Ja, zo lees ik het ook.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:34 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende bij die "grote" keuken- en badkamerboeren, is dat ze in feite alleen maar de spullen (te duur) verkopen en de installatie/montage niet zelf doen maar uitbesteden, dit scheelt ze een berg aan investering en personeelskosten, en ze kunnen de bedrijven die de werkzaamheden voor ze uitvoeren ook goed strak houden, want wie teveel noten op z'n zang heeft wordt gewoon niet meer ingehuurd.
Uit de offerte blijkt ook nog eens dat de offerte van de badkamerboer in feite alleen maar over de spullen gaat, want degene die de badkamer komt monteren zal nog een eindofferte voor de werkzaamheden geven (en bij een beetje badkamer zit je al snel op een 50/50 verhouding materiaal/arbeidsloon).
Met andere woorden je koopt bij de badkamerboer eigenlijk alleen de badkamer, en dat is het enige waarvoor je offerte werkelijk is, de arbeid wordt door de badkamerboer volledig uitbesteed, en dat wat voor arbeid op de offerte van de badkamerboer staat kan door het installatiebedrijf nog gewoon aangepast worden.
Ja, maar zo werken zulke bedrijven nou eenmaal, die hebben een standaard berekeningsfactor voor het arbeidsloon en ik denk zelfs dat het bedrijf dat door ze ingehuurd wordt op basis van diezelfde factor een rekening krijgen van de badkamerboer.... want de badkamerboer wil natuurlijk ook nog een aanbrengfee van het montagebedrijf vangen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, zo lees ik het ook.
Toch staan de montagekosten gespecificeerd in die orderbevestiging. En wordt het er wel bijverteld dat de totaalprijs nog sterk kan verhogen doordat de installateur nog een 'eindofferte' berekent?
Het staat er wel in de lettertjes ja. Dat wel.
Dus je kunt bij deze keten een badkamer kopen voor prijs X (lekker goedkoop) maar je mag prijs Y betalen (installateur komt erbij met z'n arbeidsloon). Lekker is dat.
Dit.... de badkamers (en keukens) worden bij die bedrijven verkocht door mensen die nog geen handvat recht op een kastdeurtje kunnen monteren als de gaten niet voorgeboord zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het ligt niet aan de tegelflikker maar aan de verkoper die geen verstand heeft van badkamers installeren.
Ja zo lust ik er ook nog wel een paarquote:Op zaterdag 6 september 2014 10:53 schreef Leandra het volgende:
Maar je offerte overeenkomst is dus inclusief arbeidsloon, maar het arbeidsloongedeelte van de offerte moet nog wel definitief gemaakt worden door het bedrijf wat de klus uitvoert.
iddquote:Op zaterdag 6 september 2014 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.... de badkamers (en keukens) worden bij die bedrijven verkocht door mensen die nog geen handvat recht op een kastdeurtje kunnen monteren als de gaten niet voorgeboord zijn.
Vandaag verkopen ze keukens, morgen sigaretten, overmorgen superfoods en volgende week gebakken lucht, en er zijn altijd mensen die het van ze kopen.
De badkamer boer maakt daarmee duidelijk dat het installatiewerk van de badkamer niet onder deze offerte valt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit staat er in het stuk van TS:
* Betaling van de installatiekosten wordt RECHTSTREEKS (ja met hoofdletters) aan de aannemer voldaan, u ontvangt van hem de eindofferte, deze dient door u ondertekent te worden en geretourneerd aan de aannemer.
Badkamerverkoper heeft het hier over 'aannemer'. De aannemer, is dat dan de bouwer van het huis? Krijgt ie betaald van de badkamerboer? Wat heeft hij met de badkamerboer te maken?
Zo staat het in de offerte van TS.... ga voor de lol maar eens naar Wooning, Brugman, Keukenmaxx langs....quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er ook nog wel een paar
Arbeidsloon klopt in dit geval dus voor geen meter. Installateur wil nog graag 2.000 euro (!) extra. Wat moet die man in hemelsnaam nóg meer doen dan?quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:53 schreef Leandra het volgende:
Maar je offerte is dus inclusief arbeidsloon, maar het arbeidsloongedeelte van de offerte moet nog wel definitief gemaakt worden door het bedrijf wat de klus uitvoert.
Waar heb je het over? De badkamerboer bedoelt met 'aannemer' de installateur. En helemaal niet de bouwer van het nieuwbouwhuis van TS.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De badkamer boer maakt daarmee duidelijk dat het installatiewerk van de badkamer niet onder deze offerte valt.
Volgens mij maakt hij duidelijk verschil tussen de installateur en de aannemer en tussen montagekosten en installatiekosten. De installateur monteert de badkamer en die kosten zitten in de offerte, de aannemer installeert het leidingwerk in het nieuwbouwhuis en dat zit niet in de offerte daarvoor krijgt TS een eindofferte en die moet ze niet aan de badkamer leverancier betalen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waar heb je het over? De badkamerboer bedoelt met 'aannemer' de installateur. En helemaal niet de bouwer van het nieuwbouwhuis van TS.
Volgens mij praat jij een beetje poep.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij maakt hij duidelijk verschil tussen de installateur en de aannemer en tussen montagekosten en installatiekosten. De installateur monteert de badkamer en die kosten zitten in de offerte, de aannemer installeert het leidingwerk in het nieuwbouwhuis en dat zit niet in de offerte daarvoor krijgt TS een eindofferte en die moet ze niet aan de badkamer leverancier betalen.
Da's mooi maar is van nul of generlei waarde. Er is immers een getekende overeenkomst inclusief een (overeengekomen) prijs voor montage. Dat de installateur met een 'eindofferte' (quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo staat het in de offerte van TS....
Ja er staat toch aannemer en installlatiekosten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij praat jij een beetje poep.Lees nou wat er staat:
* Betaling van de installatiekosten wordt RECHTSTREEKS (ja met hoofdletters) aan de aannemer voldaan, u ontvangt van hem de eindofferte, deze dient door u ondertekent te worden en geretourneerd aan de aannemer.
Volgens jou heeft de badkamerboer het hier over de bouwer/aannemer van het nieuwbouwhuis.
enquote:specificatie van de montageprijs
Het lijkt mij erg duidelijk dat montageprijs iets anders is dan installatiekosten en dat installateur iemand anders is dan de aannemer.quote:De afmetingen worden bij u thuis gecontroleerd door de installateur, tevens zal deze toetsen op technische haalbaarheid.
Precies.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:13 schreef Me_Wesley het volgende:
De aannemer die hier bedoeld wordt is uiteraard de installateur
Als er een BTW-fout is gemaakt, dan wordt een rekening van ¤ 5.000 ex BTW tegen 6% ¤ 5.300 en tegen 21% ¤ 6.050,.... daar zit je dus zo al op ruim ¤ 700 verschil.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Arbeidsloon klopt in dit geval dus voor geen meter. Installateur wil nog graag 2.000 euro (!) extra. Wat moet die man in hemelsnaam nóg meer doen dan?
Het rammelt aan álle kanten. Die offerte/orderbevestiging lijkt gewoon nergens op. Je zet je handtekening onder een vage kostenraming.
Hoeveel mensen zullen hier niet tegenaangelopen zijn. Die denken: volgende week komt de nieuwe badkamer en dan vlak voor die datum komt de installateur en wil niet eerder beginnen dan dat ie z'n 'eindofferte' betaald heeft gekregen. Een fiks bedrag extra dus. Tja, wat doe je dan?
Dit was toch al eerder onderuit gehaald.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, je geeft hem een brief waarin je hem in gebreke stelt en nakoming eist.
En hoe los je het probleem van de BTW op de materialen daarmee op? want die zijn nu ook 16% duurder.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en dat kan de verkoper niet eisen. Dat deze installateur 2000 euro wil, is het probleem van de verkoper. Als de verkoper er niet met deze installateur uitkomt en laatstgenoemde blijft weigeren, dan is de optie van een andere installateur zo gek nog niet.
Bottomline: hoe de verkoper het oplost, moet-ie zelf weten. Als er maar geïnstalleerd wordt. Tegen de overeengekomen prijs uiteraard.
Door zelf in de buidel te tasten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:32 schreef hottentot het volgende:
En hoe los je lost de badkamerboer het probleem van de BTW op de materialen daarmee op? want die zijn nu ook 16% duurder.
Hoe zijn de materialen tegen 6% geoffreerd dan? Alleen arbeidsloon is (tijdelijk) tegen 6% in bestaande woningen, materiaal is altijd gewoon 21%.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:32 schreef hottentot het volgende:
En hoe los je het probleem van de BTW op de materialen daarmee op? want die zijn nu ook 16% duurder.
Ah o.k. mijn fout.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zijn de materialen tegen 6% geoffreerd dan? Alleen arbeidsloon is (tijdelijk) tegen 6% in bestaande woningen, materiaal is altijd gewoon 21%.
Waar?quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit was toch al eerder onderuit gehaald.
"je"?quote:[..]
En hoe los je het probleem van de BTW op de materialen daarmee op? want die zijn nu ook 16% duurder.
Lees even boven jequote:Op zaterdag 6 september 2014 11:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Waar?
[..]
"je"?
TS hoeft dat probleem niet op te lossen want het is niet zijn probleem.
Dat soort zaken moet je geduld hebben, een beetje volgen en als je er al wat wilt kopen dan moet je de laatste nacht voor een winkelverbouwing er zijn. Dan gaan de keukens echt tegen belachelijke prijzen weg, ik heb destijds keukens van 14.000,- Gulden voor 1500,- inclusief apparatuur weg zien gaan. Onmiddelijk betalen en zelf wegslopen en wat er om negen uur in de ochtend nog hing was je kwijt. En de rest ging de container in.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo staat het in de offerte van TS.... ga voor de lol maar eens naar Wooning, Brugman, Keukenmaxx langs....
Dat gaat over ontbinden. Dat is niet wat TS wilt.quote:
Zeker als je niet zelf de keus hebt wie je keuken komt installeren..quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:54 schreef hottentot het volgende:
Maar even los van alles.
Ik ken de contracten van brugman e.d. niet maar het kan toch niet zo zijn dat klanten tekenen om daarna verplicht akkoord te gaan met door leverancier/installateur vrij te bepalen montagekosten.
Dat zou toch echt van de pot gerukt zijn.
Waarom reageren mensen nog op jou?quote:
Misschien omdat ze, als ze iets stellen ('nakoming eisen is al onderuit gehaald'), het ook kunnen (en willen!) onderbouwen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom reageren mensen nog op jou?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |