abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143998144
Deel 23!

130708_266257_beapharheader2.jpg
Beaphar start in nauw overleg met de admins van FOK! een dierenspreekuur in Flora & Fauna en stelt hiervoor één van haar dierenartsen beschikbaar.

Beaphar, één van Nederlands grootste producenten van geneesmiddelen en verzorgingsproducten voor huisdieren, probeert met deze service de communicatie met jullie te vergroten en haar passie voor en kennis van huisdieren te delen. Deze dienst is geheel vrijblijvend en betreft geen betaalde campagne; dit kan worden gezien in dezelfde lijn als de diverse webcare-accounts die al op FOK! te vinden zijn. Het betreft in eerste instantie een pilot om te peilen of hier animo voor is.

Het uitgangspunt is om jullie te helpen met tips en adviezen over de verzorging van je huisdier. De dierenartsen bij Beaphar hebben veel kennis op dit gebied, dus doe er je voordeel mee! De dierenarts kan uiteraard geen diagnoses stellen, dit kan tenslotte niet op afstand. Ze zal het dan ook niet nalaten om je te verwijzen naar je eigen dierenarts voor een fysiek consult, als dat naar haar inschatting nodig is.

Leuk! Wanneer?!

De DigitaleDierenArts komt regelmatig langs om je vragen te beantwoorden Dus heb je vragen over jouw huisdier? Over zijn of haar voeding, huidverzorging, algemene verzorging, lichamelijke problemen en/of ongemakken stel ze dan hier!

[ Bericht 0% gewijzigd door senesta op 10-09-2014 22:15:30 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_143998307
En nu hopelijk een deel met misschien wel wat zorgen maar ajb geen hele akelige narigheid :*
We herdenken uit deel 22 :
Lotje (HHH) :'(
Diva (Supernijntje) . :'(

Vooruit maar weer, met gezond blijvende en gelukkige beestjes ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 30-08-2014 20:28:51 ]
pi_143998442
(en voor wie het nog niet weet, onze DDDA is 2 weken een het rolbalspinnen in een heftig actieve geiser, aan het hinkelen op de Chinese Muur of aan het helikopterturbo windzeilen met haar doggy of zoiets :+ )
Dus die is er even niet.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:23:20 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143998772
Chico hoef je hier niet te noemen hoor, ik vind het iets voor het In Memoriam topic, niet voor hier.

[ Bericht 85% gewijzigd door oh-oh op 30-08-2014 20:37:56 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143998858
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Chico hoef je hier niet te noemen hoor, ik vind het iets voor het In Memoriam topic, niet voor hier.
Daar je het al gequote hebt heeft het ook weinig zin het weg te halen ;)
Maar ook hier mogen de beestjes die het niet gehaald hebben, ook dat hoort bij een dierenarts en mag ook bij onze DDA en dus ook hier. Het gaat niet altijd goed.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:27:12 #6
176471 oh-oh
pi_143998902
Chico heeft in jaren geen da gezien, ik vind het gewoon totaal onnodig hier.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143998948
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:27 schreef oh-oh het volgende:
Chico heeft in jaren geen da gezien, ik vind het gewoon totaal onnodig hier.
Haal jij je quote weg, haal ik Chico er uit :*

edit: done
pi_144029596
Deedeetee, hoe gaat het vandaag met Joop?
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:07:07 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_144032257
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
Deedeetee, hoe gaat het vandaag met Joop?
Nog steeds geen goede ontlasting maar hij is verder top-fit. Geen slijm meer met spoortje bloed dat is de plus van vandaag. Ik hoop dat de da morgen met iets komt dat zijn darmen weer tot rust brengt. Gewoon rustig afwachten tot de uitslag van het lab binnen is iets anders zit er niet op vrees ik. :)
Hij had vanochtend wel netjes op de krant gepoept zodat de hele bench nu eens niet onder gesmeerd zat. Had ik al gezegd dat hij een hele grote bench heeft met tussenschot dat ik nu weg heb gepakt zodat hij nu aan de ene kant een dekentje heeft en aan de andere kant alleen kranten ?
Maar ik heb met dettol weer de plaats goed schoon gemaakt en het hele huis ermee gesopt. Dekentjes, speeltjes, kussen e.d. op 60 graden gewassen en hond in t bad gedaan. Ik begin me gesloopt te voelen.... :@

[ Bericht 4% gewijzigd door deedeetee op 31-08-2014 19:30:11 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_144033268
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nog steeds geen goede ontlasting maar hij is verder top-fit. Ik hoop dat de da morgen met iets komt dat zijn darmen weer tot rust brengt. Gewoon rustig afwachten tot de uitslag van het lab binnen is iets anders zit er niet op vrees ik. :)
Hij had vanochtend wel netjes op de krant gepoept zodat de hele bench nu eens niet onder gesmeerd zat. Maar ik heb met dettol weer de plaats goed schoon gemaakt en het hele huis ermee gesopt. Dekentjes, speeltjes, kussen e.d. op 60 graden gewassen en hond in t bad gedaan. Ik begin me gesloopt te voelen.... :@
Pffff het is ook wat en gruwelijk.
Begrijp dat je enorm kwaad bent op de fokker.

En arme Joop, moet het toch ook zat worden.
Ga jezelf maar na met diarree :'(
Nu denken dieren niet zoals wij, maar het is te hopen dat hij er snel vanaf is.
En lekker pup kan zijn.

Is morgen ook de uitslag er?
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:27:21 #11
78780 deedeetee
pi_144036423
Ik ga er wel vanuit dat er morgen een uitslag komt maar denk dat dit pas in de loop vd middag zal zijn.
Ik zit er op het moment nogal doorheen en heb gen fut om kwaad op de fokker te zijn. Ik voel me voornamelijk verbijstert.
Dit hoort toch alleen te kunnen gebeuren als je naar een broodfokker op marktplaats gaat ? Niet bij een fokker die je van de site van de rasvereniging hebt gehaald en waar je het dubbele betaald hebt voor een gezonde pup ?
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:36:53 #12
176471 oh-oh
pi_144037004
Het kan altijd gebeuren denk ik, maar het verschil zit hem in hoe de fokker er mee om gaat.
( Groucho Marx )
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:53:25 #13
78780 deedeetee
pi_144038025
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:36 schreef oh-oh het volgende:
Het kan altijd gebeuren denk ik, maar het verschil zit hem in hoe de fokker er mee om gaat.
De besmetting wel dat kan altijd gebeuren, maar dat een fokker dan nalaat om het nest te behandelen en de pups gewoon afgeeft dat hoort toch alleen te kunnen gebeuren bij een broodfokker van mp.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:11:48 #14
176471 oh-oh
pi_144039237
Mss wist ze het echt niet? Ik heb geen idee. Maar een goede fokker zou nu wel verantwoordelijkheid op zich nemen en de kosten betalen minstens denk ik, en je bijstaan met raad.
( Groucho Marx )
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:36:28 #15
78780 deedeetee
pi_144040671
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:11 schreef oh-oh het volgende:
Mss wist ze het echt niet? Ik heb geen idee. Maar een goede fokker zou nu wel verantwoordelijkheid op zich nemen en de kosten betalen minstens denk ik, en je bijstaan met raad.
Ze wist het wél, ze heeft me zelf verteld dat Joop giardia had toen ik vragen had over zijn ontlasting. Ze wist van de besmetting, alleen niet welke pups het hadden. Ze wist het toen alleen van 1 ander reutje.
MIsschien heeft ze inmiddels ook ontdekt dat er nog meer pups giardia hebben. Ze heeft na mij instructies gegeven te hebben dat ik de da om panacur vragen en een voedingsadvies als de diarree echt werd snel de foon snel opgehangen. Verder helemaal niet gevraagd hoe het met Joop gaat. Niks nada niets....
pi_144052528
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat er morgen een uitslag komt maar denk dat dit pas in de loop vd middag zal zijn.
Ik zit er op het moment nogal doorheen en heb gen fut om kwaad op de fokker te zijn. Ik voel me voornamelijk verbijstert.
Dit hoort toch alleen te kunnen gebeuren als je naar een broodfokker op marktplaats gaat ? Niet bij een fokker die je van de site van de rasvereniging hebt gehaald en waar je het dubbele betaald hebt voor een gezonde pup ?
Ohh kijk nergens meer van op, had een leuke pekingees van 1000 euro met stamboom, vervolgens voor 360 euro aan zijn ogen verspijkerd, vervolgens voor 450 euro voor de achterpoten vervolgens nog wat medicatie enz enz en toen hij net een jaar was geweest heeft hij een spuitje gehad.
Er zitten ook in stamboom fokkers rotte eieren, en de fokker die was uiteraard niet thuis
  maandag 1 september 2014 @ 08:19:57 #17
78780 deedeetee
pi_144052642
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 08:02 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ohh kijk nergens meer van op, had een leuke pekingees van 1000 euro met stamboom, vervolgens voor 360 euro aan zijn ogen verspijkerd, vervolgens voor 450 euro voor de achterpoten vervolgens nog wat medicatie enz enz en toen hij net een jaar was geweest heeft hij een spuitje gehad.
Er zitten ook in stamboom fokkers rotte eieren, en de fokker die was uiteraard niet thuis
Ik heb er de wet op na geslagen. En ik heb gemaild met iemand van de rasvereniging. De fokker zal toch echt de da rekeningen moeten betalen anders schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in. De incubatietijd voor giardia is 7 tot 15 dagen en bij mijn pup die ik op woensdag haalde in de volgende dinsdag door de da al giardia vastgestelt.
pi_144053260
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 08:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb er de wet op na geslagen. En ik heb gemaild met iemand van de rasvereniging. De fokker zal toch echt de da rekeningen moeten betalen anders schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in. De incubatietijd voor giardia is 7 tot 15 dagen en bij mijn pup die ik op woensdag haalde in de volgende dinsdag door de da al giardia vastgestelt.
Zitten behoorlijk wat beunhazen tegenwoordig bij, heb nu twee pups in huis en ben net bij de dierenarts geweest, woog Jicho met 9 week en 3 dagen 12,9 kg zit Shengye nu op 6,3 kg. Is zelfde ras, heb echt gevoel, sommigen hebben er echt passie voor en anderen lijkt het fokken meer bijzaak
  maandag 1 september 2014 @ 09:25:46 #19
176471 oh-oh
pi_144053296
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:23 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Zitten behoorlijk wat beunhazen tegenwoordig bij, heb nu twee pups in huis en ben net bij de dierenarts geweest, woog Jicho met 9 week en 3 dagen 12,9 kg zit Shengye nu op 6,3 kg. Is zelfde ras, heb echt gevoel, sommigen hebben er echt passie voor en anderen lijkt het fokken meer bijzaak
Gewicht zegt echt geen kont, zeker niet bij die hele grote rassen. Sterker nog, bij die alabai bv is een lager gewicht en een schrale pup veel en veel beter. En die pekinees, nou ja, dat is net zoiets als een mops of een bulldog, die kun je kopen bij de beste fokker, die dieren zijn mismaakt, worden mismaakt gefokt, die zijn gewoon zelden gezond.
Maar een pup die in het nest met iets besmet is, dat moet de fokker gewoon oplossen, zo simpel is dat.
( Groucho Marx )
pi_144053375
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Gewicht zegt echt geen kont, zeker niet bij die hele grote rassen. Sterker nog, bij die alabai bv is een lager gewicht en een schrale pup veel en veel beter. En die pekinees, nou ja, dat is net zoiets als een mops of een bulldog, die kun je kopen bij de beste fokker, die dieren zijn mismaakt, worden mismaakt gefokt, die zijn gewoon zelden gezond.
Maar een pup die in het nest met iets besmet is, dat moet de fokker gewoon oplossen, zo simpel is dat.
Moah een pup opvoeden op pasta duidt niet echt kennis van zaken, moet zeggen ze krijgt nu kvv en pup cavom en ze is een heel stuk beter te pas en ruikt nu ook niet meer als reeds overleden.
  maandag 1 september 2014 @ 09:41:20 #21
176471 oh-oh
pi_144053542
Tja wat een pup te eten krijgt vraag ik al voor ze het nest maken als ik er een pup wil, dat zijn toch geen zaken waar je achteraf pas achter komt? Ik koop sowieso alleen barf/kvv pups.
( Groucho Marx )
pi_144054061
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:41 schreef oh-oh het volgende:
Tja wat een pup te eten krijgt vraag ik al voor ze het nest maken als ik er een pup wil, dat zijn toch geen zaken waar je achteraf pas achter komt? Ik koop sowieso alleen barf/kvv pups.
Dit nest was er al, volgens de dierenarts zal het ook wel weer bijtrekken.
  maandag 1 september 2014 @ 10:17:23 #23
176471 oh-oh
pi_144054141
Nou ja ook dan heb je die keuze toch goed overwogen?
Mijn laatste twee pups zijn op barf/kvv gespeend, ik zou echt niet anders meer willen :D
( Groucho Marx )
pi_144054454
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 10:17 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja ook dan heb je die keuze toch goed overwogen?
Mijn laatste twee pups zijn op barf/kvv gespeend, ik zou echt niet anders meer willen :D
Waarom niet?
  maandag 1 september 2014 @ 10:36:07 #25
176471 oh-oh
pi_144054498
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 10:34 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ik niet achter brokvoer sta, en aangezien de keuze reuze is kan ik daarop letten als ik een pup koop.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')