Eensquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Kun je niet gewoon wat doneren voor die ziekte in plaats van zo'n emmer water over jezelf te pleuren? Dat lijkt me een stuk zinvoller en makkelijker.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:34 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Echter krijgt de ziekte wel veel meer aandacht door zo'n ice bucket challenge. Iedereen heeft het erover. Dat zou niet gebeurd zijn als er 'gewoon' geld wordt gedoneerd.
niet echt, door die ijsemmers, zijn mensen eerder geneigd het te kijken en krijgen ze er veel meer van mee dan wanneer iedereen enkel doneert.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Kun je niet gewoon wat doneren voor die ziekte in plaats van zo'n emmer water over jezelf te pleuren? Dat lijkt me een stuk zinvoller en makkelijker.
al worden ze zich nergens van bewust, als ze geld geven, maakt dat al verschil. ALS krijgt op het moment elke dag ongeveer een kwart binnen van wat ze vorig jaar in een heel jaar hebben ontvangen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo.
Maar ik vraag me weleens af met dit soort hypes of het zijn doel niet voorbij streeft. Zouden mensen er echt van bewust worden of gaat het meer over de emmer water en hebben ze verder geen idee?
Alleen Charlie Sheen snapt dit:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Aha. Op die manier. Dat is het toch een geslaagd gebeuren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
al worden ze zich nergens van bewust, als ze geld geven, maakt dat al verschil. ALS krijgt op het moment elke dag ongeveer een kwart binnen van wat ze vorig jaar in een heel jaar hebben ontvangen.
Misschien is dat inmiddels iets minder geworden, maar dan nog is het veel meer dan voorgaande jaren.
Genoeg mensen die alleen doneren hoor en daar is ook niets mis meealleen door die icebucket zijn wel veel meer mensen bereikt dan zonder. Zeker in het begin van zo'n hype is dat kennelijk belangrijk voor het draagvlak. Nu is er ook niemand meer over om te nomineren trouwens, iedereen is al genomineerd
![]()
Shit man had je zakje wiet van kunnen halen gek.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:01 schreef Paardlants het volgende:
Ik ben ook genomineerd, maar fuck up dat ik een bak water over me heen flikker of laat flikkeren... Heb maar een tientje gedoneerd
Had ik ook moeten doen!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Shit man had je zakje wiet van kunnen halen gek.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Shit man had je zakje wiet van kunnen halen gek.
quote:
Nee dombo. Het is of geld geven aan ALS stichting of de ice bucket challenge doen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Niet weten dat het voor een ziekte is, en denken dat het alleen gaat om het gooien van een emmer water over jezelf.
'als je het niet binnen 24 uur doet, krijg ik van jullie een pakje sigaretten/krat bier/etc.'
Nee dombo, je moet geld geven aan de stichting.
En geef dan ook meteen geld aan de kankerstichting/hartstichting/brandwondenstichting/astmafonds/Kika/aidsfonds
Dus al die mensen en hollywoodsterren hebben publiekelijk laten zien dat ze geen geld geven zeker.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Nee dombo. Het is of geld geven aan ALS stichting of de ice bucket challenge doen.
Ik zou het allebei niet doen. Omdat iemand mij ''nomineerd'' voel ik me echt niet verplicht te gaan doneren terwijl ik dat normaal ook niet doe. Ook als ze bij ons langs de deur komen geven wij niks meer.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:01 schreef Paardlants het volgende:
Ik ben ook genomineerd, maar fuck up dat ik een bak water over me heen flikker of laat flikkeren... Heb maar een tientje gedoneerd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |