Hahaha ja zo'n reactie kreeg ik dus ook van Larissa toen we naar de andere klassen gingenquote:Op maandag 15 september 2014 22:30 schreef bitterend het volgende:
[..]
Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!
We kregen een rondleiding en de directrice deed de deur van de gym lokaal open waar een klas les aan het krijgen was...R ging zitten op de grond, schoenen uit en riep JAAA MEE SPORTEN!
lol
Ze was not amused dat ze weer verder met de rondleiding mee moest
Ja precies. En M moet veel meer gestimuleerd worden. Die is alleen zelfstandig als hij iets leuk vindt zeg maar. Dus ben bang dat hij in Dalton zou "verzuipen" zeg maar.quote:Op maandag 15 september 2014 22:24 schreef bitterend het volgende:
[..]
Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!
Dat eerste is hier op de school die obv de website aan al onze wensen voldoet dus niet zo goed.... Daar ben ik wel benieuwd naar het verbetertraject etc. Dus daar zal ik ook wel wat kritische vragen over stellen.quote:Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef laziness het volgende:
Rapport onderwijsinspectie zegt een hoop wat mij betreft. Als de sfeer in orde is op een school doet dat ook een hoop voor het pestbeleid denk ik.
Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.quote:Op maandag 15 september 2014 22:48 schreef danic het volgende:
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
Is allemaal online te vindenquote:Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef bitterend het volgende:
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?
Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
Oh dat kan ook inderdaad. Wij hebben dat ook, maar dat heet weer anders. Kom even niet op de naam. Is ook vooral bedoeld voor 'achterstandsgezinnen' (rotwoord) en kinderen die al dan niet door hun culturele achtergrond een taalachterstand hebben. Wordt hier gesubsidieerd door de gemeente.quote:Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.quote:Op maandag 15 september 2014 22:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Is allemaal online te vinden
http://toezichtkaart.owinsp.nl/schoolwijzer/zoek_scholen
Dat is inderdaad ook zo. En sowieso gaan ze hier pas over 1,5 jaar naar school dus ze hebben ook nog even de tijd.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just sayingwel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?quote:Op maandag 15 september 2014 23:29 schreef danic het volgende:
[..]
Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat![]()
I rest my case.
Morgen ff aan vriend laten lezen.
Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
Wij hebben niet eerder brand gehad. Het was mijn angst door de wietplantage naast ons. En nu sloegen de vlammen er ook niet uit. De kleding vatte pas vlam toen we ze eruit trokken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:10 schreef Tinuviel het volgende:
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.
School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Mijn schoonzus is directeur geweest op een zwarte school die al jaren als zwak te boek staat. Ik weet ook van die kant hoe ontzettend hard je kan werken, alles kan geven en dan toch wéér dat stigma zwak kan krijgen. Het lijkt zo oneerlijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just sayingwel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |