abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:44:39 #26
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_6466715
Automaat is heerlijk, het rijdt idd veel rustiger. Ik rijd altijd in mijn vader's c5 v6 3 liter, zo'n kickdown gaat dan dus echt niet vervelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_6466788
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:44 schreef F1908 het volgende:
dan zit je er gewoon te dicht op imho
uiteindelijk wel, ja...

'k hou altijd afstand, maar daar blijft zo weinig van over als diegene voor me gewoon zit te klungelen met z'n pookje...

En dan moet ik op de rem , want op de motor remmen wil niet met 'n automaat.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_6469553
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:15 schreef Frankieboy het volgende:
Automaat rijden kan dan wel relaxter zijn, maar met schakelen heb je pas het idee dat je ook daatwerkelijk aan het rijden bent. Je hebt de auto zelf in de hand, je kunt af en toe wat later opschakelen als dat nodig mocht zijn.
En ik weet niet precies welk voordeel het heeft bij de race-industrie, maar een formule 1 auto en rally auto zijn ook allemaal handgeschakeld. Heb namelijk nog nooit gehoord dat ze daar een automaat in zetten. Dus handschakelen heeft blijkbaar zo zijn voordelen.
Formule 1 heeft semi-automaat. Wel zelf het schakelmoment aangeven, 't schakelen gaat dan automatisch En een volautomaat is volgens de F1 regeltjes verboden, anders hadden ze die vast allang ingevoerd. Bij rally-auto's zal het ook wel verboden zijn, daar is waarschijnlijk de halfautomaat ook verboden (anders hadden we die wel gezien).
pi_6469600
Ik vind een automaat helemaal niks. Met en schakel kun je lekker snel optrekken en anders wordt het zo saai op de weg val je nog in slaap....
pi_6469675
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:35 schreef YPPY het volgende:
Na het slagen heb ik in de automaat van mijn moeder gereden. Dat vond ik vreselijk irritant, omdat mijn linkervoet zo 'leeg' was. Ik ging steeds met die voet remmen.
Als je het allebei eenmaal gewend bent, zit er niet veel verschil tussen. Het schakelen gaat nu op automatisme.
Ik rij niet veel, en dan meestal in een schakelauto. Als ik dan eens in een automaat ga rijden is het inderdaad opletten bij het remmen, dat je je linkervoet niet gebruikt. Ik heb het zo wel eens gepresteerd om aan het eind van een (verder perfect verlopen) rit me te bedenken dat je de koppeling in moet trappen als je stopt. Het koppelingspedaal ontbrak natuurlijk, en het rempedaal was wat groter dan normaal, dus de auto stond ineens heel snel stil
pi_6469716
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:27 schreef mokkel het volgende:
Ik vind een automaat helemaal niks. Met en schakel kun je lekker snel optrekken en anders wordt het zo saai op de weg val je nog in slaap....
Met een automaat kun je ook snel optrekken hoor.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 21:51:11 #32
18079 neok
all the way
pi_6469954
In bv. Amerika of Zweden rijden ze praktisch allemaal met een automaat. Kan je tenminste rustig bellen zonder carkit
Buenos dias Tristeza
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 21:57:14 #33
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_6470044
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:34 schreef Light het volgende:

[..]

Met een automaat kun je ook snel optrekken hoor.

Sneller zelfs in 95% van de gevallen. Alleen als je een rally rijder ofzo bent en precies de snelste schakeltijden van de auto weet kan je sneller schakelen dan de computer.

Een automaat is ook voor de meeste autorijders zuiniger met benzine omdat je niet te lang in een te lage versnelling blijft hangen.

Én het is veiliger omdat je dus meer op de verkeer kan letten.

Er is alleen een vooroordeel blijven hangen omdat het vroeger alleen in oma-autojes te verkrijgen was. Maar tegenwoordig is het voor bijna alle autos verkrijgbaar.

Automaat is dus IMO

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_6470761
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:51 schreef neok het volgende:
In bv. Amerika of Zweden rijden ze praktisch allemaal met een automaat. Kan je tenminste rustig bellen zonder carkit
In Amerika zijn de meeste auto's standaard uitgerust met automaat. Als een handbak verkrijgbaar is, dan is het tegen meerprijs.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 09:05:35 #35
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6474287
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:27 schreef mokkel het volgende:
mmmm, koppeling oplaten komen, vasthouden, gas geven, koppeling, naar z'n 2, meer gas geven, koppeling in naar z'n 3, meer gas geven...

of rem los, gas geven, wegwezen!

Wat zou er sneller gaan denk ik dan, helemaal als je in een vreemde auto zit.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 09:09:24 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6474295
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:52 schreef Light het volgende:

[..]

In Amerika zijn de meeste auto's standaard uitgerust met automaat. Als een handbak verkrijgbaar is, dan is het tegen meerprijs.

Volgens mij ook een van de redenen dat je daar met 16 al je rijbewijs kan halen.

Dat schakelen is een van de redenen dat het toch voor velen een moeilijke zaak is om je rijbewijs te halen. Ik ben bij 2 examens vergeten m'n wagen in z'n 1 te zetten voor een stoplicht (door de zenuwen) en dan slaat hij dus mooi ff af als je in z'n 3 probeert weg te rijden...

Ook rotondes zijn makkelijker: niet meer tegelijk kijken, sturen en schakelen

En ik ben een lui varken

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 09:10:44 #37
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_6474298
Automaat rijden is cool

Je bent de meeste handlozers zo voorbij

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_6474304
Automaat is relaxed, schakelen is wel leuk
Dus mwoh, keb met beiden geen probleem
pi_6474316
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

uiteindelijk wel, ja...

'k hou altijd afstand, maar daar blijft zo weinig van over als diegene voor me gewoon zit te klungelen met z'n pookje...

En dan moet ik op de rem , want op de motor remmen wil niet met 'n automaat.

Ik heb me wel een keer kapotgeschrokken in een automaat.
Stond stil voor het stoplicht, en ik ging aan de radio frutten, maar mijn voet gleed ongemerkt van het rempedaal af.
En een schkelauto blijft dan netjes staan, maar een automaat begint dan te rollen. Dat had ik laat maar NET op tijd door. Ik stond dus stil ongeveer 5 cm voor mijn voorganger
pi_6474486
Ik moest ook niks weten van een automaat, totdat ik 2 weken geleden een proefritje maakte in een automaat,
nog een paar dagen en hij is van mij
Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 10:10:35 #41
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_6474495
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 10:08 schreef druide10 het volgende:
Ik moest ook niks weten van een automaat, totdat ik 2 weken geleden een proefritje maakte in een automaat,
nog een paar dagen en hij is van mij
Mooi iedereen gaat voor de bijl
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_6475290
Mijn Amerikaanse volkswagen new beetle had een automaat. En ik kan je verzekeren, een automaat is echt aan te raden als je al druk genoeg bent met mensen die perse even jouw wagen aan willen raken, of er een foto van willen maken.

MAAR een wagen voor de zware klussen met een stevige automaat, dat is toch wel helemaal een uitkomst, houdt je je V6 en V8 motoren tenminste een beetje in bedwang. En trek je lekker stevig weg bij het stoplicht zonder 30 maal te heoven schakelen

pi_6476328
Geef mij maar een schakel of tenminste een sequentiele bak.
Een automaat is voor mij hetzelfde als een scootertje
pi_6476353
Ik schakel het liefst. Anders zit ik de hele tijd tegen de bodemplaat aan te schoppen met mijn linkervoet.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_6477163
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:52 schreef Light het volgende:
Waar heb je dat vandaan ? Mijn vriendin is Amerikaanse en beweert het tegendeel...
pi_6477365
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 15:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan ? Mijn vriendin is Amerikaanse en beweert het tegendeel...

wat zoek jij ze ver weg man, zijn nederlandse meiden niet goed genoeg?
pi_6477438
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:43 schreef kasper het volgende:
Ik heb jarenlang automaat gereden, lekker relaxed.

Nu heb ik sinds kort een schakel-auto. Bevalt me in principe goed, vooral omdat de auto veel power heeft.

Volgende auto wordt daarentegen ws toch weer een automaat. Ben lui...

Heb jij geen SMG dan? Ik heb even de kans gehad om met een klasgenoot in zijn M3 mee te rijden, maar dat SMG is ook een mooi systeem hoor. Vooral dat Launch Control o.i.d. Errug spectaculair.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_6477632
quote:

[..]

Automaat is tegen meerprijs, maar automaten zijn gewoon in de meerderheid...
pi_6477946
quote:

[..]

Ik heb eens zoiets gehoord. Maar 'k kan me ook vergissen natuurlijk. Ergens leek het me wel logisch, gezien het grote aantal auto's met automaat dat verkocht wordt.
pi_6478144
Heerlijk met de hand schakelen, lekker snel schakelen gecombineerd met snel voetenwerk op de pedalen op een bochtig landweggetje maken de rijervaring compleet. Autorijden zou niets zijn met een automaat, een beetje als een DOMME KOE het gaspedaal intrappen en maar een beetje over de weg heen slingeren...dat kan elke dwaas.

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')