abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143951049
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hypothetisch voorbeeld: ik ben anti WK want de kleur Oranje geeft mij diepe traumatische ervaringen. En met mij nog een kleine minderheid, minder dan 0.5% van de totale wereldbevolking. Vind je dan zinnig dat het WK afgeschaft gaat worden of niet?
Ik vind het sowieso zinnig als het WK zou worden afgeschaft
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:53:11 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143951079
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe kan je uit iets wat ik hier heb gezegd halen dat ik vind dat als men het sinterklaasfeest zo viert dat men nazi wordt?

Serieus, waar slaat dit op?
Mensen die Piet niet willen veranderen zijn racisten. Dat komt duidelijk naar voren uit de argumenten van de zieligerds. En jij steunt dat van harte, als ik je bijdragen zo lees.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:53:50 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143951111
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die laatste zin is wel de crux, he? Als mensen dit willen. Blijkbaar willen mensen dat niet. Althans, de meerderheid wil dat niet. Dat heet 'samenleven'. En dat is heel vervelend voor die zieligerds die niets met hun leven kunnen doen verder, behalve zeiken over een niet-bestaand racismeprobleem, maar het is nu eenmaal de dynamiek van een normale samenleving.
Het grootste bewijs dat tolerantie ook daadwerkelijk bewezen maar van 1 kant komt.

Je kan prima ZP tolereren namelijk, als je weet wat het betekent. Maar ze denken dat je ZP leuk moet vinden oid, maar dat is het niet, tolereren is iets dat je niet bevalt toch pikken zonder te janken.

En die superheldengave is alleen aan Nederlanders gegeven blijkbaar, andersom is er 0 plek voor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143951125
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als de samenleving (en ontleed dat woord eens, erodome) vindt dat Piet moet veranderen, gaat dat vanzelf.
Dat klopt helemaal maar veranderingen gebeuren nooit als mensen niet van zich (mogen) laten horen
pi_143951146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe kan je uit iets wat ik hier heb gezegd halen dat ik vind dat als men het sinterklaasfeest zo viert dat men nazi wordt?

Serieus, waar slaat dit op?
Dit is de redenatie van Quinsy en co namelijk; iedereen die ZP een toffe peer vond is een racist in de dop, houdt er extreem rechtse gedachtes op na en houdt het liefst zelf nog negerslaven in de kelderbox opgesloten ter vermaak. Zo vliegen zij de discussie in. En jij verdedigt die mensen.

Snap je nu misschien waarom er mensen wat feller reageren als Quinsy weer eens komt vertellen hoe erg de blankmensch en zijn kompanen wel niet zijn als ze Zwarte Piet oke vinden?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 13:55:35 ]
pi_143951147
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als de samenleving (en ontleed dat woord eens, erodome) vindt dat Piet moet veranderen, gaat dat vanzelf. Dit soort gebler en gepush en geschreeuw en labeltjes opplakken door een kleine groep mensen die blijkbaar niks beters te doen hebben, werkt op alle niveaus averechts.
Dat blijkt vies tegen te vallen als we weten dat deze discussie al heel wat jaren oud is en dat het veel mensen nu pas opvalt nu een groepje zich asociaal opstelt om er meer aandacht voor te krijgen.

Zwarte piet is ook al veranderd, zo nieuw is dit idee niet, men doet net alsof dit zo baanbrekend is, een nieuwe aanval op "ons".

Ben het er echt mee eens dat het geschreeuw alleen maar ellende veroorzaakt en deze discussie geen goed heeft gedaan.
Maar als ik dan zie hoe er gereageerd wordt dan denk ik dat we nog een erg lange weg te gaan hebben voordat we een fijne samenleving hebben. Het racisme in onze maatschappij(wederzijds zoals ik al zei) is goed blootgelegd hiermee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143951161
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:46 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Sinterklaas is niet maar 1 dag.. hij is een maand lang in t land, en al geruime tijd hiervoor zijn verwijzingen naar sint en piet al op veel plekken aanwezig.

Als je wilt dat het sinterklaasfeest een leuk feest voor iedereen is (en het wordt een volksfeest genoemd, dus dan wil je dat ook lijkt me), is het dan zo erg om het feest zo in te richten dat vervelende associaties zoveel mogelijk vermeden kunnen worden? Als mensen dit zo willen doen, prima toch?
Nee, je past je maar gewoon aan aan de Nederlandse traditie, en anders doe je maar niet mee. Kom op zeg, zo kunnen wij niks meer organiseren. Sinterklaas is ook blank, moeten daar de blanken nu over gaan klagen dat alle blanken slavendrijvers zijn?

Er zit 0,0 racistisch aan, De racisme komt in dit geval toch van 1 kant, en dat zijn de gene die zich aangesproken voelen. Ik ben ook niet 100% van Nederlandse afkomstig, maar heb wel genoeg opvoeding om gewoon gelegenheid te maken van de gastvrijheid van dit land te genieten in plaats van de boel dwarsbomen. Raar hé dat mensen een hekel aan je gaan krijgen...
pi_143951227
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:48 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ben ik het zowaar met je eens, bijna dan, hij heeft zijn zin niet gekregen en gaat ie ook niet krijgen, daar is de publieke weerstand te groot voor.

Maar kwinsie hadden ze inderdaad gewoon toe moeten lachen en verder negeren.
Helaas sprongen de linkse publieke nieuwsprogramma's er bovenop en gaven heb een veel te groot podium, daar ligt zeker ook een groot stuk van de verantwoordelijkheid.
Hij heeft zijn zin wel gekregen, zwarte piet heeft een vies bijsmaakje gekregen en het is nu alleen nog maar een kwestie van tijd.

ALLE media is dol op sensatie, de media is niet verantwoordelijk voor jou en mijn reactie, ook hier, schuif het niet af. Mocht iemand "ineens" in een racistische stuip raken hierdoor dan mag je er van mij vanuit gaan dat dat echt niet uit de lucht is komen vallen, maar er al was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143951228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat blijkt vies tegen te vallen als we weten dat deze discussie al heel wat jaren oud is en dat het veel mensen nu pas opvalt nu een groepje zich asociaal opstelt om er meer aandacht voor te krijgen.

Sommige mensen vinden dat Piet sneller deaud moet.
De meerderheid vind dat niet.
Einde discussie.
pi_143951253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:56 schreef erodome het volgende:
de media is niet verantwoordelijk voor jou en mijn reactie
Nee, ze zijn er wel verantwoordelijk voor dat zo te knippen dat jouw reactie zwaar racistisch is en die van mij poeslief, of andersom. Dat is waar de media heel erg goed in zijn.
pi_143951291
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik geef je net de link waarin Quinsy een verbod op Zwarte Piet bij de intocht van Amsterdam eist .

dat interview bij p&w? ik heb miss niet goed opgelet maar op welk tijdstip eist hij dit? Hij zegt in het begin dat hij de Sint liever zonder zwarte piet aan ziet komen of met het besef waar zwart piet voor staat
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:58:34 #262
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143951299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:54 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal maar veranderingen gebeuren nooit als mensen niet van zich (mogen) laten horen
Tuurlijk. Maar niemand ontzegt mensen dat recht. Ik persoonlijk ontzeg ze wel het recht dit soort veranderingen te willen afdwingen met rechtszaken en dergelijke, puur voor hun eigen bevrediging en met voorbijgaan aan de gedachten en gevoelens van andere mensen. Laat gerust van je horen,kom met normale, rationele argumenten (en racisme is in dit geval geen normal rationeel argument) en laat de verandering uit de samenleving komen. Dat zal best gebeuren, alleen niet van vandaag op morgen. Dat kan tiwn jaar duren. Of meer. Of minder. Maar blijkbaar is dat niet genoeg en moet er geforceerd iets veranderen. Dan krijg je net zulke geforceerde tegenbewegingen. Actie = reactie. Zeker als je iets aanvalt wat zo ingevoerd is in de cultuur en het gedachtengoed van de gemiddelde Nederlander als het Sinterklaasfeest. Dan moet je niet gek opkijken als je de volle laag krijgt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_143951399
Waarom wordt Quincy G hier steeds bijgehaald? Hij is niet essentieel voor het onderwerp en niet iedere piet-scepticus (hihi) is het met hem eens
pi_143951460
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik geef je net de link waarin Quinsy een verbod op Zwarte Piet bij de intocht van Amsterdam eist . Hoeveel meer bewijs heb je nodig? echt, wat de fuck ben je aan het doen?

[..]

Ik zie vooral stuitende domheid en ontkenning aan jouw kant. Je steunt een fascistische beweging die een kindervriend de nek om wil draaien en je noemt dat geen aanval op onze cultuur. Wat de fuck is er nog meer voor nodig om jou te mobiliseren behalve een paar IS leden en wat pro Palestijnen?
Ik steun helemaal niets, van mij mag zwarte piet ook zo blijven, ik geef daar geen klote om. Ook keur ik hoe quinsy en co doen gewoon af.
Ik wil gewoon dat mensen eens ophouden met zo idioot doen, het lijkt hier in nederland wel een verzameling todlers with tantrums.

En een verbod op zwarte piet in deze vorm, voor de intocht. Ik vind dat te ver gaan, vond de vroegere discussie met de vraag of we tot een compromis konden komen vele malen fijner.
Ik mis de redelijkheid in deze discussie.

En hoe is het een aanval op onze cultuur, dit is geen buitenlanders vs nederlanders discussie. Mobiliseren zeg je zelfs, heb je niet door hoe je het echt meer dan mateloos overdrijft?
pi_143951476
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mensen die Piet niet willen veranderen zijn racisten. Dat komt duidelijk naar voren uit de argumenten van de zieligerds. En jij steunt dat van harte, als ik je bijdragen zo lees.
Nee, dat lees je dan zeer verkeerd.
pi_143951561
Het gekke is dat er slechts een bepaald soort mensen zich druk maakt over karikaturen.
Zolang het blank is (´allo, ´allo bv) ligt iedereen in en deuk. En chinezen mag je ook nog lachen, om homo´s om travestieten, noem maar op, heck, "zwarten" kunnen om "zwarten" (ik weet niet wat tegenwoordig het geaccepteerde woord is in nederland) die sterotypes uit de "hood" neerzetten, lachen.

Maar owee als zwarte Piet van de plank komt. Wat is dat toch? Al is het een karikatuur van een slaaf, dan is het nog een karikatuur, waarom dan anders opgevat?
Die overgevoeligheid lijkt me toch wel specifiek.
pi_143951568
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit is de redenatie van Quinsy en co namelijk; iedereen die ZP een toffe peer vond is een racist in de dop, houdt er extreem rechtse gedachtes op na en houdt het liefst zelf nog negerslaven in de kelderbox opgesloten ter vermaak. Zo vliegen zij de discussie in. En jij verdedigt die mensen.

Snap je nu misschien waarom er mensen wat feller reageren als Quinsy weer eens komt vertellen hoe erg de blankmensch en zijn kompanen wel niet zijn als ze Zwarte Piet oke vinden?
Vanaf mijn eerste post zeg ik dat ik die manier van doen prut vind. Dat ik die manier van discuseren juist HET probleem vind. Alleen kijk ik naar beide kanten en vind ik de reactie van een verdomd grote groep pro pieters op dit handjevol idioten nogal heftig.

Ik heb het erover dat deze discussie, waarbij quinsie en co het hebben aangezwengeld het (wederzijdse) racismeprobleem in onze maatschappij open en bloot hebben gelegd.

DAT is mijn punt scorpie, nergens is het mijn punt dat 1 van de groepen schreeuwers gelijk heeft. Ik leef niet in een je bent voor ons of tegen ons wereld.
pi_143951640
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Laat gerust van je horen,kom met normale, rationele argumenten (en racisme is in dit geval geen normal rationeel argument)
Hoe kun je (oke laat ik zeggen vermeende) racistische elementen aankaarten als je het niet over racisme mag hebben?
pi_143951738
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:05 schreef Alentejana het volgende:
Het gekke is dat er slechts een bepaald soort mensen zich druk maakt over karikaturen.
Zolang het blank is (´allo, ´allo bv) ligt iedereen in en deuk. En chinezen mag je ook nog lachen, om homo´s om travestieten, noem maar op, heck, "zwarten" kunnen om "zwarten" (ik weet niet wat tegenwoordig het geaccepteerde woord is in nederland) die sterotypes uit de "hood" neerzetten, lachen.

Maar owee als zwarte Piet van de plank komt. Wat is dat toch? Al is het een karikatuur van een slaaf, dan is het nog een karikatuur, waarom dan anders opgevat?
Die overgevoeligheid lijkt me toch wel specifiek.
het heeft denk ik met bepaalde (ahum) machtsverhoudingen tussen 'witten' en 'zwarten' uit het verleden te maken die volgens velen nog vandaag de dag hun uitwerking hebben
pi_143951813
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Hij heeft zijn zin wel gekregen, zwarte piet heeft een vies bijsmaakje gekregen en het is nu alleen nog maar een kwestie van tijd.

ALLE media is dol op sensatie, de media is niet verantwoordelijk voor jou en mijn reactie, ook hier, schuif het niet af. Mocht iemand "ineens" in een racistische stuip raken hierdoor dan mag je er van mij vanuit gaan dat dat echt niet uit de lucht is komen vallen, maar er al was.
Vies bijsmaakje?? Bij mij niet hoor, het heeft mij juist doen besluiten om minstens de komende twintig jaar alszwarte piet de straat op te gaan, en ik hoop velen met mij.

Natuurlijk is de media gek op sensatie, maar het was vooal de publieke omroepen die hem alle ruimte gaven.
En daarop volgend is de media weldegelijk verantwoordelijk voor "jou" en "mijn" mening, immers, hadden ze kwinsie weg gelachen en er geen verdere aandacht aan besteed, hadden "wij" dit niet op ons bordje gekregen en hadden er geen tientallen topics op FOK! alleen al geweest.

En nu doe je het weer! Miljoenen mensen wegzetten als racist want het zal er dan wel ingezeten hebben.
pi_143951883
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:13 schreef Kanjer het volgende:
En nu doe je het weer! Miljoenen mensen wegzetten als racist want het zal er dan wel ingezeten hebben.
Kap eens met die eindeloze stroom aan stromannen, de tering.
pi_143951888
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:10 schreef Casiotone het volgende:

[..]

het heeft denk ik met bepaalde (ahum) machtsverhoudingen tussen 'witten' en 'zwarten' uit het verleden te maken die volgens velen nog vandaag de dag hun uitwerking hebben
Jaaaaaa, de 'weg met ons' mentaliteit, daar istie.
pi_143951923
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vies bijsmaakje?? Bij mij niet hoor, het heeft mij juist doen besluiten om minstens de komende twintig jaar alszwarte piet de straat op te gaan, en ik hoop velen met mij.

DIe nikkertjes eens even goed een lesje leren >:)
pi_143951980
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jaaaaaa, de 'weg met ons' mentaliteit, daar istie.
jij leest ook wat je wil lezen geloof ik... zoveel verschil je niet met met piet-sceptici lijkt het
pi_143952071
Of mensen gaan eens accepteren dat er geen gelijkheid is. Dat mensen daadwerkelijk "zwart" zijn en en dat er daadwerkelijk mensen "wit" zijn. En daar is eindelijk geen probleem van maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')