Paar dagen laten drogen, goed schuren en dan gewoon met synthetische verf eroverheen. Binnen kan dit prima, als het buiten was geweest had ik je geadviseerd alles eraf te schuren. Eventueel kan je voor de zekerheid nog een laag synthetische grondverf aanbrengen voordat je gaat aflakken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:26 schreef jeroen-hhw het volgende:
Vraag is nu of ik alle verf er weer af moet halen of niet, ik lees op de site van Histor dat goed ruw opschuren en ontvetten genoeg moet zijn om acryl met alkyd over te schilderen. Andere mensen zeggen weer dat je er een primer op moet smeren.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:36 schreef Deetch het volgende:
[..]
Het is alkyd (eerst de L dan de K).
En ook in dit geval duidelijk nietquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Gamma en expert passen zelden in één zin
Ik zou toch overnieuw beginnen en niet weer een laag op een slechte eronderliggende laag aanbrengen. Van lui schilderen krijg je vaak spijt en denk je nog jaren "had ik nou maar een dagje extra gebruikt om de onderlagen te verwijderen."quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:26 schreef jeroen-hhw het volgende:
Zojuist gebeld met Histor en uitleg gekregen. Waar het op neer komt is dat er op het blik staat dat je het na 5 uur over kan schilderen, dat is echter niet helemaal waar. Het risico is dat de droge verflaag weer zacht wordt waardoor je een sinaasappelhuidje krijgt. Advies was om de verflaag minimaal 2 dagen te laten drogen.
Ik kies ervoor om het blik terug te brengen en het geheel over te schilderen met alkyd. Als ik naar de deuren kijk dan zien ze er nog prima uit na 4 jaar en dat zie ik bij acryl niet zo snel gebeuren. Vraag is nu of ik alle verf er weer af moet halen of niet, ik lees op de site van Histor dat goed ruw opschuren en ontvetten genoeg moet zijn om acryl met alkyd over te schilderen. Andere mensen zeggen weer dat je er een primer op moet smeren.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Gamma en expert passen zelden in één zin
Wel in de goede volgorde mag ik hopen?quote:Ik heb gister de deur geschuurd en kwam er achter dat de verf niet eens gehecht was. Kon het geheel er zo afsteken met een mesje. Dit terwijl ik toch goed op geschuurd had en ontvet.....
Nah, dan weet je dus waar het mis is gegaan.quote:Nee eerst schuren en toen ontvetten.
Gamma is een beetje als de buurtsuper daar ga je alleen heen voor een goeie aanbieding of als je iets vergeten bent en snel nodig hebt. De meeste materialen haal ik bij de hornbach waar tenminste mensen rondlopen die je goed kunnen adviseren en waar de prijzen gemiddeld 20% lager liggen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:06 schreef Blits het volgende:
[..]
En wat vindt de Gamma-expert hiervan?
Dus u bent de Gamma-Expert?quote:Gamma is een beetje als de buurtsuper daar ga je alleen heen voor een goeie aanbieding of als je iets vergeten bent en snel nodig hebt.
Ik blijf er zo ver mogelijk bij weg als ik kan. Voor betere (of minstens vergelijkbare) kwaliteit, een lagere prijs en beter advies ga ik naar de hornbach.quote:
Ik snap mensen sowieso niet dat ze bij de gamma verf halen. Alle merken die ze er hebben is rotzooi. Korte levensduur en verwerking is kut.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:44 schreef jeroen-hhw het volgende:
Ik verwacht geen verfexpert bij de gamma het is gewoon marketing gelul van gamma. Ik verwacht bij de gamma goede voorraad en lage prijzen. Als ik goed advies wil ga ik wel naar de vakzaak. Waar ik dan wel een hekel aan heb is het feit dat deze mensen door dat opgeplakte label denken dat ze alles weten en mensen verkeerd adviseren.
Eens, echter is al dat spul wel te koop bij gamma en andere bouwmarkten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:28 schreef butorol het volgende:
[..]
Ik snap mensen sowieso niet dat ze bij de gamma verf halen. Alle merken die ze er hebben is rotzooi. Korte levensduur en verwerking is kut.
Sickens en sigma zijn bij diverse winkels voordelig te krijgen, vaak even duur als die histor rotzooi. Alleen werkt zo mooi.
En koop aub ook geen kwasten/tape van action of gamma, dat is ook waardeloos. Een redelijke kwast bij een vakhandel kost rond de 8 euro, dat verschil merk je...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |