abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2014 @ 03:35:24 #226
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144230571

Hmmm, deze statistieken stonden verstopt in deze PDF van de WHO: http://www.who.int/csr/disease/ebola/5-september-2014-en.pdf?ua=1 (pagina 4). Raar dat deze cijfers nog niet verspreid zijn via de DONs (Disease Outbreak News) op de WHO Ebola site.

31 Augustus: 3685 cases, 1841 deaths
5 September: 3944 cases, 2097 deaths

edit. En dit zijn trouwens ook nog eens cijfers zonder Nigeria, dus de werkelijke aantallen liggen nog hoger.
  zaterdag 6 september 2014 @ 08:20:33 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144231334
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 03:32 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hoe gaan die politieagenten dan de ebolapatienten terug naar hun huis dwingen? Hoe zie je dat voor je?
Gaan ze hen op afstand doodschieten, das waarschijnlijk de enige manier want in de handboeien doen en afvoeren raken ze zelf mee besmet.

En dat iedereen in heel het land thhis moet blijven, tja, geen groot verlies aangezien die lui sowieso westerse uitkering trekken.
En dan nog. Zijn er voldoende politie-agenten om zoiets te controleren? En hebben die politieagenten dan zelf geen Ebola? Het enige wat je ermee veroorzaakt is paniek, waardoor mensen juist gaan verplaatsen en verspreiden.
The End Times are wild
pi_144231507
Ik vroeg me eigenlijk af hoever Afrika nu in quarantaine is gesteld. van mij mag wel elke reiziger vanuit Afrika een week of drie in quarantaine gezet worden voordat men Europa mag betreden.
  zaterdag 6 september 2014 @ 08:56:45 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144231570
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 08:46 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af hoever Afrika nu in quarantaine is gesteld. van mij mag wel elke reiziger vanuit Afrika een week of drie in quarantaine gezet worden voordat men Europa mag betreden.
Dat mag van mij wel gelden voor alle andere continenten.
Alleen heel afrika, ik zou zeggen betreffende risicolanden.
pi_144231627
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 08:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat mag van mij wel gelden voor alle andere continenten.
Alleen heel afrika, ik zou zeggen betreffende risicolanden.
Probleem met Afrika is dat de ene dag het land nog risico vrij is en even later duikt ebola ergens anders in Afrika weer op. Vind het gewoon doodeng hoe laconiek men omgaat tussen de Afrikaanse landsgrenzen wat bij mij niet echt veel vertrouwen wekt.
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:08:03 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144231718
Ik vraag me ook wel af welke landen een ebolapatient hebben maar dit verzuimen te melden.
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:09:51 #232
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_144231735
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 03:35 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]

Hmmm, deze statistieken stonden verstopt in deze PDF van de WHO: http://www.who.int/csr/disease/ebola/5-september-2014-en.pdf?ua=1 (pagina 4). Raar dat deze cijfers nog niet verspreid zijn via de DONs (Disease Outbreak News) op de WHO Ebola site.

31 Augustus: 3685 cases, 1841 deaths
5 September: 3944 cases, 2097 deaths

edit. En dit zijn trouwens ook nog eens cijfers zonder Nigeria, dus de werkelijke aantallen liggen nog hoger.
NOU NOU

DAT ZIJN ER VEEL:')

Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_144231886
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:09 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

NOU NOU

DAT ZIJN ER VEEL:')

Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.
En gelukkig krijgen er in Nederland niet jaarlijks 820.000 mensen ebola. Laten we proberen te voorkomen dat dat wel gaat gebeuren.
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:30:05 #234
431144 Teydelyk
pi_144231927
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:27 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

En gelukkig krijgen er in Nederland niet jaarlijks 820.000 mensen ebola. Laten we proberen te voorkomen dat dat wel gaat gebeuren.
Ebola is veel minder besmettelijk.
http://www.cdc.gov/vhf/ebola/transmission/?mobile=nocontent
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:46:08 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144232089
quote:
Al krijgen er maar 8000 ebola, 7000 gaan er dan aan dood
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:48:55 #236
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_144232130
Ik vraag me af of er al ergens een minister van gezondheid of een hoofd van een kliniek rondloopt met het idee om iedereen die verdacht wordt van ebola maar een driedubbele (dodelijke) dosis morfine te geven.
Niet dat ik dat als oplossing zie of wil aanbevelen, maar ik kan me voorstellen dat dit wel aantrekkelijk lijkt als je er middenin zit. Dan kun je je effort richten op cremeren en loop je veel minder risico dat je personeel besmet raakt. Het zou de verspreiding kunnen vertragen tot het handelbaar is.
Ben een beetje huiverig om de parallel met veeziektes te trekken, maar daar is deze methode standaard en gaat men nog veel verder met preventief ruimen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_144232179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:48 schreef nixxx het volgende:
Ik vraag me af of er al ergens een minister van gezondheid of een hoofd van een kliniek rondloopt met het idee om iedereen die verdacht wordt van ebola maar een driedubbele (dodelijke) dosis morfine te geven.
Niet dat ik dat als oplossing zie of wil aanbevelen, maar ik kan me voorstellen dat dit wel aantrekkelijk lijkt als je er middenin zit. Dan kun je je effort richten op cremeren en loop je veel minder risico dat je personeel besmet raakt. Het zou de verspreiding kunnen vertragen tot het handelbaar is.
Ben een beetje huiverig om de parallel met veeziektes te trekken, maar daar is deze methode standaard en gaat men nog veel verder met preventief ruimen.
Wacht even, mensen preventief ruimen?
pi_144232203
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 08:46 schreef MakkieR het volgende:
Jij hebt geen idee hoe groot Afrika is he? Jij wil in Turkije de grenzen dichtdoen omdat er in Nederland iemand hoest :')
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:04:59 #239
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_144232361
Nou, dat afsluiten van West point in Liberia vond ik al wel een stukje richting preventief ruimen gaan. Zoveel mensen opsluiten zonder fatsoenlijke voedsel en water voorziening.

Ik ben het niet aan het promoten! Kan me alleen voorstellen dat het een wanhoopsdaad zou kunnen zijn van iemand die daar tussen de doden en stervenden staat.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:06:12 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144232372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:04 schreef nixxx het volgende:
Nou, dat afsluiten van West point in Liberia vond ik al wel een stukje richting preventief ruimen gaan. Zoveel mensen opsluiten zonder fatsoenlijke voedsel en water voorziening.

Ik ben het niet aan het promoten! Kan me alleen voorstellen dat het een wanhoopsdaad zou kunnen zijn van iemand die daar tussen de doden en stervenden staat.
Preventief ruimen gaat nog veel verder dan het vangen, doden en verbranden van Ebola-patienten. Bij preventief ruimen ga je ook nog niet-besmette mensen opruimen om zo bufferzone's te creeeren waar niemand woont en op die manier houd je de besmetting tegen. Net zoals een laan in het bos tegen bosbranden.
Ik denk niet dat dit ooit zal gaan gebeuren.
The End Times are wild
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:23:00 #241
431144 Teydelyk
pi_144232588
Fucking angstzaaiers...
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:23:39 #242
431144 Teydelyk
pi_144232604
Ebola is simpelweg een te potente killer, niet besmettelijk genoeg om ooit een werkelijk gevaar voor de mensheid te vormen (in de Westerse wereld in ieder geval)
pi_144232702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:23 schreef Teydelyk het volgende:
Ebola is simpelweg een te potente killer, niet besmettelijk genoeg om ooit een werkelijk gevaar voor de mensheid te vormen (in de Westerse wereld in ieder geval)
De ziekte heeft niet de potentie om 80 % van de wereldbevolking weg te vagen idd. Maar 1 a 2 procent moet wel kunnen. Dat vind ik behoorlijk veel en je ziet hoe moeilijk het is om de ziekte uit te bannen als het eenmaal in je samenleving woekert.

Bovendien meer dan 10.000 besmettingen in vijf landen in iets meer dan een half jaar met maar 1 persoon als startpunt! Is behoorlijk besmettelijk voor een non airborne virus.
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:11:48 #244
431144 Teydelyk
pi_144233356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:31 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

De ziekte heeft niet de potentie om 80 % van de wereldbevolking weg te vagen idd. Maar 1 a 2 procent moet wel kunnen. Dat vind ik behoorlijk veel en je ziet hoe moeilijk het is om de ziekte uit te bannen als het eenmaal in je samenleving woekert.

Bovendien meer dan 10.000 besmettingen in vijf landen in iets meer dan een half jaar met maar 1 persoon als startpunt! Is behoorlijk besmettelijk voor een non airborne virus.
Non airborne <> behoorlijk besmettelijk
pi_144233405
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:11 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Non airborne <> behoorlijk besmettelijk
Zeg dat eens tegen alle HIV patiënten :')
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:19:34 #246
431144 Teydelyk
pi_144233484
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zeg dat eens tegen alle HIV patiënten :')
HIV sluipt vaak in mensen, zonder dat ze het zelf weten. Bij ebola is dat wel anders.
pi_144233803
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:31 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Panikerend gelul. Als die ebolalanden maar 5% beter ontwikkeld waren was die hele uitbraak een stuk kleiner geweest. Ebola is ernstig, hoewel meerderheid overleefd. Het is net als veel ziektes pas echt goed dodelijk bij grote groepen domme mensen
pi_144233808
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee hoe groot Afrika is he? Jij wil in Turkije de grenzen dichtdoen omdat er in Nederland iemand hoest :')
Natuurlijk weet ik wel hoe groot het werelddeel Afrika is. Dat continent is zo groot als de VS en Europa bij elkaar. maar desalniettemin zie je zo vaak met dit soort uitbraken dat men achter de feiten aan rent. Als er in Nederland een gevaarlijke epidemie gaande is gaan ook alle grenzen dicht zeker met voeding zoals mond en klauw zeer. en bij de kleinste twijfel wordt de gehele veestapel vernietigd. Geen flauwekul, grondige aanpak. Wat ik daar in Afrika nu meekrijg is dan toch wel het tegenover gestelde. Dus wat betreft quarantaine mag het mij inderdaad wel een heel stuk strenger.
pi_144234280
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:35 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Panikerend gelul. Als die ebolalanden maar 5% beter ontwikkeld waren was die hele uitbraak een stuk kleiner geweest. Ebola is ernstig, hoewel meerderheid overleefd. Het is net als veel ziektes pas echt goed dodelijk bij grote groepen domme mensen
Wat jij wilt.

Ik vind het hautain gelul van je, dat het alleen maar voorkomt bij domme zwartjes. Maar wie ben ik.
pi_144234385
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik wel hoe groot het werelddeel Afrika is. Dat continent is zo groot als de VS en Europa bij elkaar. maar desalniettemin zie je zo vaak met dit soort uitbraken dat men achter de feiten aan rent. Als er in Nederland een gevaarlijke epidemie gaande is gaan ook alle grenzen dicht zeker met voeding zoals mond en klauw zeer. en bij de kleinste twijfel wordt de gehele veestapel vernietigd. Geen flauwekul, grondige aanpak. Wat ik daar in Afrika nu meekrijg is dan toch wel het tegenover gestelde. Dus wat betreft quarantaine mag het mij inderdaad wel een heel stuk strenger.
Afrika is niet één land. Dus ja, de besmette landen de grenzen dicht zou een idee zijn (een dom idee, gezien hoe lang de grenzen zijn en allemaal jungle, dus niet te controleren, en dus meer moeite dan het waard is), maar heel Afrika, dumb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')