abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:18:11 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144605092
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:11 schreef Gellius het volgende:
Dat moet lukken L, als ik zo naar je Sigme-index kijk.
Wat is de Sigme-index? Het aantal verhuizingen gedeeld door het inwoneraantal per km/2 van het dorp waar je naar toe verhuist?
Nu ga ik naar Liempde. Daar wonen 75 mensen per km/2. Dat is 90x zo weinig als het 'groene' Den Haag. Ik ben al huisdieren aan het verzamelen. Daar zal ook ruimte voor lammeren zijn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_144605571
Ik zit op m'n achtste adres nu. Is tevens mijn lievelingsgetal. Maar het huis waar ik de eerste 18 jaar van mijn leven woonde, blijft terugkeren in mijn dromen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:30:08 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144605888
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:25 schreef Franny_G het volgende:
Ik zit op m'n achtste adres nu. Is tevens mijn lievelingsgetal. Maar het huis waar ik de eerste 18 jaar van mijn leven woonde, blijft terugkeren in mijn dromen.
Dat is het bepalende huis geweest.
Ik ben verhuist op mijn 8-ste. Dat is ook de leeftijd waarop de wereld haar magische glans verliest. Het oude huis is voor mij nog altijd een mystiek oord vol geheimzinnigheid en tovenarij. Omdat ik niet in dat huis ben meegegroeid zijn al mijn herinneringen daaraan nog steeds als die van een heel jong kind.
Zo was er een zolder vol geheimzinnigheid en een geheime toverpoort naar een sprookjesland. Dat waren denk ik de lage gordijntjes die opgehangen waren aan het schuine dak om rommel achter te bergen. Ik zal het niet meer weten.

Mijn oudste dochter is nu ook acht. Zij zal dit net zo beleven, alhoewel ons nieuwe huis inherent mysterieuzer is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_144605958
De sigme-index geeft inzicht in je mate van potentiële autarkie (p), L. Let wel: geen daadwerkelijke autarkie, die is dunkt me aan alle kanten beperkt door Het Menselijk Tekort. Toch is het een redelijk betrouwbare indicator. Voor het rekengemak nemen we Sigme = 100 als uitgangspunt. Misschien dat Z zo vriendelijk is om even een scatterplot te fourneren.

Ik gok dat jouw sigme-index met je nieuwe huis - en ik heb niet eens om een linkje gebedeld - met kinderlijk gemak boven de 75 uitkomt,
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:42:27 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144606790
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:31 schreef Gellius het volgende:
De sigme-index geeft inzicht in je mate van potentiële autarkie (p), L. Let wel: geen daadwerkelijke autarkie, die is dunkt me aan alle kanten beperkt door Het Menselijk Tekort. Toch is het een redelijk betrouwbare indicator. Voor het rekengemak nemen we Sigme = 100 als uitgangspunt. Misschien dat Z zo vriendelijk is om even een scatterplot te fourneren.

Ik gok dat jouw sigme-index met je nieuwe huis - en ik heb niet eens om een linkje gebedeld - met kinderlijk gemak boven de 75 uitkomt,
Ik denk het ook.
Het huis is geheel aan het zicht onttrokken: 10 punten
Het heeft eigen bos, 2 open haarden en een houtkachel: 10 punten.
Het heeft een plat dak, wat het geschikt maakt voor zonnepanelen: 15 punten
Het heeft een grondwaterpomp: 10 punten
Het heeft een boomgaard: 10 punten
Het heeft voldoende kavel voor kleinvee en een moestuin: 10 punten
Dan kom ik dus op 65 punten. Waar zie jij die andere 10 punten liggen?
Het euvel (waarom het nog niet gekocht is), is dat er een nietgesanneerde olietank in de tuin ligt. Dat zou ook 10 punten kunnen zijn (in potentie dan).
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_144608798
Ik woon nu pas op mijn vijfde adres!
pi_144613386
Van belang vind ik het stellen wanneer we kunnen spreken over woonst. Ooit kreeg ik een berichtje van een jongen die meende dat hij een tijdje in Antwerpen gewoond had; wat bleek, hij was daar vijf dagen bij een paar vrienden op bezoek geweest. Dat meende hij wonen om God weet welke reden dan ook (hier in de tekst heb ik vijf minuten gespendeerd aan het opschrijven en weer uitwissen van redenen waarom die jongen gemeend kan hebben in Antwerpen te hebben gewoond - geen daarvan waren overtuigend). In ieder geval twijfelde ik er niet aan dat hij daar niet had gewoond.
Met tijd zal dat niet zoveel te maken hebben. Ik heb enkele maanden in Parijs doorgebracht, op verschillende adressen, maar mijzelf nooit wijs kunnen maken dat ik toentertijd in Parijs woonde. Aan de andere kant heb ik minder dan achtenveertig uur doorgebracht in een kamertje in het Haagse Laakkwartier, waarvan ik toentertijd heftig - en nu nog steeds - van overtuigd was dat ik daar toen woonachtig was. Ook nog de gulden middenweg; een aaneenschakeling van hotels, jeugdherbergen, parkbankjes, bedden en banken bij vreemde vrouwen die slechts in een bepaald licht aantrekkelijk zijn maar in dat bepaalde licht dan ook zeer, terwijl ik weldegelijk opgenomen was in de gemeentelijke basisadministratie op een adres wat ik behalve de middag van de inspectie die vooraf ging aan het het tekenen van het huurcontract nooit meer van binnen heb gezien. Woonde ik dan daar? Hoe zit dat, dus, dat bewonen? Hoe zit dat, de woonst? Hoe kan ik dan zo'n kaartje maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door PeteSampras op 17-09-2014 16:00:23 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_144613389
Nu woon ik ook nergens, denk ik. Hoewel ik al maanden aaneen - enkele uitzonderingen hier en daar - op hetzelfde adres slaap.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_144613409
Eerst komen er zeven jaren van overvloed in heel Egypte. Dan komen er zeven jaren van hongersnood, waarin heel de overvloed van Egypte vergeten raakt en hongersnood het land opslokt. Zo groot zal de hongersnood zijn, dat er dan van de overvloed niets meer te bekennen valt. Dat de farao het twee keer gedroomd heeft, betekent dat Gods besluit onwrikbaar vaststaat en dat Hij het binnenkort ten uitvoer zal brengen. - staat in de Schrift. Maar zijn dit nu de vette, of de magere jaren? Van de overvloed valt inderdaad niets meer te bekennen,- of was dat nu juist de hongersnood?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_144613437
In een nostalgische opwelling heb ik zojuist een fictief bezoek (Google Streetview) gebracht aan een van de adressen waar ik ooit woonachtig was; wie schetste mijn verbazing toen ik zag dat aldaar, (de foto's van Google zijn van 2014), nog steeds dezelfde, volkomen verkankerde, limoengroene, tweedehands Nissan Micra die ik zeven jaar geleden met mijn ex-vrouw gekocht had voor de deur stond? Dezelfde auto waarin, waarmee, waarnaar... ach. Het is dus toch maar goed, zoals het is.

Een mooie voor raadjeplaatje.

"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_144613438
Wat prachtig zijn die Amerikaanse TV-series toch, waarin - als je ze zo'n plaatje voorschotelt - nog geen halve minuut nodig hebben om precies te achterhalen waar, wanneer en door wie dat kiekje geschoten is.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_144615587
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:31 schreef Gellius het volgende:
De sigme-index geeft inzicht in je mate van potentiële autarkie (p), L. Let wel: geen daadwerkelijke autarkie, die is dunkt me aan alle kanten beperkt door Het Menselijk Tekort. Toch is het een redelijk betrouwbare indicator. Voor het rekengemak nemen we Sigme = 100 als uitgangspunt. Misschien dat Z zo vriendelijk is om even een scatterplot te fourneren.

Ik gok dat jouw sigme-index met je nieuwe huis - en ik heb niet eens om een linkje gebedeld - met kinderlijk gemak boven de 75 uitkomt,
Dat wordt lastig aangezien alle variabelen in een autarkisch model onafhankelijk zijn.
Aldus.
pi_144616042
Verhip. Die autarken laten zich weer niet voor één gat vangen.
  woensdag 17 september 2014 @ 11:31:42 #289
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_144617929
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:54 schreef Z het volgende:
Dat wordt lastig aangezien alle variabelen in een autarkisch model onafhankelijk zijn.
  woensdag 17 september 2014 @ 13:48:05 #290
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_144621987
Je was in vorm vannacht, Pete.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_144629109
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:03 schreef Gellius het volgende:
Ik kom op veertien adressen, zo uit het hoofd.
Tien. En hoewel ik veel jonger ben dan jij, ga ik veertien denk ik niet meer halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144629166
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:31 schreef Gellius het volgende:
De sigme-index geeft inzicht in je mate van potentiële autarkie (p), L. Let wel: geen daadwerkelijke autarkie, die is dunkt me aan alle kanten beperkt door Het Menselijk Tekort. Toch is het een redelijk betrouwbare indicator. Voor het rekengemak nemen we Sigme = 100 als uitgangspunt. Misschien dat Z zo vriendelijk is om even een scatterplot te fourneren.

Ik gok dat jouw sigme-index met je nieuwe huis - en ik heb niet eens om een linkje gebedeld - met kinderlijk gemak boven de 75 uitkomt,
:D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144629271
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:54 schreef Z het volgende:

[..]

Dat wordt lastig aangezien alle variabelen in een autarkisch model onafhankelijk zijn.
Scherp.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144634695
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tien. En hoewel ik veel jonger ben dan jij, ga ik veertien denk ik niet meer halen.
Och. Straks dat dijkhuisje, dan een appartement in het Museumkwartier als de kinderen het huis uit zijn, dan een seniorenflat en dan nog het verzorgingshuis. Moet lukken!
  woensdag 17 september 2014 @ 20:41:21 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144636336
Station Zuid, Minervalaan, Minervaplein, Michelangelostraat, Willem Witsenstraat, Emmastraat, Koninginneweg, Vondelpark, Gerard Brandtstraat, Overtoom, Eerste Constantijn Huygensstraat, Eerste Helmersstraat, Nicolaas Beetsstraat, Kinkerstraat, Ten Katestraat, Bellamystraat, Bellamyplein, Agatha Dekenstraat, Wiegbrug, Willem de Zwijgerlaan, De Rijpgracht, Roelantstraat, Vier Heemskinderenstraat, Reinaert de Vosstraat, Egidiusstraat, Bos en Lommerweg, Bos en Lommerplein.

Tram 7 richting Flevopark, tot aan Korte 's Gravesandestraat.
Tram 10 richting Azartplein, tot aan Hoogte Kadijk.

Sarphatistraat, Ingenieur Jakoba Mulderplein, Louise Wentstraat, Wilhelmina Blombergplein, Entrepotdok, Plantage Kerklaan, Plantage Doklaan, Anne Frankstraat, Rapenburgerstraat, Meester Visserplein, Nieuwe Amstelstraat, Blauwbrug, Amstel, Herengracht, Utrechtsestraat, Prinsengracht, Reguliersgracht, Noorderstraat, Vijzelgracht, Nieuwe Vijzelstraat, Weteringplantsoen, Weteringlaan, Ferdinand Bolstraat, Daniël Stalpertstraat, Frans Halsstraat, Albert Cuypstraat, Ruysdaelstraat, Jacob Obrechtplein, Bartholomeus Ruloffstraat, Johan M. Coenenstraat, Beethovenstraat, Anton Verheijstraat, Evert Cornelisstraat, Minervapad, Minervalaan, Station Zuid.

Ziezo.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_144636526
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:41 schreef Ringo het volgende:
Station Zuid, Minervalaan, Minervaplein, Michelangelostraat, Willem Witsenstraat, Emmastraat, Koninginneweg, Vondelpark, Gerard Brandtstraat, Overtoom, Eerste Constantijn Huygensstraat, Eerste Helmersstraat, Nicolaas Beetsstraat, Kinkerstraat, Ten Katestraat, Bellamystraat, Bellamyplein, Agatha Dekenstraat, Wiegbrug, Willem de Zwijgerlaan, De Rijpgracht, Roelantstraat, Vier Heemskinderenstraat, Reinaert de Vosstraat, Egidiusstraat, Bos en Lommerweg, Bos en Lommerplein.

Tram 7 richting Flevopark, tot aan Korte 's Gravesandestraat.
Tram 10 richting Azartplein, tot aan Hoogte Kadijk.

Sarphatistraat, Ingenieur Jakoba Mulderplein, Louise Wentstraat, Wilhelmina Blombergplein, Entrepotdok, Plantage Kerklaan, Plantage Doklaan, Anne Frankstraat, Rapenburgerstraat, Meester Visserplein, Nieuwe Amstelstraat, Blauwbrug, Amstel, Herengracht, Utrechtsestraat, Prinsengracht, Reguliersgracht, Noorderstraat, Vijzelgracht, Nieuwe Vijzelstraat, Weteringplantsoen, Weteringlaan, Ferdinand Bolstraat, Daniël Stalpertstraat, Frans Halsstraat, Albert Cuypstraat, Ruysdaelstraat, Jacob Obrechtplein, Bartholomeus Ruloffstraat, Johan M. Coenenstraat, Beethovenstraat, Anton Verheijstraat, Evert Cornelisstraat, Minervapad, Minervalaan, Station Zuid.

Ziezo.
Mooie wandeling weer. Net niet in mij in de straat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 17-09-2014 21:19:52 ]
Aldus.
pi_144636594
Ik koester een stille liefde voor het Minervaplein.

[ Bericht 58% gewijzigd door Gellius op 17-09-2014 20:53:58 ]
  woensdag 17 september 2014 @ 20:49:08 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144636729
Dat is ook een schitterende plek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_144638575
De Reinaert de Vosstraat? Wat leuk!
pi_144643389
Ringo, als je nog eens op een mooie, zonnige dag in de midwinter (dan heb je het beste licht) door Amsterdam gaat banjeren, dan zou je jezelf een enorm plezier doen door de Pieter Lodewijk Takstraat te wandelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')