abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143947023
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doodsbedreigingen waren er al om het willen organiseren van een Sinterklaasfeest voor bijstandskindertjes, dus klappen lijkt me zeer waarschijnlijk. De anti-anti-Zwarte pieten lobby is nogal agressief. Net als de anti-Zwarte Pieten lobby maar die is marginaal in omvang.
Dat krijg je als je nagenoeg de hele bevolking op de kast wil jagen.
pi_143947047
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Enorm idd :D! _O-. Hilarisch man!111
Nou ja, je hebt vrij veel last van een alles overheersende angst toch?
pi_143947073
Wel grappig dat er allerlei dingen bijgehaald moeten worden om bepaalde vergelijkingen te maken, alsof 1 fout een andere fout rechtvaardigt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143947077
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent geobsedeerd door de obsessies van anderen.
Vind het gewoon apart dat bepaalde figuren hier keer op keer de islam aan willen knopen. Het is verdomme een achterlijke discussie over een kinderfeestje. Hoe verknipt moet je dan zijn om dan over hoofddoekjes te beginnen?
pi_143947093
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

dat maakt doodsbedreigingen richting een organisatie die alleen maar een leuk feestje wil organiseren begrijpelijk? Vind dit een achterlijke redenatie van je.
pi_143947094
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Klappies van de ME net als tijdens die Pro Patria demonstratie. Heerlijk.
Zo masochistisch zijn kwinsie en zijn 7 volgelingen toch niet, dat ze klappies lekker vinden?
pi_143947095
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zich wel heel snel op de kast laten jagen. Haal gewoon je schouders op en vier Sinterklaas zoals jij dat wil, niemand die je tegen gaat houden hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143947108
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wat zei ik je? Komt door die miljoenen racisten.
Racisten zijn er best. Ik denk dat in deze discussie er veel mensen zijn die daar of geen oog voor hebben of ervoor kiezen om die racistische elementen te negeren.

Dat kun je alleen maar veranderen door actie te voeren.

Misschien was het wel Prem die met zijn "Sinterklaas bestaat niet" op prime tijd, de Hema deed wakkerschudden.

Ja, misschien worden er over een paar jaar wel acties georganiseerd waarbij nepbaarden van sinterklazen worden afgetrokken. Of dat donkere mensen massaal al Sinterklaas verkleed zullen gaan op 5 december.

Je kunt de escalatie niet voorkomen zolang het op een vredige manier gebeurt.
pi_143947118
Wel een duidelijk voorbeeld van heersende intolerantie in het land dat zogenaamd zo tolerant zou zijn.

Gewoon een blauwe baard en roze pruik (maar nog steeds een zwart gezicht), pegels als oorbellen en klaar is Kees.
pi_143947120
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vind het gewoon apart dat bepaalde figuren hier keer op keer de islam aan willen knopen. Het is verdomme een achterlijke discussie over een kinderfeestje. Hoe verknipt moet je dan zijn om dan over hoofddoekjes te beginnen?
Net zo verknipt als het goedpraten van het verstoten van een kinderfeestje. Of net zo verknipt als het gelijk in de stress schieten als het woordje islam een keertje valt.
pi_143947132
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Heb er toch op gereageerd? Het fenomeen Zwarte Piet is verre van onschuldig. Het houdt een bepaalde soort racisme levend, waar we per direct van moeten afstappen.

Dit is geen kleine issue, dit is een zeer groot probleem.
:') Rot toch op man, het is nog nooit een probleem geweest, er is nooit iemand geweest die zich eraan gestoord heeft op een handvol relnegers na die nu ineens iets bedacht hebben om in de publiciteit te komen.

Als zwarte piet niet meer zwart mag zijn dan wil ik ook geen moskeeen meer in dit land, een totaalverbod op hoofddoeken en burka's en een totaalverbod op zwarten. Dat wilden ze immers, geen zwarte mensen meer , want dat is rascistisch.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:49:35 #62
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143947134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:47 schreef DroogDok het volgende:
Wel grappig dat er allerlei dingen bijgehaald moeten worden om bepaalde vergelijkingen te maken, alsof 1 fout een andere fout rechtvaardigt.
Nee, maar het gaat om belangen van verschillende groepen die "overwinningen" op de ander willen behalen.

Als we gewoon 1 visie hebben, 1 beleid, zonder discriminatie en racisme en we voeren dat over gehele linie door, dan zijn er geen uitzonderingen meer. Dan verliest iedereen een deel van zijn traditie/geloof/overtuiging zodat de wereld een betere plek wordt.

Zolang dit niet is, willen mensen die stap niet nemen, want waarom moeten wij wel dit opgeven als zij dat niet hoeven op te geven.

Zo denkt de mensen en dat zie je in deze discussies. Daarom: gelijke monniken, gelijke kappen, toch?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143947140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef Alentejana het volgende:
Wel een duidelijk voorbeeld van heersende intolerantie in het land dat zogenaamd zo tolerant zou zijn.

Gewoon een blauwe baard en roze pruik (maar nog steeds een zwart gezicht), pegels als oorbellen en klaar is Kees Piet.
Fixed.

Of bedoel je de nieuwe Sinterklaas :') :P
Ja doei.
pi_143947147
quote:

Gewoon een blauwe baard en roze pruik (maar nog steeds een zwart gezicht), pegels als oorbellen en klaar is Kees.
De tolerantie kaart, die misten we nog. "Doe wat wij zeggen anders zijn jullie niet tolerant genoeg, einz!!". Heerlijk simplistisch.
pi_143947158
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

IS is NIKS vergeleken bij de racistische kk kaaskop met zijn kk zwarte piet vieze kk racisten jeweetzelluf geen respect voor ons discriminatie aight
De braafste kndertjes uit de klas.
pi_143947172
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Net zo verknipt als het goedpraten van het verstoten van een kinderfeestje. Of net zo verknipt als het gelijk in de stress schieten als het woordje islam een keertje valt.
ik schiet niet in de stress, ik begrijp die islamobsessie van bepaalde types gewoon niet zo :). En daar mag ik dan graag even op wijzen.
pi_143947181
quote:

Dat zou een voor de hand liggende oplossing zijn. Helaas zijn de meesten niet zo tolerant als ze doen voorkomen.
pi_143947189
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zich wel heel snel op de kast laten jagen. Haal gewoon je schouders op en vier Sinterklaas zoals jij dat wil, niemand die je tegen gaat houden hoor.
Nou onder je betoog staat er iemand anders het verstoren van kinderfeestjes goed te praten.
pi_143947194
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat maakt doodsbedreigingen richting een organisatie die alleen maar een leuk feestje wil organiseren begrijpelijk? Vind dit een achterlijke redenatie van je.
Nee, dat bedoel ik niet. Gekken hou je altijd, maar ook die kun je niet hard genoeg aanpakken.
pi_143947195
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:38 schreef Scorpie het volgende:
ZP is al gebombardeerd tot een levensgroot probleem. Israël en Palestina is er niks bij.
Het gaat niet zozeer om ZP maar meer om het feit dat er een handjevol import onze eigen tradities nu om zeep aan het helpen is. Als onze cultuur zo slecht bevalt dan is daar het gat van de deur denk ik dan. Ik ga toch ook niet in SA een rechtszaak beginnen tegen het offerfeest omdat ik vind dat dat discriminerend is naar mij toe, die schapen zijn immers ook wit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_143947202
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou onder je betoog staat er iemand anders het verstoren van kinderfeestjes goed te praten.
Idioten heb je overal.
pi_143947207
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Volgens cebertrut wel.
pi_143947209
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat zou een voor de hand liggende oplossing zijn. Helaas zijn de meesten niet zo tolerant als ze doen voorkomen.
Niemand is tolerant, leer er maar mee leven.
pi_143947226
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Gekken hou je altijd, maar ook die kun je niet hard genoeg aanpakken.
Ok, je vind ze gek maar net geef je aan ze wel te begrijpen? Bijzonder :)
pi_143947229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Idioten heb je overal.
Dus gaan er bepaalde figuren je wel degelijk tegen houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')