Rundvlees is goed te doen, varkensvlees is erg riskant vanwege de haast onvermijdelijke parasieten die erin zitten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:38 schreef A-mineur het volgende:
Zelfs varken en rundvlees kun je rauw eten. Ik bak mijn biefstuk altijd vrij rauw, dus enkel alleen maar een beetje de boven en onderkant garen..
Dat laatste valt gelukkig erg mee. De meest voorkomende is (was) trichinella (spirella). Varkensvlees uit west Europa en vlees dat hier wordt ingevoerd, wordt daarop getest en komt vrijwel niet met voor. Tweede mogelijkheid is toxoplasma gondii, maar komt ook bijna niet voor.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:55 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Rundvlees is goed te doen, varkensvlees is erg riskant vanwege de haast onvermijdelijke parasieten die erin zitten.
Sup met de haakjes?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:37 schreef The_stranger het volgende:
Een frika(n)del is al gegaard, dus redelijk veilig
quote:
Bronquote:Welke spelling is juist: frikadel, zonder n, of frikandel, met n?
Frikadel en frikandel bestaan allebei. Ze betekenen niet hetzelfde:
De frikandel, met een n, is een langwerpige vleessnack die gefrituurd wordt ('Wil je een kroket of een frikandel bij de patat?'); frikandellen worden vooral in Nederland gegeten.
De frikadel, zonder n, is een soort gehaktbal; frikadellen worden vooral in België gegeten.
Ah, ik neem aan dat ie met friekandel frikandel bedoeltquote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[..]
Bron
Ondanks dat deze quote België noemt, wordt de frikadel (die zonder n, dus de bal) ook veel in Duitsland gegeten, Aangezien TS het had over een Duitser en het woord frika(n)del sowieso verkeerd spelde, was mij niet helemaal duidelijk welke snack hij nu bedoelde..
Denk ook wel dat hij een staaf bedoelt, maar met rauw vlees moet je secuur zijnquote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah, ik neem aan dat ie met friekandel frikandel bedoelt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |