abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144068380
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, aangezien zelfs de notariaat het niet kan. :P

Ik zoek een formulier waarin is opgesteld dat de vader van mijn kinderen mij toestemming geeft om met de kinderen naar Denemarken te verhuizen.
Ik kan er wel een vinden voor vakantie, maar niet voor verhuizing.

Alles wat we kunnen vinden via internet gaat over rechtszaken en dergelijke maar daar is geen sprake van.
Dit formulier wat is ondertekend door beide partijen en legaal is gemaakt door een notaris heb ik namelijk wel nodig.

Is het ook mogelijk om er zelf een op te stellen? Dat ik het formulier voor op vakantie als voorbeeld neem?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 1 september 2014 @ 17:39:18 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144068459
De reden dat daar geen standaard formuliertje voor is, is ongetwijfeld dat dit geen standaard situatie is. Het zal veel minder vaak voorkomen dan een vakantie in ieder geval.

Hoe dan ook, een dergelijke overeenkomst kun je, mits er daadwerkelijk toestemming is van de vader, ongetwijfeld door een notaris laten opstellen. Hij zal dan wel zorgen dat wat daar in staat juridisch klopt en volledig is.

-edit- lees nu pas in je OP dat de notaris het ook niet kan. Wat is zijn argument om het niet te doen of niet te kunnen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_144068528
Heeft hij nou wel toestemming gegeven of niet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144068574
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
De reden dat daar geen standaard formuliertje voor is, is ongetwijfeld dat dit geen standaard situatie is. Het zal veel minder vaak voorkomen dan een vakantie in ieder geval.

Hoe dan ook, een dergelijke overeenkomst kun je, mits er daadwerkelijk toestemming is van de vader, ongetwijfeld door een notaris laten opstellen. Hij zal dan wel zorgen dat wat daar in staat juridisch klopt en volledig is.

-edit- lees nu pas in je OP dat de notaris het ook niet kan. Wat is zijn argument om het niet te doen of niet te kunnen?
Hij kan het op zich wel opstellen, alleen zou een standaard formulier handiger zijn.

Ik heb wel deze gevonden.

http://www.statsforvaltni(...)ustody_residence.pdf

Engelstalig zou denk ik juist handiger zijn lijkt me?
En ja, de vader heeft echt toestemming gegeven, al mondeling, maar moet nu dus nog op papier.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144068592
Je kunt het zelf opstellen en hebt geen notaris of advocaat nodig. Zorg wel dat de afspraken duidelijk zijn. Controleer ook (vooraf) of de ex wel wil meewerken kom je met zo'n formulier aan zonder aankondiging dan kunnen er allemaal alarmbellen gaan rinkelen en kan er van alles fout gaan.
pi_144068666
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:43 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt het zelf opstellen en hebt geen notaris of advocaat nodig. Zorg wel dat de afspraken duidelijk zijn. Controleer ook (vooraf) of de ex wel wil meewerken kom je met zo'n formulier aan zonder aankondiging dan kunnen er allemaal alarmbellen gaan rinkelen en kan er van alles fout gaan.
Het moet volgens het Deense consulaat wel echt legaal gemaakt worden.
En daarmee wordt bedoeld dat we het beide moeten ondertekenen bij de notaris en hij er zijn handtekening en stempel onder kan zetten. :P

Mijn ex weet hier natuurlijk van, hij is ook degene die contact heeft gezocht met deze notaris.
pi_144068716
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het moet volgens het Deense consulaat wel echt legaal gemaakt worden.
En daarmee wordt bedoeld dat we het beide moeten ondertekenen bij de notaris en hij er zijn handtekening en stempel onder kan zetten. :P
Vreemd, maar men zal dit willen als extra zekerheid dat er niet gefraudeerd is.

PS Heel vreemd eigenlijk want jij bent vrij om je daar te vestigen volgens eu regels, dus incl. kinderen.
pi_144068792
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd, maar men zal dit willen als extra zekerheid dat er niet gefraudeerd is.
Dat denk ik ook en daar heb ik ook alle begrip voor, je hoort tegenwoordig best veel over kinderontvoering en ze willen natuurlijk zeker weten dat daar geen sprake van is.
pi_144068851
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en daar heb ik ook alle begrip voor, je hoort tegenwoordig best veel over kinderontvoering en ze willen natuurlijk zeker weten dat daar geen sprake van is.
Gelijktijdig gaat het hun geen bal aan je begaat geen overtreding door je met kinderen in te schrijven in Denemarken alleen in Nederland zou je strafbaar kunnen zijn aan kinderontvoering zonder dat document.
  maandag 1 september 2014 @ 17:53:03 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144068925
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gelijktijdig gaat het hun geen bal aan je begaat geen overtreding door je met kinderen in te schrijven in Denemarken alleen in Nederland zou je strafbaar kunnen zijn aan kinderontvoering zonder dat document.
Ik heb toestemming van de vader nodig om naar het buitenland te verhuizen, dat is overal zo in Europa voor zover ik weet.
  maandag 1 september 2014 @ 17:53:10 #11
346939 Janneke141
pi_144068932
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe de regelgeving rondom de Deense kinderbijslag in elkaar zit in combinatie met alimentatieplicht. Dat is zo ongeveer de enige reden die ik me kan voorstellen waarom dit gedocumenteerd zou moeten zijn. Maar inderdaad: je mag je daar vrij vestigen, en of jij wel of niet je kinderen hebt ontvoerd is een zaak in NL.
pi_144069033
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb toestemming van de vader nodig om naar het buitenland te verhuizen, dat is overal zo in Europa voor zover ik weet.
Ja dat klopt je hebt toestemming nodig om ze uit Nederland te verhuizen. Doe je dat zonder toestemming dan overtreed je de Nederlandse wet maar er is geen wet die zegt dat je ze niet mag inschrijven in Denemarken voor zover ik weet.

Mogelijk kunnen ze je hier verder helpen, ze zullen ook wel weten wat je moet doen om hetgoed te regelen:
http://www.kinderontvoering.org/
  maandag 1 september 2014 @ 17:57:06 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144069067
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe de regelgeving rondom de Deense kinderbijslag in elkaar zit in combinatie met alimentatieplicht. Dat is zo ongeveer de enige reden die ik me kan voorstellen waarom dit gedocumenteerd zou moeten zijn. Maar inderdaad: je mag je daar vrij vestigen, en of jij wel of niet je kinderen hebt ontvoerd is een zaak in NL.
Zonder dit formulier mag ik ze niet inschrijven in Denemarken, krijgen ze dus geen registratiebewijs en dat kan ik ze ook niet in laten schrijven op school.
  maandag 1 september 2014 @ 17:58:19 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144069099
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja dat klopt je hebt toestemming nodig om ze uit Nederland te verhuizen. Doe je dat zonder toestemming dan overtreed je de Nederlandse wet maar er is geen wet die zegt dat je ze niet mag inschrijven in Denemarken voor zover ik weet.

Mogelijk kunnen ze je hier verder helpen, ze zullen ook wel weten wat je moet doen om hetgoed te regelen:
http://www.kinderontvoering.org/
Ik heb via hun het formulier over op vakantie en toestemming, ze hebben er vreemd genoeg voor zover ik kan vinden geen over verhuizing.
Ik zal ze morgen eens bellen maar ze zijn maar tot 16:00 open.
  maandag 1 september 2014 @ 18:01:04 #15
346939 Janneke141
pi_144069178
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zonder dit formulier mag ik ze niet inschrijven in Denemarken, krijgen ze dus geen registratiebewijs en dat kan ik ze ook niet in laten schrijven op school.
Je benaming 'formulier' suggereert dat het een standaard-ding is wat je ergens kan vragen. Blijkbaar niet - of het consulaat heeft het of weet waar je het kan krijgen.
  maandag 1 september 2014 @ 18:03:57 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144069251
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je benaming 'formulier' suggereert dat het een standaard-ding is wat je ergens kan vragen. Blijkbaar niet - of het consulaat heeft het of weet waar je het kan krijgen.
In Denemarken is die er dus wel standaard, in het Engels wellicht maar dat zou geen probleem moeten zijn?

maandag 1 september 2014 @ 18:07:14 #17
346939 Janneke141
pi_144069332
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

In Denemarken is die er dus wel standaard, in het Engels wellicht maar dat zou geen probleem moeten zijn?

Als ik daar even snel doorheen kijk is dat een soort wijzigingsformulier voor voogdij/co-ouderschap, dat lijkt me hier niet zo zeer van toepassing. Ik weet niet hoe het tussen jou en je ex geregeld is qua voogdij en bezoekregelingen, maar als je dáár wat in wil wijzigen is dat iets wezenlijk anders dan toestemming om te verhuizen, lijkt mij.
  maandag 1 september 2014 @ 18:09:50 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144069384
Het lijkt me een Deens dingetje, dus je kan blij zijn dat er eentje in het Engels is zou ik zeggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 september 2014 @ 18:12:06 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144069434
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ik daar even snel doorheen kijk is dat een soort wijzigingsformulier voor voogdij/co-ouderschap, dat lijkt me hier niet zo zeer van toepassing. Ik weet niet hoe het tussen jou en je ex geregeld is qua voogdij en bezoekregelingen, maar als je dáár wat in wil wijzigen is dat iets wezenlijk anders dan toestemming om te verhuizen, lijkt mij.
Standaard voogdij, ik heb de kinderen en hij heeft ze om het weekend.
Volgens onze mediator heb ik alleen dus een formulier nodig waarin hij toestemming geeft, alleen is ze momenteel niet in Nederland.

Maar voor zover ik begrijp nu is een zelf opgestelde brief met alle info beide handtekeningen en officieel gemaakt door een notaris, kopie van hun paspoort, pasfoto's en geboorteaktes voldoende.
Al was een standaard formulier wel handiger geweest. :)
  maandag 1 september 2014 @ 18:12:36 #20
346939 Janneke141
pi_144069447
Ga je ze om de week laten overvliegen dan?
pi_144069502
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een formulier om een beoordeling te vragen als de ouders het niet eens zijn. Je moet er informatie geven over het standpunt van de andere ouder. Jullie zijn het eens dus dan is dat formulier niet nodig.
  maandag 1 september 2014 @ 18:16:13 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144069570
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ga je ze om de week laten overvliegen dan?
Nee, maar dit is dan automatisch rechtsgeldig, de afgesproken voogdij vervalt dan.
Dat is allemaal al overlegd, hij weet dat hij ze dan minder zal zien.
  maandag 1 september 2014 @ 18:18:41 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144069642
Is je Ex bereid te tekenen, zo ja, waarom zou een verklaring in het Engels dat hij toestemming geeft niet genoeg zijn? Of is de Deense burocratie zo erg als de Nederlandse?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 september 2014 @ 18:18:57 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144069652
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een formulier om een beoordeling te vragen als de ouders het niet eens zijn. Je moet er informatie geven over het standpunt van de andere ouder. Jullie zijn het eens dus dan is dat formulier niet nodig.
Ja dat ik ook weer zo, dit is een aanvraag, dat hebben wij niet nodig.
Dat zo'n papiertje nog zo'n probleem kan zijn. :P

Maar dan gaan we er zelf maar een opstellen, hebben we ook gedaan met de scheidingspapieren dus het moet te doen zijn. ;)
pi_144069671
Volgens deze info moet je het inderdaad legaliseren:
http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid={71B071D7-98B1-468F-A36B-62F984C1C7C7}
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')