874 reacties in 4 dagenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:44 schreef hoofdhead het volgende:
[..]
Dit slaat weer nergens op, niet eens gerelateerd aan het topic.
Mag daar tegenwoordig ook al niet meer mee geholpen worden?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat het pas zo laat op school gedaan wordt omdat kleintjes zich nog niet goed zelfstandig om kunnen kleden.
Ik ben opgegroeid in een wijk waar dit vroeger ook al zo was. Maar dat moet allemaal kunnen, was toen ook. Meisjes niet naar gym ,niet naar zwemles, jong al hoofddoekjes en na school direct naar huis binnen blijven. Verschrikkelijk zielig voor die kinderen en en grondredenen voor segregatie als je je zo afwijkend gedraagt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
Damn. Ik ben geheel ongelovig, vind dat iedereen zijn/haar eigen geloof moet kunnen uitdragen en -voeren binnen zijn/haar eigen volwassen leven, zonder daar anderen mee op te zadelen/het op te dringen. Maar je kinderen al zo van de maatschappij waarin ze later moeten functioneren afzonderen.... en dan ook nog je kind in Nederland zwemles onthouden...Waar gaat dat heen.
Geloof zou iets voor volwassenen moeten worden die bewuste keuzes hieromtrent mogen maken, zelf, dan. Niet voor kinderen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is schoolzwemmen juist vaak voor allochtone kindjes. De nederlandse kinderen kunnen tegen die tijd al zwemmen. Ik heb me laten vertellen dat het pas zo laat op school gedaan wordt omdat kleintjes zich nog niet goed zelfstandig om kunnen kleden.
Oh.. zeven jarigen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Feestje!
(6-jarigen![]()
)
Klopt, maar niet in wijken waar veel m,ensen het niet kunnen betalen, of het nut ervan inzien...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:47 schreef agter het volgende:
Ik dacht trouwens ook dat veel scholen geen schoolzwemmen meer deden, te duur enzo.
Er komt meer bij kijken dan men denktquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:50 schreef agter het volgende:
Zou jet erg moeilijk zijn om je kind zelf te leren zwemmen?
Neuh, maar da's nogal veel werkquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Mag daar tegenwoordig ook al niet meer mee geholpen worden?![]()
Vroegah was het gewoon de meisjes in 1 hok met een paar vrouwelijke docenten die hielpen met omkleden en hetzelfde met de jongens (met mannelijke begeleiders).
En dan vanaf groep 7 ongeveer in "eigen" hokjes wegens opkomende preutsheid/schaamte voor het eigen lichaam
Bij ons verzopen alleen de marrokaantjes. Ik ging er van uit dat dat geen toeval was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:48 schreef nikky het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Schoolzwemmen is ooit geïntroduceerd vanwege de armoede bij veel gezinnen. Zwemles is namelijk best prijzig.
Nee, gewerkt, gesport (zowel competitief als recreatief), met vrienden gehangen enz.quote:
Ik lees je bericht en de reacties hier verder ook en vraag me een aantal zaken af:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:15 schreef selen het volgende:
Hallo,
Mijn dochter gaat binnenkort naar groep 4. Ik wil de schooldirecteur vragen om vanwege onze geloofsovertuiging, mijn dochter vrij te stellen van het verplicht gemengd zwemmen met jongens op school.
Weet iemand misschien wat ik verder nog als ouder kan doen, als ik een negatief antwoord van de schooldirecteur krijg?
Goed voorbeeld. Die jongen is zwaar ondervoed en ~20cm korter dan zijn normaal etende broer.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef selen het volgende:
Iedereen heeft verschillende normen en waarden. Wat ik goed vind, vind jij misschien niet of andersom.
VB: iemand geeft haar/zijn dochter een stukje pizza, de ouder ziet dit als beloning omdat het een voedingsmiddel/ snack is. Maar een andere persoon ziet dit misschien als vergif, omdat er allerlei verschillende smaakversterkers en of transvetten in zitten.
Ik mag toch hopen dat als je biomedische wetenschappen hebt gestudeerd je inziet dat die jongen niet gezond is?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef selen het volgende:
Iedereen heeft verschillende normen en waarden. Wat ik goed vind, vind jij misschien niet of andersom.
VB: iemand geeft haar/zijn dochter een stukje pizza, de ouder ziet dit als beloning omdat het een voedingsmiddel/ snack is. Maar een andere persoon ziet dit misschien als vergif, omdat er allerlei verschillende smaakversterkers en of transvetten in zitten.
Dan mag ik al helemaal hopen dat je snapt dat die jongen niet gezond is.quote:
1. Ja Ik heb zelf in het verleden zwemles gehad, niet gemengd alleen voor vrouwen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:58 schreef JaapB het volgende:
[..]
Ik lees je bericht en de reacties hier verder ook en vraag me een aantal zaken af:
1. Heb jij zelf in het verleden ook zwemles gehad en zo ja hoe was dat geregeld?
2. Is het gemengd zwemmen nu je enige punt waarop je kritiek hebt of komen er nog meer zaken die jou niet het beste voor jouw kind lijken? Gezamelijk eten, gezamelijk sporten.. Zeg maar het hebben van klassen waar jongens en meisjes in zitten?
3. Waar in de Koran staat overigens dat jongens en meisjes niet tegelijk mogen zwemmen?
4.Is het dan ook zo dat als jouw dochter in het water valt en dreigt te verdrinken dat er alleen maar een vrouwelijke hulpverlener in mag grijpen?
Kortom waar leg JIJ de grens voor het welzijn van je kind? En als je ook een zoon hebt, mag die dan wel naar het gemengd zwemmen?
Idem.quote:
Is het ook niet toegestaan voor je dochter om te snappen hoe voortplanting werkt?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:05 schreef selen het volgende:
2. Ja die zijn er wel, bijvoorbeeld varkensvlees mogen moslims niet eten. School houdt hier helaas niet altijd rekening mee. Seksuele voorlichting (voor groep 7/8, )En nog een aantal punten,die wil ik liever nu niet benoemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |