quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Heb er toch op gereageerd? Het fenomeen Zwarte Piet is verre van onschuldig. Het houdt een bepaalde soort racisme levend, waar we per direct van moeten afstappen.
Dit is geen kleine issue, dit is een zeer groot probleem.
Nee, maar het gaat om belangen van verschillende groepen die "overwinningen" op de ander willen behalen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:47 schreef DroogDok het volgende:
Wel grappig dat er allerlei dingen bijgehaald moeten worden om bepaalde vergelijkingen te maken, alsof 1 fout een andere fout rechtvaardigt.
Fixed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef Alentejana het volgende:
Wel een duidelijk voorbeeld van heersende intolerantie in het land dat zogenaamd zo tolerant zou zijn.
Gewoon een blauwe baard en roze pruik (maar nog steeds een zwart gezicht), pegels als oorbellen en klaar is Kees Piet.
De tolerantie kaart, die misten we nog. "Doe wat wij zeggen anders zijn jullie niet tolerant genoeg, einz!!". Heerlijk simplistisch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef Alentejana het volgende:
Wel een duidelijk voorbeeld van heersende intolerantie in het land dat zogenaamd zo tolerant zou zijn.
Gewoon een blauwe baard en roze pruik (maar nog steeds een zwart gezicht), pegels als oorbellen en klaar is Kees.
De braafste kndertjes uit de klas.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
IS is NIKS vergeleken bij de racistische kk kaaskop met zijn kk zwarte piet vieze kk racisten jeweetzelluf geen respect voor ons discriminatie aight
ik schiet niet in de stress, ik begrijp die islamobsessie van bepaalde types gewoon niet zoquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zo verknipt als het goedpraten van het verstoten van een kinderfeestje. Of net zo verknipt als het gelijk in de stress schieten als het woordje islam een keertje valt.
Dat zou een voor de hand liggende oplossing zijn. Helaas zijn de meesten niet zo tolerant als ze doen voorkomen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef Alentejana het volgende:
Gewoon een blauwe baard en roze pruik (maar nog steeds een zwart gezicht), pegels als oorbellen en klaar is Kees.
Nou onder je betoog staat er iemand anders het verstoren van kinderfeestjes goed te praten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zich wel heel snel op de kast laten jagen. Haal gewoon je schouders op en vier Sinterklaas zoals jij dat wil, niemand die je tegen gaat houden hoor.
Nee, dat bedoel ik niet. Gekken hou je altijd, maar ook die kun je niet hard genoeg aanpakken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat maakt doodsbedreigingen richting een organisatie die alleen maar een leuk feestje wil organiseren begrijpelijk? Vind dit een achterlijke redenatie van je.
Het gaat niet zozeer om ZP maar meer om het feit dat er een handjevol import onze eigen tradities nu om zeep aan het helpen is. Als onze cultuur zo slecht bevalt dan is daar het gat van de deur denk ik dan. Ik ga toch ook niet in SA een rechtszaak beginnen tegen het offerfeest omdat ik vind dat dat discriminerend is naar mij toe, die schapen zijn immers ook wit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:38 schreef Scorpie het volgende:
ZP is al gebombardeerd tot een levensgroot probleem. Israël en Palestina is er niks bij.
Idioten heb je overal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou onder je betoog staat er iemand anders het verstoren van kinderfeestjes goed te praten.
Volgens cebertrut wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zich wel heel snel op de kast laten jagen. Haal gewoon je schouders op en vier Sinterklaas zoals jij dat wil, niemand die je tegen gaat houden hoor.
Niemand is tolerant, leer er maar mee leven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat zou een voor de hand liggende oplossing zijn. Helaas zijn de meesten niet zo tolerant als ze doen voorkomen.
Ok, je vind ze gek maar net geef je aan ze wel te begrijpen? Bijzonderquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Gekken hou je altijd, maar ook die kun je niet hard genoeg aanpakken.
Hoe ervaren deze ouders en hun kinderen dit kinderfeest? Voor hen is het al verstoord en verpest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou onder je betoog staat er iemand anders het verstoren van kinderfeestjes goed te praten.
Ik vermoed zomaar dat 90% van de mensen die een probleem hebben met zwarte piet hier geboren zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om ZP maar meer om het feit dat er een handjevol import onze eigen tradities nu om zeep aan het helpen is. Als onze cultuur zo slecht bevalt dan is daar het gat van de deur denk ik dan. Ik ga toch ook niet in SA een rechtszaak beginnen tegen het offerfeest omdat ik vind dat dat discriminerend is naar mij toe, die schapen zijn immers ook wit.
En met vredig bedoel zwarte pieten afrossen, kinderfeestjes verstoren en sinterklaas aanvallen? Rare feestjes geef jij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racisten zijn er best. Ik denk dat in deze discussie er veel mensen zijn die daar of geen oog voor hebben of ervoor kiezen om die racistische elementen te negeren.
Dat kun je alleen maar veranderen door actie te voeren.
Misschien was het wel Prem die met zijn "Sinterklaas bestaat niet" op prime tijd, de Hema deed wakkerschudden.
Ja, misschien worden er over een paar jaar wel acties georganiseerd waarbij nepbaarden van sinterklazen worden afgetrokken. Of dat donkere mensen massaal al Sinterklaas verkleed zullen gaan op 5 december.
Je kunt de escalatie niet voorkomen zolang het op een vredige manier gebeurt.
terwijl tolereren in de vorm van negeren veruit de beste manier is om Quincy en consorten onschadelijk te maken. De agressieve reactie zorgt er enkel maar voor dat hun doel dichterbij komt...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niemand is tolerant, leer er maar mee leven.
Nou, dan zul je toch begrijpen dat de Anti-Zwarte Piet groep zich ook niet tolerant zal opstellen? Helder.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niemand is tolerant, leer er maar mee leven.
Het is natuurlijk onzin om te denken dat alleen immigranten zich bewust zouden zijn van racistische elementen in Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat 90% van de mensen die een probleem hebben met zwarte piet hier geboren zijn.
Dat maak jij er weer van.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En met vredig bedoel zwarte pieten afrossen, kinderfeestjes verstoren en sinterklaas aanvallen? Rare feestjes geef jij.
Wie is de wij dan? Ik ben je kwijt hoor. Ik heb het over verhit discussiëren over zoiets futiels. Als er meer tolerantie was, is het leven en laten leven, niet waar, en kan zwarte Piet gewoon bestaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De tolerantie kaart, die misten we nog. "Doe wat wij zeggen anders zijn jullie niet tolerant genoeg, einz!!". Heerlijk simplistisch.
Dat haar dochter nu de, feestelijk bedoelde, schooldag moet missen, is natuurlijk jammer. 'Mijn dochter vindt het ook een leuk feest', stelt Kitty. 'Maar ze vindt zelf ook dat Zwarte Piet niet meer kan, dit heeft ze me zelf verteld. Ze is ook een aantal keren uitgemaakt voor Zwarte Piet. Ze gaat Sinterklaas niet missen, maar iets hartstikke leuks met mama doen'.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe ervaren deze ouders en hun kinderen dit kinderfeest? Voor hen is het al verstoord en verpest.
Je beseft dat er altijd een minderheid is die negatieve gevoelens hebben bij iets he? Bijv. kinderen van ouders zonder geld, die geen sinterklaas kunnen/willen vieren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat haar dochter nu de, feestelijk bedoelde, schooldag moet missen, is natuurlijk jammer. 'Mijn dochter vindt het ook een leuk feest', stelt Kitty. 'Maar ze vindt zelf ook dat Zwarte Piet niet meer kan, dit heeft ze me zelf verteld. Ze is ook een aantal keren uitgemaakt voor Zwarte Piet. Ze gaat Sinterklaas niet missen, maar iets hartstikke leuks met mama doen'.
Blijkbaar zijn gevoelens van donkere kinderen niet belangrijk en staat men alleen maar op de achterste poten als het feest van "hun kinderen" verstoord dreigt te worden.
Nee, dat zijn weer jouw fijne woorden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt vrij veel last van een alles overheersende angst toch?
Ja, het moet maar normaal zijn om je minderwaardig te voelen als je een andere huidskleur hebt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je beseft dat er altijd een minderheid is die negatieve gevoelens hebben bij iets he? Bijv. kinderen van ouders zonder geld, die geen sinterklaas kunnen/willen vieren.
Jouw woorden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het zijn drie voorbeelden uit je eigen posts!
Nee Piet, want Piet kan dan gewoon zwart blijven. Wie dan nog een lijn trekt naar een slavenverleden is niet goed bij zijn hoofd. en juist blauwe baard, want blauwbaard was slecht he (en de oorspronkelijke gedachte achter Piet was dat hij schrik aan moest jagen, dus dat zit er dan weer symbolisch in), en roze zodat de vrouwelijke kant ook vertegenwoordigd plus de homo´s.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Fixed.
Of bedoel je de nieuwe Sinterklaas![]()
Dus je toont dat het sinterklaasfeest geen probleem is door er een hele racistische verhandeling achteraan te gooien?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]Rot toch op man, het is nog nooit een probleem geweest, er is nooit iemand geweest die zich eraan gestoord heeft op een handvol relnegers na die nu ineens iets bedacht hebben om in de publiciteit te komen.
Als zwarte piet niet meer zwart mag zijn dan wil ik ook geen moskeeen meer in dit land, een totaalverbod op hoofddoeken en burka's en een totaalverbod op zwarten. Dat wilden ze immers, geen zwarte mensen meer , want dat is rascistisch.
Als de Pieten zich nou goed zouden wassen voordat zij zich in het openbaar zouden tentoonstellen, dat zou toch mooi zijn? Is de viezigheid van het roet weg en kunnen we ze aanschouwen als blanke Pieten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef Tengano het volgende:
Ik vind dat Sinterklaas zelf maar eens zijn autoriteit moet pakken en deze neuzeldiscussie moet beslechten
Een piet in het wit dat past toch niet en lijkt me een bar slecht plan voor al zijn knechten.
Iedere avond met een witte outfit door de schoorsteen heen,
dat moet toch niet kunnen voor de waspieten; die klagen steen en been.
Ja, onze Sint is heel tolerant
en hij is goed voor groot en klein
Hij voert regie over kleur en land
dus laat de knecht van Sint de zijne zijn
De communicatiepiet
Doet me denken aan deze:quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als de Pieten zich nou goed zouden wassen voordat zij zich in het openbaar zouden tentoonstellen, dat zou toch mooi zijn? Is de viezigheid van het roet weg en kunnen we ze aanschouwen als blanke Pieten.
De minderheid die een aanpassing eist op het gebied van ZP>quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:57 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Wie is de wij dan? Ik ben je kwijt hoor. Ik heb het over verhit discussiëren over zoiets futiels. Als er meer tolerantie was, is het leven en laten leven, niet waar, en kan zwarte Piet gewoon bestaan.
Leg dat dan uit aan de groep eisers die rechtszaken aanspannen om te eisen dat ZP wordt afgeschaft.quote:Tolerantie is geen vrijkaart om maar uit te halen wat je wilt en ook niet om te mekkeren als je niet voor elkaar krijgt wat je wilt of een beetje gaan bepalen. Je kunt het niet eisen.
Je bent het dus met mij eens dat de eisers die eisen dat ZP wordt verboden een beetje te ver doorschieten in hun rechtszaken? Mooi.quote:Het gaat vooral om dingen binnen de proporties te houden en niet meteen met dreigementen te komen als iets je niet aanstaat, beetje makkelijker doen.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat haar dochter nu de, feestelijk bedoelde, schooldag moet missen, is natuurlijk jammer. 'Mijn dochter vindt het ook een leuk feest', stelt Kitty. 'Maar ze vindt zelf ook dat Zwarte Piet niet meer kan, dit heeft ze me zelf verteld. Ze is ook een aantal keren uitgemaakt voor Zwarte Piet. Ze gaat Sinterklaas niet missen, maar iets hartstikke leuks met mama doen'.
Blijkbaar zijn gevoelens van donkere kinderen niet belangrijk en staat men alleen maar op de achterste poten als het feest van "hun kinderen" verstoord dreigt te worden.
Afschieten dat soort lui; over de rug van hun kinderen een gevecht willen uitvechten.quote:'Nee, ze blijft thuis omdat haar moeder het niet eens is met de racistische karikatuur binnen het Sinterklaasfeest', stelt Kitty in gesprek met AT5
Er zijn zoveel minderheden die bepaalde aanpassingen eisen of proberen af te dwingen, daarover schiet niemand in een stuip, wat maakt dit zo anders?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De minderheid die een aanpassing eist op het gebied van ZP>
Dat zou het idee blijkbaar moeten zijn volgens de "Zwarte Piet is zwart vanwege het roet" roepers.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Doet me denken aan deze: [ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
Dat kan dus niet, alleen maar blanke pieten, want dat is discriminatie. Fuck duh.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als de Pieten zich nou goed zouden wassen voordat zij zich in het openbaar zouden tentoonstellen, dat zou toch mooi zijn? Is de viezigheid van het roet weg en kunnen we ze aanschouwen als blanke Pieten.
Afschieten? Gaat beetje ver, vind je niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Afschieten dat soort lui; over de rug van hun kinderen een gevecht willen uitvechten.
Iemand afbeelden zoals ie er vroeger uitzag kan ik moeilijk racistisch noemen. Daar komt bij dat ik het bijzonder vreemd vind dat een landelijke traditie in de ban wordt gedaan door een handvol import ja. Waarom moeten wij onze gebruiken opgeven en mogen importculturen hun rare gebruiken wel doorzetten?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus je toont dat het sinterklaasfeest geen probleem is door er een hele racistische verhandeling achteraan te gooien?
Dit is echt het enige probleem wat ik heb met de "pro-pieters", ze blijven gillen dat het geen racisme is om zich om te draaien en een meer dan stevig racisme te laten zien. Dat maakt die groep niet zo heel erg geloofwaardig.
Sorry voor de groep normale pro pieters, die zijn er absoluut ook, maar dit is zo ontzettend opvallend.
Ouders van kinderen die er mee zitten om voor zwarte Piet uitgemaakt te worden of die moeite hebben met zwarte Piet, heben ergens gefaald als ouders. Want A hebben de kinderen blijkbaar niet genoeg eigenwaarde aangeleerd om pesten te weerstaan/voorkomen en B hebben ze de kinderen aangeleerd dat zwarte Piet ergens dus slecht is. Dat komt niet aanwaaien.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen een aangepast zwemuurtje aanvragen of een complete traditie van de lokale bevolking proberen om zeep te helpen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er zijn zoveel minderheden die bepaalde aanpassingen eisen of proberen af te dwingen, daarover schiet niemand in een stuip, wat maakt dit zo anders?
lollllllllllllllllllllllllquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
willy ben jij het?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Iemand afbeelden zoals ie er vroeger uitzag kan ik moeilijk racistisch noemen. Daar komt bij dat ik het bijzonder vreemd vind dat een landelijke traditie in de ban wordt gedaan door een handvol import ja. Waarom moeten wij onze gebruiken opgeven en mogen importculturen hun rare gebruiken wel doorzetten?
En ja, racistisch word ik op deze manier inderdaad steeds meer en dat komt niet doordat ik een hekel heb aan buitenlanders maar wel omdat ik een hekel heb aan de manier waarop buitenlanders omgaan met ONZE normen, waarden, cultuur en tradities. Daar spugen ze op en het liefst verdringen ze het nog gisteren met hun eigen cultuur. Daar kan ik op de een of andere manier slecht tegen.Heel raar is dat.
Buitenlanders dienen zich aan te passen aan het land waar ze komen wonen, niet andersom.
Zoals ik al zei, ik ga toch ook niet met een stelletje vrienden in een willekeurig land zitten met een compleet andere cultuur en dan eisen dat alles aangepast wordt aan ons? En als dat niet gebeurd of ik krijg de woede van een bevolking over me heen ook nog roepen dat het een intolerant land is? Sorry hoor.
Ja. Ik zou niet weten waarom je het tegendeel zou denken. Gaat twee kanten op hoor, tolerantie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De minderheid die een aanpassing eist op het gebied van ZP>
[..]
Leg dat dan uit aan de groep eisers die rechtszaken aanspannen om te eisen dat ZP wordt afgeschaft.
[..]
Je bent het dus met mij eens dat de eisers die eisen dat ZP wordt verboden een beetje te ver doorschieten in hun rechtszaken? Mooi.
Misschien het feit dat dit gaat om een jarenlange, zwaar ingeburgerd volksfeest wat nooit een racistische uiting heeft gehad voor de miljoenen kindertjes wat vakkundig, stelselmatig en systematisch door leugens wordt weggezet als de White Man Racist Party? Er lopen wat figuren op TV te verkondigen dat als je ZP oke vindt je net zo goed een nazi had kunnen zijn in 40-45, en jij vindt het gek dat mensen daarover in een stuip schieten? Kom op zeg hey, inlevingsvermogen werkt twee kanten op hoor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er zijn zoveel minderheden die bepaalde aanpassingen eisen of proberen af te dwingen, daarover schiet niemand in een stuip, wat maakt dit zo anders?
Dus zwarte piet is de complete traditie? Er komt niet meer bij het sinterklaasfeest kijken dan dat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen een aangepast zwemuurtje aanvragen of een complete traditie van de lokale bevolking proberen om zeep te helpen.
En weer kom je met een hele vette racistische verhandeling om uit te leggen waarom ze niet aan sint mogen komen. Je bent niet geloofwaardig erdoor, want je toont racistisch te zijn(in deze teksten dan).quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Iemand afbeelden zoals ie er vroeger uitzag kan ik moeilijk racistisch noemen. Daar komt bij dat ik het bijzonder vreemd vind dat een landelijke traditie in de ban wordt gedaan door een handvol import ja. Waarom moeten wij onze gebruiken opgeven en mogen importculturen hun rare gebruiken wel doorzetten?
En ja, racistisch word ik op deze manier inderdaad steeds meer en dat komt niet doordat ik een hekel heb aan buitenlanders maar wel omdat ik een hekel heb aan de manier waarop buitenlanders omgaan met ONZE normen, waarden, cultuur en tradities. Daar spugen ze op en het liefst verdringen ze het nog gisteren met hun eigen cultuur. Daar kan ik op de een of andere manier slecht tegen.Heel raar is dat.
Buitenlanders dienen zich aan te passen aan het land waar ze komen wonen, niet andersom.
Zoals ik al zei, ik ga toch ook niet met een stelletje vrienden in een willekeurig land zitten met een compleet andere cultuur en dan eisen dat alles aangepast wordt aan ons? En als dat niet gebeurd of ik krijg de woede van een bevolking over me heen ook nog roepen dat het een intolerant land is? Sorry hoor.
Over welke leugens heb je het dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien het feit dat dit gaat om een jarenlange, zwaar ingeburgerd volksfeest wat nooit een racistische uiting heeft gehad voor de miljoenen kindertjes wat vakkundig, stelselmatig en systematisch door leugens wordt weggezet als de White Man Racist Party?
Het feit dat ZP als knecht te boek staat terwijl dit al vele malen gedunked is? Het feit dat de kledij van ZP bij pages hoort en niet bij slaven?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Over welke leugens heb je het dan?
Ach, bij de Anti Pieters lopen mensen rond die iedereen die sympathiseert met ZP een nazi noemen. Idioten heb je overal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus je toont dat het sinterklaasfeest geen probleem is door er een hele racistische verhandeling achteraan te gooien?
Dit is echt het enige probleem wat ik heb met de "pro-pieters", ze blijven gillen dat het geen racisme is om zich om te draaien en een meer dan stevig racisme te laten zien. Dat maakt die groep niet zo heel erg geloofwaardig.
Sorry voor de groep normale pro pieters, die zijn er absoluut ook, maar dit is zo ontzettend opvallend.
Omdat er nu miljoenen Nederlanders worden uitgemaakt voor vierders van een racistisch feest misschien? De overgrote meerderheid is niet racistisch, voelt zich niet racistisch en heeft het Sinterklaasfeest nooit als iets racistisch ervaren. Gewoon een onschuldig kinderfeest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij wil mensen afschieten die hun kinderen thuis willen houden op 5 december.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, bij de Anti Pieters lopen mensen rond die iedereen die sympathiseert met ZP een nazi noemen. Idioten heb je overal.
Ok. Ik volg de discussie niet op voet vandaar dat ik ze even niet paraat had.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat ZP als knecht te boek staat terwijl dit al vele malen keihard gedunked is? Het feit dat de kledij van ZP bij pages hoort en niet bij slaven?
Dit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Feit is dat het gewoon een karikatuur van een neger is, daar kan je omheen draaien wat je wil, maar dat veranderd het niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat ZP als knecht te boek staat terwijl dit al vele malen keihard gedunked is? Het feit dat de kledij van ZP bij pages hoort en niet bij slaven?
het liedje `Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht` is een leugen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat ZP als knecht te boek staat terwijl dit al vele malen gedunked is?
En daar heb ik dus problemen mee; domme mensen die uit onwetendheid iets willen veranderen en daar een debiele argumentatie voor nodig hebben die nergens op slaat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:16 schreef DroogDok het volgende:
Maar ook zonder die zaken als argument kan ik me voorstellen dat er mensen "problemen" hebben met zwarte piet, hoe onterecht dan ook misschien is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |