Sorry hoor maar ik snap niet dat je hiervoor een topic maakt man.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef Deezertje het volgende:
Hoe kan, ik behalve de wekker gewoon op tijd zetten, mezelf toch aanzetten om iedere dag wat aan de studie te doen als ik verder geen verplichtingen meer heb. Hoe was jullie dag/weekindeling?
Bovendien: hoe delen jullie je afstudeerscriptie in? Iedere dag een paar uur aan werken, of bijvoorbeeld drie dagen in de week en de andere twee besteden aan vrije tijd (sporten etc.). Want vijf volle dagen in de week aan je scriptie werken werkt natuurlijk wel het snelst, maar je moet 't wel kunnen en willen.
Thanks alvast!
ach, hij heeft iig. geen torenhoge (lees kansloze) studieschuld als hij klaar is omdat hij zonodig perse op kamers moest...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Klinkt als een goede student
1,5 uur van je school wonen en niet op kamers gaan
Dit dus, ook een goede voorbereiding op je latere carriere.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:05 schreef rhubarbje het volgende:
Ga gewoon naar de locale bieb/een koffietentje/de dichtstbijzijnde uni
Ik zag afstuderen gewoon als een baan: tussen 8 en 9 beginnen en door werken tot 5 of 6. Ik zat zelf graag in de bieb. Dan is het binnen een paar maanden gedaan
15 studiepunten. Bij ons kan je 60 punten per jaar scoren, dus zou het zo'n 3 maanden duren, twaalf studieweken. Volgens mij krijg je voor de stage van zes maanden (die los staat van het afstuderen) 40 punten....quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:47 schreef Roces18 het volgende:
Een paar uur per dag aan scriptie? Ik weet niet hoeveel ects het voor jou oplevert, maar ik was toch wel 45/50 uur per week bezig...
Ja, niet zeuren. Zul je straks voor je werk vast ook wel moeten. Ritme erin houden!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef Deezertje het volgende:
De opleiding is voor mij minimaal 1,5 uur reizen. Dus als ik een dag op school er aan wil werken, kost dat 3 uur retour afgezien van de vele vertragingen op mijn verbinding. Daarom lijkt thuis afstuderen en je scriptie schrijven verleidelijk.. maar als ik dan pas om 9 of 10 uur uit bed kom, nog moet douchen, ontbijten etc. is het zo 12 uur in de middag en daar gaat je motivatie.
Mwa, deed ik ook altijd. Ik begon nooit voor 12:00 maar ging wel vaak door tot 01:00 's nachts, met de nodige uurtjes pauzes natuurlijk. Over het algemeen maakte ik wel 7 uur per dag ongeveer. Sowieso kan ik thuis beter werken, elders stoor je je makkelijker aan andere mensen en er is veel afleiding.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef Deezertje het volgende:
De opleiding is voor mij minimaal 1,5 uur reizen. Dus als ik een dag op school er aan wil werken, kost dat 3 uur retour afgezien van de vele vertragingen op mijn verbinding. Daarom lijkt thuis afstuderen en je scriptie schrijven verleidelijk.. maar als ik dan pas om 9 of 10 uur uit bed kom, nog moet douchen, ontbijten etc. is het zo 12 uur in de middag en daar gaat je motivatie.
Kies een indeling die voor je werkt, kijk niet te veel naar andere. Leuk dat er mensen zijn die om 08:00 uur al aan hun scriptie zitten, terwijl jij om 11:00 pas je bed uit komt, maar daar gaat het niet om. Je moet streven om iedere dag een bepaald aantal uren halen. Kies ook een aantal dat haalbaar is voor je, dan blijf je gemotiveerd en houd je de moed erin.quote:Hoe kan, ik behalve de wekker gewoon op tijd zetten, mezelf toch aanzetten om iedere dag wat aan de studie te doen als ik verder geen verplichtingen meer heb. Hoe was jullie dag/weekindeling?
Ik werkte maar vier dagen in de week er aan, kijk het moet wel leuk blijvenquote:Bovendien: hoe delen jullie je afstudeerscriptie in? Iedere dag een paar uur aan werken, of bijvoorbeeld drie dagen in de week en de andere twee besteden aan vrije tijd (sporten etc.). Want vijf volle dagen in de week aan je scriptie werken werkt natuurlijk wel het snelst, maar je moet 't wel kunnen en willen.
Dat hangt natuurlijk ook af van je studie. Mijn bachelorscriptie (en masterscriptie ook natuurlijk) moest in het 'academisch Engels' geschreven worden, bij veel studies mag de bachelorscriptie in het Nederlands en dat zou voor mij een stuk makkelijker zijn geweest bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:56 schreef fh101 het volgende:
Overigens vind ik 40 uur per week zelf ontzettend veelIk heb in één jaar 2 bachelorscripties geschreven, en dat deed ik in hooguit 15 uur per week.
Klopt, die van mij waren inderdaad in het Nederlands, scheelt toch. Overigens heb ik de tijd die ik aan literatuur lezen en samenvatten kwijt was niet meegeteld, alleen het daadwerkelijke schrijven. Ik ben twee weken bezig geweest met literatuur zoeken, printen en lezen. Daar de hoofdmoot uitgehaald en vervolgens inleiding en methoden geschreven. Een paar dagen aan het kutten geweest met SPSS voor de resultaten en tenslotte de discussie geschreven. Daar had ik al een paar artikelen voor, maar nog een dag naar wat extra (en specifieke) artikelen gezocht en klaar was fh101quote:Op donderdag 4 september 2014 06:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk ook af van je studie. Mijn bachelorscriptie (en masterscriptie ook natuurlijk) moest in het 'academisch Engels' geschreven worden, bij veel studies mag de bachelorscriptie in het Nederlands en dat zou voor mij een stuk makkelijker zijn geweest bijvoorbeeld.
Verder hangt het er ook vanaf wat de inhoud van je scriptie moet zijn: hoe groot is het literatuurstudie-gedeelte is en hoe groot is het onderzoeksgedeelte (bijvoorbeeld methoden beschrijven) en heb je resultaten en zo ja, hoeveel....Bij sommige studies bestaat de bachelorscriptie enkel uit een literatuurstudie, dat scheelt een hoop werk.
quote:Op donderdag 4 september 2014 16:26 schreef Haji_saab het volgende:
Goedendag allemaal,
Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht. Mijn collega had vorige jaar soort gelijk opdracht gemaakt voor haar studie. Nu wil ik bepaalde dingen van haar rapport gebruiken. Mijn vraag is mag ik dat gebruiken? krijg ik straks problemen als ik inlever?
Mvg,
Wel overal haar naam vervangen voor de jouwe he!quote:Op donderdag 4 september 2014 16:26 schreef Haji_saab het volgende:
Goedendag allemaal,
Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht. Mijn collega had vorige jaar soort gelijk opdracht gemaakt voor haar studie. Nu wil ik bepaalde dingen van haar rapport gebruiken. Mijn vraag is mag ik dat gebruiken? krijg ik straks problemen als ik inlever?
Mvg,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |