Mijn vriendin is nooit gebeld en de voicemail is ook nooit ingesproken. Verder heeft ze ook niet geprobeerd om haar per post of mail te bereiken, of op één van de andere telefoonnummers (in totaal 3) die ze ter beschikking hadden. Dit lijkt me wettelijk niet toegestaan wat hier gebeurt. Kunnen we er iets tegen doen?quote:Hallo J,
Ik lees net de mail die ik van ons call center heb gekregen. Ik heb je een aantal weken geleden meerdere malen proberen te Bellen maar kon je niet bereiken. Ik heb ook je voicemail ingesproken maar doordat ik niks heb gehoord heb ik je gegevens uit het systeem verwijderd en heb ik iemand anders aangenomen voor deze wijk.
Het spijt me om dit mede te delen.
Met vriendelijk groet,
C
Postnl
Recruiter
Nee, puur een mondelinge afspraak, wat bij mijn weten wel rechtsgeldig is in Nederland. Ze is nu al druk bezig met solliciteren weer, maar heeft dat de afgelopen 2 maanden dus niet gedaan, ze was immers in de volle overtuiging dat ze al een baan had. Anders had ze al lang wat anders gehad.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Heeft ze al een arbeidsovereenkomst getekend? Zo ja, staat daar een proeftijd bepaling in? Als dat het geval is dan kun je het wel vergeten en kun je beter energie steken in het vinden van een andere baan.
super, tx!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:27 schreef Diemux het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)k-rechtsgeldig.dhtml
Google ff op "mondelinge toezegging nieuwe baan" -> veel info!
Het is rechtsgeldig, echter tussen recht hebben en rechten halen zit in de praktijk een groot verschil. Ons rechtssysteem hanteert het principe wie stelt bewijs. Heb je dus een manier om te bewijzen dat er een arbeidsovereenkomst is afgesproken? Zelfs als dat zo is dan gaan ze zich beroepen op een proeftijdbepaling waarin ze zonder opgaaf van reden per direct van je af kunnen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, puur een mondelinge afspraak, wat bij mijn weten wel rechtsgeldig is in Nederland. Ze is nu al druk bezig met solliciteren weer, maar heeft dat de afgelopen 2 maanden dus niet gedaan, ze was immers in de volle overtuiging dat ze al een baan had. Anders had ze al lang wat anders gehad.
Ze heeft net een mooie mail gestuurd om tot een oplossing te komen, we rekenen nergens op, maar ik laat mijn vriendin natuurlijk niet op deze manier behandelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is rechtsgeldig, echter tussen recht hebben en rechten halen zit in de praktijk een groot verschil. Ons rechtssysteem hanteert het principe wie stelt bewijs. Heb je dus een manier om te bewijzen dat er een arbeidsovereenkomst is afgesproken? Zelfs als dat zo is dan gaan ze zich beroepen op een proeftijdbepaling waarin ze zonder opgaaf van reden per direct van je af kunnen.
In de OP staat dat TS getuige was toen dit haar telefonisch werd medegedeeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb je dus een manier om te bewijzen dat er een arbeidsovereenkomst is afgesproken?
Dit plus verkapt-check-mij-stoer-een-vriendin-hebbentopicquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:33 schreef DroogDok het volgende:
Had je vriendin maar haar juiste telefoonnummer door moeten geven.
Wat wilde je gaan doen dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:52 schreef Alexxxxx het volgende:
maar ik laat mijn vriendin natuurlijk niet op deze manier behandelen.
Ik vraag me af of dat gewicht heeft. Hij heeft er immers ook belang bij dat ze die baan kreeg en zou dus ook kunnen liegen over dat telefoongesprek.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In de OP staat dat TS getuige was toen dit haar telefonisch werd medegedeeld.
In de rechtszaal heeft dat weinig bewijskracht helaas.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat de verklaring van een partner niet heel veel waarde gaat hebben. Die zullen tenslotte altijd met je meegaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Want ze hebben z'n vriendin gewoon gebeld met de mededeling dat ze aangenomen was. oftewel ZE HADDEN HAAR NUMMER GEWOONquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:33 schreef DroogDok het volgende:
ze heeft 3 telefoonnummers doorgegeven, waarop ze alledrie niet is gebeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:33 schreef DroogDok het volgende:
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 08:21 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Want ze hebben z'n vriendin gewoon gebeld met de mededeling dat ze aangenomen was. oftewel ZE HADDEN HAAR NUMMER GEWOON
integendeel, ik heb er belang bij dat ze die baan niet heeft, nu doet ze in september een paar klusjes voor mij(n bedrijf)quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat gewicht heeft. Hij heeft er immers ook belang bij dat ze die baan kreeg en zou dus ook kunnen liegen over dat telefoongesprek.
En wat wil je nu dan bereiken?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
integendeel, ik heb er belang bij dat ze die baan niet heeft, nu doet ze in september een paar klusjes voor mij(n bedrijf)
een andere wijk bijvoorbeeld, zoals Viezze zegt. Of een andere functie bij de post.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
En wat wil je nu dan bereiken?
Meer correct is: wie moet stellen, moet bewijzen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is rechtsgeldig, echter tussen recht hebben en rechten halen zit in de praktijk een groot verschil. Ons rechtssysteem hanteert het principe wie stelt bewijs.
Dat gaat hem nooit worden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:
een andere wijk bijvoorbeeld, zoals Viezze zegt. Of een andere functie bij de post.
PostNL heeft ook bevestigd het te hebben toegezegd (Schriftelijk), maar geeft aan dat de vriendin van TS daarna van de aardbodem is verdwenen. Als dat laatste waar zou zijn, lijkt het mij aan PostNL om dat aan te tonen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is al een erkenning.quote:Ik heb ook je voicemail ingesproken maar doordat ik niks heb gehoord heb ik je gegevens uit het systeem verwijderd en heb ik iemand anders aangenomen voor deze wijk.
Het lijkt mij dan ook dat er in het geval van dit topic geen proeftijd speelt. Uitzondering zou kunnen zijn wanneer er een CAO van toepassing is, en die CAO als schriftelijke overeenkomst tussen alle werknemers en werkgevers gezien zou worden (zonder dat de afzonderlijke werknemer en werkgever een schriftelijke overeenkomst gesloten hebben)quote:Artikel 652
1. Indien partijen een proeftijd overeenkomen, is deze voor beide partijen gelijk.
2. De proeftijd wordt schriftelijk overeengekomen.
Een mondelinge overeenkomst met alle contract voorwaarden doorgeven is ook wat lastig. Even 2 A4tjes door de telefoon bespreken, en daarna even het personeel beleid er bij doen, en de CAO.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:22 schreef frederik het volgende:
Er wordt door een aantal mensen gesproken over een proeftijd. Maar is er wel een proeftijd?
De topicstarter spreekt steeds over een mondelinge overeenkomst zonder dat er nog iets getekend is, de wet zegt het volgende over de proeftijd in burgerlijk wetboek boek 7:
[..]
Het lijkt mij dan ook dat er in het geval van dit topic geen proeftijd speelt. Uitzondering zou kunnen zijn wanneer er een CAO van toepassing is, en die CAO als schriftelijke overeenkomst tussen alle werknemers en werkgevers gezien zou worden (zonder dat de afzonderlijke werknemer en werkgever een schriftelijke overeenkomst gesloten hebben)
Zoveel energie kost zoiets niet hoor. Als je er niet vanuit gaat veel te bereiken is het gewoon grappig om toch even wat briefjes te sturen en de reactie af te wachten. Soms sta je versteld wat er dan toch nog uitkomt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:17 schreef Rolfieo het volgende:
Laat TS zijn energie voor andere dingen waren, dit is een dood lopende straat en kost heb alleen maar energie.
precies dit.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zoveel energie kost zoiets niet hoor. Als je er niet vanuit gaat veel te bereiken is het gewoon grappig om toch even wat briefjes te sturen en de reactie af te wachten. Soms sta je versteld wat er dan toch nog uitkomt.
kijk, eind goed, al goed.quote:Op maandag 8 september 2014 09:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Ze is net gebeld door C., morgen begint ze.
Wat een denigrerende manier van denken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:52 schreef Alexxxxx het volgende:
maar ik laat mijn vriendin natuurlijk niet op deze manier behandelen.
Wat deze wijze vrouw zegt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat wilde je gaan doen dan?
Doe de wereld (en je vriendin) een plezier en vertrouw het haar toe dat ze haar eigen boontjes dopt
Te laat, je hebt de feministische bond al achter je aanquote:Op dinsdag 9 september 2014 10:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat ik wilde doen is een keurige brief aan de post schrijven en haar voorstellen die te sturen. Dat is precies wat ik heb gedaan en wat er is gebeurd, dus straks loopt ze haar eerste ronde.
Jammer dan, mijn vriendin is Duitse, daar zijn andere manier om met werkgevers om te gaan dan in Nederland, dus dan help ik even. Net als dat zij me met mijn zaken in Duitsland helpt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Te laat, je hebt de feministische bond al achter je aan
Waarom zou dat advies ingegeven zijn door feminisme, dan? Denk je dat het ander advies was geweest als het omgekeerd was geweest?quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Jammer dan, mijn vriendin is Duitse, daar zijn andere manier om met werkgevers om te gaan dan in Nederland, dus dan help ik even. Net als dat zij me met mijn zaken in Duitsland helpt.Heeft niks te maken met wat er wel of niet in onze onderbroeken zit, mensen die dat denken mogen zich lekker zelf achterna laten zitten door vrouwen in paarse tuinbroeken.
Moet je aan LHO vragen, ik kijk nooit naar de geslachtsicoontjesquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou dat advies ingegeven zijn door feminisme, dan? Denk je dat het ander advies was geweest als het omgekeerd was geweest?
LHO moet maar gewoon brood gaan bakken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Moet je aan LHO vragen, ik kijk nooit naar de geslachtsicoontjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |