat hij zijn frustratie toch kwijt kan?
nou het gaat er wel komen dat kamerhoge. Omdat Roy die snoezel uitraasruimte echt wel nodig heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Om er nou een kamerhoge box van te maken is ook wel iets te. En buiten, iets van een trampoline om zijn energie kwijt te kunnen?
Of hij wordt juist rustig omdat zijn lijf toch even geen kant op kan en dan zijn hoofd eindelijk even rustig kan spelen..
Maar dan zit die toch wel een paar uur in zijn stoel? En blijft hij al die tijd rustig dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:29 schreef _Bar_ het volgende:
Wie kan me door deze leeftijd heen helpen...![]()
Roy had altijd al een goede portie temperament maar dat is alleen nog maar erger geworden![]()
We kunnen Roy hier in huis echt niet meer vrij rond laten lopen![]()
Als we naar binnen gaan,moet Roy gelijk in zijn stoel en blijven zitten tot we Roy gereed gaan maken voor zijn bed![]()
Het doet pijn maar het kan even niet anders.
Dit is een fase toch???
daarom zet ik het ook neerquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:20 schreef Deepfreeze het volgende:
En anders eerder al in de stoel zetten? Van buiten gelijk in de stoel zetten en misschien laten "helpen" met koken. Dat je er een moment samen van maakt.. Al heeft hij maar een champignon in handen die hij plet.. Of een stukje groente waar hij wat op kan knabbelen. Dat je het boos-moment omzeilt?
(Ik denk maar wat mee, geen idee of je er iets mee kan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gelukkig alweer opgeknapt!quote:Op woensdag 17 september 2014 06:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bar wat balen van het wilde doen van Roy, het klimmen enzo. Vind hij tekenen leuk. Zou dat iets zijn, waarmee hij zich binnen bezig kan houden of werkt dat niet? Waar denk je dat de frustratie vandaan komt? Is het doordat hij naar binnen moet? Kun je dat nog met verwijzers vantevoren laten zien, dus voordat jullie naar buiten gaan?
Hij een ietwat ziek en zielig kereltje maandag. Hij was best wel kortademig. Gelukkig ging het gisteren alweer prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |