abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143945067
Hoi!

Vanaf maandag breekt voor mij de laatste periode op het hbo aan: afstuderen.
Ik heb geen lessen meer en hoef geen toetsen te herkansen. Best relaxed dus! Ik moet een stuk of zes opdrachten herkansen van voorgaande jaren, en natuurlijk een onderzoek doen en een scriptie schrijven. Volgens de opleiding zou dat in een half jaar kunnen.

Ik hoef dus niet meer naar school en ik ben bang dat ik weer last krijg van uitstelreductie. In principe krijg ik nog stufi tot het einde van volgende zomer, dus een halfjaar uitstellen heeft ook geen problemen. Tja, daar ga ik al denk je, en dat wil ik juist voorkomen. Ik heb geen zin om net als een handjevol zes jaar over je laatste jaar te doen.... ;) Bovendien zijn veel van mijn klasgenoten al afgestudeerd, dus die zie ik ook niet meer op school voor motivatie e.d.

De opleiding is voor mij minimaal 1,5 uur reizen. Dus als ik een dag op school er aan wil werken, kost dat 3 uur retour afgezien van de vele vertragingen op mijn verbinding. Daarom lijkt thuis afstuderen en je scriptie schrijven verleidelijk.. maar als ik dan pas om 9 of 10 uur uit bed kom, nog moet douchen, ontbijten etc. is het zo 12 uur in de middag en daar gaat je motivatie.

Hoe kan, ik behalve de wekker gewoon op tijd zetten, mezelf toch aanzetten om iedere dag wat aan de studie te doen als ik verder geen verplichtingen meer heb. Hoe was jullie dag/weekindeling?

Bovendien: hoe delen jullie je afstudeerscriptie in? Iedere dag een paar uur aan werken, of bijvoorbeeld drie dagen in de week en de andere twee besteden aan vrije tijd (sporten etc.). Want vijf volle dagen in de week aan je scriptie werken werkt natuurlijk wel het snelst, maar je moet 't wel kunnen en willen.

Thanks alvast! :)
pi_143945391
Klinkt als een goede student :')

1,5 uur van je school wonen en niet op kamers gaan :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_143945579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef Deezertje het volgende:

Hoe kan, ik behalve de wekker gewoon op tijd zetten, mezelf toch aanzetten om iedere dag wat aan de studie te doen als ik verder geen verplichtingen meer heb. Hoe was jullie dag/weekindeling?

Bovendien: hoe delen jullie je afstudeerscriptie in? Iedere dag een paar uur aan werken, of bijvoorbeeld drie dagen in de week en de andere twee besteden aan vrije tijd (sporten etc.). Want vijf volle dagen in de week aan je scriptie werken werkt natuurlijk wel het snelst, maar je moet 't wel kunnen en willen.

Thanks alvast! :)
Sorry hoor maar ik snap niet dat je hiervoor een topic maakt man.

Grow up en doe wat aan je mentaliteit.
En wat je als laatst zegt: je moet het wel kunnen en willen.

Wij weten niet wat jij kan en blijkbaar wil je het niet want dan was je nu wel begonnen ipv dit useless topic te maken.
Hoe kunnen wij weten hoeveel werk je zal hebben, hoevaak je gaat sporten, etc.
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:58:35 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_143945681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Klinkt als een goede student :')

1,5 uur van je school wonen en niet op kamers gaan :')
ach, hij heeft iig. geen torenhoge (lees kansloze) studieschuld als hij klaar is omdat hij zonodig perse op kamers moest... :')

En daarnaast, als die reisuren in openbaarvervoer zijn kan hij ze missschien nog wel prima nuttig besteden ook

@ TS: het ondezoek en die scriptie zal toch gebaseerd zijn op 40uur per week? Gewoon peper in je reet, en veel in het begin doen zodat je weinig/geen stress aan het eind hebt....
pi_143945853
Ga gewoon naar de locale bieb/een koffietentje/de dichtstbijzijnde uni

Ik zag afstuderen gewoon als een baan: tussen 8 en 9 beginnen en door werken tot 5 of 6. Ik zat zelf graag in de bieb. Dan is het binnen een paar maanden gedaan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143946677
Ga in een café zitten 's middags, of in een bieb in de buurt. Zou zelf ook niet 1,5 uur per keer reizen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143948765
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:05 schreef rhubarbje het volgende:
Ga gewoon naar de locale bieb/een koffietentje/de dichtstbijzijnde uni

Ik zag afstuderen gewoon als een baan: tussen 8 en 9 beginnen en door werken tot 5 of 6. Ik zat zelf graag in de bieb. Dan is het binnen een paar maanden gedaan
Dit dus, ook een goede voorbereiding op je latere carriere.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_143955050
Uitstelreductie is juist goed, want je reduceert je uitstel. Dus minder uitstel.
pi_143990311
Een paar uur per dag aan scriptie? Ik weet niet hoeveel ects het voor jou oplevert, maar ik was toch wel 45/50 uur per week bezig...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143990543
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:47 schreef Roces18 het volgende:
Een paar uur per dag aan scriptie? Ik weet niet hoeveel ects het voor jou oplevert, maar ik was toch wel 45/50 uur per week bezig...
15 studiepunten. Bij ons kan je 60 punten per jaar scoren, dus zou het zo'n 3 maanden duren, twaalf studieweken. Volgens mij krijg je voor de stage van zes maanden (die los staat van het afstuderen) 40 punten....
pi_144002155
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma, behalve dan dat ik na september geen OV meer heb en dus retour naar de uni elke keer 30 euro kwijt zou zijn... Dat ga ik dus niet doen, dus het wordt thuis scriptie schrijven. De bieb hier is 1 dag in de week geopend, dus dat wordt ook niets :P

Overigens vind ik 40 uur per week zelf ontzettend veel :o Ik heb in één jaar 2 bachelorscripties geschreven, en dat deed ik in hooguit 15 uur per week. De tweede scriptie heb ik wel 40 uur in een week aan gewerkt, maar daarna was het van niets tot eerste concept gewoon af.
pi_144003954
Studenten van tegenwoordig. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144021713
Rond 8 uur opstaan en tot 17-18 uur werken. Minimaal 5 dagen per week. Dan heb je (m.i.) je scriptie zo af (3-4 weken). Je kan ook één-twee weken rustig literatuur zoeken en lezen (evt. samenvatten). Daarna keihard werken.
pi_144073548
Ik zat op m'n stagebedrijf te schrijven, thuis had ik veel te veel afleiding. Gewoon daarheen rond 9 en een normale stage/werkdag aanhouden en schrijven maar. Ook al ben je maar artikelen aan het opzoeken en aan het lezen, zo lang je maar bezig bent. Dan is het de hele periode makkelijker om er gewoon voor te zitten en bezig te zijn ermee.

quote:

De opleiding is voor mij minimaal 1,5 uur reizen. Dus als ik een dag op school er aan wil werken, kost dat 3 uur retour afgezien van de vele vertragingen op mijn verbinding. Daarom lijkt thuis afstuderen en je scriptie schrijven verleidelijk.. maar als ik dan pas om 9 of 10 uur uit bed kom, nog moet douchen, ontbijten etc. is het zo 12 uur in de middag en daar gaat je motivatie.
Ja, niet zeuren. Zul je straks voor je werk vast ook wel moeten. Ritme erin houden!

ga trouwens ook geen dingen afspreken als "als ik nu 2 uur bezig ga, ga ik even afleiding zoeken". Werkt niet want in die 2 uur kun je veel of weinig doen. Spreek af: ik ga nu 2-3 pagina's typen en dan ga ik wat anders doen.
pi_144074007
Zelf vind ik het het prettigste om in de Universiteitsbieb te gaan zitten, maar ik woon daar dan ook best dichtbij. En loop ook vrij dichtbij stage.

Ritme is inderdaad erg belangrijk. Ik ga er zelf wellicht ietsjes te ver in, gezien ik dat ritme in het weekend momenteel ook een beetje probeer vast te houden. Maar ik merk wel dat dat voor mij persoonlijk prettiger werkt.

Als je last van uitstelgedrag hebt, spreek dan met iemand anders deadlines af voor het afhebben van bijvoorbeeld het eerste hoofdstuk, tweede hoofdstuk etc. Diegene kan je dan ook een schop onder je achterste geven indien nodig.
pi_144074692
Verschilt per persoon natuurlijk, de een maakt m zo en de ander heeft echt 40 uur nodig.

Je moet gewoon die knop omzetten en gaan
Zie!
pi_144076810
Je kan je reistijd ook benutten als denktijd: wat ga je die dag doen, hoe ga je het aanpakken, wat wordt ongeveer de opbouw van je stuk dat je die dag schrijft?
Op die manier doe je al een hoop voorwerk en maakt het je dagen in de bieb/ op school efficiënter.

Ik heb op een gegeven moment een afstudeermaatje gevonden met wie ik elke dag voor 10 uur in de bieb zat. Dat ritme vond ik in het begin moeilijk te vinden, maar aan het einde was het heilig.
Somebody that I used to know
pi_144159699
quote:
Mwa, deed ik ook altijd. Ik begon nooit voor 12:00 maar ging wel vaak door tot 01:00 's nachts, met de nodige uurtjes pauzes natuurlijk. Over het algemeen maakte ik wel 7 uur per dag ongeveer. Sowieso kan ik thuis beter werken, elders stoor je je makkelijker aan andere mensen en er is veel afleiding.
quote:
Kies een indeling die voor je werkt, kijk niet te veel naar andere. Leuk dat er mensen zijn die om 08:00 uur al aan hun scriptie zitten, terwijl jij om 11:00 pas je bed uit komt, maar daar gaat het niet om. Je moet streven om iedere dag een bepaald aantal uren halen. Kies ook een aantal dat haalbaar is voor je, dan blijf je gemotiveerd en houd je de moed erin.

quote:
Ik werkte maar vier dagen in de week er aan, kijk het moet wel leuk blijven ;)
Soms koos ik maandag om niets te doen, zodat je wat rustiger uit het weekend kan gaan maar het is ook fijn om de vrije dag dan woensdag of donderdag te nemen, heb je aan het begin van de week ook iets om alvast naar uit te kijken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_144159714
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 21:56 schreef fh101 het volgende:
Overigens vind ik 40 uur per week zelf ontzettend veel :o Ik heb in één jaar 2 bachelorscripties geschreven, en dat deed ik in hooguit 15 uur per week.
Dat hangt natuurlijk ook af van je studie. Mijn bachelorscriptie (en masterscriptie ook natuurlijk) moest in het 'academisch Engels' geschreven worden, bij veel studies mag de bachelorscriptie in het Nederlands en dat zou voor mij een stuk makkelijker zijn geweest bijvoorbeeld.

Verder hangt het er ook vanaf wat de inhoud van je scriptie moet zijn: hoe groot is het literatuurstudie-gedeelte is en hoe groot is het onderzoeksgedeelte (bijvoorbeeld methoden beschrijven) en heb je resultaten en zo ja, hoeveel....Bij sommige studies bestaat de bachelorscriptie enkel uit een literatuurstudie, dat scheelt een hoop werk.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 4 september 2014 @ 06:47:15 #20
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_144159719
Je kunt ook ergens op een kantoor gaan zitten. Bijvoorbeeld bij familie. Dan wordt je vanzelf gemotiveerd door collega's.
pi_144170149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 06:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk ook af van je studie. Mijn bachelorscriptie (en masterscriptie ook natuurlijk) moest in het 'academisch Engels' geschreven worden, bij veel studies mag de bachelorscriptie in het Nederlands en dat zou voor mij een stuk makkelijker zijn geweest bijvoorbeeld.

Verder hangt het er ook vanaf wat de inhoud van je scriptie moet zijn: hoe groot is het literatuurstudie-gedeelte is en hoe groot is het onderzoeksgedeelte (bijvoorbeeld methoden beschrijven) en heb je resultaten en zo ja, hoeveel....Bij sommige studies bestaat de bachelorscriptie enkel uit een literatuurstudie, dat scheelt een hoop werk.
Klopt, die van mij waren inderdaad in het Nederlands, scheelt toch. Overigens heb ik de tijd die ik aan literatuur lezen en samenvatten kwijt was niet meegeteld, alleen het daadwerkelijke schrijven. Ik ben twee weken bezig geweest met literatuur zoeken, printen en lezen. Daar de hoofdmoot uitgehaald en vervolgens inleiding en methoden geschreven. Een paar dagen aan het kutten geweest met SPSS voor de resultaten en tenslotte de discussie geschreven. Daar had ik al een paar artikelen voor, maar nog een dag naar wat extra (en specifieke) artikelen gezocht en klaar was fh101 :)
  donderdag 4 september 2014 @ 15:54:39 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144170610
Scriptie maak je toch op de dag voor je afstudeerpresentatie? :P
Hoef je niet op stage bij een bedrijf voor je afstuderen?
  donderdag 4 september 2014 @ 16:26:03 #23
433871 Haji_saab
Afstudeeropdracht
pi_144171761
Goedendag allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht. Mijn collega had vorige jaar soort gelijk opdracht gemaakt voor haar studie. Nu wil ik bepaalde dingen van haar rapport gebruiken. Mijn vraag is mag ik dat gebruiken? krijg ik straks problemen als ik inlever?

Mvg,
pi_144174451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:26 schreef Haji_saab het volgende:
Goedendag allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht. Mijn collega had vorige jaar soort gelijk opdracht gemaakt voor haar studie. Nu wil ik bepaalde dingen van haar rapport gebruiken. Mijn vraag is mag ik dat gebruiken? krijg ik straks problemen als ik inlever?

Mvg,
:')
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 4 september 2014 @ 21:15:13 #25
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_144182739
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:26 schreef Haji_saab het volgende:
Goedendag allemaal,

Mvg,
Wel overal haar naam vervangen voor de jouwe he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')