abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143982193
Niet weten dat het voor een ziekte is, en denken dat het alleen gaat om het gooien van een emmer water over jezelf.

'als je het niet binnen 24 uur doet, krijg ik van jullie een pakje sigaretten/krat bier/etc.'

Nee dombo, je moet geld geven aan de stichting.

En geef dan ook meteen geld aan de kankerstichting/hartstichting/brandwondenstichting/astmafonds/Kika/aidsfonds
5 Ferrari's op videoband!
pi_143982233
Kan me er niet druk om maken, zulke mensen heb ik niet op Facebook
pi_143982234
Binnenkort de boilingwaterchallenge voor het brandwondencentrum >:)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:24:37 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_143982251
alsof iedereen het doet voor ALS en geld geeft :')

Is meer van; kijk mij eens een aandachtshoer zijn
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:30:06 #5
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_143982352
Kun je niet gewoon wat doneren voor die ziekte in plaats van zo'n emmer water over jezelf te pleuren? Dat lijkt me een stuk zinvoller en makkelijker.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_143982412
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Kun je niet gewoon wat doneren voor die ziekte in plaats van zo'n emmer water over jezelf te pleuren? Dat lijkt me een stuk zinvoller en makkelijker.
Eens

Echter krijgt de ziekte wel veel meer aandacht door zo'n ice bucket challenge. Iedereen heeft het erover. Dat zou niet gebeurd zijn als er 'gewoon' geld wordt gedoneerd.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:35:53 #7
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_143982426
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:34 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Echter krijgt de ziekte wel veel meer aandacht door zo'n ice bucket challenge. Iedereen heeft het erover. Dat zou niet gebeurd zijn als er 'gewoon' geld wordt gedoneerd.
Dat is ook wel weer zo.
Maar ik vraag me weleens af met dit soort hypes of het zijn doel niet voorbij streeft. Zouden mensen er echt van bewust worden of gaat het meer over de emmer water en hebben ze verder geen idee?
pi_143982432
quote:
niet echt, door die ijsemmers, zijn mensen eerder geneigd het te kijken en krijgen ze er veel meer van mee dan wanneer iedereen enkel doneert.
Als je een filmpje plaatst, bereik je gewoon meer mensen dan wanneer je een verhaal schrijft over je donatie en zéker meer dan wanneer je niets zegt en alleen maar doneert. En dan heb je de nominaties waardoor mensen zich uitgedaagd voelen om het te doen en het daarom doen.
Waar ook niets mis mee is, want meer geld voor ALS.
compact en kleverig.
pi_143982559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer zo.
Maar ik vraag me weleens af met dit soort hypes of het zijn doel niet voorbij streeft. Zouden mensen er echt van bewust worden of gaat het meer over de emmer water en hebben ze verder geen idee?
al worden ze zich nergens van bewust, als ze geld geven, maakt dat al verschil. ALS krijgt op het moment elke dag ongeveer een kwart binnen van wat ze vorig jaar in een heel jaar hebben ontvangen.
Misschien is dat inmiddels iets minder geworden, maar dan nog is het veel meer dan voorgaande jaren.

Genoeg mensen die alleen doneren hoor en daar is ook niets mis mee ;) alleen door die icebucket zijn wel veel meer mensen bereikt dan zonder. Zeker in het begin van zo'n hype is dat kennelijk belangrijk voor het draagvlak. Nu is er ook niemand meer over om te nomineren trouwens, iedereen is al genomineerd :')
compact en kleverig.
pi_143982564
quote:
Alleen Charlie Sheen snapt dit:

Copthorne 2.0
pi_143982569
Ik doe liever mee aan de KFC bucket challenge

In 1 keer een hele bucket opeten :9
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:01:50 #12
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_143982850
Ik ben ook genomineerd, maar fuck up dat ik een bak water over me heen flikker of laat flikkeren... Heb maar een tientje gedoneerd :)
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:07:31 #13
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_143982942
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

al worden ze zich nergens van bewust, als ze geld geven, maakt dat al verschil. ALS krijgt op het moment elke dag ongeveer een kwart binnen van wat ze vorig jaar in een heel jaar hebben ontvangen.
Misschien is dat inmiddels iets minder geworden, maar dan nog is het veel meer dan voorgaande jaren.

Genoeg mensen die alleen doneren hoor en daar is ook niets mis mee ;) alleen door die icebucket zijn wel veel meer mensen bereikt dan zonder. Zeker in het begin van zo'n hype is dat kennelijk belangrijk voor het draagvlak. Nu is er ook niemand meer over om te nomineren trouwens, iedereen is al genomineerd :')
Aha. Op die manier. Dat is het toch een geslaagd gebeuren.
pi_143982997
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:01 schreef Paardlants het volgende:
Ik ben ook genomineerd, maar fuck up dat ik een bak water over me heen flikker of laat flikkeren... Heb maar een tientje gedoneerd :)
Shit man had je zakje wiet van kunnen halen gek.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:11:19 #15
433518 Koempel020
Waar is dat feestje?
pi_143983022
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Had ik ook moeten doen!
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:16:06 #16
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_143983104
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:11 schreef Koempel020 het volgende:
Had ik ook moeten doen!
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
pi_143983223
ARgh, ik zie er nu ook net een voorbji komen...

"Als jullie binnen 24 uur geen emmer met ijswater over jullie heen gooien dan moeten jullie een geldbedrag overmaken aan het ALS fonds."

:')_! Nee, domme muts, dat 'moet' sowieso.

Verder: doneer gewoon sowieso regelmatig aan wat goede doelen die je goed werk vindt doen in plaats van deze ongein...
Ja doei.
pi_143983235
*unfollow*
Ja doei.
pi_143984822
Facebook :')
Peer pressure :')
Schapen :')
pi_143985052
Een euro gebruikt wordt om lepra bij kindertjes in afrika te bestrijden levert per euro een veel grotere leedbesparing op dan ALS. In dat licht gezien is deze campagne een haast sadistische en decadente manier om geld inefficient te gebruiken en ik vraag me af of je dit inderdaad als iets goeds kunt zien.

Maar laten we allemaal maar gewoon collectief stoppen met nadenken en roepen dat het goed is dat mensen een emmer ijs over hun kop gooien en vervolgens geld wegsmijten :{w
pi_143985798
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Niet weten dat het voor een ziekte is, en denken dat het alleen gaat om het gooien van een emmer water over jezelf.

'als je het niet binnen 24 uur doet, krijg ik van jullie een pakje sigaretten/krat bier/etc.'

Nee dombo, je moet geld geven aan de stichting.

En geef dan ook meteen geld aan de kankerstichting/hartstichting/brandwondenstichting/astmafonds/Kika/aidsfonds
Nee dombo. Het is of geld geven aan ALS stichting of de ice bucket challenge doen.
pi_143985845
Mensen doneren een tientje en kijken er daarna nooit meer naar om. Structureel een beetje vrijwilligerswerk doen is uiteraard te veel gevraagd. :')
pi_143986156
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nee dombo. Het is of geld geven aan ALS stichting of de ice bucket challenge doen.
Dus al die mensen en hollywoodsterren hebben publiekelijk laten zien dat ze geen geld geven zeker.
pi_143986301
Wat zijn we allemaal opeens gul voor het goede doel (een goed doel wel te verstaan, want die is cool nu)
pi_143986408
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:01 schreef Paardlants het volgende:
Ik zou het allebei niet doen. Omdat iemand mij ''nomineerd'' voel ik me echt niet verplicht te gaan doneren terwijl ik dat normaal ook niet doe. Ook als ze bij ons langs de deur komen geven wij niks meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')