abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 08:23:25 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6458955
Na gelest te hebben in een schakel-auto heb ik na het behalen van m'n rijbewijs een paar keer gereden in een automaat, maar wat is dat rustig rijden zeg. Niet meer de hele tijd hoeven te schakelen, snel wegrijden vanuit stilstand. Het is gewoon zo relaxt.

Wat vinden jullie van automaten? Ik vind het vreemd dat er relatief zo weinig van rondrijden, want het gewoon veel rustiger en makkelijker rijden.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_6458974
Het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan schakelen, omdat je dan leuker met de auto kan spelen.
Automaat is veiliger, je hoeft alleen maar te sturen, remmen en gas te geven. Het gecompliceerde schakelen hoeft niet meer, waardoor je meer tijd over hebt om op het verkeer te letten. Nadeel is wel de hogere aanschafwaarde en de looptijd van je remmen. En ach, die kickdown gaat op een gegeven ogenblik ook vervelen.
In Mordor, waar de schimmen zijn.
pi_6458980
Na het slagen heb ik in de automaat van mijn moeder gereden. Dat vond ik vreselijk irritant, omdat mijn linkervoet zo 'leeg' was. Ik ging steeds met die voet remmen.
Als je het allebei eenmaal gewend bent, zit er niet veel verschil tussen. Het schakelen gaat nu op automatisme.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6458990
Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor schakelen kiezen. Ik vind het gewoon leuker.
en het is gewoon kicken om zo snel mogelijk op te trekken, en dat is als je schakelt toch leuker dan in een automaat
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 08:43:08 #5
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_6458999
Ik heb jarenlang automaat gereden, lekker relaxed.

Nu heb ik sinds kort een schakel-auto. Bevalt me in principe goed, vooral omdat de auto veel power heeft.

Volgende auto wordt daarentegen ws toch weer een automaat. Ben lui...

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 oktober 2002 @ 08:44:52 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6459004
Ik heb 4 weken lang in een automaat gereden en dat was heerlijk...misschien kwam het ook wel omdat dat een Chrysler 2500 pickup was met een V6 3 liter met kickdown, maar toch..
Doe mij maar een automaat.
pi_6459021
Scorpio 2.9 v6 gehad, ook automaatje en ik zou hem zo terugwillen.

kickdown en vervelen hahaha met een skoda automaat misschien, maar die gezichten van die gti-gasten als je ze met zo'n lompe bak de kont laat zien.... onbetaalbaar

heb ook een gti 2L 16v gehad, maar gestript tot standaard cl-look das ook leuk hehe

vrijdag 25 oktober 2002 @ 08:54:21 #8
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_6459045
Heeft allebei z'n voordelen, zelf zou ik net iets meer een automaat willen dan een schakelbak, maar dat ligt ook aan de auto. Heb in een Mercedes Benz C200 CDI schakel en automaat gereden en geef mij maar dan de automaat. De souplesse, kick down, gemak en rust, heeeeerlijk, al heeft de schakelversie ook wat. Ook in een 300 SE gereden, automaat, naja, zo'n auto hoort gewoon een automaat te hebben, je moet gewoon gas geven en genieten van het geluid, het gemak, alles. De Espace 3.0 V6 heeft een kut bediening van de automaat, ik kon er maar niet aan wennen ( 'zo'n hendel achter het stuur), dus dan zou ik liever schakelen, of die hendel moet gewoon op de plaats van de pook zitten.

Starletje die ik heb gehad moet je gewoon schakelen, dat past er gewoon bij.

vrijdag 25 oktober 2002 @ 08:59:57 #9
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_6459082
file rijden is met een automaat in ieder geval een stuk relaxter..
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 09:01:35 #10
38477 Blue_bird
Tommy is my friend
pi_6459091
Schakelen sucks, automaat roels !!!!
Always funny, sometimes stupid
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 09:15:59 #11
26063 Frankieboy
Maar we blijven vrienden....
pi_6459153
Automaat rijden kan dan wel relaxter zijn, maar met schakelen heb je pas het idee dat je ook daatwerkelijk aan het rijden bent. Je hebt de auto zelf in de hand, je kunt af en toe wat later opschakelen als dat nodig mocht zijn.
En ik weet niet precies welk voordeel het heeft bij de race-industrie, maar een formule 1 auto en rally auto zijn ook allemaal handgeschakeld. Heb namelijk nog nooit gehoord dat ze daar een automaat in zetten. Dus handschakelen heeft blijkbaar zo zijn voordelen.
Het is half november, we hebben het net voor de eerste keer gedaan. We liggen naakt in bed met de dekens weggeslagen. Zij is de grootste koukleum die ik ken. Dus ik kruip lekker dicht tegen haar aan. Zij mompelt: "Rot op, ik heb het warm."
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 09:20:32 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_6459174
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:15 schreef Frankieboy het volgende:
Je hebt de auto zelf in de hand, je kunt af en toe wat later opschakelen als dat nodig mocht zijn.
Dat kan bij de hedendaagse automaat ook hoor, vb. BMW Steptronic.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 09:22:35 #13
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_6459183
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:20 schreef kasper het volgende:

[..]

Dat kan bij de hedendaagse automaat ook hoor, vb. BMW Steptronic.

Bij de C kon dat ook makkelijk, als ie in de D stond, tikje naar links was eentje naar beneden, tikje naar rechts was eentje naar boven. En raad eens wat, ik gebruikte het nooit.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 09:32:16 #14
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_6459232
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:22 schreef micha het volgende:

[..]

En raad eens wat, ik gebruikte het nooit.

Klopt, mijn vorige BMW had dus steptronic. Je doet het 1 of 2 keer en verder nooit.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 10:25:08 #15
10580 dr_bob
 Not again
pi_6459756
Automaat is voor oudjes, voor opa's. Dat hoor ik tenminste altijd. Ik heb zelf een punto en dat is een schakelbak en de auto van mijn ouders E290 TD is automaat.

En ik moet zeggen automaat rijdt heerlijk, vooral in de stad en bij file rijden. Ideaal moet ik zeggen. Nu vind ik wel dat het bochtenwerk net iets fijner is met een schakelbak. Maar als je bijv. de nieuwe mercedessen hebt of BMW's zoals aangegeven dan kun je nog steeds makkelijk terugschakelen. Je gebruikt het bijna niet en die paar keer dat je toch kunt schakelen dan kan het.

Ook trek het supervlot weg, dan heb je nog van die mensen die zeggen oohh maar ik schakel veel sneller, dat zou kunnen. Maar een AMG of Brabus auto met automaat knappe jongen als je die eruit rijdt. Overigens voor die zwaardere auto's is automaat eerder noodzaak dan luxe.

Mijn conclusie:
Automaat is niet voor opa's en rijdt heerlijk.

pi_6459973
automaat vind ik maar kut rijden, kan er niet aan wennen, doe mij maar een lekkere schakel diesel
Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
pi_6460145
ik ga voor de CVT

Dat wordt dus een Audi A4 3.0 V6

vrijdag 25 oktober 2002 @ 11:02:20 #18
28381 Anonieme_Lafaard
Onbekend maakt bemind
pi_6460165
Dan neem je tocj een tiptronic ?? Heb ik ook en het bevalt perfect. Wil je relaxt rijden dan zat je 'm op automatisch, wil je sportief rijden dan selecteer je het sportmenu. En wil je het echt zelf doen dan gebruik je de pook of de flippers op het stuur.

Perfect !

vrijdag 25 oktober 2002 @ 13:36:09 #19
36458 neonfreak
I Keed I keed
pi_6462529
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:23 schreef MikeyMo het volgende:
Na gelest te hebben in een schakel-auto heb ik na het behalen van m'n rijbewijs een paar keer gereden in een automaat, maar wat is dat rustig rijden zeg. Niet meer de hele tijd hoeven te schakelen, snel wegrijden vanuit stilstand. Het is gewoon zo relaxt.

Wat vinden jullie van automaten? Ik vind het vreemd dat er relatief zo weinig van rondrijden, want het gewoon veel rustiger en makkelijker rijden.

lui varken
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
pi_6466631
Automaat. In het hedendaagse verkeer is er niks lekkerder; autoweg, stadsverkeer noem maar op. Een schakel is leuk als je vaak door bochten scheurt enzo. Lees; "Sjonnie-style" . Niks tegen op schakelen, alleen is automaat gewoon Über!!!!!!
Drop them [b]FUNK[/b] on me, it ain't to heavy!!!
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:41:27 #21
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_6466660
Automaat. Waarom zou je iets wat je kunt automatiseren met de hand willen bedienen?

Het moet dan wel minimaal een 4trapsautomaat zijn Laat je alle kutgolfjes achter je

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:42:06 #22
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6466667
brandstof verbruik ligt bij automaat hoger imho. maarja als je met een schakelbak je medeweggebruiker eruit wil trekken zal het niet veel schelen

automaat lijkt me alleen makkelijk in de file, maar weegt denk niet op tegen handgeschakelt

852002IWASTHERE
pi_6466697
'k rij zelf in 'n automaat... echt heerlijk!

't enige nadeel is dat 't wat vervelend wordt dat die lul in die handgeschakelde bak voor je niet gewoon vloeiend kan optrekken of afremmen

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:44:27 #25
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6466710
dan zit je er gewoon te dicht op imho
852002IWASTHERE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')