abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2014 @ 22:31:43 #151
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144569402
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:30 schreef bitterend het volgende:

[..]

Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!
We kregen een rondleiding en de directrice deed de deur van de gym lokaal open waar een klas les aan het krijgen was...R ging zitten op de grond, schoenen uit en riep JAAA MEE SPORTEN!
lol
Ze was not amused dat ze weer verder met de rondleiding mee moest :P
Hahaha ja zo'n reactie kreeg ik dus ook van Larissa toen we naar de andere klassen gingen :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_144569522
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:24 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!
Ja precies. En M moet veel meer gestimuleerd worden. Die is alleen zelfstandig als hij iets leuk vindt zeg maar. Dus ben bang dat hij in Dalton zou "verzuipen" zeg maar.
pi_144569703
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef laziness het volgende:
Rapport onderwijsinspectie zegt een hoop wat mij betreft. Als de sfeer in orde is op een school doet dat ook een hoop voor het pestbeleid denk ik.
Dat eerste is hier op de school die obv de website aan al onze wensen voldoet dus niet zo goed.... Daar ben ik wel benieuwd naar het verbetertraject etc. Dus daar zal ik ook wel wat kritische vragen over stellen.
  maandag 15 september 2014 @ 22:36:34 #154
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144569719
Hier was ook ons gevoel bepalend, wel wat vragen gesteld en gepraat over de algemene dingen op school.

Wat mij fijn lijkt aan onze school is dat er rust is binnen de school, en ook veel structuur, heel veel ruimte om te spelen, zowel binnen maar ook vooral buiten. Een ochtend per week gaan ze naar het bos, andere dagen spelen ze minstens anderhalf uur buiten.
En ze leren met hun handen te werken en mijn kind is erg van creatieve dingen doen (heeft ze niet van mij) en ze zingen veel en maken veel muziek.
pi_144569928
Kyara ik kan me goed voorstellen!

Larissa :D

Maareh KZ - wat is een voorschool nou?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144570173
Ik gok een peuterspeelzaak?

ja precies Bitterend, daarom vind ik het ook zo fijn dat ik nu rustig kan kiezen en niet met 6 maanden al moet inschrijven. Zeker die bijzondere onderwijsvormen zoals Jenaplan, Montesori etc, dat moet wel een beetje bij je passen.

Ik blijf fan van jenaplan. Maar mijn man is meer van het recht-toe-recht-aan onderwijs -O-
pi_144570262
Moeten jullie binnenkort gaan kijken bij verschillende scholen? of heb je nog tijd?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144570278
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
pi_144570362
Ik kreeg trouwens de tip om de rapporten van de onderwijsinspectie op te vragen. Daarin staat per onderdeel met een cijfer aangegeven hoe een school scoort op die vlakken. Wil ik van de week gaan doen.
pi_144570369
Oh okey, dat wist ik ook niet :D
  maandag 15 september 2014 @ 22:51:46 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144570442
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:48 schreef danic het volgende:
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144570451
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?

Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
  maandag 15 september 2014 @ 22:53:26 #163
244125 laziness
pi_144570513
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef bitterend het volgende:
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?

Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
Is allemaal online te vinden :Y

http://toezichtkaart.owinsp.nl/schoolwijzer/zoek_scholen
pi_144570579
Handig! dank
pi_144571138
Wij zijn op 1 school wezen kijken en die werd het. In eerste instantie omdat de gastouder haar kinderen daar op school had, maar het voelde echt supergoed.
Oudste wilde gelijk blijven.
Morgen kennismakingsgesprek, ik ben benieuwd. Beide kinderen gaan mee.
pi_144571532
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
Oh dat kan ook inderdaad. Wij hebben dat ook, maar dat heet weer anders. Kom even niet op de naam. Is ook vooral bedoeld voor 'achterstandsgezinnen' (rotwoord) en kinderen die al dan niet door hun culturele achtergrond een taalachterstand hebben. Wordt hier gesubsidieerd door de gemeente.

Bij ons is voor school ook echt wat de naam zegt. Een voortraject voor ze naar school gaan.

Ik vond dat niet nodig. Ze is bijdehand zat en laat haar maar lekker kind zijn. Leren moet ze nog lang genoeg.
pi_144571983
Hier hebben wij onze keuze ook af laten hangen van ons gevoel.
Daarbij had onderwijs met een geloofsachtergrond niet onze voorkeur.
Het onderwijs heeft Dalton invloeden en dat sprak me ook wel aan. Vooral het leren plannen van je taken vanaf groep 2 vond ik wel een goede. Aangezien ik dat nooit echt goed geleerd heb en ook de discipline niet had... denk dat dat makkelijk is als je het vanaf jongs af aan leert.
De christelijke school naast deze vond in teveel gericht op het geloof. Oké, wel afgegaan op de schoolgids, maar de eerste 18 pagina's gingen voor daarover... en iedere dag bij de dagopening een gebed (geloof ik) is ook teveel verschillend met hoe wij erin staan, dus die viel gewoon af.
Katholiek viel af na ons bezoek aan de school.

Oudste is nu 2 weken bezig en het bevalt tot nu toe prima ;)
Kleinste moet ik nog inschrijven :P
pi_144572339
quote:
Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat :X

I rest my case.

Morgen ff aan vriend laten lezen.

Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
pi_144576407
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.

School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:52:37 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576671
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just saying :@ wel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144576713
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just saying :@ wel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Dat is inderdaad ook zo. En sowieso gaan ze hier pas over 1,5 jaar naar school dus ze hebben ook nog even de tijd.

In mijn dorp waren vroeger 2 basisscholen. Mijn ouders konden zich daar niet helemaal in vinden dus zijn ze met een groepje andere ouders een nieuwe (openbare Jenaplan) school gestart. Dus in die zin heb ik dan ook weer van huis meegekregen hoe belangrijk schoolkeuze kan zijn.
pi_144576767
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:29 schreef danic het volgende:

[..]

Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat :X

I rest my case.

Morgen ff aan vriend laten lezen.

Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?
Enz enz. Ieder kind gaat in principe van de basisschool met kennis tot en met groep 6. Dan kunnen ze naar een middelbareschool met leerweg ondersteuning.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:05:28 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576776
Nou ja, diezelfde 8 jaar maakt de keuze ook wel heel belangrijk. ;) maar een school is meer dan resultaten alleen. De school met net iets minder hoge scores maar wel een stijgende lijn is over 2 jaar wellicht de beste? Maar laat dan knutselen ineens liggen of gymt niet meer. Persoonlijk zou ik nu meer letten op de bijvakken en de invulling daarvan..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144576780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:10 schreef Tinuviel het volgende:
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.

School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Wij hebben niet eerder brand gehad. Het was mijn angst door de wietplantage naast ons. En nu sloegen de vlammen er ook niet uit. De kleding vatte pas vlam toen we ze eruit trokken.
pi_144576787
quote:
Mijn schoonzus is directeur geweest op een zwarte school die al jaren als zwak te boek staat. Ik weet ook van die kant hoe ontzettend hard je kan werken, alles kan geven en dan toch wéér dat stigma zwak kan krijgen. Het lijkt zo oneerlijk.

De vrije school hier is vorig jaar een verbetertraject gestart, scoort nu op de meeste punten ook voldoende, maar blijft zwak omdat de leerlingengroep te klein is om hier een conclusie aan te verbinden. Ook lullig, want dan kom je al snel in zo'n cirkeltje terecht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144576799
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, diezelfde 8 jaar maakt de keuze ook wel heel belangrijk. ;) maar een school is meer dan resultaten alleen. De school met net iets minder hoge scores maar wel een stijgende lijn is over 2 jaar wellicht de beste? Maar laat dan knutselen ineens liggen of gymt niet meer. Persoonlijk zou ik nu meer letten op de bijvakken en de invulling daarvan..
Is ook zo idd. Ik zal straks het topic over schoolkeuze weer even omhoog schoppen want het is ook fijn om te lezen wat mensen achteraf nu juist belangrijk vinden.

En ja, als ze in een verbetertraject zitten dan kan dat ook alleen maar beter gaan lijkt me (als dat al goed is ingezet natuurlijk) terwijl het inderdaad ook in die 8 jaar bergafwaarts kan gaan.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:11:18 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576827
En eens binnen lopen als er geen rondleiding is. Dan de sfeer proeven. Dat was voor mij de doorslaggevende factor. Op de ene school zaten kinderen in groepjes te werken en straalden plezier uit. De andere school kon je een kanon afschieten en niemand raken. Onnatuurlijk stil vond ik. :{

Maar tot zover mijn ervaringen :@ ;)
pi_144576866
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?
Enz enz. Ieder kind gaat in principe van de basisschool met kennis tot en met groep 6. Dan kunnen ze naar een middelbareschool met leerweg ondersteuning.
Dat snap ik en ben ik met je eens. Die kinderen zullen er zijn.
Maar dan scoort een school daar geen onvoldoende op. Jaren achter elkaar. Op alle (sub) factoren die ermee te maken hebben.
Ook krijgt een school niet de status 'verhoogd toezicht' (of hoe dat heet) omdat er kinderen zijn met een achterstand door de door jou genoemde situaties.

Mijn schoonvader is ruim 40 jaar onderwijzer op een basisschool geweest en nu dit jaar met pensioen. Hij gaf aan dat een verbeterbladen goed is maar dat het jaren duurt voordat men is waar men wil zijn.
En die jaren zit mijn kind dan wel op die school.

Nee dank je.
Als ik er zelf naar toe zou moeten zou ik misschien nog voor de underdog kiezen. Onder het mom van 'helpen het doel te bereiken'.
Maar dat is niet de keuze voor mijn kinderen.
pi_144576907
De situatie zoals phaidra hem schetst is hier niet aan de orde. Ik snap dat het dan vechten tegen de bierkaai is.

Het was ooit een goed lopende, gezonde school. Maar al een aantal jaren is het drama en staat het slecht bekend. Incapabele leerkrachten die kinderen omkopen met snoep zodat ze luisteren is maar 1 van de vele voorbeelden.
Tuurlijk is daar nu wat aan gedaan en die leerkrachten werken er niet meer. Maar sinds 2011 is er ieder haf jaar een rapport gemaakt en pas sinds 2013 is de school 'voldoende maar met kanttekeningen'.
Ik krijg er dan geen lekker gevoel bij om mijn kinderen daar naar toe te brengen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:24:33 #180
244125 laziness
pi_144576952
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:36 schreef Juud79 het volgende:
Hier was ook ons gevoel bepalend, wel wat vragen gesteld en gepraat over de algemene dingen op school.

Wat mij fijn lijkt aan onze school is dat er rust is binnen de school, en ook veel structuur, heel veel ruimte om te spelen, zowel binnen maar ook vooral buiten. Een ochtend per week gaan ze naar het bos, andere dagen spelen ze minstens anderhalf uur buiten.
En ze leren met hun handen te werken en mijn kind is erg van creatieve dingen doen (heeft ze niet van mij) en ze zingen veel en maken veel muziek.
Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.
Bij ons hebben ze een aparte vakleerkracht muziek, gym en handvaardigheid. Ben ik erg blij mee. En mijn kind zeker weten ook want dan kan hij zijn creatieve en muzikale ei kwijt.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:36:59 #181
244125 laziness
pi_144577107
quote:
Een rapport is zeker niet heilig. Maar als je zoals Tankgirl twijfelt tussen twee is het wellicht net dat wat je makkelijker een keuze laat maken.
Mijn ervaring is dat als de sfeer echt niet goed is, een inspecteur dat vaak ook wel oppikt.
Ik heb zelf enkel gekeken onder wat voor controle ze staan en niet eens hele rapporten doorgenomen om mijn keuze te maken.

Citotraining is wel meteen een goed punt om te vragen dus ;)
Wat rot al die kinderen die te hoog uitstromen. Ik zou op hoge poten terug komen bij school geloof ik :o
pi_144577323
Voor ons was afstand naar de school toe wel iets wat mee woog. Er zit hier wel een montessori en jenaplan in de buurt, maar wat mij betreft te ver weg dus die vielen op voorhand al af. Dan is er nog een openbare school die me eigenlijk ook al net iets te ver was, 2 katholieke scholen en 1 protestants christelijke school. Bij katholiek heb ik geen goed gevoel, maar dat is volledig onderbuik dus mocht ik niet mee laten wegen van mezelf :+ de ene katholieke school ging mn buurjongetje heen dus dat was voor mij een reden om voor een andere school te kiezen :@ de andere katholieke school presteerde matig tot slecht op oa cito-scores en rapporten van de onderwijs inspectie.

Van de andere twee scholen heb ik de schoolgids van A tot Z gelezen om meer een beeld te krijgen. Waarbij er een aantal dingen uit sprongen voor mij, bij de openbare school hielden ze er, in mijn ogen, een bijzonder pestbeleid op na. Er stond als uitgangsregel dat pesten altijd iets is wat twee kanten heeft, de gepeste en de pester en dat ze beide kanten aan wilden pakken. Tot daar vond ik het goed, aandacht voor de pester om het probleem aan te pakken en aandacht voor de gepeste, wellicht in een soort weerbaarheidstraining ofzo? prima. Maar daarna stonden er dingen in de zin van, waar twee vechten hebben twee schuld en dat schoot bij mij zo enorm verkeerd :X om de gepeste zo in een soort halve staat van beschuldiging te stellen. De school had voor mij op dat moment eigk al afgedaan :')

De protestants christelijke bleef over, we waren er iets terughoudend mee omdat we niet gelovig zijn, maar de andere punten wogen voor ons veel zwaarder. We kregen een rondleiding van de directeur zelf, gewoon op een gewone normale schooldag dus we hadden ook de kans om eens in de les te kijken. Er werd in groep 7 ofzo voorgelezen uit Harry Potter (sprak me aan, omdat ik weet dat er ook christenen zijn die een behoorlijk issue hebben met verhalen waar tovenarij etc in voorkomt...); de school zag er heel gemoedelijk uit verder en we kregen echt een warm bad gevoel van het onthaal van de juffen. Er zijn gym-leerkrachten, muziekleerkrachten en er zijn extra-curriculaire activiteiten voor studenten die extra aandacht nodig hebben, zowel in positieve als 'negatieve' zin. Er is een IB'er voor de nodige ondersteuning maar er was momenteel ook een kindje Spaans aan het leren in de categorie extra uitdaging. Russisch behoorde ook tot de mogelijkheden en muziekles ook.
Dus ja och, ze zingt wel eens een Christelijk liedje thuis maar och, daar houdt het ook mee op. Ik heb al vrij snel uitgelegd dat sommige mensen wel geloven in jezus en god maar dat wij daar niet in geloven en dat accepteerde ze vrji gemakkelijk.
:)
pi_144577340
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.
Bij ons hebben ze een aparte vakleerkracht muziek, gym en handvaardigheid. Ben ik erg blij mee. En mijn kind zeker weten ook want dan kan hij zijn creatieve en muzikale ei kwijt.
Bij de vrije school bij ons is ook veel aandacht voor muziek en creativiteit. Maar ik heb het idee dat het wel iets ten koste gaat van het gewone lesprogramma. Ze krijgen thematisch onderwijs, wat daar onder andere betekent dat er pas in groep KLAS 6 (groep 8 dus) een blok geschiedenis wordt gegeven. Kan je dan nog even veel behandelen als andere scholen? Als je na een jaar aardrijkskunde het de andere jaren niet meer krijgt, blijft de kennis dan wel behouden? Zijn die lange blokken niet erg saai? Zomaar wat dingen die bij mij opkomen (en die ik graag zou voorleggen aan de school, want ik denk dat het wel past bij onze peuter. Maar vriend is niet zo overtuigd, mede door zwakke predikaat en 'zweverigheid').

Maar misschien moeten we idd maar even verhuizen naar het basisschooltopic :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144577358
oh enige nadeel is wel dat de school verbouwd gaat worden. Echt flink verbouwd, het oude gebouw gaat helaas tegen de vlakte en er wordt eea gerestaureerd en een nieuw gebouw naast gezet, ofzo. Betekent dus dat ze wel een jaar in een ander schoolgebouw zitten. Aan de overkant van de straat, dus niet ver ofzo, maar wel krap, wat oud enz. Maar goed, daar krijgen ze dan wel een mooi nieuw gebouw voor terug I guess.
:)
pi_144596125
Wie kan me door deze leeftijd heen helpen... :X
Roy had altijd al een goede portie temperament maar dat is alleen nog maar erger geworden :{

We kunnen Roy hier in huis echt niet meer vrij rond laten lopen ;(
Als we naar binnen gaan,moet Roy gelijk in zijn stoel en blijven zitten tot we Roy gereed gaan maken voor zijn bed :'(

Het doet pijn maar het kan even niet anders.
Dit is een fase toch???
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:16:02 #186
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144598161
Bar, wat doet Roy dan precies? Schreeuwen? Slaan? Kan je uitleggen wat er gebeurt als hij vrij rondloopt? Kan hij vertellen wat er aan de hand is?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_144598556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bar, wat doet Roy dan precies? Schreeuwen? Slaan? Kan je uitleggen wat er gebeurt als hij vrij rondloopt? Kan hij vertellen wat er aan de hand is?
gillen,krijsen overal op klimmen als in op de eetafel,in de vensterbank op het dressior.
overal mee gooien.

Roy kan niet praten dus nee dat,kan hij niet ;)
pi_144598853
Klinkt alsof er een hoop frustratie in hem zit.. Maar ik vraag me af of vastzetten dat niet ook nog verergert? Ik snap wel dat je iets moet doen als hij zo door het lint gaat..
Ik weet dat Chris in zijn peutertijd eens een periode had dat hij uit het kinderdagverblijf zich heel heftig moest uiten. Echt gooien, slaan, schreeuwen etc. Ik probeerde hem dat zoveel mogelijk te laten doen, en dan kwam hij vaak wel bij. Evt door even te gaan voetballen buiten of iets anders doen waar hij zijn frustratie in kwijt kon.. Het ging hier ook vanzelf weer over met een paar weken.. Volgens mij was hij daarna ook weer een stapje verder in zijn ontwikkeling. Maar hij was natuurlijk wat kleiner dan Roy, en kon zich al wel wat uiten. Dat scheelt misschien nog meer..
pi_144599022
Vervelend Bar!! in een kussen slaan oid? dingen waarmee hij wel mag gooien zodat hij zijn frustratie toch kwijt kan?
:*
pi_144599039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Klinkt alsof er een hoop frustratie in hem zit.. Maar ik vraag me af of vastzetten dat niet ook nog verergert? Ik snap wel dat je iets moet doen als hij zo door het lint gaat..
Ik weet dat Chris in zijn peutertijd eens een periode had dat hij uit het kinderdagverblijf zich heel heftig moest uiten. Echt gooien, slaan, schreeuwen etc. Ik probeerde hem dat zoveel mogelijk te laten doen, en dan kwam hij vaak wel bij. Evt door even te gaan voetballen buiten of iets anders doen waar hij zijn frustratie in kwijt kon.. Het ging hier ook vanzelf weer over met een paar weken.. Volgens mij was hij daarna ook weer een stapje verder in zijn ontwikkeling. Maar hij was natuurlijk wat kleiner dan Roy, en kon zich al wel wat uiten. Dat scheelt misschien nog meer..
het probleem zit hem hier wel dat het overal op klimmen al jaren speelt hier. En we krijgen dat er niet uit.

nu vertoont hij dit gedrag op school ook en lopen ze daar tegen het zelfde probleem aan.

we hebben alles al geprobeerd maar het werkt allemaal niet.

in zijn stoel kan Roy wel lief en rustig spelen, dus ermee zitten doet hij niet. Maar haal hem er niet uit dan is het 2 tellen en hij staat te springen op de eettafel
pi_144599101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef bitterend het volgende:
Vervelend Bar!! in een kussen slaan oid? dingen waarmee hij wel mag gooien zodat hij zijn frustratie toch kwijt kan?
:*
hij heeft een gooibox en een uitraasruimte in huis.
maar omdat we een klim Roy hebben klimt hij gewoon over het hek heen :+
pi_144599600
Om er nou een kamerhoge box van te maken is ook wel iets te. En buiten, iets van een trampoline om zijn energie kwijt te kunnen?
Of hij wordt juist rustig omdat zijn lijf toch even geen kant op kan en dan zijn hoofd eindelijk even rustig kan spelen..
pi_144600537
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Om er nou een kamerhoge box van te maken is ook wel iets te. En buiten, iets van een trampoline om zijn energie kwijt te kunnen?
Of hij wordt juist rustig omdat zijn lijf toch even geen kant op kan en dan zijn hoofd eindelijk even rustig kan spelen..
nou het gaat er wel komen dat kamerhoge. Omdat Roy die snoezel uitraasruimte echt wel nodig heeft.

Roy komt rond half 4 naar huis,en als hij dan uit de taxi is gaan we gelijk naar buiten. Samen voetballen,samen spelen in het speelhuis,een soort van tikkertje/kiekeboe. Dan is het drukke er wel uit.

Dan is het tijd dat er gekookt moet worden,en we naar binnen moeten, Roy kan je niet alleen buiten laten.
we werken met verwijzers(foto's) Hij weet wat er komen gaat. Eenmaal binnen laat ik hem eerst even doen. Maar al snel klimt en klautert hij overal op.
dan waarschuw ik hem. En zet hem in de stoel zodra hij weer ergens op klimt.

In de stoel komt hij dan tot rust en kan hij rustig spelen met Little People pf een boekje lezen. Of filmpje kijken.
Daarna gaan we naar de verwijzer,verzetten hem naar eten,en gaan eten dat gaat zo zo maar,hij eet weer gelukkig.
Na het eten medicijn,tanden poetsen. En dan uit zijn stoel nog even vrij spelen.
we,hebben de stoel nog niet weggezet of hij heeft de tv al vast zo op het dressoir geklommen...
uit de situatie halen,afleiding,tik op de vingers,heel boos reageren. Niks nadda heeft effect. En bijkomend nadeel het is gelijk ook een spel (als je Roy ervan af haalt)
Ondertussen ook veel gillen en stampen krijsen omdat hij het niet mag.
Dan is het bedtijd,verwijzers,schone luier,pyama,slaapzak,in bed. En dan rustig gaan slapen.

zo ziet onze dag eruit vanaf half 4 smiddags. In de weekenden begint het al vanaf smorgens zodra hij de woonkamer in komt... Wij zijn daarom ook erg blij dat we nog een nazomer hebben we,kunnen veel naar,buiten.
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:10:29 #194
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144600910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:29 schreef _Bar_ het volgende:
Wie kan me door deze leeftijd heen helpen... :X
Roy had altijd al een goede portie temperament maar dat is alleen nog maar erger geworden :{

We kunnen Roy hier in huis echt niet meer vrij rond laten lopen ;(
Als we naar binnen gaan,moet Roy gelijk in zijn stoel en blijven zitten tot we Roy gereed gaan maken voor zijn bed :'(

Het doet pijn maar het kan even niet anders.
Dit is een fase toch???
Maar dan zit die toch wel een paar uur in zijn stoel? En blijft hij al die tijd rustig dan?
Want dan vind hij het misschien wel prettig?

oh ik lees het al in je reactie hierboven :+
Rayen 2½ jaar!
pi_144601462
En anders eerder al in de stoel zetten? Van buiten gelijk in de stoel zetten en misschien laten "helpen" met koken. Dat je er een moment samen van maakt.. Al heeft hij maar een champignon in handen die hij plet.. Of een stukje groente waar hij wat op kan knabbelen. Dat je het boos-moment omzeilt?

(Ik denk maar wat mee, geen idee of je er iets mee kan)
pi_144601911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:20 schreef Deepfreeze het volgende:
En anders eerder al in de stoel zetten? Van buiten gelijk in de stoel zetten en misschien laten "helpen" met koken. Dat je er een moment samen van maakt.. Al heeft hij maar een champignon in handen die hij plet.. Of een stukje groente waar hij wat op kan knabbelen. Dat je het boos-moment omzeilt?

(Ik denk maar wat mee, geen idee of je er iets mee kan)
daarom zet ik het ook neer ;)
samen koken helpt niet. En dan zit hij echt lang in zijn stoel. We doen het wel hoor dan gaat de 1koken en de ander speelt met Roy.

Soms helpt buiten spelen geneens en gaat hij rond 16uur in de stoel tot beddtijd en dat,is half 7
pi_144602365
Het zou fijn zijn als je dan inderdaad een ruimte hebt waar je hem veilig zijn ding kunt laten doen. Al scheelt het maar iets van die stil-zit-tijd..
pi_144613602
Bar wat balen van het wilde doen van Roy, het klimmen enzo. Vind hij tekenen leuk. Zou dat iets zijn, waarmee hij zich binnen bezig kan houden of werkt dat niet? Waar denk je dat de frustratie vandaan komt? Is het doordat hij naar binnen moet? Kun je dat nog met verwijzers vantevoren laten zien, dus voordat jullie naar buiten gaan?

FR oh dan begreep ik dat verkeerd. Het vlam vatten toen de kleding uit de droger kwam, kwam misschien door het extra zuurstof?

Hij een ietwat ziek en zielig kereltje maandag. Hij was best wel kortademig. Gelukkig ging het gisteren alweer prima.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144613995
Tinu, fijn dat het beter gaat.

Hier een jochie met koorts. Hangt nu was op de bank tv te kijken. Gisteren 39.7, nu 38,5. Hopelijk wordt het niet erger vandaag. Maar het zal wel weer oplopen. Denk straks maar pcm erin, want ik moet de deur nog uit met hem..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144614215
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 06:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bar wat balen van het wilde doen van Roy, het klimmen enzo. Vind hij tekenen leuk. Zou dat iets zijn, waarmee hij zich binnen bezig kan houden of werkt dat niet? Waar denk je dat de frustratie vandaan komt? Is het doordat hij naar binnen moet? Kun je dat nog met verwijzers vantevoren laten zien, dus voordat jullie naar buiten gaan?

Hij een ietwat ziek en zielig kereltje maandag. Hij was best wel kortademig. Gelukkig ging het gisteren alweer prima.
gelukkig alweer opgeknapt!

Het ligt niet zozeer aan de overgang van buiten naar binnen.
Want anders zouden de weekenden ook rustiger moeten zijn.
En echte frustratie is het ook niet hoor, hij is niet boos tijdens het klimmen en klauteren.
Hij geniet daarvan, alleen wij niet zo ;)
Daar willen we toch wel graag vanaf het geklim.

Zijn buien dat is Roy,al sinds hij baby was. Enorm temperamentvol. Het maakt hem wel zoals hij is. Alleen doordat hij ouder word gaat het ook gepaard met meer volume,meer kracht. Wat het zwaar maakt.

buiten is het een scharrelaar, spelen met een emmer wasknijpers,daarna rollen door het gras,tutten op de fatboy,met een bal voetballen,gooien. Spelen in het speelhuis. Of gewoon rustig rozijntjes zitten eten.

Binnen kan hij maar heel kort spelen,samen spelen idem. Het gaat van spelen ineens naar hey laat ik eens op de tafel klimmen, of hey de vensterbank is ook leuk. En daar stopt hij niet meer mee.

We weten niet waarom hij persee moet klimmen. En we snappen al helemaal niet waarom het afleren zo lastig is.

We grappen wel eens tegen elkaar we moeten verhuizen naar een huis met een gymzaal dan kan hij klimmen en klauteren.
en als ik vertel dat hij zijn bed uitklimt wanden van 1.46hoog :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')