Klopt, dacht ik ook. Maar als ik het zo bekijk, lijkt het nog wel mogelijk een dunne boor erin te krijgen, of is dat niet zo? Het gat is 5 mm breed.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:39 schreef Belsezar het volgende:
Het is volgens mij niet zo dat de boor afbreekt, meer dat als ze gaan boren nergens komen want het plaatje waar ze op boren draait mee.
Tenminste dat is het type wat hier op de deur zit.
Ze zouden een dun boortje door het spleetje kunnen krijgen waar je je sleutel insteekt. Maar ik denk dat die dan zo dun is dat als ze kracht zetten hij inderdaad breekt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Klopt, dacht ik ook. Maar als ik het zo bekijk, lijkt het nog wel mogelijk een dunne boor erin te krijgen, of is dat niet zo?
En daarvoor draai je de deur van buiten op slot als je vertrekt...quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:49 schreef robber57 het volgende:
Ik begrijp het idee achter dit soort beslag nooit in onze hollandse deuren met glazen raampjes, je tikt het ruitje in en bent alsnog binnen, geen slot die dat voorkomt.
Ik heb driedubbel glas met plastic coating....dat tik je nog geeneens in met een stoeptegel.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:49 schreef robber57 het volgende:
Ik begrijp het idee achter dit soort beslag nooit in onze hollandse deuren met glazen raampjes, je tikt het ruitje in en bent alsnog binnen, geen slot die dat voorkomt.
Ja maar; "dat ziet/hoort iedereen toch?" , en met een boormachine een gat in een cilinder boren of met een slag trekker een cilinder er uit rossen niet?
Beveiliging is net als een ketting; de zwakste schakel is bepalend, zolang je glas in je ramen en deuren hebt zonder glasbreuk beveiliging(een alarm installatie) is het allemaal een beetje nutteloos miz.
Precies, lijkt me ook.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:24 schreef pvdplanet het volgende:
Als jij kerntrekbeslag hebt en eventueel een inbraakstrip dan gaat de inbreker liever naar de buurman die het niet heeft.
Schroevendraaier in het kiertje, even hard trekken en.....quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:25 schreef Loekie1 het volgende:
Trouwens het beslag is deels over de strip geplaatst en de ruimte ertussen is met kit dichtgemaakt.
Nou, bij de buren waar het dus afgeslepen is, zie ik ook nog steeds kiertjes hier en daar dus dan maakt niet zoveel uit denk ik. Het is ook niet zo dat het opvalt. Die strip is heel dun. Het lijkt me ook loeimoeilijk om precies zoveel van het ijzer te slijpen dat het past. Dan zou ik nog eerder de hele strip erafhalen en een stukje uit de strip zagen. Dat wordt ook wel gedaan.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Schroevendraaier in het kiertje, even hard trekken en.....
Dit is meestal achteraf gezien niet mogelijk aangezien zo'n dievenstrip vaak wordt vastgezet met een-tour schroeven. Heb die klotestrip van mijn voordeur weggesloopt, was een hels karwei door die een-tour schroeven. Zie de meerwaarde van zo'n strip niet helemaal, ziet er lelijk uit, maakte dat mijn voordeur niet goed sloot en heeft toch al niet zo veel zin met enkelglas ruiten.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:11 schreef Loekie1 het volgende:
Dan zou ik nog eerder de hele strip erafhalen en een stukje uit de strip zagen. Dat wordt ook wel gedaan.
Sinds onze berghokken van strips zijn voorzien, is daar niet meer ingebroken zover ik weet. Daar schrikt het wel af.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:40 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit is meestal achteraf gezien niet mogelijk aangezien zo'n dievenstrip vaak wordt vastgezet met een-tour schroeven. Heb die klotestrip van mijn voordeur weggesloopt, was een hels karwei door die een-tour schroeven. Zie de meerwaarde van zo'n strip niet helemaal, ziet er lelijk uit, maakte dat mijn voordeur niet goed sloot en heeft toch al niet zo veel zin met enkelglas ruiten.
Heb je ook titanium verstevigde glaslatten?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik heb driedubbel glas met plastic coating....dat tik je nog geeneens in met een stoeptegel.
niet nodig, de drie dubbele laag is primair voor isolatie en de folielaag is om de UV straling te blokkeren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:29 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Heb je ook titanium verstevigde glaslatten?
Deze man weet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:24 schreef pvdplanet het volgende:
Als jij kerntrekbeslag hebt en eventueel een inbraakstrip dan gaat de inbreker liever naar de buurman die het niet heeft.
Bij een naar binnen draaiende voordeur, zie ik het nut er ook niet eg van in. Maar een achterdeur die naar buiten draait....lijkt me wel bestendiger tegen een koevoet MET anti inbraak strip.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:40 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dit is meestal achteraf gezien niet mogelijk aangezien zo'n dievenstrip vaak wordt vastgezet met een-tour schroeven. Heb die klotestrip van mijn voordeur weggesloopt, was een hels karwei door die een-tour schroeven. Zie de meerwaarde van zo'n strip niet helemaal, ziet er lelijk uit, maakte dat mijn voordeur niet goed sloot en heeft toch al niet zo veel zin met enkelglas ruiten.
Met een haakse slijper is er makkelijk "een streepje uit het stripje" te slijpen, terwijl ie gemonterd op het deur zit.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:11 schreef Loekie1 het volgende:
Dan zou ik nog eerder de hele strip erafhalen en een stukje uit de strip zagen. Dat wordt ook wel gedaan.
Of de inbreker denkt, hier is vast iets te halen met die dure sloten, ik kom morgen terug met het juiste gereedschap.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:24 schreef pvdplanet het volgende:
Zoiets dus:quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:52 schreef boegschroef het volgende:
Of de inbreker denkt, hier is vast iets te halen met die dure sloten, ik kom morgen terug met het juiste gereedschap.
Kan je de deur ook meenemen en op MP zetten?quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Ook een leuke: een klein 5 tons potkrikje met een balk, die zet je dwars tussen het kozijn, en je drukt zo het kozijn uit elkaar. Je deur met slot blijft dan helemaal heel...
een naar binnen draaiende deur heb je met een koevoet juist heel snel open zonder inbraakstrip.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij een naar binnen draaiende voordeur, zie ik het nut er ook niet eg van in. Maar een achterdeur die naar buiten draait....lijkt me wel bestendiger tegen een koevoet MET anti inbraak strip.
Welnee, die ene topinbreker die toevallig bij jouw huis komt heeft het juiste al bij zich.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:52 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Of de inbreker denkt, hier is vast iets te halen met die dure sloten, ik kom morgen terug met het juiste gereedschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |