abonnement Unibet Coolblue
pi_144146541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:15 schreef hugecooll het volgende:
Ik vond het opmerkelijk dat de man het had gevreten en van alles moest veranderen, terwijl ze zonder het buitensporige pingedrag van de vrouw per maand zo'n duizend euro minder uitgeven.
Het is bijna elke week alleen de 'schuld' van de man. Terwijl de snelste oplossing toch vaak het uitgavenpatroon is wat op zijn minst door allebei wordt gedaan.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:00:52 #77
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144146730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het is bijna elke week alleen de 'schuld' van de man.
Is ook wel een beetje de rode draad door de programma's met John Williams :+
  woensdag 3 september 2014 @ 20:23:53 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144147569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:00 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is ook wel een beetje de rode draad door de programma's met John Williams :+
Vrouwen veroorzaken nou eenmaal weinig problemen. Vraag maar aan Ice-T 8-).
KuikenGuppy
pi_144148140
Je ziet aan die oogjes van Herman dat de helft van wat wordt gezegd niet aankomt. Wat een geppie.

En die vrouwen doen áltijd alsof zij het allemaal wel wisten maar dat het aan de man lag.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 september 2014 @ 21:10:56 #80
269689 crew  Viv
pi_144149332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:20 schreef WRH het volgende:
Vrouw was dan ook een enorm simpel mens. Heeft dus blijkbaar na een kwart eeuw samen nog steeds niet door dat haar vent echt niet helemaal snik is.
Hij is nogal infantiel en zij vond dat kinderlijke juist aantrekkelijk aan hem. -O-
pi_144152432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:45 schreef WRH het volgende:
Waardeloos, zit proefberekeningen te maken daar maar krijg nul toeslag.
Hoe doen die lui dat.
Alles wat niet direct door de werkgever wordt gestort, is in dit programma een 'toeslag'.

Hieronder valt: De (voorlopige) belastingteruggave dus ook de HRA, kinderbijslag, huurtoeslag, zorgtoeslag, PGB, kinderopvangtoeslag en wat er allemaal nog meer voor potjes zijn.

Met zo'n ruime definitie ontvangt elk gezin met kinderen toeslagen.
pi_144152927
Bij de vorige aflevering had ik de indruk dat alle min of meer variabele lasten bij hen onder "pinnen" worden gerekend. Wel kinderopvangtoeslag ontvangen maar bij de vaste lasten geen kinderopvangkosten rekenen, dan zal dat wel bij pinnen staan.. RTL maakt er vooral een leuk spektakel van, geen boekhoudprogramma.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:33:45 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144153138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Met zo'n ruime definitie ontvangt elk gezin met kinderen toeslagen.
Dat is toch ook het geval? Elke gezin met minderjarige kinderen krijgt kinderbijslag.
So we just called him Fred
pi_144159760
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:28 schreef poemojn het volgende:
Bij de vorige aflevering had ik de indruk dat alle min of meer variabele lasten bij hen onder "pinnen" worden gerekend. Wel kinderopvangtoeslag ontvangen maar bij de vaste lasten geen kinderopvangkosten rekenen, dan zal dat wel bij pinnen staan.. RTL maakt er vooral een leuk spektakel van, geen boekhoudprogramma.
En vooral ook totaal niet helder.
Net als de vorige aflevering zat ik op het eind echt te kijken met een gevoel van 'ok.. en hoe komen ze er nu echt verder uit?'
Want de echte berekeningen etc ontbreken. Zoals vorige aflevering kan ik mij echt niet voorstellen dat alles nu is opgelost. Feitelijk het enige dat gedaan is, is die jongen naar een uitzendbureau geschopt en ze laten opschrijven wat ze nu uitgeven. Als we zelf even doorrekenen dan zijn ze ergens over 30 jaar uit deze schulden, er vanuit gaande dat ze doorgaan zoals ze nu doen en niet over 4 maanden weer opnieuw stomme dingen doen.
Dus het programma heeft (behalve kijkcijfers) nu alleen nog maar als doel: helderheid, zodat de deelnemers nu ook weten hoeveel schuld ze (ongeveer) hebben.
Ik vind het allemaal zo vaag, welke schulden, hoeveel, waar gaat het geld nu echt naar toe, pinnen wordt gebracht als een soort ding waar je dus geld aan uitgeeft.
Als je dan meedoet aan zo'n programma en je vindt het prima om met je gezicht op tv te komen met schulden, kom op, dan ook met de billen bloot en laat nu eens alles zien, incl de oplossingen straks met berekeningen.
Toch jammer dat ze hier niet meelezen, of misschien wel maar vinden ze de roep om 'Hoe gaat het nu met' een beetje te risicovol.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 september 2014 @ 08:33:24 #85
269689 crew  Viv
pi_144160303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 06:58 schreef WRH het volgende:
Als we zelf even doorrekenen dan zijn ze ergens over 30 jaar uit deze schulden, er vanuit gaande dat ze doorgaan zoals ze nu doen en niet over 4 maanden weer opnieuw stomme dingen doen.
Valt wel mee toch? Ze hielden nu (door de grote pin-truc en het opzeggen van loterijen/donald duck) meer dan 700 euro per maand over. Die jongens hadden (alle 3?) inmiddels een baan en zouden gaan bijdragen, laten we zeggen ieder 100 euro per maand? Schuld was 40.000 euro, dus iets meer dan 40 maanden aflossen (vanwege rente) als ze écht niks extra zouden uitgeven.
pi_144160425
Ze gingen wat mij betreft ook niet hard genoeg door op het geweldige handelsinzicht van deze mensen. Een treintje kopen van 1200 euro en dan horen dat je hele verzameling 1600 a 1700 euro waard is :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 september 2014 @ 08:46:48 #87
269689 crew  Viv
pi_144160448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Ze gingen wat mij betreft ook niet hard genoeg door op het geweldige handelsinzicht van deze mensen. Een treintje kopen van 1200 euro en dan horen dat je hele verzameling 1600 a 1700 euro waard is :')
Treintje was gekocht in het gulden-tijdperk, 1200 gulden. ;) Maar dat was inderdaad geen realistisch bod.
pi_144160893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Ze hielden nu (door de grote pin-truc en het opzeggen van loterijen/donald duck) meer dan 700 euro per maand over. Die jongens hadden (alle 3?) inmiddels een baan en zouden gaan bijdragen, laten we zeggen ieder 100 euro per maand? Schuld was 40.000 euro, dus iets meer dan 40 maanden aflossen (vanwege rente) als ze écht niks extra zouden uitgeven.
Sorry, ik was niet duidelijk, ik refereerde nog aan aflevering 1.
Aflevering 2 viel wel mee qua schulden, al blijf ik het bizar vinden dat de kinderen daar aan mee gingen betalen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 september 2014 @ 09:23:49 #89
269689 crew  Viv
pi_144160960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:19 schreef WRH het volgende:
Sorry, ik was niet duidelijk, ik refereerde nog aan aflevering 1.
Oh! Nou ja, het voordeel bij aflevering 1 is dat de restschuld wordt kwijtgescholden als ze 15 jaar naar draagkracht hebben afgelost.
quote:
Aflevering 2 viel wel mee qua schulden, al blijf ik het bizar vinden dat de kinderen daar aan mee gingen betalen.
Ik weet niet hoe oud ze zijn, op zich is vanaf 18+ financieel bijdragen aan het huishouden (kostgeld) niet heel ongewoon.
pi_144161042
Volgens mij waren ze iets jonger, maar nu begin ik te twijfelen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144161106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het is bijna elke week alleen de 'schuld' van de man. Terwijl de snelste oplossing toch vaak het uitgavenpatroon is wat op zijn minst door allebei wordt gedaan.
Vorige aflevering ook met dat zwangere wicht, alles was zijn schuld ,hij had geen werk maar intussen laat zij zich voor de 2e keer zwanger schieten en werkt zelf ook niet. 8)7 vond ik ook wel raar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_144161706
Niet werken aan het eind van een zwangerschap kan ik nog wel bevatten. Als je geen werk hebt vraag ik mij af hoeveel bedrijven je daadwerkelijk zullen aannemen als je met een dikke buik je sollicitatiegesprek binnenwandelt. Maar met name tussendoor, ze was 29, nu zwanger van 2de kind. Is er nu werkelijk nergens in die 10 jaar daarvoor een moment geweest dat ze had kunnen werken?
Of duren zwangerschappen opeens veel langer?
Ze had een leuk excuus voor het moment van de opnamen maar over de voorgaande jaren werd niet gesproken.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144161725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Treintje was gekocht in het gulden-tijdperk, 1200 gulden. ;) Maar dat was inderdaad geen realistisch bod.
Ach, is nog steeds 600 euro. En dat zou betekenen dat alle andere treinen en spoor zooi die er stond slechts 1100 euro waren. Nog steeds ongelofelijk slecht gehandeld :D
pi_144161753
Overigens had ik bij afl 2. als gezin zijnde de stripboeken en lego verkocht en de treintjes gehouden. Die waren toch geen fluit waard.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 september 2014 @ 10:01:47 #95
269689 crew  Viv
pi_144161765
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:59 schreef WRH het volgende:
Is er nu werkelijk nergens in die 10 jaar daarvoor een moment geweest dat ze had kunnen werken?
Volgens mij werd in het intro-filmpje gezegd dat ze wel af en toe tijdelijke baantjes hadden.
pi_144162372
Wat me opviel was dat buitensporige pingedrag van afl.2. 1500 euro in de maand. Wtf. Je kan mij niet wijsmaken dat je dat niet in de gaten hebt. Maar wel ondertussen zielig gaan lopen doen in een tvprogramma in de hoop dat zij het wel gaan oplossen...
pi_144162665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Ze gingen wat mij betreft ook niet hard genoeg door op het geweldige handelsinzicht van deze mensen. Een treintje kopen van 1200 euro en dan horen dat je hele verzameling 1600 a 1700 euro waard is :')
Hoezo? Is toch met heel veel dingen, dat ze nieuw heel duur zijn maar tweedehands geen fluit meer opbrengen. (zeker als je een hele partij in 1x aan een opkoper verkoopt)
Veruit de meeste verzamelobjecten zijn géén beleggingsobjecten, ookal denk de eigenaar daar misschien anders over :')

Hoewel het natuurlijk vooral entertainment is zouden ze wmb wel ff educatief aandacht aan die 'sunk cost fallacy' mogen besteden, bv in het geval van die boot van Henk (van Henk & Anita van vorig seizoen):

Ookal heeft die boot je destijds 10.000 gekost en brengt ie nu nog maar 1700 op: je kunt 'm soms maar beter verkopen en die 8.300 ruggen verlies nemen, anders blíjft 'ie in de toekomt maar geld kosten aan havengeld, brandstof, onderhoud etc etc etc.


quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat me opviel was dat buitensporige pingedrag van afl.2. 1500 euro in de maand. Wtf. Je kan mij niet wijsmaken dat je dat niet in de gaten hebt.
Je zag toch dat stukje waarin ze boodschappen deden? Biologisch katenspek kopen :') Oké, natuurlijk is dat diervriendelijker enzo maar het is zo 2 a 3x zo duur als goedkope.
Of die aflevering (vorig seizoen? :? ) met die dikke portugese kerel: die liep in de supermarkt ook lekker van die luxebroodjes en croissaintjes in te laden ipv een gewoon brood.
pi_144163039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:41 schreef quinoahipster het volgende:

Je zag toch dat stukje waarin ze boodschappen deden? Biologisch katenspek kopen :') Oké, natuurlijk is dat diervriendelijker enzo maar het is zo 2 a 3x zo duur als goedkope.
Of die aflevering (vorig seizoen? :? ) met die dikke portugese kerel: die liep in de supermarkt ook lekker van die luxebroodjes en croissaintjes in te laden ipv een gewoon brood.
Maar zelfs dan is het nog knap om 1500 euro op te maken. Volgens mij zou ik dat in een weddenschap nog niet eens voor elkaar krijgen _O- het is écht gewoon knap! Je hebt het over 50 euro per dag. Daar kan je bijna dagelijks voor uit eten gaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 4 september 2014 @ 10:58:34 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144163069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:59 schreef WRH het volgende:
Niet werken aan het eind van een zwangerschap kan ik nog wel bevatten. Als je geen werk hebt vraag ik mij af hoeveel bedrijven je daadwerkelijk zullen aannemen als je met een dikke buik je sollicitatiegesprek binnenwandelt. Maar met name tussendoor, ze was 29, nu zwanger van 2de kind. Is er nu werkelijk nergens in die 10 jaar daarvoor een moment geweest dat ze had kunnen werken?
Of duren zwangerschappen opeens veel langer?
Ze had een leuk excuus voor het moment van de opnamen maar over de voorgaande jaren werd niet gesproken.
Zo erg einde zwangerschap is 30 weken nu ook weer niet, de meeste vrouwen gaan met 34 of 36 weken met verlof. Natuurlijk wordt ze voor die zes weken nergens aangenomen, maar ze deed net alsof ze niet kon werken omdat ze zwanger was :'). Hun problemen waren zegmaar ook niet van gisteren.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 september 2014 @ 10:59:29 #100
269689 crew  Viv
pi_144163091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:57 schreef Metro2005 het volgende:
Maar zelfs dan is het nog knap om 1500 euro op te maken.
Ik vond hun logica wel naïef: "dat kán helemaal niet, want zoveel houden we niet eens over". Nee duh, daarom loop je ook achter bij de hypotheek, zorgverzekering en kom je maandelijks 477 euro te kort. :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')