Die rellen gaan ook wel komen hoor, kookpunt is op verschillende vlakken bijna bereikt.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In mijn ogen verdienen wij (Nederland) rellen op het niveau van Parijs enkel en alleen omdat wij überhaupt discussie,s voeren om dit soort onnozele onderwerpen.
Laten we het hopen. Flink wat auto,s in de brand, misschien dat er dan een mentaliteitsverandering gaat komen.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:27 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die rellen gaan ook wel komen hoor, kookpunt is op verschillende vlakken bijna bereikt.
Deze discussie gaat inderdaad nergens over en zet mensen eerder terug in de tijd in plaats van vooruit.
Bij wie en hoe?quote:Op donderdag 4 september 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Flink wat auto,s in de brand, misschien dat er dan een mentaliteitsverandering gaat komen.
Overheid, de mensen. We hebben het hier veel te goed en hoeven ons in principe nergens druk over te maken. Leven in een welvarend land is erg fijn, maar je kan het ook te goed hebben. Een keer een flinke rel in Amsterdam en andere steden zal goed voor ons zijn.quote:
Ik eis niksquote:Op woensdag 3 september 2014 22:48 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, kom maar op dan met bewijs voor "100.000den Nederlanders" wie eist bewijst.
Klar... de grote ontkenning. Niet willen weten...Want dan wordt het moeilijker mensen afzeikenquote:Een handje vol extremisten, en een paar honderd meelopers die zelf niet kunnen denken, thats it.
Even snel doorgelezen, tis al laat, tendens wat je in dat onderzoek ziet, vooral in de reacties, is dat het moet blijven zoals het is en mensen niet zo moeten zeuren.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik eis niks
Ik heb die links naar onderzoeken al 4x op fok gezet, maar de fans van die knuffelallochtoon, die excuusPiet, die willen het liever niet weten.
Nog maar eens keer. ..... ik denk dat ik dit jaar toch wel de 15x ga halen.
De onderzoeken wijzen op grote delen van de donkere Nederlanders die niet happy zijn met hoe zij ongevraagd geimiteerd worden.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Mensen willen dit zo graag niet weten dat er geen vervolgonderzoek is die echt wel nodig is om de zaken meer uit te spinnen en de omvang van de onvrede vast te stellen.
De rechter die van der Laan kapittelde nam het pdf-onderzoek van Amsterdam wel serieus. Ze noemde dat als bewijs dat veel donkere Amsterdammers niet juichen over den Piet
Ook veel niet-donkere Amsterdammers zijn niet perse pietfans... maar dan om andere redenen.
[..]
Klar... de grote ontkenning. Niet willen weten...Want dan wordt het moeilijker mensen afzeiken
Overigens loop ik niet mee met de quincy-parade, maar ook niet met de massa's die ZP graag knuffelen, mits hij een nepallochtoon is. Want dan wordt ie op het malieveld belaagd
Hun gezicht? Het staat niet eens vast van welk soort Zwarte Piet is, maar alle "rassen" met een tintje vereenzelvigen zich met hem? Apart. Daarbij komen ze ook nog voor in allerlei verschillende soorten. Als ze denken dat het hun gezicht is dat wordt nagedaan mogen ze wel eens in de spiegel kijken, want ik zie geen enkel vergelijking met een normaal mens.quote:Op woensdag 3 september 2014 22:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je vind het dus niet van belang dat mogelijk honderdduizenden donkere Nederlanders zich storen aan hoe hun donker gezicht word geïmiteerd ? Even die mogelijke tientallen miljoenen elders op de wereld niet geteld
Wat ik vooral uit dat onderzoek lees is dat van de ongeveer 1400 ondervraagden, er ongeveer 100 zijn die zichzelf gediscrimineerd voelen. Terwijl er ongeveer 500 denken dat iemand anders zich gediscrimineerd voelt, en 700 denken dat het niet discriminerend is. Dus zoals ik het lees, heeft ruim 1200 op de 1400 er geen probleem mee (of denken hoogstens dat iemand anders er een probleem mee heeft), 100 op de 1400 wel en de rest is 'onbekend'.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik eis niks
Ik heb die links naar onderzoeken al 4x op fok gezet, maar de fans van die knuffelallochtoon, die excuusPiet, die willen het liever niet weten.
Nog maar eens keer. ..... ik denk dat ik dit jaar toch wel de 15x ga halen.
De onderzoeken wijzen op grote delen van de donkere Nederlanders die niet happy zijn met hoe zij ongevraagd geimiteerd worden.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Mensen willen dit zo graag niet weten dat er geen vervolgonderzoek is die echt wel nodig is om de zaken meer uit te spinnen en de omvang van de onvrede vast te stellen.
De rechter die van der Laan kapittelde nam het pdf-onderzoek van Amsterdam wel serieus. Ze noemde dat als bewijs dat veel donkere Amsterdammers niet juichen over den Piet
Ook veel niet-donkere Amsterdammers zijn niet perse pietfans... maar dan om andere redenen.
[..]
Klar... de grote ontkenning. Niet willen weten...Want dan wordt het moeilijker mensen afzeiken
Overigens loop ik niet mee met de quincy-parade, maar ook niet met de massa's die ZP graag knuffelen, mits hij een nepallochtoon is. Want dan wordt ie op het malieveld belaagd
Tja, dit.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:49 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Wat ik vooral uit dat onderzoek lees is dat van de ongeveer 1400 ondervraagden, er ongeveer 100 zijn die zichzelf gediscrimineerd voelen. Terwijl er ongeveer 500 denken dat iemand anders zich gediscrimineerd voelt, en 700 denken dat het niet discriminerend is. Dus zoals ik het lees, heeft ruim 1200 op de 1400 er geen probleem mee (of denken hoogstens dat iemand anders er een probleem mee heeft), 100 op de 1400 wel en de rest is 'onbekend'.
100 op de 1400 is 1 op 14. Van de 14 miljoen zouden er dus 1 miljoen tegen moeten zijn.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tja, dit.
Ik haal er ook niet uit dat 100.000den tegen zwarte piet in de huidige vorm zijn.
Behalve dan dat het een Amsterdams onderzoek was en geen landelijke.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
100 op de 1400 is 1 op 14. Van de 14 miljoen zouden er dus 1 miljoen tegen moeten zijn.
Dus: inderdaad, het is waarschijnlijk dat er honderdduizenden mensen problemen hebben met Zwarte Piet. Mogelijk zelfs miljoenen.
Ik neem aan dat een groot deel van die 500 die het discriminerend vinden voor anderen ook tegen zijn. Anders zijn ze voor iets dat discriminerend is, dat is toch raar?quote:Op donderdag 4 september 2014 11:49 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Wat ik vooral uit dat onderzoek lees is dat van de ongeveer 1400 ondervraagden, er ongeveer 100 zijn die zichzelf gediscrimineerd voelen. Terwijl er ongeveer 500 denken dat iemand anders zich gediscrimineerd voelt, en 700 denken dat het niet discriminerend is. Dus zoals ik het lees, heeft ruim 1200 op de 1400 er geen probleem mee (of denken hoogstens dat iemand anders er een probleem mee heeft), 100 op de 1400 wel en de rest is 'onbekend'.
De algemene tendens is overal in Nederland gelijk: men wil zich niet langer inlaten met racisme.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:42 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Behalve dan dat het een Amsterdams onderzoek was en geen landelijke.
Nou, nee hoor, amsterdam staat met afstand niet gelijk aan heel Nederland, verre van zelfs.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De algemene tendens is overal in Nederland gelijk: men wil zich niet langer inlaten met racisme.
Jawel.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, nee hoor, amsterdam staat met afstand niet gelijk aan heel Nederland, verre van zelfs.
Je bent een leuke trollquote:
Wie heeft het over opkijken? Kap met trollen en leg me geen woorden in de mond.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ken geen een gebied buiten de randstad die opkijkt naar Amsterdam.
Doe dan een bron voor deze uitspraak:quote:Op donderdag 4 september 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wie heeft het over opkijken? Kap met trollen en leg me geen woorden in de mond.
Want serieus, ik ken niemand die er zo over denkt en ik weet geen gebied waar hetzelfde zich afspeelt.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De algemene tendens is overal in Nederland gelijk: men wil zich niet langer inlaten met racisme.
Dus zo'n onderzoek zegt niets, maar jouw persoonlijke ervaringen wel? Amsterdam is een mengelmoes van mensen van overal uit het land.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe dan een bron voor deze uitspraak:
[..]
Want serieus, ik ken niemand die er zo over denkt en ik weet geen gebied waar hetzelfde zich afspeelt.
Iedereen is een trol als je het niet met ze eens bent. Of als ze niet meer kunnen antwoorden, dan ook.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe dan een bron voor deze uitspraak:
[..]
Want serieus, ik ken niemand die er zo over denkt en ik weet geen gebied waar hetzelfde zich afspeelt.
Amsterdam is een verloren puinstad waar geen weldenkend mens nog naar toe wil.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus zo'n onderzoek zegt niets, maar jouw persoonlijke ervaringen wel? Amsterdam is een mengelmoes van mensen van overal uit het land.
Laat Sinterklaas Amsterdam dan maar overslaan dit jaar.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Amsterdam is een verloren puinstad waar geen weldenkend mens nog naar toe wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |