http://www.dumpert.nl/med(...)5/the_fappening.htmlquote:Apple heeft nog geen officiële reactie gegeven op berichten over gelekte naaktfoto's van beroemdheden die gisteren op het internet verschenen. Volgens de hacker van de foto's zouden deze via een lek op Apple's clouddienst iCloud van iPhones gestolen zijn.
© ANP.
Via de website 4chan deelde een hacker zondag pikante foto's van onder anderen Jennifer Lawrence, Kate Upton en Ariana Grande. Sommige sterren geven aan dat de foto's echt zijn, terwijl anderen beweren dat het gaat om foto's die nep zijn of 'jaren geleden' waren gewist. Een woordvoerder van Lawrence bevestigde de authenticiteit van de foto's, maar Grande noemt de foto's in een reactie aan BuzzFeed 'volkomen nep'. Ook Victoria Justice liet op Twitter weten dat de beelden nep zijn.
De hacker beweert zelf dat de foto's afkomstig zijn van Apple's iCloud. Diverse media, waaronder Mashable, vroegen Apple om een reactie, maar kregen tot nu toe nul op het rekest. Het bedrijf zei eerder veel voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen om persoonlijke gegevens die op iCloud worden bewaard, zo goed mogelijk tegen diefstal te beschermen.
Hoe veilig is iCloud?
Over het algemeen wordt het beveiligingssysteem van Apple als relatief veilig beschouwd, maar hacks en veiligheidsleks zijn altijd mogelijk. In mei werd iCloud voor het eerst door hackers gekraakt. Nederlandse hackers wisten de beveiliging te omzeilen door een nepcomputer te plaatsen tussen het apparaat van de gebruiker en de systemen van Apple.
Eerder zette de Volkskrant al vijf tips om data en wachtwoorden zo goed mogelijk te beschermen op een rij. Naast het gebruik van sterke wachtwoorden en een beveiligde browser is bijvoorbeeld het instellen van tweestaps-verificatie aan te raden in verband met de veiligheid op Apple-apparaten.
Bovenste linkje en dan nsfw uitzetten.quote:
Dit dus. Ben wel benieuwd hoe Appel hier onderuit denkt te komen.quote:Op maandag 1 september 2014 11:21 schreef jogy het volgende:
Ik begrijp wel dat technisch niet onderlegde mensen het idee hebben dat cloud-diensten net zo veilig zijn als lokaal opgeslagen bestanden terwijl dat inderdaad totaal niet zo hoeft te zijn.
Tsja, apple heeft het imago dat iedereen er mee kan werken, zonder veel gedoe. Men gaat er dan ook vanuit dat de opslag van apple ook prima werkt (veilig is).quote:Op maandag 1 september 2014 11:17 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
maar hoe dom kan je zijn om zomaar alles online te gooien?
Gooit je iPhone niet automatisch alles wat je fotografeert in de "cloud"? Mijn Android doet dat nml wel sinds Google weet wat mijn dropbox is. Kan mij voorstellen dat een gemiddelde nitwit daar geen rekening mee houdt met het maken van pikante plaatjes en/of niet weet hoe je die koppeling uit zet.quote:Op maandag 1 september 2014 11:17 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)5/the_fappening.html
http://www.dailybase.nl/b(...)ce-door-icloud-hack/
NSFW linkje zal ik maar niet posten maar hoe dom kan je zijn om zomaar alles online te gooien?
Was nog geen reactie of wel? Leuk zo net voor de launch van de Iphone 6quote:Op maandag 1 september 2014 11:22 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dit dus. Ben wel benieuwd hoe Appel hier onderuit denkt te komen.
Op Android moet je het eerst aanzetten, waarbij het uitgelegd wordt. In het geval van dropbox ook eerst nog een app downloaden en dan aanzetten.quote:Op maandag 1 september 2014 11:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gooit je iPhone niet automatisch alles wat je fotografeert in de "cloud"? Mijn Android doet dat nml wel sinds Google weet wat mijn dropbox is. Kan mij voorstellen dat een gemiddelde nitwit daar geen rekening mee houdt met het maken van pikante plaatjes en/of niet weet hoe je die koppeling uit zet.
quote:Op maandag 1 september 2014 11:27 schreef jogy het volgende:
Een tijd geleden schrok ik me ook de tering toen ik opeens via mijn gmail login op Chrome mijn met mijn telefoon gemaakte foto's opeens 'in de cloud' zag. Gelukkig niets pikants of zo maar wel snel die shit uitgezet.
Browse je wel met traceerbeveiliging?quote:Op maandag 1 september 2014 11:27 schreef jogy het volgende:
Een tijd geleden schrok ik me ook de tering toen ik opeens via mijn gmail login op Chrome mijn met mijn telefoon gemaakte foto's opeens 'in de cloud' zag. Gelukkig niets pikants of zo maar wel snel die shit uitgezet.
Je hebt het toch een keer zelf aangezet...quote:Op maandag 1 september 2014 11:27 schreef jogy het volgende:
Geen idee. maar ik browse al een tijdje met firefox weer onderhand.quote:Op maandag 1 september 2014 11:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
[..]
Browse je wel met traceerbeveiliging?
Nope, ik zweer het van niet. Maar ik heb er wel een custom rom opgezet dus die instellingen kunnen anders zijn dan de normale Android versies. Daar zou het verschil in kunnen zitten.quote:Op maandag 1 september 2014 11:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je hebt het toch een keer zelf aangezet...
Deze is makkelijker http://imgur.com/a/JBlMX#325quote:Op maandag 1 september 2014 11:26 schreef bdd8 het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/TheFappening/new/
Nee. Dit moet je zelf aanzetten. Als je de iPhone voor het eerst installeert wordt hier naar gevraagd. Anders kun je het naderhand altijd nog wijzigen.quote:Op maandag 1 september 2014 11:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gooit je iPhone niet automatisch alles wat je fotografeert in de "cloud"?
Raar, afgelopen week nog een nieuwe telefoon met een nieuw account geïnstalleerd en heb het wel degelijk aan moeten zetten.. Zodra je voor het eerst inlogt op google+, vraagt hij of je automatisch je foto's wil "backuppen". Daarna onthoudt google het voor dat account. Met andere woorden, vorig jaar aangezet, nu een nieuwe telefoon met hetzelfde account is dus ook op deze telefoon een backup zonder vragen.quote:Op maandag 1 september 2014 11:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Nope, ik zweer het van niet. Maar ik heb er wel een custom rom opgezet dus die instellingen kunnen anders zijn dan de normale Android versies. Daar zou het verschil in kunnen zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |