abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2014 @ 22:31:43 #151
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144569402
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:30 schreef bitterend het volgende:

[..]

Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!
We kregen een rondleiding en de directrice deed de deur van de gym lokaal open waar een klas les aan het krijgen was...R ging zitten op de grond, schoenen uit en riep JAAA MEE SPORTEN!
lol
Ze was not amused dat ze weer verder met de rondleiding mee moest :P
Hahaha ja zo'n reactie kreeg ik dus ook van Larissa toen we naar de andere klassen gingen :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_144569522
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:24 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!
Ja precies. En M moet veel meer gestimuleerd worden. Die is alleen zelfstandig als hij iets leuk vindt zeg maar. Dus ben bang dat hij in Dalton zou "verzuipen" zeg maar.
pi_144569703
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef laziness het volgende:
Rapport onderwijsinspectie zegt een hoop wat mij betreft. Als de sfeer in orde is op een school doet dat ook een hoop voor het pestbeleid denk ik.
Dat eerste is hier op de school die obv de website aan al onze wensen voldoet dus niet zo goed.... Daar ben ik wel benieuwd naar het verbetertraject etc. Dus daar zal ik ook wel wat kritische vragen over stellen.
  maandag 15 september 2014 @ 22:36:34 #154
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144569719
Hier was ook ons gevoel bepalend, wel wat vragen gesteld en gepraat over de algemene dingen op school.

Wat mij fijn lijkt aan onze school is dat er rust is binnen de school, en ook veel structuur, heel veel ruimte om te spelen, zowel binnen maar ook vooral buiten. Een ochtend per week gaan ze naar het bos, andere dagen spelen ze minstens anderhalf uur buiten.
En ze leren met hun handen te werken en mijn kind is erg van creatieve dingen doen (heeft ze niet van mij) en ze zingen veel en maken veel muziek.
pi_144569928
Kyara ik kan me goed voorstellen!

Larissa :D

Maareh KZ - wat is een voorschool nou?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144570173
Ik gok een peuterspeelzaak?

ja precies Bitterend, daarom vind ik het ook zo fijn dat ik nu rustig kan kiezen en niet met 6 maanden al moet inschrijven. Zeker die bijzondere onderwijsvormen zoals Jenaplan, Montesori etc, dat moet wel een beetje bij je passen.

Ik blijf fan van jenaplan. Maar mijn man is meer van het recht-toe-recht-aan onderwijs -O-
pi_144570262
Moeten jullie binnenkort gaan kijken bij verschillende scholen? of heb je nog tijd?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144570278
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
pi_144570362
Ik kreeg trouwens de tip om de rapporten van de onderwijsinspectie op te vragen. Daarin staat per onderdeel met een cijfer aangegeven hoe een school scoort op die vlakken. Wil ik van de week gaan doen.
pi_144570369
Oh okey, dat wist ik ook niet :D
  maandag 15 september 2014 @ 22:51:46 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144570442
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:48 schreef danic het volgende:
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144570451
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?

Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
  maandag 15 september 2014 @ 22:53:26 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144570513
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef bitterend het volgende:
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?

Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
Is allemaal online te vinden :Y

http://toezichtkaart.owinsp.nl/schoolwijzer/zoek_scholen
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144570579
Handig! dank
pi_144571138
Wij zijn op 1 school wezen kijken en die werd het. In eerste instantie omdat de gastouder haar kinderen daar op school had, maar het voelde echt supergoed.
Oudste wilde gelijk blijven.
Morgen kennismakingsgesprek, ik ben benieuwd. Beide kinderen gaan mee.
pi_144571532
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
Oh dat kan ook inderdaad. Wij hebben dat ook, maar dat heet weer anders. Kom even niet op de naam. Is ook vooral bedoeld voor 'achterstandsgezinnen' (rotwoord) en kinderen die al dan niet door hun culturele achtergrond een taalachterstand hebben. Wordt hier gesubsidieerd door de gemeente.

Bij ons is voor school ook echt wat de naam zegt. Een voortraject voor ze naar school gaan.

Ik vond dat niet nodig. Ze is bijdehand zat en laat haar maar lekker kind zijn. Leren moet ze nog lang genoeg.
pi_144571983
Hier hebben wij onze keuze ook af laten hangen van ons gevoel.
Daarbij had onderwijs met een geloofsachtergrond niet onze voorkeur.
Het onderwijs heeft Dalton invloeden en dat sprak me ook wel aan. Vooral het leren plannen van je taken vanaf groep 2 vond ik wel een goede. Aangezien ik dat nooit echt goed geleerd heb en ook de discipline niet had... denk dat dat makkelijk is als je het vanaf jongs af aan leert.
De christelijke school naast deze vond in teveel gericht op het geloof. Oké, wel afgegaan op de schoolgids, maar de eerste 18 pagina's gingen voor daarover... en iedere dag bij de dagopening een gebed (geloof ik) is ook teveel verschillend met hoe wij erin staan, dus die viel gewoon af.
Katholiek viel af na ons bezoek aan de school.

Oudste is nu 2 weken bezig en het bevalt tot nu toe prima ;)
Kleinste moet ik nog inschrijven :P
pi_144572339
quote:
Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat :X

I rest my case.

Morgen ff aan vriend laten lezen.

Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
pi_144576407
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.

School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:52:37 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576671
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just saying :@ wel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144576713
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just saying :@ wel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Dat is inderdaad ook zo. En sowieso gaan ze hier pas over 1,5 jaar naar school dus ze hebben ook nog even de tijd.

In mijn dorp waren vroeger 2 basisscholen. Mijn ouders konden zich daar niet helemaal in vinden dus zijn ze met een groepje andere ouders een nieuwe (openbare Jenaplan) school gestart. Dus in die zin heb ik dan ook weer van huis meegekregen hoe belangrijk schoolkeuze kan zijn.
pi_144576767
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:29 schreef danic het volgende:

[..]

Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat :X

I rest my case.

Morgen ff aan vriend laten lezen.

Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?
Enz enz. Ieder kind gaat in principe van de basisschool met kennis tot en met groep 6. Dan kunnen ze naar een middelbareschool met leerweg ondersteuning.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:05:28 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576776
Nou ja, diezelfde 8 jaar maakt de keuze ook wel heel belangrijk. ;) maar een school is meer dan resultaten alleen. De school met net iets minder hoge scores maar wel een stijgende lijn is over 2 jaar wellicht de beste? Maar laat dan knutselen ineens liggen of gymt niet meer. Persoonlijk zou ik nu meer letten op de bijvakken en de invulling daarvan..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144576780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:10 schreef Tinuviel het volgende:
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.

School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Wij hebben niet eerder brand gehad. Het was mijn angst door de wietplantage naast ons. En nu sloegen de vlammen er ook niet uit. De kleding vatte pas vlam toen we ze eruit trokken.
pi_144576787
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn schoonzus is directeur geweest op een zwarte school die al jaren als zwak te boek staat. Ik weet ook van die kant hoe ontzettend hard je kan werken, alles kan geven en dan toch wéér dat stigma zwak kan krijgen. Het lijkt zo oneerlijk.

De vrije school hier is vorig jaar een verbetertraject gestart, scoort nu op de meeste punten ook voldoende, maar blijft zwak omdat de leerlingengroep te klein is om hier een conclusie aan te verbinden. Ook lullig, want dan kom je al snel in zo'n cirkeltje terecht.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')