abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144441844
Of een drone!
pi_144444241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat echt gaaf is, is zo'n radiografische helicopter met raketjes die je kunt afvuren!
[ afbeelding ]
Gebouwd in licentie van de firma Blackhawk, dus gewoon een blackhawk maar dan op schaal. Ken geen man die hier niet blij mee zal zijn. Kost wel 50 euro.
Ik had zo'n helicoptertje (die overigens geen raketten af kon schieten) van twee, misschien drie tientjes. Die ging een hele tijd mee hoor; die kon je ook met een adapter opladen, dus geld aan batterijen was ik ook niet kwijt. Daar heb inderdaad veel plezier aan beleefd - mijn toenmalige vriendin een stuk minder.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_144444824
In ieder geval géén boemerang. Daar kom je nooit meer van af.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:51:00 #187
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_144447101
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

Daar heb ik dus NIETS aan.
Dat is wel meteen heel radicaal.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_144447957
Yolo Claudia, misschien krijg je het een keer koud.

Dat 'geen zin hebben want de dagen daarna moe zijn' herken ik maar is er nu gelukkig weer voorbij.
Aldus.
pi_144454155
YOLO is een hedonistisch concept, en dat verdraagt zich dus niet met kou lijden, Z.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144454172
En omdat het leven kut is, doe ik eens gek en neem ik Schopenhauer mee voor in de trein.
pi_144454300
Als het voornaamste en meest directe doel van ons leven niet lijden is, dan is ons bestaan het meest zinloze ter wereld.
pi_144454500
Hoop voor je dat je inderdaad niet in dun jurkje en blote benen op een nachtbus gaat wachten vanavond. Ik ga met dit weer gewoon voor een skinny, shirtje, jasje, ballerina's (of in geval van feestje: iets met hakken). Ik houd het persoonlijk graag een beetje simpel, met oog voor detail.

The fault in our stars. Aanrader wel. Gaat ook over lijden. Gelezen omdat waarschijnlijk een groot deel van mijn leerlingen het hebben gelezen of gezien en ik dan tenminste met ze mee kan praten. Maar het viel niet tegen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:47:47 #193
11923 I.R.Baboon
pi_144459008
Claudia, ik gebruik bij het wielrennen armstukken en beenstukken. Is een aanradertje als het opeens koud wordt.
pi_144460207
Nu toch nog niet?
Aldus.
pi_144460370
Eerder had ik het wel eens over burgerlijkheid. Daar wil ik op terugkomen. Burgerlijkheid bestaat niet, alleen sleur en slechte smaak.
Graag op anoniem
pi_144460440
... en de kleinburgerlijkheid, Mainport, bestaat die wel?
pi_144460525
Waar ik vannacht achterkwam is dat aangezien zwaartekracht en snelheid het verloop van de tijd beïnvloeden, aan het einde van je leven je hoofd een stuk jonger (of ouder, het is maar hoe je er tegen aankijkt) is dan je liefdesdeel. Toch al gauw enkele miljardsten van een seconde. Hoor je dat wel? Enkele miljardsten van een seconde. Dat is een één met negen nullen, kinders.
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:17:24 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144463059
Als je nu eens een fijn boek wil lezen kan ik je 'die Verstummelten' van Herman Ungar aanraden. Onbekend boekje, in de beste Kafkaeske traditie geschreven.
Het gaat over een man die een buitengewoon regelmatig en geordend leven lijdt, en dit heel graag ook zo wil houden. Het onheil ligt echter op de loer. Zijn hospita, een weduwe van ongeveer dezelfde leeftijd, wil graag eens dat hij haar mee uit neemt. Geheel onvoorzichtig en in een opwelling zegt hij dit toe. Dat is de katalysator voor een hele boel ellende.

Denk aan de weduwe die hem met zweepjes dwingt tot sex, een vriend die langzaam wegrot in zijn bed en zijn vrouw verdenkt van vreemdgaan, onverwachte perikelen op het werk als gevolg van het kopen van een nieuw pak, een zeer gelovige verpleger die zichzelf kastijdt, kortom al die dingen die je ook zou verwachten in een relatief onbekende Duitse novelle uit het einde van de 19e eeuw.

Het gaat nu niet eenmaal altijd zoals je wil en het onheil ligt onherroepelijk op de loer. Je kunt het hooguit een tijdje misleiden, maar uiteindelijk treft jouw lot je altijd.

Een ander boek dat ik onlangs gelezen heb en dat indruk op mij maakte -ik wist niet dat dat nog mogelijk was, ik dacht dat ik die boeken allemaal 20 jaar geleden al gelezen had- was 'Steppenwolf' van Herman Hesse. Magisch-realisme, depressiviteit en een wanhopige zoektocht naar menselijke warmte. Heel bijzonder boek, heb het nu drie keer gelezen.

Verder heb ik ook Bukowski eindelijk eens tot me genomen. The Postoffice vond ik erg goed, al vervalt Bukowski net als Hermans en Grunberg uiteindelijk wel weer altijd op dezelfde thematiek en stijl terug. Dat is in zijn geval drank, sex, gokken op paardenraces en verval. Prima onderwerpen trouwens, nooit vervelend. Ik zag toen ook hoe JAM c.q. PS zich door zijn stijl toch wel heeft laten beïnvloedden, zeker een paar jaar terug.
The End Times are wild
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:17:54 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144463075
Om maar even het onderwerp literatuur naar boven te halen. Dat is al zeker 20 topics geleden, dus mag het weer.
The End Times are wild
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:20:20 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144463181
En ik heb dus nu een e-reader en 4000 Nederlandse en 18000 Duitse boeken gedownloaded. Daar zit nog wel iets tussen, al is het grotendeels gewoon rommel natuurlijk.
Vooral het 'fantasy' genre. Wat is daar veel in geschreven, hoe dik zijn die boeken wel niet en hoe lang de reeksen en wat een ongelofelijke bende van kronieken, geheime convenanten, onverkende krochten in burchten en betoveringen dat wel niet is. Vermoeiend vooral.
The End Times are wild
pi_144466637
Wat moet je nou met 22.000 boeken? Volslagen idioot.
Aldus.
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:03:28 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144466733
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:01 schreef Z het volgende:
Wat moet je nou met 22.000 boeken? Volslagen idioot.
Die ga je niet lezen, maar je hebt wel keuze. Zo heeft Herman Hesse mij zeer gecharmeerd, en dan kun je al zijn boeken lezen. Alle elf-fantasy sla je dan over.
The End Times are wild
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:12:02 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144469751
Het verhaal over de extreem schuwe en neurotische bankbediende Franz Polzer. Elke ochtend gaat hij om kwart voor acht naar kantoor, nooit ook maar een minuut vroeger of later. Polzer heeft een kamer bij juffrouw Klara Porges, een moddervette weduwe. Ze benauwt hem. Hij probeert zo weinig mogelijk contact met haar te hebben en behandelt haar als een veredelde dienstbode. Maar zij voelt zich tot hem aangetrokken en ondanks zijn weerzin krijgt hij een soort verhouding met haar. Dan komt ongevraagd zijn jeugdvriend Karl Fanta bij hem inwonen. Deze Fanta is niet alleen fysiek aan het wegrotten, maar terroriseert zijn omgeving op allerlei manieren. Zijn verpleger, ene Sonntag, lijdt aan godsdienstwaanzin en is een ex-slachter in een wit uniform, waarop nog bloedvlekken zijn te zien. Er ontspint zich een bizarre geschiedenis, die eindigt in een onopgeloste moord.

Voor als je wil lachen dan. En die moord, dat lijkt erg, maar het heeft niks met thrillers of suspense te maken of zo. Schrik daar vooral niet voor terug, dat je bang bent dat er teveel gebeurt in dit boek. Het gaat om mensen die allemaal beschadigt zijn. Altijd geestelijk en soms ook fysiek.
The End Times are wild
pi_144470740
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:03 schreef LXIV het volgende:
Die ga je niet lezen, maar je hebt wel keuze. Zo heeft Herman Hesse mij zeer gecharmeerd, en dan kun je al zijn boeken lezen. Alle elf-fantasy sla je dan over.
Dan moet je 's een boek lezen over de keuzemaatschappij.
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:34:23 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144470802
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan moet je 's een boek lezen over de keuzemaatschappij.
In principe houd ik niet van keuze. Daarom ga ik ook in een dorp wonen waar helemaal niks meer te kiezen valt. Wat mij betreft waren er op de wereld maar 100 boeken. Dat is genoeg. Maar wel goede boeken dan.
The End Times are wild
  zaterdag 13 september 2014 @ 00:39:18 #206
11923 I.R.Baboon
pi_144475770
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:32 schreef Z het volgende:
Nu toch nog niet?
Nee, al had ik ze gisteravond wel kunnen gebruiken.
  zaterdag 13 september 2014 @ 02:02:20 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144477132
Gedownloade boeken. -O-

Ik mot ze niet. Net zo min als gedownloade films of muziek.

[ Bericht 18% gewijzigd door Ringo op 13-09-2014 07:45:41 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_144478334
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:02 schreef Ringo het volgende:
Gedownloade boeken. -O-

Jij wilt ze zeker nog op een diskette of cd omdat je ze dan kunt voelen en ruiken
  zaterdag 13 september 2014 @ 08:29:37 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144478344
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:02 schreef Ringo het volgende:
Gedownloade boeken. -O-

Ach ja, er zijn ook mensen die het jammer vonden dat door de komst van de spoorwegen de trekschuiten failliet gingen.
Ik kan met downloaden boeken lezen die anders altijd onbekend voor me gebleven waren, gewoon omdat ze in Nederland nergens te koop zijn.
The End Times are wild
  zaterdag 13 september 2014 @ 08:31:39 #210
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144478352
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:27 schreef beeer het volgende:

Jij wilt ze zeker nog op een diskette of cd omdat je ze dan kunt voelen en ruiken
Nee, om ze als bierviltje te gebruiken.
  zaterdag 13 september 2014 @ 08:34:19 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144478364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:29 schreef LXIV het volgende:

Ach ja, er zijn ook mensen die het jammer vonden dat door de komst van de spoorwegen de trekschuiten failliet gingen.
Dat is ook verdomde jammer!
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:37:49 #212
11923 I.R.Baboon
pi_144478943
Mijn totale hypocriete ethiek omvat dat gedownloade muziek best oké is, zeker als je het daarna koopt. Dat er met gedownloade films helemaal niks mis is, maar dat gedownloade boeken walgelijk zijn en dat er lijfstraffen moeten worden toegediend aan lezers.
pi_144479831
Ik ben ook niet van ebooks.

Heb gisteren De Bezige Bij een mail gestuurd. Ik wil leerlingen in klas 5 een boek laten lezen van Frank Westerman. Dus ik vroeg of ik het boek als ebook kon aanschaffen voor ze en daar misschien korting op kon krijgen (beperkt budget, uiteraard). Niet omdat ik graag de leerlingen een ebook laat downloaden, maar omdat het gewoon goedkoper is. Toen kreeg ik een mail terug dat ik het papieren boek met flinke korting kon kopen voor de leerlingen, voor een lagere prijs dan de ebook versie. Kijk, toch mooi als uitgever en schrijver zelf ook voorkeur geven aan het echte werk. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144479881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kan met downloaden boeken lezen die anders altijd onbekend voor me gebleven waren, gewoon omdat ze in Nederland nergens te koop zijn.
Ik heb het altijd heel leuk gevonden om op zoektocht te gaan naar dat 'ene boek'. Alle stoffige boekwinkeltjes afstruinen. Daar zit een prachtige charme in, die verloren gaat. De stoffige, gezellige boekwinkeltjes waar iemand zit die zijn leven wijdt aan zijn liefde voor boeken, en die met je mee gaat zoeken als je uitlegt welk boek je wilt en waar zo'n speciale oudeboekengeur hangt. die gaan ook weg. En ik ben dan waarschijnlijk een hopeloos romantische en melancholische ziel, maar dat vind ik echt heel erg.
pi_144484501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:40 schreef Mainport het volgende:
Eerder had ik het wel eens over burgerlijkheid. Daar wil ik op terugkomen. Burgerlijkheid bestaat niet, alleen sleur en slechte smaak.
'Sleur' is volgens het woordenboek een 'gedachteloos gevolgde gewoonte'. De remedie is doodeenvoudig: vermijd niet de gewoonte, maar leer die - gedachtevol - omarmen.
pi_144484581
Mouwloos jurkje, geen blote benen, jasje. Ik heb het niet koud gehad, wel wat warm.
pi_144485123
Kafka blijft maar thuis op zijn stoel zitten, omdat hij weet dat hij daar in ieder geval ongelukkig is. Zijn angst zit diep: hij is bang om gelukkiger te worden, bang dat hij niet weet wat hij dan moet doen. Tijdens het samenstellen van Ons soort mensen realiseerde ik me dat dat een belangrijk thema in mijn werk is: vitaliteit. Hoe kun je je ertoe zetten om te handelen, wat zijn je redenen om dingen wel te doen?
Graag op anoniem
pi_144485591
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:53 schreef Franny_G het volgende:

(...) en waar zo'n speciale oudeboekengeur hangt. die gaan ook weg.
Goddank.
pi_144485659
Franny, ik moest nog aan je denken toen ik een interview zag met de dame die dit boek heeft geschreven (het leek me een aardig boek):

zaterdag 13 september 2014 @ 18:53:28 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144491448
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik heb het altijd heel leuk gevonden om op zoektocht te gaan naar dat 'ene boek'. Alle stoffige boekwinkeltjes afstruinen. Daar zit een prachtige charme in, die verloren gaat. De stoffige, gezellige boekwinkeltjes waar iemand zit die zijn leven wijdt aan zijn liefde voor boeken, en die met je mee gaat zoeken als je uitlegt welk boek je wilt en waar zo'n speciale oudeboekengeur hangt. die gaan ook weg. En ik ben dan waarschijnlijk een hopeloos romantische en melancholische ziel, maar dat vind ik echt heel erg.
Jij komt uit Den Haag. Hier is er één boekenwinkel annex kantoorartikelenwinkel annex feestartikelenwinkel annex sigarenboer. Dat afstruinen van alle stoffige boekenwinkeltjes is vooral deze multizaak binnenstappen, een blik op de 'boekenkast' te werpen en te konstateren dat daar alleen maar 50 tinten grijs en wat rommel van Ludlum en Dan Brown tussenstaat.
The End Times are wild
pi_144491722
Een e-book kun je gezellig onder de dekens lezen zonder dat je een zaklamp nodig hebt. Dat is wat die nostalgielijders altijd vergeten.
  zaterdag 13 september 2014 @ 20:55:35 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144495222
Ik snap heel goed wat die nostalgielijers bedoelen hoor. Het is ook nét even anders om een 19e eeuw boek op een Sony Ereader-3 te lezen dan uit een vergeeld Duits boek uit 1920, waar nog een merking uit München instaat. Maar als ik eenmaal lees, dan zie ik het boek sowieso niet meer en speelt het verhaal zich voor mijn ogen af.
The End Times are wild
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:29:53 #223
11923 I.R.Baboon
pi_144502341
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:49 schreef Franny_G het volgende:
in klas 5 een boek laten lezen van Frank Westerman. Dus ik vroeg of ik het boek als ebook kon aanschaffen voor ze en daar misschien korting op kon krijgen (beperkt budget, uiteraard). Niet omdat ik graag de leerlingen een ebook laat downloaden, maar omdat het gewoon goedkoper is. Toen kreeg ik een mail terug dat ik het papieren boek met flinke korting kon kopen voor de leerlingen, voor een lagere prijs dan de ebook versie. Kijk, toch mooi als uitgever en schrijver zelf ook
Wélk boek?
pi_144502863
El negro en ik
pi_144541061
Even een gedichtje tussendoor.

ik tracht op poëtische wijze

dat wil zeggen

eenvouds verlichte waters

de ruimte van het volledig leven

tot uitdrukking te brengen

ware ik geen mens geweest

gelijk aan menigte mensen

maar ware ik die ik was

de stenen of vloeibare engel

geboorte en ontbinding hadden mij niet aangeraakt

de weg van verlatenheid naar gemeenschap

de stenen stenen dieren dieren vogels vogels weg

zou niet zo bevuild zijn

als dat nu te zien is aan mijn gedichten

die momentopnamen zijn van die weg

in deze tijd heeft wat men altijd noemde

schoonheid schoonheid haar gezicht verbrand

zij troost niet meer de mensen

zij troost de larven de reptielen de ratten

maar de mens verschrikt zij

en treft hem met het besef

een broodkruimel te zijn op de rok van het universum

niet meer alleen het kwade

de doodsteek maakt ons opstandig of deemoedig

maar ook het goede

de omarming laat ons wanhopig aan de ruimte

morrelen

ik heb daarom de taal

in haar schoonheid opgezocht

hoorde daar dat zij niet meer menselijks had

dan de spraakgebreken van de schaduw

dan die van het oorverdovend zonlicht
pi_144555302
Haaii, ik vind het een beetje maf om er een nieuw topic voor te maken, maar ik heb een vraagje. Een werkstudent vertaal je toch niet zomaar met "work student"?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_144556354
Ja, dat is maf maar dat is de term 'werkstudent' sowieso. Wat betekent het?
pi_144558086
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Franny, ik moest nog aan je denken toen ik een interview zag met de dame die dit boek heeft geschreven (het leek me een aardig boek):

[ afbeelding ]
Ja, dat boek ben ik ook al tegengekomen, en lijkt zeker interessant. De vrouw die het heeft geschreven ook, met haar combi van onderwijs en schrijven. :) . Maar er komen toch zoveel leuke geschiedenisboeken uit ieder jaar. Ik kan het niet bijhouden.
pi_144559509
De term werkstudent is gebruikelijk in het onderwijs. We bedoelen dan studenten van de eigen opleiding(en) die parttime werken bij bijvoorbeeld de bibliotheek of een andere afdeling van de school/uni.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_144561354
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:20 schreef Syrena het volgende:
De term werkstudent is gebruikelijk in het onderwijs. We bedoelen dan studenten van de eigen opleiding(en) die parttime werken bij bijvoorbeeld de bibliotheek of een andere afdeling van de school/uni.
Gebruikelijk en maf. Net zoals je student en werknemer bent.
pi_144566793
Ik zie het punt niet?
  maandag 15 september 2014 @ 22:10:21 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144568168
Poezen zijn écht slimme dieren.
Na het eten ging ik een stukje wandelen met mijn dochter. Bij de Dommel vonden we een mager jong katje van een maand of drie. Dat begon meteen ons kopjes te geven.
Toen hebben we het mee naar huis genomen en gevraagd of we het mochten houden. Mijn vriendin zei dat het vannacht bij ons mocht bljiven omdat het nog zo'n jong katje was.
Ik maakte een mandje van een appeldoos en een kattenbak van een oude doos met wat kranten.

1) Nadat de kinderen eindelijk naar bed gingen kwam het poesje meteen bij ons op de bank zitten. Niet bij mij, maar bij mijn vriendin. Daar nestelde het zich meteen aan haar boezem en begon te spinnen.

2) Hij liet ook zien dat hij begreep dat de lage doos zijn mandje was. HIer ging hij soms ook in liggen. Verder nergens andres.

3) Op een gegeven moment sprong het op van de bank, liep rechtstreeks op de doos af gevuld met kranten. Na 1 minuut roken we waarom!

Hoe kan zo'n klein poesje in zo'n nieuw huis nu meteen begrijpen wat allemaal de bedoeling is? Ik had het allemaal wel gezegd, maar dat zo'n kat dat dan meteen kan verstaan. Ik had die doos er eigenlijk slechts neergezet om de kinderen te doen begrijpen dat ook de kat een wc nodig had.

Toen we hem vonden hebben mijn dochter en ik de poes al Max genoemd. Nu maar hopen dat niemand hem op komt halen

[ Bericht 2% gewijzigd door LXIV op 15-09-2014 22:48:30 ]
The End Times are wild
  maandag 15 september 2014 @ 22:11:47 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144568264
Hij lijkt hier wel een beetje op:

Wat voor kat is dit? Gewone lapjeskat denk ik.
The End Times are wild
pi_144569052
Dat is iets Vlaams hè, die werkstudenten.
pi_144569111
Schreef hij vanaf zijn bank, vlak voor hij naar de keuken wandelde om zijn broodjes kruidenboter uit de oven te halen.
pi_144569143
Dat ga ik vanaf nu bij al mijn postings doen.
Schrijf hij vanaf zijn bank, vlak nadat hij uit de keuken was gekomen waar hij zijn broodjes kruidenboter uit de oven had gehaald.
  maandag 15 september 2014 @ 22:31:46 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144569407
Wat kun je een kat eigenlijk allemaal voeren? Ik heb hem nu ham gegeven en een boterham met smeerkaas. Kan een kat gewoon de restjes eten van de avondmaaltijd? Bij ons meestal aardappelen, vlees en groenten?
The End Times are wild
pi_144571777
Lapjeskat inderdaad, wit met wat 'schildpad', zoals ze dat noemen.

Je moet een kat geen smeerkaas en etensresten geven. Dat is niet goed voor ze. Aardappels en groenten zullen ze waarschijnlijk sowieso niet willen eten. Je kunt het best wat droge kattenbrokken kopen morgen. Dat is in principe voldoende. Zachte brokken zijn luxe.
pi_144572232
De eerste kat die wij vroeger thuis hadden, was er ook eentje die óns had uitgekozen. Niet andersom.

Mijn moeder ging collecteren voor een goed doel en bij één van de huizen zat een kat op het stoepje bij de voordeur. Mijn moeder aaide de kat eventjes en complimenteerde de vrouw die opendeed met de lieve kat. Die zei echter dat het haar kat niet was. Vervolgens liep de kat met mijn moeder mee op. Mensen bij wie ze aanbelde vonden het heel bijzonder dat haar kat zo netjes meewandelde tijdens het collecteren. Mijn moeder moest steeds zeggen dat het haar kat helemaal niet was.

Ze is uiteindelijk dus samen met de kat thuis gekomen, maar we hebben haar (de kat, niet mijn moeder) in eerste instantie niet binnen gelaten. We pasten wel eens op de kat van de achterburen, dus we hadden wel brokjes in huis. We hebben de kat brokjes en melk gegeven (we wisten nog niet dat melk ongezond voor ze is) en toen was ze natuurlijk helemaal niet meer weg te slaan.

Mijn moeder is nog op haar collecteroute wezen vragen of mensen een kat misten, maar dat was niet zo. Aangifte bij Amivedi leidde ook niet tot reacties, dus toen is ze bij ons gebleven en hadden we dan eindelijk toch een kat - iets waar ik al een hele tijd om gezeurd had.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 23:31:00 ]
pi_144580180
Wat dacht je van vis, L? Tonijn uit een blikje vinden ze vaak ook lekker.

En verder: O+ . Ik ben gek op mijn kat Noortje en I.solde is ook heel enthousiast. :D . Het is toch mooi als je kinderen opgroeien met dieren om zich heen.
pi_144580666
Uitgerekend vandaag moet ik naar Den Haag.
pi_144580945
Oh leuk! Waar moet je zijn? NWO? :) .
pi_144582767
Wat een feest voor je, Clauwie.
pi_144582853
Heb jij deze al geleze, _G?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')