abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6460431
Geen gratis cd Muziektiendaagse

Twintig jaar lang kreeg je eind oktober een gratis cd als je voor 45 gulden aan geluidsdragers kocht. Dit jaar is daar een einde aan gekomen. De stichting Collectieve Propaganda Geluidsdragers heeft besloten om geen gratis cd'tje meer weg te geven in het kader van de Muziektiendaagse. Volgens directeur Nick Holzenbosch van de stichting CPG kregen platenzaken veel negatieve reacties van het publiek op de promotie-cd die in het najaar tien dagen lang werd verstrekt. Vorig jaar werd de Muziektiendaagse, sinds 1996 de nieuwe naam van de Platentiendaagse, wegens het twintigjarig jubileum nog tot twintig dagen verlengd. Jaarlijks werden tijdens dit evenement 500.000 tot 600.000 cd's weggegeven. De winkelketen Music Store heeft op eigen initiatief een alternatieve '22-daagse' georganiseerd. Bij aankoop vanaf 22 euro aan cd's ontvangen klanten een cd met daarop nummers van Bløf, André Hazes, Twarres en anderen.

bron

vrijdag 25 oktober 2002 @ 11:27:21 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_6460513
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 11:20 schreef Litmanen het volgende:
Bij aankoop vanaf 22 euro aan cd's ontvangen klanten een cd met daarop nummers van Bløf, André Hazes, Twarres en anderen.
En dat is nou net de reden dat het niet meer aanslaat. Zet er normale artiesten op... wie wil nou een cd met Blof en Hazes als je een cd als Trance huppeldepup of Metal dinges koopt? Ok leuk als onderzetter maar niet echt handig gekozen.
Dus of je maakt verschillende versies cd's zodat de klant gewoon kan kiezen welke hij (m/v) wil, of je maakt een cd met nieuwe bands (in plaats van wat iedereen al kent en probeert te negeren en nu toch opgedrongen krijgt).
Het viel mij ook al op dat de kwaliteit van de gratis cd's behoorlijk achteruit ging de laatste paar jaren... totaal niet meegaand met de tijd en trends.

Nog beter, laat ze gewoon korting geven in de tiendaagse.
Bij besteding van 25 euro 5 euro korting ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 25-10-2002 11:55]

pi_6460627
Nou ja, ik heb mijn vader meerdere jaren lang erg gelukkig gemaakt tijdens sinterklaas, met die gratis cd die hij als bonus bij zijn kado kreeg.

(Het kopen van mijn eigen cd's kiende ik altijd zo uit dat ik wachtte tot de muziektiendaagse, zodat ik dat ding erbij kreeg.)

Er stond altijd precies zijn muziek op, en dit jaar heeft 'ie dus pech.

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 25 oktober 2002 @ 11:44:31 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6460797
Er stond over 't algemeen inderdaad gruwelijke rommel op. The Best live van een paar jaar geleden was wel goed. En een aantal jaren geleden had je een CD met CDI track erbij waar ook goede muziek opstond (o.a. Elton John kan ik me nog herinneren).
pi_6460910
Het waren vaak waardeloze cd's, maar 3 jaar geleden (zoiets) hadden ze al twee verschillende. Een rode en groene, je kon dan degene kiezen die je meer aansprak. Vind het raar dat ze hier niet mee door zijn gegaan, want dat sloeg dus echt wel aan... maanden later kregen we nog mensen in de cd winkel die om die cd's vroegen.

Verder zit ik niet te wachten op z'n cdtje bij m'n aankopen, de nummers die ze kiezen passen alleen bij het FRS en Music Store publiek, daarom geeft bijv Plato ook altijd andere cd's weg tijdens de tiendaagse.

vrijdag 25 oktober 2002 @ 13:03:02 #6
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6461907
Ik heb ook nog een paar van die ondingen thuisliggen die nooit het hoesje zijn uitgekomen... Kreeg ik een paar jaar terug een CD met liedjes van onder andere Britney Spears, Blof, Andre Hazes, Paul de Leeuw, Backstreet Boys, De Kast en de Vengaboys, en dat terwijl ik een CD van de Beta Band (!) aanschafte geloof ik. Wat moet je er in godsnaam mee? Maar ach, ik heb 'm nooit weggegooid omdat ik nog altijd de hoop heb dat ik er *iemand* blij mee maken kan.
Dus wie dat onding van de Platentiendaagse in 2000 hebben wil, je mag 'm gratis bij me komen ophalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 25-10-2002 13:12]

pi_6463377
Ik heb ook nog een paar van die dingen en er is werkelijk niemand, nee niemand die ik er een plezier mee kan doen. Je raakt ze gewoon aan de straatstenen niet kwijt, geen wonder aangezien de nummers die er op staan meestal toch al 100x doodgedraaid zijn op radio en tv. De laatste keer dat ik zo'n ding aangeboden kreeg heb ik hem zelfs geweigerd, neemt toch alleen maar onnodige ruimte in in mijn cd-kast.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6466005
Bij Plato kreeg je altijd een alternatieve cd. Ben benieuwd of dat dit jaar dan nog doorgaat.
Maar goed. Bij Plato is het het hele jaar door feest met de Oorgasm cd's.
Hmmzz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')