Olla, geen idee of dit een goede plek is, maar ik vraag het even. Ik heb een fiets op Marktplaats staan. Had een bepaalde -in mijn ogen reële- minimumprijs in gedachten. In de afgelopen weken kwamen geen van de biedingen in de buurt, dus prijs verlaagd. Binnen twee uur na de verlaagde prijs, komt er een mailtje van een 'meisje/vrouw' dat drie weken actief is op MP. Biedt ruim boven de originele vraagprijs, en nog ruimer boven de inmiddels aangepaste prijs.
Vraag: wat is het framenummer, want dan kan ze checken of ze een fietsverzekering kan afsluiten en dan wil ze hem morgen komen halen.
Nu ken ik mensen, die met mensen via MP een afspraak maakten over verkoop fiets, niet kwamen opdagen, maar een dag later was wel de fiets gejat. Ik ben nu lichtelijk aan het vermoeden dat dit ook zo'n scam is. Snel een goed bod, vage vraag, snel beslissen en dan... ja dan?
Misschien heb ik teveel gevoelige antennes, maar ik heb nog nooit gehoord dat een fietsverzekering een framenummer nodig heeft als je alleen wilt weten of je je fiets kunt verzekeren. Als je al een tweedehands fiets kunt verzekeren (weet ik gewoon niet). Het is bij mij gewoon een kwestie van "als het te mooi is om waar te zijn...".
Iemand enig idee waar je een framenummer voor nodig zou hebben? Verzekering?
Of moet ik gewoon niet zaniken en erop ingaan?
V.
Ja inderdaad, V. ja.