Twintig jaar lang kreeg je eind oktober een gratis cd als je voor 45 gulden aan geluidsdragers kocht. Dit jaar is daar een einde aan gekomen. De stichting Collectieve Propaganda Geluidsdragers heeft besloten om geen gratis cd'tje meer weg te geven in het kader van de Muziektiendaagse. Volgens directeur Nick Holzenbosch van de stichting CPG kregen platenzaken veel negatieve reacties van het publiek op de promotie-cd die in het najaar tien dagen lang werd verstrekt. Vorig jaar werd de Muziektiendaagse, sinds 1996 de nieuwe naam van de Platentiendaagse, wegens het twintigjarig jubileum nog tot twintig dagen verlengd. Jaarlijks werden tijdens dit evenement 500.000 tot 600.000 cd's weggegeven. De winkelketen Music Store heeft op eigen initiatief een alternatieve '22-daagse' georganiseerd. Bij aankoop vanaf 22 euro aan cd's ontvangen klanten een cd met daarop nummers van Bløf, André Hazes, Twarres en anderen.
quote:En dat is nou net de reden dat het niet meer aanslaat. Zet er normale artiesten op... wie wil nou een cd met Blof en Hazes als je een cd als Trance huppeldepup of Metal dinges koopt? Ok leuk als onderzetter maar niet echt handig gekozen.
Op vrijdag 25 oktober 2002 11:20 schreef Litmanen het volgende:
Bij aankoop vanaf 22 euro aan cd's ontvangen klanten een cd met daarop nummers van Bløf, André Hazes, Twarres en anderen.
Nog beter, laat ze gewoon korting geven in de tiendaagse.
Bij besteding van 25 euro 5 euro korting ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 25-10-2002 11:55]
(Het kopen van mijn eigen cd's kiende ik altijd zo uit dat ik wachtte tot de muziektiendaagse, zodat ik dat ding erbij kreeg.)
Er stond altijd precies zijn muziek op, en dit jaar heeft 'ie dus pech.
Verder zit ik niet te wachten op z'n cdtje bij m'n aankopen, de nummers die ze kiezen passen alleen bij het FRS en Music Store publiek, daarom geeft bijv Plato ook altijd andere cd's weg tijdens de tiendaagse.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 25-10-2002 13:12]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |