Hij kan het op zich wel opstellen, alleen zou een standaard formulier handiger zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
De reden dat daar geen standaard formuliertje voor is, is ongetwijfeld dat dit geen standaard situatie is. Het zal veel minder vaak voorkomen dan een vakantie in ieder geval.
Hoe dan ook, een dergelijke overeenkomst kun je, mits er daadwerkelijk toestemming is van de vader, ongetwijfeld door een notaris laten opstellen. Hij zal dan wel zorgen dat wat daar in staat juridisch klopt en volledig is.
-edit- lees nu pas in je OP dat de notaris het ook niet kan. Wat is zijn argument om het niet te doen of niet te kunnen?
Het moet volgens het Deense consulaat wel echt legaal gemaakt worden.quote:Op maandag 1 september 2014 17:43 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt het zelf opstellen en hebt geen notaris of advocaat nodig. Zorg wel dat de afspraken duidelijk zijn. Controleer ook (vooraf) of de ex wel wil meewerken kom je met zo'n formulier aan zonder aankondiging dan kunnen er allemaal alarmbellen gaan rinkelen en kan er van alles fout gaan.
Vreemd, maar men zal dit willen als extra zekerheid dat er niet gefraudeerd is.quote:Op maandag 1 september 2014 17:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het moet volgens het Deense consulaat wel echt legaal gemaakt worden.
En daarmee wordt bedoeld dat we het beide moeten ondertekenen bij de notaris en hij er zijn handtekening en stempel onder kan zetten.
Dat denk ik ook en daar heb ik ook alle begrip voor, je hoort tegenwoordig best veel over kinderontvoering en ze willen natuurlijk zeker weten dat daar geen sprake van is.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vreemd, maar men zal dit willen als extra zekerheid dat er niet gefraudeerd is.
Gelijktijdig gaat het hun geen bal aan je begaat geen overtreding door je met kinderen in te schrijven in Denemarken alleen in Nederland zou je strafbaar kunnen zijn aan kinderontvoering zonder dat document.quote:Op maandag 1 september 2014 17:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en daar heb ik ook alle begrip voor, je hoort tegenwoordig best veel over kinderontvoering en ze willen natuurlijk zeker weten dat daar geen sprake van is.
Ik heb toestemming van de vader nodig om naar het buitenland te verhuizen, dat is overal zo in Europa voor zover ik weet.quote:Op maandag 1 september 2014 17:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gelijktijdig gaat het hun geen bal aan je begaat geen overtreding door je met kinderen in te schrijven in Denemarken alleen in Nederland zou je strafbaar kunnen zijn aan kinderontvoering zonder dat document.
Ik heb geen idee hoe de regelgeving rondom de Deense kinderbijslag in elkaar zit in combinatie met alimentatieplicht. Dat is zo ongeveer de enige reden die ik me kan voorstellen waarom dit gedocumenteerd zou moeten zijn. Maar inderdaad: je mag je daar vrij vestigen, en of jij wel of niet je kinderen hebt ontvoerd is een zaak in NL.quote:Op maandag 1 september 2014 17:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gelijktijdig gaat het hun geen bal aan je begaat geen overtreding door je met kinderen in te schrijven in Denemarken alleen in Nederland zou je strafbaar kunnen zijn aan kinderontvoering zonder dat document.
Ja dat klopt je hebt toestemming nodig om ze uit Nederland te verhuizen. Doe je dat zonder toestemming dan overtreed je de Nederlandse wet maar er is geen wet die zegt dat je ze niet mag inschrijven in Denemarken voor zover ik weet.quote:Op maandag 1 september 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb toestemming van de vader nodig om naar het buitenland te verhuizen, dat is overal zo in Europa voor zover ik weet.
Zonder dit formulier mag ik ze niet inschrijven in Denemarken, krijgen ze dus geen registratiebewijs en dat kan ik ze ook niet in laten schrijven op school.quote:Op maandag 1 september 2014 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de regelgeving rondom de Deense kinderbijslag in elkaar zit in combinatie met alimentatieplicht. Dat is zo ongeveer de enige reden die ik me kan voorstellen waarom dit gedocumenteerd zou moeten zijn. Maar inderdaad: je mag je daar vrij vestigen, en of jij wel of niet je kinderen hebt ontvoerd is een zaak in NL.
Ik heb via hun het formulier over op vakantie en toestemming, ze hebben er vreemd genoeg voor zover ik kan vinden geen over verhuizing.quote:Op maandag 1 september 2014 17:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat klopt je hebt toestemming nodig om ze uit Nederland te verhuizen. Doe je dat zonder toestemming dan overtreed je de Nederlandse wet maar er is geen wet die zegt dat je ze niet mag inschrijven in Denemarken voor zover ik weet.
Mogelijk kunnen ze je hier verder helpen, ze zullen ook wel weten wat je moet doen om hetgoed te regelen:
http://www.kinderontvoering.org/
Je benaming 'formulier' suggereert dat het een standaard-ding is wat je ergens kan vragen. Blijkbaar niet - of het consulaat heeft het of weet waar je het kan krijgen.quote:Op maandag 1 september 2014 17:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zonder dit formulier mag ik ze niet inschrijven in Denemarken, krijgen ze dus geen registratiebewijs en dat kan ik ze ook niet in laten schrijven op school.
In Denemarken is die er dus wel standaard, in het Engels wellicht maar dat zou geen probleem moeten zijn?quote:Op maandag 1 september 2014 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je benaming 'formulier' suggereert dat het een standaard-ding is wat je ergens kan vragen. Blijkbaar niet - of het consulaat heeft het of weet waar je het kan krijgen.
Als ik daar even snel doorheen kijk is dat een soort wijzigingsformulier voor voogdij/co-ouderschap, dat lijkt me hier niet zo zeer van toepassing. Ik weet niet hoe het tussen jou en je ex geregeld is qua voogdij en bezoekregelingen, maar als je dáár wat in wil wijzigen is dat iets wezenlijk anders dan toestemming om te verhuizen, lijkt mij.quote:Op maandag 1 september 2014 18:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Denemarken is die er dus wel standaard, in het Engels wellicht maar dat zou geen probleem moeten zijn?
http://www.statsforvaltni(...)ustody_residence.pdf
Standaard voogdij, ik heb de kinderen en hij heeft ze om het weekend.quote:Op maandag 1 september 2014 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik daar even snel doorheen kijk is dat een soort wijzigingsformulier voor voogdij/co-ouderschap, dat lijkt me hier niet zo zeer van toepassing. Ik weet niet hoe het tussen jou en je ex geregeld is qua voogdij en bezoekregelingen, maar als je dáár wat in wil wijzigen is dat iets wezenlijk anders dan toestemming om te verhuizen, lijkt mij.
Volgens mij is dat een formulier om een beoordeling te vragen als de ouders het niet eens zijn. Je moet er informatie geven over het standpunt van de andere ouder. Jullie zijn het eens dus dan is dat formulier niet nodig.quote:Op maandag 1 september 2014 18:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Denemarken is die er dus wel standaard, in het Engels wellicht maar dat zou geen probleem moeten zijn?
http://www.statsforvaltni(...)ustody_residence.pdf
Nee, maar dit is dan automatisch rechtsgeldig, de afgesproken voogdij vervalt dan.quote:Op maandag 1 september 2014 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ga je ze om de week laten overvliegen dan?
Ja dat ik ook weer zo, dit is een aanvraag, dat hebben wij niet nodig.quote:Op maandag 1 september 2014 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een formulier om een beoordeling te vragen als de ouders het niet eens zijn. Je moet er informatie geven over het standpunt van de andere ouder. Jullie zijn het eens dus dan is dat formulier niet nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |