One Night in Parisquote:Op maandag 3 november 2014 22:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Paris Hilton is toch die ene van die film?
Dit was wat er vorig jaar speelde. Als voorbeeld genoemd. Iron Maiden tourt de komende tijd niet. Zijn bezig met uitrusten na 2 jaar nonstop touren en werken aan een nieuw album.quote:Op maandag 3 november 2014 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
Stukje uit Bild;
[..]
Dikgedrukte klinkt in ieder geval mij goed in e oren
Plus, Bild weet wat van de line-up, en zeggen dat het 'statement' van hardrock/metal met 3 mega-headliners klopt.
http://www.bild.de/unterh(...)g-38375258.bild.html
Ze gaan er vanuit, maar het is niet zeker. Vraag is even wat daar de reden van is. Kiss, Limp Bizkit en Judas Priest touren volgens mij en aangezien Kiss bijvoorbeeld niet op Rock am Ring staat (er vanuitgaande dat ze headliner zouden zijn) gaan ze er bij deze vanuit dat ze hier staan.quote:Op maandag 3 november 2014 22:05 schreef Loveless85 het volgende:
En Kiss, Limp Bizkit en Judas Priest bevestigd dus.
Goh, dubbelfestival met een editie in het zuiden, hoe komen ze daar toch op
quote:Op maandag 3 november 2014 22:12 schreef Loveless85 het volgende:
Nieuwe poster gelekt overigens, kan weleens goed kloppen
[ afbeelding ]
Ze gaan puur voor Rock en Metal.quote:BILD-Metal-Experte Enrico Ahlig: Das Line Up setzt nur auf Rock und Metal. Gut so. Damit sind die Zeiten, bei denen ein Cro nach Iron Maiden spielte, oder ein Jan Delay nach Slayer für eine schnelle Flucht sorgte, vorbei.
Jup, voorbeeld met Cro was vorig jaar, en ik heb me daar ook wel een beetje aan geirriteerd, maar goed, het hoort wat dat betreft wel bij RaR, er staat toch redelijk wat duitse hiphop, en dingen als Fantastische Vier. Maar vanaf het begin zet GH zich daar al redelijk tegen af.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dit was wat er vorig jaar speelde. Als voorbeeld genoemd. Iron Maiden tourt de komende tijd niet. Zijn bezig met uitrusten na 2 jaar nonstop touren en werken aan een nieuw album.
[..]
Ze gaan er vanuit, maar het is niet zeker. Vraag is even wat daar de reden van is. Kiss, Limp Bizkit en Judas Priest touren volgens mij en aangezien Kiss bijvoorbeeld niet op Rock am Ring staat (er vanuitgaande dat ze headliner zouden zijn) gaan ze er bij deze vanuit dat ze hier staan.
Voor zover ik weet tourt Metallica volgend jaar niet, dus ik denk niet dat ze er dan staan.
Maar wel lekker origineel.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ik vond Kiss de vorige keer erg tegen vallen. Zijn ingehaald door andere bands. Al lang niet meer "the greatest show on earth".quote:Op maandag 3 november 2014 22:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Kiss lijkt me wel tof om een keertje te zien. Judas Priest en Limp Bizkit zijn wel ok. Maar zeker geen headliners.
Kerelquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
[quote]BILD-Metal-Experte Enrico Ahlig: Das Line Up setzt nur auf Rock und Metal. Gut so. Damit sind die Zeiten, bei denen ein Cro nach Iron Maiden spielte, oder ein Jan Delay nach Slayer für eine schnelle Flucht sorgte, vorbei. [quote]
Ze gaan puur voor Rock en Metal.
Dan klopt dat niet echt.
Overigens is de poster wel nep. Veel te simpel.
Nee, waarom die nog headliner zouden moeten zijn ontgaat me volledig. Doe dan zo'n setup als RaR toen, gewoon een 4e dag, avondje vóór het 'echte festival' Kiss + een opwarmer, kan je het makkelijk skippen, plus kan je nog 3 echte headliners neerzetten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vond Kiss de vorige keer erg tegen vallen. Zijn ingehaald door andere bands. Al lang niet meer "the greatest show on earth".
Wat ik bij RaR de laatste jaren irritant vond worden is dat er steeds meer niet rock acts stonden en acts op hele rare plekken in het schema. Evanescence tegenover Linking Park zetten en dan voor Linkin Park 1 of andere duitse band die totaal niet in dezelfde lijn ligt. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, voorbeeld met Cro was vorig jaar, en ik heb me daar ook wel een beetje aan geirriteerd, maar goed, het hoort wat dat betreft wel bij RaR, er staat toch redelijk wat duitse hiphop, en dingen als Fantastische Vier. Maar vanaf het begin zet GH zich daar al redelijk tegen af.
Wat de line-up ook wordt, ik zou sowieso een beetje terughoudend zijn met kaartjes kopen, het verandert zó vaak, de ring zelf is alles behalve stabiel, en over dat Rockavaria lees ik ook alweer dat Munchen nog niet eens zijn definitieve go heeft gegeven, en er waarschijnlijk sowieso niet gecampeerd kan worden op die locatie
Metallica is altijd al een slijmhoer geweest.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kerel
Oh en ik zie Metallica nog wel weer een 'Escape from the studio' doen, even paar weekjes paar festivalletjes pakken, bankrekeningetje vullen, lekker toch? Alleen dalen ze wel een pietsie in mijn achting door het eeuwige slijm bij Rock am Ring, en vorig jaar echt nog onwijs gelebber direct aan Lieberberg's adres, en 'wij zijn de ring, we zullen altijd de ring blijven, of het nou hier of ergens anders is', en dan vervolgens bij de concurrent spelen![]()
Ik ben nog een snotpiek kwa dat betreft, heb ze nog nooit gezien. Dus in dat opzicht lijkt het me wel leuk om ze eens mee te maken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vond Kiss de vorige keer erg tegen vallen. Zijn ingehaald door andere bands. Al lang niet meer "the greatest show on earth".
Jup, en dat doet GH wel goed, die hebben die kritiek zich aangetrokken en zeiden eigenlijk meteen afgelopen juni toen ze naar buiten kwamen al dat ze weer terug gingen naar de kernquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat ik bij RaR de laatste jaren irritant vond worden is dat er steeds meer niet rock acts stonden en acts op hele rare plekken in het schema. Evanescence tegenover Linking Park zetten en dan voor Linkin Park 1 of andere duitse band die totaal niet in dezelfde lijn ligt. Dat soort dingen.
Zeg maar 5 of 6 jaar geleden was dat niet zo. Tenminste, voor mijn gevoel.
Ook al wordt de line-up vet, wacht ik nog steeds wel even inderdaad. Eerst maar eens wat constructieve dingen zien. Het raamwerk staat al wel. Daar heeft RaR jaren lang voor gezorgd. Nu nog de opvulling.
Als Munchen nog geen go heeft gegeven voor het festival is het sowieso allemaal wel erg voorbarig.
Of The Rolling Stones vorig jaar bij Pinkpop. Aan de andere kant zijn er nog steeds heel veel mensen die het leuk vinden. Dat bleek toen wel weer.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, waarom die nog headliner zouden moeten zijn ontgaat me volledig. Doe dan zo'n setup als RaR toen, gewoon een 4e dag, avondje vóór het 'echte festival' Kiss + een opwarmer, kan je het makkelijk skippen, plus kan je nog 3 echte headliners neerzetten.
Maar goed, dat heb ik ook met de Limp Bizkit's en Blink 182's enzo van deze wereld.
Dat heb ik ook wel eens. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Kiss wilde ik ook gewoon graag een keer zien om het gezien te hebben. Net als bijvoorbeeld Ozzy Osbourne. Die wilde ik gewoon een keer zien. Viel achteraf ook tegen trouwens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:18 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik ben nog een snotpiek kwa dat betreft, heb ze nog nooit gezien. Dus in dat opzicht lijkt het me wel leuk om ze eens mee te maken.
Ja, ik vind dat soort bands (Stones, Metallica, Maiden, AC/DC) dan ook wel een wat andere categorie dan Kiss en Limp Bizkit, maar das deels ook gewoon persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ze zitten allemaal redelijk in hun eigen straatje vast en brengen inderdaad niets uit wat nou echt vernieuwend te noemen is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Kiss wilde ik ook gewoon graag een keer zien om het gezien te hebben. Net als bijvoorbeeld Ozzy Osbourne. Die wilde ik gewoon een keer zien. Viel achteraf ook tegen trouwens.
Aan de andere kant wilde ik jaren geleden een keer Iron Maiden zien, gewoon om een keer gezien te hebben en ik ben er nu fan van
Op zich zijn dat soort tours wel prima. Wie kwam er bij de Death Magnetic tour (heette hij niet zo?) nou voor die nieuwe liedjes? Iedereen wil Master of Puppets horen, Battery, One, Enter Sandman, etc, etc.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, en dat doet GH wel goed, die hebben die kritiek zich aangetrokken en zeiden eigenlijk meteen afgelopen juni toen ze naar buiten kwamen al dat ze weer terug gingen naar de kern
Ja, dat irriteert me een beetje, er zitten nl. best een paar grote organisaties achter, maar het komt vooralsnog allemaal vrij amateuristisch over, met datumwijzigingen, naamwijziging, geklier over en weer met RaR, etc.
Qua Metallica; tjah, ik zie het ze wel doen, en ik zou het serieus jammer vinden. Ze hebben al een niet te best imago qua commercialiteit en de gunfactor is ook al jaren redelijk aan het verdwijnen. Dit zou dan tour 3 zijn zonder nieuw materiaal, en ook echt alleen even wat festivals om knaken te harken. Vorige tour schijnt ook voortgekomen te zijn uit het feit dat Through the Never nogal flopte, en de bankrekening even aangevuld moest worden.
Maar dan hebben we dus;
2008; European Vacation tour
2009; World Magnetic tour
2012; European Black Album tour
2014; Metallica By Request
2015; Escape from the Studio??
Waar alleen de dikgedrukte naar aanleiding van een nieuw album was.
Wat moet je dan in godsnaam doen als je je album uitbrengt
Kiss valt misschien tegenwoordig helemaal niet meer op, maar heeft natuurlijk een hele grote historie. Geldt eigenlijk ook voor AC/DC trouwens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat soort bands (Stones, Metallica, Maiden, AC/DC) dan ook wel een wat andere categorie dan Kiss en Limp Bizkit, maar das deels ook gewoon persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ze zitten allemaal redelijk in hun eigen straatje vast en brengen inderdaad niets uit wat nou echt vernieuwend te noemen is.
Album was Death Magnetic, tour heette World Magnetic. Album heeft wat mij betreft best paar heerlijke nummers, maar uiteraard komt iedereen voor de klassiekers. Zoals ook bij een Maiden concert, daar ooit een tour gezien waar ze eerst het nieuwe album integraal speelden. Wat een armoe was datquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op zich zijn dat soort tours wel prima. Wie kwam er bij de Death Magnetic tour (heette hij niet zo?) nou voor die nieuwe liedjes? Iedereen wil Master of Puppets horen, Battery, One, Enter Sandman, etc, etc.
Ik snap op zich wel dat het allemaal een beetje stroef gaat. Het hele gezeur met Lieberberg is natuurlijk redelijk vlak voor RaR 2014 begonnen, dus ze moesten snel met iets komen en dat heeft voor een wat amateurische situatie gezorgd.
Bij het creeëren van een nieuw festival heb je natuurlijk altijd wel wat meer van dat soort aanpassingen, maar dan staat het niet zo in de publiciteit. Daarnaast kan het dan misschien een jaar uitgesteld worden. Dit moet gelijk dit jaar gebeuren, anders is het klaar.
Dat zou een indrukwekkend lijstje zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:24 schreef Loveless85 het volgende:
Metallica
Kiss
Muse
Judas Priest
Limp Bizkit
Incubus
Faith No More
Jullie boiii Loveless vertelde het eerst.
Plus dit is schijnbaar van dezelfde promotor (DEAG); http://www.rockinvienna.com/quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat zou een indrukwekkend lijstje zijn.
En zelfs Muse is niet echt origineel meerquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:43 schreef Loveless85 het volgende:
Geen AC/DC though, maar naar mijn mening is het GH 1 - RAR 0 als dit klopt. Alhoewel het naast Muse ook van weinig inspiratie getuigt, maar soit.
En toch is het 7 jaar geleden dat ze voor het laatst speelde op Pinkpop als headliner.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
En zelfs Muse is niet echt origineel meer
Zouden die Kiss of Faith No More pakken als oude lullen act? Met Muse en de Foo's toch weer een hele degelijke line-up. Mag hopen dat ze niet weer voor Metallica gaan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En toch is het 7 jaar geleden dat ze voor het laatst speelde op Pinkpop als headliner.
Denk dat het toch een hoop mensen verbaast. Het is niet een onwijs spannende line-up, maar voor een nieuw festival toch gewoon een paar klinkende namen. Ik denk wel dat het klopt overigens. Her en der zingt ook Lenny Kravitz nog rond, maar das wat vager.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Valt niet mee om voor alles een bron te krijgen, paar acts zijn wel te achterhalen. Maar ze weten het aardig binnen de organisaties te behouden, voor zo'n ongestructureerde bende
Vrij logische line-up inderdaad, zeker ook de verdeling. Missen we alleen coldplay nog.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Denk dat het toch een hoop mensen verbaast. Het is niet een onwijs spannende line-up, maar voor een nieuw festival toch gewoon een paar klinkende namen. Ik denk wel dat het klopt overigens. Her en der zingt ook Lenny Kravitz nog rond, maar das wat vager.
Mooiere naam dan Kissquote:Op dinsdag 4 november 2014 23:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Faith No More is een mooie headliner voor BKS imo.
Geen headliner voor Pinkop met alle respect, hooguit subeadliner. Ik zie ze beetje als de Pixies van vorig jaar voor BKS.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mooiere naam dan KissMaar wellicht voor Pinkpop niet 'commercieel' genoeg
Faith No More lijkt me inderdaad de ideale BKS headliner.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Geen headliner voor Pinkop met alle respect, hooguit subeadliner. Ik zie ze beetje als de Pixies van vorig jaar voor BKS.
Toffe naamquote:Op woensdag 5 november 2014 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
SPANNONDDD
RaR probeert nog ff de shine te stealen door Eagles of Death Metal te droppen. Net zoals Grune Holle gisteren natuurlijk hun shine probeerde te stelen door 's avonds die namen te lekken, na RaR's 2e lading namen.
quote:Wir erfuhren einen Tag vor der offiziellen Pressekonferenz, welche Bands beim „Grüne Hölle“-Festival (29. bis 31. Mai 2015, 3-Tage-Frühbucher-Ticket inkl. Camping 169 ¤) am Nürburgring auftreten: Die US-Rocker Metallica sind gebucht, die Glam-Rocker Kiss. Dazu Judas Priest, Faith no more, Limp Bizkit, Incubus und Muse.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |