De rechter buigt zich dan ook niet over die vraag.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee iets IS pas als het bewezen is, anders is het niet dat iets.
Vandaar ook de rechtszaak om dat proberen te bewijzen.
Je gaat geen rechtszaak aanspannen om te bewijzen dat iets niet is. Dat is de omgekeerde wereld.
maar dezelfde krant publiceerde op zijn website ook een artikel dat Zwarte Piet als kindslaaf duidt.. is dat minder geloofwaardig?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hierboven staat een link die precies uitlegt waarom ZP helemaal geen karikatuur is maar een samensmelting met vroegere voorkomens van een donker gemaakt persoon.
Blijf dat inderdaad vanuit je eigen tunnelvisie systematisch negeren.
Jaren 80 is geen enkel probleem om daar wat over te vinden, heb geen zin jouw huiswerk voor je te doen aangezien je zo stellig bent hierin.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, geef maar een paar krantenartikels uit de jaren 70 over ZP en de racisme discussie. Moet dan een eitje voor je zijn.
Een linkje naar een enkel artikeltje. Sorry, zeg het weer, dit is net het klimaatdebat, het is er niet, er zijn een paar figuren die tegen de stroom in willen blijven gaan, maar het is gewoon een algemeen aangenomen feit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hierboven staat een link die precies uitlegt waarom ZP helemaal geen karikatuur is maar een samensmelting met vroegere voorkomens van een donker gemaakt persoon.
Blijf dat inderdaad vanuit je eigen tunnelvisie systematisch negeren.
Jij eist, dus bewijst. Simpel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Jaren 80 is geen enkel probleem om daar wat over te vinden, heb geen zin jouw huiswerk voor je te doen aangezien je zo stellig bent hierin.
associaties met slavernij en associaties met holocaust.. beide dingen waar je toch wel begrip voor hebt als mensen die hebben bij bepaalde dingen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0000060382162&type=1
Kijk, dit dus, ja Sylvana, Zwarte Piet en het stelselmatig uitroeien van een hele bevolkinggroep is prima te vergelijken!
Mijn god.
Omdat wij andere tradities ook toelaten hier heeft de meerderheid van de nederlanders geen zin om onze bestaande tradities aan te passen. Dat zal denk ik de reden zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:47 schreef erodome het volgende:
Maar wat is er nu zo moeilijk aan gewoon normaal met elkaar praten hierover? Kijken of er een compromis mogelijk is waar iedereen mee kan leven?
Nee, dat is het niet. Dat wil je graag.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:56 schreef erodome het volgende:
maar het is gewoon een algemeen aangenomen feit.
Daar is niet mee begonnen, zoals gezegd is deze discussie al vrij oud, a;s we het echt over het piet is racisme hebben dan hebben we het zeker over een 30 jaar oud.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima, waarom de discussie beginnen met mensen Nazi's en racist noemen.
Begin gewoon eens op normale toon, zeg nederland, wij vinden dit en dat, en we snappen dat het voor jullie... maar.... zou het evt mogelijk zijn om....
Ipv:
KANJERRACISTEN!! NU STOPPEN MET ZP OF ANDERS!!!!![]()
.
.
Je snapt dat die argumentatie zo krom als een hoepel is?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:57 schreef Casiotone het volgende:
[..]
associaties met slavernij en associaties met holocaust.. beide dingen waar je toch wel begrip voor hebt als mensen die hebben bij bepaalde dingen?
Ik ken niemand die piet geheel weg wil. Ze willen alleen een andere piet, eigenlijk helemaal naar de werkelijke traditie, die geen vaststaande piet kentquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je een compromis bereiken tussen een partij die ZP wil laten bestaan en een partij die ZP wil laten verdwijnen? Een halve tamme Piet ofzo?
Nee, jij bent het die zo stellig zegt dat dit een gloedjenieuwe discussie is, ik zei dat dat niet waar is.quote:
dat shirtje is geen auschwitz-pak, maar doet er aan denken. zwarte piet is geen negerslaaf maar zijn uiterlijk doet er aan denken. Dat is de vergelijking die zij volgens mij maaktquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt dat die argumentatie zo krom als een hoepel is?
Die discussie toen zag er ook heel anders uit, alleen werd er niet naar geluisterd, net als in de jaren 80...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Omdat wij andere tradities ook toelaten hier heeft de meerderheid van de nederlanders geen zin om onze bestaande tradities aan te passen. Dat zal denk ik de reden zijn.
Het is gewoon een kwestie van ongeloofelijk slechte timing, had je dit in de jaren 90 geprobeerd dan had de discussie er denk ik heel anders uitgezien.
Dit is echt vanalles er aan de haren bijslepen en dat is dan ook het werkelijke probleem. Het gaat niet om echt alleen dit stukje, mensen gebruiken het om al hun gal te spuien.quote:Maar in een tijd waar Nederland ondergelopen wordt door andere culturen, tradities en het eigen volk maar tolerant moet zijn en zich maar moet aanpassen ipv andersom komt een discussie over een eigen volkstraditie gewoon niet zo goed uit zal ik maar zeggen. Dat ligt gewoon net ff nogal rot.
Vooral omdat tegenwoordig om elke scheet 'racisme' geroepen wordt hier door onze medelanders.
Daar schijt ik gewoon van.
Zwarte piet een beetje aanpassen is echt het probleem niet, het is de hele achterliggende gedachte dat wij ons (de nederlanders) altijd maar moeten aanpassen ipv andersom en dat als dat niet gebeurd het direct racisme is.
Geen hand geven en daarom niet aangenomen worden? Racisme!
Je niet kleden volgens nederlandse normen en daardoor geen baan kunnen vinden? Racisme
Als een malloot rijden en aangehouden worden: zeker omdat ik zwart ben!
Kerstbomen in een gemeentehuis? Racisme! (ja echt, zoek maar op, stond vorig jaar op fok)
En zo kan ik nog wel even doorgaan, tolerantie heeft zijn grenzen en komt vooral van 2 kanten. Die grens is nu duidelijk overschreden, dat staat verder los van het feit of zwarte piet wel of niet wat aanpassingen kan krijgen.
Wat jij wil ok? Je geloofd zeker ook niet in de klimaatverandering waarvoor de mens (voor een fiks deel) verantwoordelijk wordt gesteld?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dat wil je graag.
Kijken of ik het goed begrijp...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ken niemand die piet geheel weg wil. Ze willen alleen een andere piet, eigenlijk helemaal naar de werkelijke traditie, die geen vaststaande piet kent
Als de discussie in de jaren 60 is geweest en je hebt die nog actief mee hebt gemaakt ben je intussen wel flink bejaard dus lijkt me niet zo vreemd dat hier bijna niemand zit die dat weet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, jij bent het die zo stellig zegt dat dit een gloedjenieuwe discussie is, ik zei dat dat niet waar is.
Jij bent het dus die eist, dus bewijs maar zelf.
Daarbij, dit kan je zelfs op wiki vinden en ieder die ook maar enige echte interesse in dit onderwerp had had dit al geweten.
Hoe oud ben jij eigenlijk, want ik dacht altijd dat jij van middelbare leeftijd begon te worden, dat je dit dus zelf ook meegemaakt moet hebben. Misschien heb ik je leeftijd erg verkeerd ingeschat en ben je eigenlijk piepjong
Nee, dat zijn domme schreeuwers die deze discussie geen goed hebben gedaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:05 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kijken of ik het goed begrijp...
Eigenlijk zijn kwinsie, prem en consorten hele goede gasten die alleen maar het beste voor hebben met Nederland en de Nederlanders?
Nope.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat jij wil ok? Je geloofd zeker ook niet in de klimaatverandering waarvoor de mens (voor een fiks deel) verantwoordelijk wordt gesteld?
Die van de jaren 80/90 ken ik, lezen schatjequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als de discussie in de jaren 60 is geweest en je hebt die nog actief mee hebt gemaakt ben je intussen wel flink bejaard dus lijkt me niet zo vreemd dat hier bijna niemand zit die dat weet.
Nee, je snapt niet wat ik wil zeggen. Het gaat erom dat het een keer genoeg is, dat hebben niet alleen zwarte meneren veroorzaakt maar ook alle andere nieuwe nederlanders. Er is gewoon een grens overschreden. Er wordt te vaak de racisme kaart getrokken en nu dus weer terwijl er echt bijna niemand is die serieus vindt dat zwarte piet racistisch is. Daar worden mensen moe van en als het dan ook nog eens een volksfeest is dan is het een keer klaar bij mensen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:03 schreef erodome het volgende:
Dit is echt vanalles er aan de haren bijslepen en dat is dan ook het werkelijke probleem. Het gaat niet om echt alleen dit stukje, mensen gebruiken het om al hun gal te spuien.
Lekker keihard door de onderbuik, gaat vast helpen!
Van jou had ik niet anders verwacht kanjer.quote:
En de meerderheid wil dat niet. Klaar. Einde discussie. Ik wil ook alleenheerser zijn van Nederland, maar de meerderheid wil dat niet. Dus gebeurt het niet. Het feit dat er om het geschreeuw, het onzinnige geschreeuw, van een klein groepje, dat meent dat alles en iedereenin Nederland eropuit is om hen te pesten, tot dit soort onzinnige discussies leidt, is gewoon te zielig voor woorden. Als je je al ergens druk over wilt maken,mga je druk maken over de econmie of over het Midden Oosten. Stop daar je verontwaardigde energie in. Of in de afbraak van de zorg. Maar hou asjeblieft op met dat Calimerogedrag over een kinderfeest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat zijn domme schreeuwers die deze discussie geen goed hebben gedaan.
Alleen wordt er nergens gesteld dat piet geheel moet verdwijnen, men wil alleen een andere piet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |