abonnement Unibet Coolblue
pi_144677925
Hele dag regen en een watervalletje :(

  donderdag 18 september 2014 @ 23:36:16 #227
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_144678136
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:31 schreef Uncle het volgende:
Hele dag regen en een watervalletje :(

[ afbeelding ]
Nou wat vervelend :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_144678721
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:31 schreef Uncle het volgende:
Hele dag regen en een watervalletje :(

[ afbeelding ]
Wat gebruik je tegen de regen, Paraplu erboven of zo'n op-tech sleeve? Of heb je duurdere hoezen? Beetje vraag van waar moet je opletten bij een trip als die. Weer een toffe plaat.

Gaat een ervan straks aan de muur bij je thuis?
pi_144678886
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:51 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Wat gebruik je tegen de regen, Paraplu erboven of zo'n op-tech sleeve? Of heb je duurdere hoezen? Beetje vraag van waar moet je opletten bij een trip als die. Weer een toffe plaat.

Gaat een ervan straks aan de muur bij je thuis?
De paraplu's waren op :{ was handig geweest :(

En bij hele harde regen gebruik ik wel een op-tech sleeve. Als het voornamelijk miezer is dan gaat hij gewoon onbeschermd op het statief. Moeten ze tegen kunnen :P Geeft meer problemen met filter gebruik maar beetje 'featheren' met je grads en de druppels zijn niet zichtbaar.

En gaat wel weer wat aan de muur ja :Y sommige foto's hangen al weer te lang aan de muur thuis!
pi_144690896
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:31 schreef Uncle het volgende:
Hele dag regen en een watervalletje :(

[ afbeelding ]
Zo mooi O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_144692796
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:56 schreef Uncle het volgende:

[..]

De paraplu's waren op :{ was handig geweest :(

En bij hele harde regen gebruik ik wel een op-tech sleeve. Als het voornamelijk miezer is dan gaat hij gewoon onbeschermd op het statief. Moeten ze tegen kunnen :P Geeft meer problemen met filter gebruik maar beetje 'featheren' met je grads en de druppels zijn niet zichtbaar.

En gaat wel weer wat aan de muur ja :Y sommige foto's hangen al weer te lang aan de muur thuis!
Durf ik met mijn cropbody toch niet aan, al moet de 70d ook weather sealed zijn.. maar ben ik veel te schijt voor :D

Maar gezien je flickr is het een georganiseerde fototrip?
pi_144704351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:21 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Durf ik met mijn cropbody toch niet aan, al moet de 70d ook weather sealed zijn.. maar ben ik veel te schijt voor :D

Maar gezien je flickr is het een georganiseerde fototrip?
Ja door mijn vader en mijzelf ;)

Samen twee weekjes door ijsland rijden en op alle mooie plekken stoppen voor een foto :Y Is voor mij al de tweede keer in IJsland dus ga deze keer echt voor de 'postcard'-plaatjes. Alle andere vakantiefoto's heb ik al gemaakt de vorige keer :P
pi_144706492
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:19 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ja door mijn vader en mijzelf ;)

Samen twee weekjes door ijsland rijden en op alle mooie plekken stoppen voor een foto :Y Is voor mij al de tweede keer in IJsland dus ga deze keer echt voor de 'postcard'-plaatjes. Alle andere vakantiefoto's heb ik al gemaakt de vorige keer :P
Rijden? Fiets, auto, moter?
En fotografeert hij ook? Vind dat altijd wat lastig om vakantie, voel mij dan opgejaagd en de ander wordt ongeduldig :P
pi_144706899
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:09 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Rijden? Fiets, auto, moter?
En fotografeert hij ook? Vind dat altijd wat lastig om vakantie, voel mij dan opgejaagd en de ander wordt ongeduldig :P
Auto natuurlijk. 4x4 om overal te kunnen komen. En hij maakt ook foto's. Daarom gaan we ook samen. Geen vrouwen mee die ongeduldig kunnen doen :X
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:35:08 #236
225308 Row-1
'sup money?
pi_144724184
1 van mij, op SuperCarSunday tijdje terug, een heerlijke Ferrari F40.

klikbaar
pi_144729558
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:35 schreef Row-1 het volgende:
1 van mij, op SuperCarSunday tijdje terug, een heerlijke Ferrari F40.

klikbaar
[ afbeelding ]
Mooi bewerkt :)

Jammer van die benzin prijzen leiden wat af.. en is die nummerplaat er nou opgephotoshopped? :D
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:23:59 #238
225308 Row-1
'sup money?
pi_144732091
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:01 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Mooi bewerkt :)

Jammer van die benzin prijzen leiden wat af.. en is die nummerplaat er nou opgephotoshopped? :D
Thanks! Ja i know van die benzine prijzen, stoort me zelf ook. Maar kan er weinig aan doen. En nee dat kenteken zat er toch echt zo op ;)
pi_144741853
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:23 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Thanks! Ja i know van die benzine prijzen, stoort me zelf ook. Maar kan er weinig aan doen. En nee dat kenteken zat er toch echt zo op ;)
Eruit klonen?
pi_144746717
quote:
6s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik had m'n camera weer eens mee.

Amsterdam - Night:
[ afbeelding ]

Amsterdam - Day:
[ afbeelding ]
Alle twee erg gaaf!!!
pi_144752798
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en toch maar met een kitje van visibledust mn sensor schoongepoetst.. en vanmiddag even getest met een gewillig onderwerp (Candy die haar "boze coon" blik aan het oefenen was :P)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144757165
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_144757853
quote:
Oeh, mooi!
pi_144781088
vind deze foto vooral vet omdat er niets aan bewerkt is en hij op klaarlichte dag is genomen:

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144784016
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:50 schreef Ener-G het volgende:
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en toch maar met een kitje van visibledust mn sensor schoongepoetst.. en vanmiddag even getest met een gewillig onderwerp (Candy die haar "boze coon" blik aan het oefenen was :P)

[ afbeelding ]
Beetje makkelijk te doen? Ik heb ook wat last van vlekjes op mijn sensor, maar durf het niet echt aan. Het is geen probleem, maar ik erger me er gewoon te vaak aan.

Extraordinary by Patrick Kenawy, on Flickr
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  maandag 22 september 2014 @ 12:05:17 #246
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_144784107
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:50 schreef Ener-G het volgende:
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en toch maar met een kitje van visibledust mn sensor schoongepoetst.. en vanmiddag even getest met een gewillig onderwerp (Candy die haar "boze coon" blik aan het oefenen was :P)

[ afbeelding ]
Wow, goeie blik van een prachtige kat!
Alleen: moet je de reinheid (hoe zeg je dat in het Nederlands) van de sensor niet testen met een klein diafragma?
pi_144784158
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2014 12:01 schreef ROFLOL het volgende:

[..]

Beetje makkelijk te doen? Ik heb ook wat last van vlekjes op mijn sensor, maar durf het niet echt aan. Het is geen probleem, maar ik erger me er gewoon te vaak aan.
Voordat je aan natte reiniging met een swab begint kun je de meeste troep er al wel af blazen met een http://www.cameraland.nl/(...)aasbalg/]blaasbalgje.

Bij het visibledust kitje zit ook nog een brush waarmee je de wat hardnekkigere stofjes van je sensorglas af krijgt (erg belangrijk, niet aanraken met je vingers want vet).

Als dat er allemaal af is kun je pas aan de gang met de vloeistof, anders zou je kunnen krassen als er bijv. nog miniscule zandkorrels op je sensor zitten.

De truc is om het in 1 beweging te doen, als je het eenmaal door hebt lukt het wel met 1 swab (je kan beide zijden gebruiken). Gebruik echter nooit 2x dezelfde kant van de swab, anders veeg je alle troep weer terug op je sensor.

En dan is er nog de keuze of je de gewone of de 'anti olie/vet' vloeistof nodig hebt, afhankelijk van wat voor troep er op je sensor zit.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144784275
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:05 schreef xepera9 het volgende:

[..]

Wow, goeie blik van een prachtige kat!
Alleen: moet je de reinheid (hoe zeg je dat in het Nederlands) van de sensor niet testen met een klein diafragma?
Voor de pure stofjes wel ja, maar het ging mij meer om het residu wat op de sensor zat, wat voor verminderd contrast en scherpte kan zorgen. Er zaten letterlijk vloeistofkringen en opgedroogde druppels op, naast een lichte waas :X

Dat kwam doordat ik de camera op een gratis clean dag heb laten cleanen (ook voor het eerst in 5 jaar :+), en er waarschijnlijk vloeistof is gebruikt die geen olie/vet oplost. En ik weet dat er onder andere een massa rookvloeistof op zit, door alle concerten en feestjes waar ik met mn camera ben geweest })

Van visibledust dus de 'plus' kit gehaald, en nu is mn sensor voor het grootste gedeelte weer squeaky clean. Alleen in de uiterste hoekjes zit nog wat prut, terzijnertijd maar eens de speciale swabs daarvoor aanschaffen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 22 september 2014 @ 12:45:25 #249
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_144785358
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:11 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Voor de pure stofjes wel ja, maar het ging mij meer om het residu wat op de sensor zat, wat voor verminderd contrast en scherpte kan zorgen. Er zaten letterlijk vloeistofkringen en opgedroogde druppels op, naast een lichte waas :X

Dat kwam doordat ik de camera op een gratis clean dag heb laten cleanen (ook voor het eerst in 5 jaar :+), en er waarschijnlijk vloeistof is gebruikt die geen olie/vet oplost. En ik weet dat er onder andere een massa rookvloeistof op zit, door alle concerten en feestjes waar ik met mn camera ben geweest })

Van visibledust dus de 'plus' kit gehaald, en nu is mn sensor voor het grootste gedeelte weer squeaky clean. Alleen in de uiterste hoekjes zit nog wat prut, terzijnertijd maar eens de speciale swabs daarvoor aanschaffen.
Oh jee, dat klinkt als een ernstiger probleem dan gewoon stof. Ook 'lekker' dan zo'n gratis schoonmaakbeurt.

Rookvloeitstof? Moeten we daar ook al op gaan letten (al schiet ik niet zoveel concerten als jij en wordt er tegenwoordig minder gerookt)? Sta je gek te kijken als al je foto's ineens sepia-kleurig zijn. :P

Gelukkig is het meeste weer schoon in ieder geval. :) Zelf had ik het idee dat ik wat pollen op mijn sensor had gekregen dit jaar, heb zo'n handblazertje gebruikt om schoon te maken en ze zijn me niet meer opgevallen de laatste tijd dus het zal wel goed zijn.
pi_144785880
Ja normaliter zal het vooral stof en losse fibertjes zijn, nadeel van die rookvloeistof (dat is gewoon verdampte paraffine, ook lekker voor je longen :P) is dat stofdeeltjes blijven 'plakken' dus met een blaasbalgje lukt het ook niet meer.

Een goeie hoofdlamp werkt wel prettig trouwens, bij het schoonmaken. Pas toen ik die lamp erop zette schrok ik me rot van alle troep die er nog op zat, had er eigenlijk een foto van moeten maken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')