abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143987819
Ik ga hier absoluut niet zitten verkondigen dat hbo slecht is, maar er moet niet ontkend worden dat het hbo minder is dan de universiteit.

Wat mij toch wel vaak opvalt, is dat het voor veel hbo'ers, van binnen, toch wel degelijk een issue is dat zij, voor hun gevoel, op een lager niveau presteren dan wo'ers en hierdoor het wo willen afkraken omdat er zogenaamd geen praktijk is. Zo ken ik hbo'ers die infaam, minutieus en zonder apocrief durven te verkondigen dat hbo niet minder is dan de universiteit en zelfs beter is dan de universiteit, want een wo'er wordt, volgens hun, immers een opleiding waar alleen maar boeken gelezen worden en geen praktijk ten pas komt.

Dit is natuurlijk niet waar, want de wo'ers onder ons weten dat er in het laatste jaar (3e jaar) een stage mogelijkheid is. Overigens studeer je om theorie op te doen. Het toepassen van de theorie doe je, naar mijn mening, bij je baan, na je studie, wellicht een startersbaan.

Alsof het niet genoeg is, durven de hbo'ers, die ik ken, met bassesse het wo te alluderen dat het té makkelijk is en dat zij de universiteit makkelijk kunnen halen met 10en. Als ik dan naar hun cijferlijst kijk, zie ik geen eens constante prestatie van cijfers met een minimale waardering van een 8.0. Als dat op het hbo al niet eens lukt, hoe durf je dan te beweren dat de universiteit zo makkelijk is?

Wat deed ik om de confrontatie met de hbo'ers op te zoeken? Ik was zo artificieus en bracht een boek mee: wiskunde & statistiek. Dit toonde ik aan de hbo'ers, waarna ik vroeg of zij het snapten en mijn vooroordeel werd bevestigd: ze snapten er geen ruk van. Ik zag in hun ogen dat er een afasie was bij hun.

Uiteindelijk, ondanks mijn sterke argumenten, blijven ze toch forceren dat de universiteit slechter is dan het hbo.

Ik bedoel de naam zegt het al? Hogere BEROEPS Onderwijs. Het wo daarentegen: WETENSCHAPPELIJK Onderwijs. Je studeert op het wo als het ware op een academisch niveau. Sterker nog, de boeken zijn in het Engels.

Door deze sterke meningsverschillen ontstond er een collisie tussen mij en de hbo'ers.

Hun enige argument was: er is geen praktijk (stage) op het wo. :')

Klacht: hbo'ers die wo'ers dom vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door GeschiktX op 30-08-2014 14:36:52 ]
pi_143987851
:Z
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:23:10 #3
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143987864
Klacht mensen die zich druk maken om hun opleiding en elkaar met de vinger gaan aanwijzen. Wat zijn jullie man power rangers die de een uitlachen omdat hij de roze zou zijn terwijl jullie jezelf de rode voelen?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:24:24 #4
433518 Koempel020
Waar is dat feestje?
pi_143987904
Dat je je hierom nog druk gaat maken :')
Ik zou die pauper HBO'ers die erover klagen gewoon lekker in hun eigen wereldje laten, althans dat probeer ik altijd gewoon maar te doen.
pi_143987907
quote:
Je studeert op het wo als het ware op een academisch niveau. Sterker nog, de boeken zijn in het Engels.
goeie redenering
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_143987911
TS probeert geforceerd allemaal moeilijke woorddn te gebruiken maar maakt in de laatste alinea toch een tergende grammaticafout. Jammer.
Play hard, go pro.
pi_143987918
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:23 schreef Spongeboss het volgende:
Klacht mensen die zich druk maken om hun opleiding en elkaar met de vinger gaan aanwijzen. Wat zijn jullie man power rangers die de een uitlachen omdat hij de roze zou zijn terwijl jullie jezelf de rode voelen?
Ik werd elementair en ontluisterend aangevallen dat ik op het wo zit en dat ik studeer om werkloos te worden, want het hbo is beter.

Ik ben dan wel zo eloquent om wel even een discussie met ze aan te gaan. Ik ga mijzelf toch niet laten kleineren. Kom op zeg.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:25:34 #8
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_143987936
Als Shakepeare nog had geleefd had hij over een liefdesdrama tussen een wo'er en hbo'er geschreven. Soort moderne hamlet.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:26:25 #9
433518 Koempel020
Waar is dat feestje?
pi_143987963
Klacht: WO'ers die zich druk maken om wat HBO'ers denken :|W
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:26:50 #10
419250 Spongeboss
pi_143987971
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:24 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Ik werd elementair en ontluisterend aangevallen dat ik op het wo zit en dat ik studeer om werkloos te worden, want het hbo is beter.

Ik ben dan wel zo eloquent om wel even een discussie met ze aan te gaan. Ik ga mijzelf toch niet laten kleineren. Kom op zeg.
Boe wat erg... Ze vielen je aan... Ze stonden toch niet met wapens? Weet je hoe dat bij mijn broer gaat die heeft mbo. Die staat daar op de steiger en dan gaan ze in een kring om je heen slaan en dan duwen ze een sloophamer in de hand van beide, en mijn broer haalt uit.... Nouja verder zal ik maar niet gaan maar je stelt je aan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:25 schreef Frank_Drebin het volgende:
Als Shakepeare nog had geleefd had hij over een liefdesdrama tussen een wo'er en hbo'er geschreven. Soort moderne hamlet.
Denk jij dat mensen in deze tijd nog Shakespeare zouden waarderen?
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  Moderator zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:27:11 #11
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_143987981
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:24 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

En later zit het je nog zo hoog dat je er een topic over moet openen op FOK! :D
F.K.A. SuperwormJim
pi_143987983
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:24 schreef Koempel020 het volgende:
Dat je je hierom nog druk gaat maken :')
Ik zou die pauper HBO'ers die erover klagen gewoon lekker in hun eigen wereldje laten, althans dat probeer ik altijd gewoon maar te doen.
Dat heb ik dus ook geleerd te doen, maar mijn rotrombine steeg als als een raket toen ik whatsapp berichtjes kreeg door de hbo'ers met hun allotria over hoe slecht het wo wel niet is t.o.v. het hbo.
pi_143988009
Daar gaan we weer. Ten eerste hbo en wo zeggen niets, geld zegt iets. Ten tweede alle hbo en wo studies waarin geen beta vakken in voorkomen zijn kansloos
pi_143988020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:26 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Boe wat erg... Ze vielen je aan... Ze stonden toch niet met wapens? Weet je hoe dat bij mijn broer gaat die heeft mbo. Die staat daar op de steiger en dan gaan ze in een kring om je heen slaan en dan duwen ze een sloophamer in de hand van beide, en mijn broer haalt uit.... Nouja verder zal ik maar niet gaan maar je stelt je aan.

[..]

Denk jij dat mensen in deze tijd nog Shakespeare zouden waarderen?
Niet letterlijk aanvallen, verbaal. :P Ik kan er niet tegen als er onjuist wordt gesproken. Ik had hun allang verbaal kunnen 'aanvallen' over hoe slecht hbo wel niet was, maar ik laat ieder in zijn eigen waarde.
pi_143988038
WO'ers met hun verzonnen 'vijanden' :') Ik hoor nooit een Hbo'er zich druk maken over het WO, alleen andersom.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:29:09 #16
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143988039
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:22 schreef MrSalazar het volgende:
:Z
pi_143988079
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:29 schreef erik013 het volgende:
WO'ers met hun verzonnen 'vijanden' :') Ik hoor nooit een Hbo'er zich druk maken over het WO, alleen andersom.
Als je de OP accuraat had gelezen, wist je dat ik het had over de hbo'ers die ik ken.

Ik generaliseer absoluut niet over het feit hoe hbo'ers of wo'ers denken. Dit topic is alleen om een klacht te expliciteren.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:31:12 #18
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_143988104
Wat boeit het sowieso als er alleen maar boeken gelezen worden? Altijd dat bullshit argument van: "ja, jij hebt al je kennis uit boekjes" op een haast denigrerende manier alsof dat ook maar een argument voor iets is (meestal gemaakt door lui die nog nooit een studieboek in handen gehad hebben om te compenseren voor hun totale gebrek aan theoretische kennis).
Theorie komt grotendeels uit de praktijk. Het is echt niet zo alsof een paar lui wat bij elkaar verzonnen hebben ofzo. Het staat je overigens vrij om de bronvermelding van alles te checken om te zien dat alles uit de praktijk komt. Studieboeken zijn O+ en "the more, the merrier" _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:31:16 #19
419250 Spongeboss
pi_143988105
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:28 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Niet letterlijk aanvallen, verbaal. :P Ik kan er niet tegen als er onjuist wordt gesproken. Ik had hun allang verbaal kunnen 'aanvallen' over hoe slecht hbo wel niet was, maar ik laat ieder in zijn eigen waarde.
Zou je ze in hun eigen waarde laten zou je ze niet kunnen aanvallen. In hun waarden laten betekend dat je zelf ook vind dat het hbo per definitie niet slecht is. Maar als je wilt gaan schieten met 'hbo is slecht.' Dan heb jij die opvatting dus al dus dan leef je niet en laat je leven, je houdt je enkel in door de olifant die jij in de kamer ziet niet te omschrijven.

Respecteren en in hun waarde laten betekend dat je geen olifant zien en respect voor een ander hebben ongeacht.

Bijvoorbeeld ik laat een homo in zijn waarde en respecteer die keuze maar ik heb dan ook niet de opvatting dat homoseksualiteit slecht is, zou ik dat wel denken maar toch gewoon normaal tegen ze doen zou ik me moeten inhouden.

gr gr
pi_143988126
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:31 schreef Michielos het volgende:
Wat boeit het sowieso als er alleen maar boeken gelezen worden? Altijd dat bullshit argument van: "ja, jij hebt al je kennis uit boekjes" op een haast denigrerende manier alsof dat ook maar een argument voor iets is.
Theorie komt grotendeels uit de praktijk. Het is echt niet zo alsof een paar lui wat bij elkaar verzonnen hebben ofzo. Het staat je overigens vrij om de bronvermelding van alles te checken om te zien dat alles uit de praktijk komt. Studieboeken zijn O+ en "the more, the merrier" _O_
Ik ben het zo eens met jou! :o :o :o _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:32:08 #21
419250 Spongeboss
pi_143988132
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:30 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Als je de OP accuraat had gelezen, wist je dat ik het had over de hbo'ers die ik ken.
Wat heeft het feit dat ze hbo doen ermee te maken? Kun je niet gewoon een klacht maken over die mensen dat ze afgunstig zijn of, 'kennissen bemoeien zich met mijn opleiding en denken dat zij beter dan mij zijn?' Maar nee je voelt toch de nood om hier even te vermelden welke opleiding ze doen. :')
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:32:33 #22
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_143988149
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:24 schreef Aethereal het volgende:
TS probeert geforceerd allemaal moeilijke woorddn te gebruiken maar maakt in de laatste alinea toch een tergende grammaticafout. Jammer.
Laatste alinea? Zijn eerste zin komt al niet eens tot een foutloos einde.
  Moderator zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:32:37 #23
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_143988150
Uiteindelijk hebben ze natuurlijk wel gelijk.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:32:38 #24
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_143988151
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:31 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Ik ben het zo eens met jou! :o :o :o _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
En toch was ik een HBO'er :D :') :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_143988187
ontkent worden btw lol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')