Een beetje onwennig nog kwam ik bij de Melkweg aan, het was even zoeken, maar eigenlijk had ik het al snel gevonden. Ik wist ongeveer waar het moest zijn en zo groot is de omgeving Leidseplein nou ook weer niet. Na even wachten kon ik naar binnen, waar het nog niet heel erg druk was. Langzaam werd het steeds wat voller, hoewel het grootste gedeelte van de toeschouwers volgens mij genodigden waren. De echte 'die-hard' fans, eigenlijk alleen maar meisjes van, ik gok tussen de 14 en hoogstens 17, stonden natuurlijk al lang vooraan. (ik kan slecht gokken, so schoot me if I'm wrong.) Ik vraag me stiekum af of ze ook allen uit Breda komen, en of een optreden daar dan niet makkelijker was.
Maar goed, het begint, geloof ik. De gehele band is vernieuwd, behalve de zanger, dat wist ik al, dus dan is het toch weer afwachten of ze nog hetzelfde klinken als vroeger. en zonee, is het dan beter of slechter. Van dit nieuwe album ken ik de huidige single 'Walsen' die toch best meevalt. (Wat met mijn soort commentaar best een compliment kan zijn.) En eigenlijk valt het hele optreden wel mee. Of eigenlijk is dat wat te negatief geformuleerd. Abel is nog steeds niet mijn first choice van muziek, maar ik vind ze zeker beter geworden sinds hun laatste album. (Hoewel ik daar ook alleen maar de singles via radio en tv van ken.) De nieuwe muzikanten zijn zeker een verbetering. (Is dat nu negatief ten opzichte van de vorige? ) Ook de zanger is er op vooruitgegaan, hij is in ieder geval het een beetje zeurderige zingen van vroeger kwijtgeraakt. Bij zeker twee nummers springt een van beide gitaristen er heel goed uit, hij lijkt helemaal op te gaan in zijn gitaarspel en kan zich zelfs een soort van solo veroorloven binen de nummers.
De zanger lijkt soms wat overdreven mee te gaan in de nummers, van de andere kant ben ik geen zanger en misshien gaat dat zonder dat je het zelf doorhebt. In elk geval is dit in nog geen verhouding tot de vrouwlijke fans, en twee in het bijzonder die echt gewoon mee staan te springen. (Even was ik bang dat ze zouden gaan pogoeen, maar dat viel dus mee. (Of tegen
))
Het moet gezegd worden dat ze eigenlijk best een hoop nummers spelen, nieuwe, maar ook oudere. En dan aan het einde is het zover, Abel gaat het podium af en mijn email vriend komt op met een handvol CD's. Bijna zou je denken dat hij gaat strooien, maar dat zou letterlijk hard aankomen, dus komt Abel weer op en neemt hun nieuwe album in ontvangst.
Overall conclusion: Ik heb de indruk dat Abel, zeker in de huidige setting, wat ondergewaardeerd is. Als ik de 3 muziekzenders bekijk zie ik heel wat nummers voorbij komen die het zeer goed doen, maar toch ver onderdoen voor die van Abel. Ikzelf zou er geen CD van kopen, maar als de gemiddelde doelgroep eerlijk zou zijn is een CD van Abel toch iets dat niet in hun kast zou mogen ontbreken.
(Volgens mij moet 'Abel' met een kleine 'a', maar who cares.)
GRUWELIJK!
quote:
De zanger lijkt soms wat overdreven mee te gaan in de nummers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |