quote:uiteindelijk wel, ja...
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:44 schreef F1908 het volgende:
dan zit je er gewoon te dicht op imho
'k hou altijd afstand, maar daar blijft zo weinig van over als diegene voor me gewoon zit te klungelen met z'n pookje...
En dan moet ik op de rem , want op de motor remmen wil niet met 'n automaat.
quote:Formule 1 heeft semi-automaat. Wel zelf het schakelmoment aangeven, 't schakelen gaat dan automatisch
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:15 schreef Frankieboy het volgende:
Automaat rijden kan dan wel relaxter zijn, maar met schakelen heb je pas het idee dat je ook daatwerkelijk aan het rijden bent. Je hebt de auto zelf in de hand, je kunt af en toe wat later opschakelen als dat nodig mocht zijn.
En ik weet niet precies welk voordeel het heeft bij de race-industrie, maar een formule 1 auto en rally auto zijn ook allemaal handgeschakeld. Heb namelijk nog nooit gehoord dat ze daar een automaat in zetten. Dus handschakelen heeft blijkbaar zo zijn voordelen.
quote:Ik rij niet veel, en dan meestal in een schakelauto. Als ik dan eens in een automaat ga rijden is het inderdaad opletten bij het remmen, dat je je linkervoet niet gebruikt. Ik heb het zo wel eens gepresteerd om aan het eind van een (verder perfect verlopen) rit me te bedenken dat je de koppeling in moet trappen als je stopt. Het koppelingspedaal ontbrak natuurlijk, en het rempedaal was wat groter dan normaal, dus de auto stond ineens heel snel stil
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:35 schreef YPPY het volgende:
Na het slagen heb ik in de automaat van mijn moeder gereden. Dat vond ik vreselijk irritant, omdat mijn linkervoet zo 'leeg' was. Ik ging steeds met die voet remmen.
Als je het allebei eenmaal gewend bent, zit er niet veel verschil tussen. Het schakelen gaat nu op automatisme.
quote:Met een automaat kun je ook snel optrekken hoor.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:27 schreef mokkel het volgende:
Ik vind een automaat helemaal niks. Met en schakel kun je lekker snel optrekken en anders wordt het zo saai op de weg val je nog in slaap....
quote:Sneller zelfs in 95% van de gevallen. Alleen als je een rally rijder ofzo bent en precies de snelste schakeltijden van de auto weet kan je sneller schakelen dan de computer.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:34 schreef Light het volgende:[..]
Met een automaat kun je ook snel optrekken hoor.
Een automaat is ook voor de meeste autorijders zuiniger met benzine omdat je niet te lang in een te lage versnelling blijft hangen.
Én het is veiliger omdat je dus meer op de verkeer kan letten.
Er is alleen een vooroordeel blijven hangen omdat het vroeger alleen in oma-autojes te verkrijgen was. Maar tegenwoordig is het voor bijna alle autos verkrijgbaar.
Automaat is dus IMO
quote:In Amerika zijn de meeste auto's standaard uitgerust met automaat. Als een handbak verkrijgbaar is, dan is het tegen meerprijs.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:51 schreef neok het volgende:
In bv. Amerika of Zweden rijden ze praktisch allemaal met een automaat. Kan je tenminste rustig bellen zonder carkit
quote:mmmm, koppeling oplaten komen, vasthouden, gas geven, koppeling, naar z'n 2, meer gas geven, koppeling in naar z'n 3, meer gas geven...
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:27 schreef mokkel het volgende:
Ik vind een automaat helemaal niks. Met en schakel kun je lekker snel optrekken en anders wordt het zo saai op de weg val je nog in slaap....
of rem los, gas geven, wegwezen!
Wat zou er sneller gaan denk ik dan, helemaal als je in een vreemde auto zit.
quote:Volgens mij ook een van de redenen dat je daar met 16 al je rijbewijs kan halen.
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:52 schreef Light het volgende:[..]
In Amerika zijn de meeste auto's standaard uitgerust met automaat. Als een handbak verkrijgbaar is, dan is het tegen meerprijs.
Dat schakelen is een van de redenen dat het toch voor velen een moeilijke zaak is om je rijbewijs te halen. Ik ben bij 2 examens vergeten m'n wagen in z'n 1 te zetten voor een stoplicht (door de zenuwen) en dan slaat hij dus mooi ff af als je in z'n 3 probeert weg te rijden...
Ook rotondes zijn makkelijker: niet meer tegelijk kijken, sturen en schakelen
En ik ben een lui varken
Je bent de meeste handlozers zo voorbij
quote:Ik heb me wel een keer kapotgeschrokken in een automaat.
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:50 schreef Jordy-B het volgende:[..]
uiteindelijk wel, ja...
'k hou altijd afstand, maar daar blijft zo weinig van over als diegene voor me gewoon zit te klungelen met z'n pookje...
En dan moet ik op de rem
, want op de motor remmen wil niet met 'n automaat.
quote:Mooi iedereen gaat voor de bijl
Op zaterdag 26 oktober 2002 10:08 schreef druide10 het volgende:
Ik moest ook niks weten van een automaat, totdat ik 2 weken geleden een proefritje maakte in een automaat,
nog een paar dagen en hij is van mij
MAAR een wagen voor de zware klussen met een stevige automaat, dat is toch wel helemaal een uitkomst, houdt je je V6 en V8 motoren tenminste een beetje in bedwang. En trek je lekker stevig weg bij het stoplicht zonder 30 maal te heoven schakelen
quote:Waar heb je dat vandaan ? Mijn vriendin is Amerikaanse en beweert het tegendeel...
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:52 schreef Light het volgende:
In Amerika zijn de meeste auto's standaard uitgerust met automaat. Als een handbak verkrijgbaar is, dan is het tegen meerprijs.
quote:wat zoek jij ze ver weg man, zijn nederlandse meiden niet goed genoeg?
Op zaterdag 26 oktober 2002 15:50 schreef Treinhomo het volgende:[..]
Waar heb je dat vandaan ? Mijn vriendin is Amerikaanse en beweert het tegendeel...
quote:Heb jij geen SMG dan? Ik heb even de kans gehad om met een klasgenoot in zijn M3 mee te rijden, maar dat SMG is ook een mooi systeem hoor. Vooral dat Launch Control o.i.d. Errug spectaculair.
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:43 schreef kasper het volgende:
Ik heb jarenlang automaat gereden, lekker relaxed.Nu heb ik sinds kort een schakel-auto. Bevalt me in principe goed, vooral omdat de auto veel power heeft.
Volgende auto wordt daarentegen ws toch weer een automaat. Ben lui...
quote:Automaat is tegen meerprijs, maar automaten zijn gewoon in de meerderheid...
Waar heb je dat vandaan ? Mijn vriendin is Amerikaanse en beweert het tegendeel...
quote:Ik heb eens zoiets gehoord. Maar 'k kan me ook vergissen natuurlijk. Ergens leek het me wel logisch, gezien het grote aantal auto's met automaat dat verkocht wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |