quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wil ze niet gewoon graag en e bordje pap?
Mijn kuiken heeft al sinds gisteren koorts, arm ding.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:43 schreef Chanty het volgende:
Zo ik ben weer bijgelezen
Nikki wat een toffe rolfoto van je twee kerelsEn coole shirtjes!
Blue![]()
Ligt er lekker bij! Mooi beest trouwens
![]()
En verder even eenvoor alles wat goed gaat en een
voor iedereen die het nodig heeft.
Spuitluiers: check! Hebben we hier sinds een paar dagen en aan de maat zal het niet liggen want zitten net in maat 3.
Burdie vroeg nog hoe het ging met werk zoeken. Nou… niet want er zijn geen passende vacatures. Zo weer even een rondje doen om te kijken of er de laatste dagen iets bij gekomen is. Wel een sollicitatie gedaan als docent Duits maar daar verwacht ik niks van want heb niet de juiste opleiding en ze wilden geen zij-instromers. Over iets meer dan 2 weken eindigt mijn verlof en het ziet ernaar uit dat ik nog even thuisblijfmama ben.
Ja, dat zal ik voortaan tegen mijn man zeggen als hij weer gaat glunderen bij "papapapapapapap"quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wil ze niet gewoon graag en e bordje pap?
Mijn kuiken heeft al sinds gisteren koorts, arm ding.
Ik heb het idee dat ze er nu iets minder last van heeft gelukkig. Wat wel nog steeds speelt is de obstipatie. Dagenlang spaart ze het op (en krijgt ze steeds meer lastquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu heb ik honger LimoneGelukkig zijn deze week de kanjer-stroopwafels in de aanbieding bij de Bas, straks even een voorraadje aanbreken
![]()
Dyre, hoe gaat het met de krampjes?
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:12 schreef Dyre het volgende:
L begint steeds vaker al haar flesjes helemaal leeg te drinken. Ik ben het een beetje aan het bijhouden en gemiddeld drinkt ze zo'n 600-700ml per dag. (7 voedingen en we maken altijd 90+3).
Als ik de 150ml per kilo aanhoud dan mag ze met 3,2 kilo 480ml per dag.
Hoe 'erg' is het dat ze nu zoveel meer krijgt per dag? (dat is anderhalve liter meer per week)
Ik kan moeilijk de fles halverwege uit haar mond trekken
En overstappen op 6 voedingen gaat écht nog niet, het is nog steeds iedere 3 uur hongerhongerhonger
Of is die 150ml echt een minimum? En is er dan ook een maximum of mag ik haar laten drinken tot ze een tonnetje is?
Ik ben daar niet voor gemaakt vrees ik. Volgens mij zou ik op termijn echt doodongelukkig wordenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:59 schreef Burdie het volgende:
Balen Chanty van het solliciterenmaar thuisblijfmoeder is ook leuk
.
Dat doe ik alquote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn dat er tenminste iets wat helpt... Je zal het wrs al geprobeerd hebben, maar andere voeding?
Chanty, balen... Misschien ben je te vinden voor een paar uurtjes vrijwilligerswerk als de financiën en oppas het toelaten?
Héérlijk. Een baby die huilt terwijl ik koppijn hebHoe zit dat eigenlijk met bv als de moeder koorts/griep heeft?
Bedankt!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dyre ik zou me er niet te druk om maken, de voedingen. Veel baby's eindigen de kraamweek met 7*90/3. Het zit allemaal sowieso nog ruim onder de 30 schepjes en verder is de "regel" 150-180 ml per kilo per dag. Ik zou voeden bij honger, zo'n kleintje kan het allemaal prima zelf regelen.
Lees je eerste zin eens van deze postquote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:18 schreef Franny_G het volgende:
Dyre, ik heb eigenlijk geen idee! En ik ben een geitenwollensok en heb de overtuiging dat een kind heel goed een eigen honger- en verzadigingsgevoel kan volgen. Anders even vragen bij cb?
Burdie, de verkoudheid is dus overgegaan in echt ziek zijn? Wat sneu zeg.
Nikki, wat lekker, even tijd met L. samen!.
Chanty, hopelijk komt er iets voorbij. Ik ben erg blij met de zeven maanden die ik met I heb gehad. Maar het scheelde natuurlijk wel dat ik zeker wist dat ik in september weer aan het werk zou gaan.
Dat mezelf met mama aanspreken, probeer ik wel te beperken maar het gaat gewoon vanzelf. Resistance is futile!.
En ik heb even een onzekerheid waarvan ik weet dat het onzin is, maar ik schrijf het maar eventjes van me af. Gisteren heb ik I zelf even gewogen en ze is nu precies 7 kilo. Maar als ik haar groeicurve zo bekijk, dan is ze de laatste drie maanden best onder de gemiddelde lijn gezakt, waar ze de eerste maanden zo keurig op zat. Het is geen dramatische terugval en op het cb vonden ze het de vorige keer ook prima, maar toch. Daarnaast weet ik dat het vaak zo gaat bij borstvoedingsbaby's en dat ze haar eigen lijntje aan het zoeken is.. en verder ben ik zelf ook altijd een mugje geweest dus het is allemaal vast normaal. Het gaat ook gewoon heel goed met haar. Ze drinkt op gezette tijden en is daar gelukkig mee. En toch... het zullen wel weer die overdreven moederzorggevoelens zijn die opduiken en dat je je meteen gaat afvragen of je kind niets tekort komt.
Het positieve nieuws is dat ik haar vanmorgen weer lachend achterliet op het kdv..
Ja, ik zag het ook.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:53 schreef Dot. het volgende:
[..]
Lees je eerste zin eens van deze post
Middelbaar? Want wat ik begrepen heb komt er een behoorlijk tekort aan docenten daar in de toekomst.quote:
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Middelbaar? Want wat ik begrepen heb komt er een behoorlijk tekort aan docenten daar in de toekomst.
Dat is klote dan jaquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:35 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]basis en ik woon in een krimpgebied.
Als ik vriend niet had was ik terug naar de randstad gegaan.
Hihi wat liefquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben verliefd op een klein monstertje dat aan mijn borst ligt te friemelen met z'n handjes en als ik hem niet aankijk geluidjes maakt. Kijk ik hem aan dan krijg ik een megagrijns en laat 'ie alle melk uit z'n giegeltje lopen
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben verliefd op een klein monstertje dat aan mijn borst ligt te friemelen met z'n handjes en als ik hem niet aankijk geluidjes maakt. Kijk ik hem aan dan krijg ik een megagrijns en laat 'ie alle melk uit z'n giegeltje lopen
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:44 schreef BlueEyes het volgende:
Oh wij hebben dat ook. Baby lekker bij jullie nemen en wachten tot hij/zij tenminste een kwartier slaapt. Dan rustig in bedje leggen. Knuffeltje in wieg leggen ter vermaak lijkt mij zinloos. Zo'n jonge baby ziet daar denk ik nog niet zo het nut van in.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:12 schreef Emooi het volgende:
Vraagje, onze kleine is nu 6 weken oud, en het is ons opgevallen dat hij overdag nooit zelf in slaap kan komen. Hij moet altijd bij ons liggen. Zelfs als hij doodmoe is en zijn oogjes al een tijdje dicht heeft, en we leggen hem dan in zijn wiegje, dan is hij binnen 5 minuten aan het krijsen. En het probleem is, dan houdt hij ook niet op. We hebben echt al zo lang proberen te wachten, maar hij blijft huilen en haalt zichzelf overstuur daarmee, waardoor hij weer nog harder gaat huilen.
Wat kunnen we doen om hem aan alleen slapen te laten wennen.
We proberen al verschillende dingen:
- Wiegje voorverwarmen met een kruik
- Hem lang laten liggen totdat hij in slaap valt
- Knuffeltje in de wieg leggen, ter vermaak
- Zorgen dat hij eerst heel erg vermoeid is voordat we hem in zijn wieg leggen
Vlakbij Schoonloo, camping van Staatsbosbeheerquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:55 schreef Burdie het volgende:
Dat klinkt leuk Fazzhopelijk zit het weer mee
waar in Drenthe ga je?
Ik zie wel dat het korter is hoor! En Saar die lekker zit te smullen bij mamaquote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Voor jullie ws moeilijk te zien maar t is korter en in laagjes!
[ link | afbeelding ]
Was de eerste x langer zonder saar, kom ik thuis is ze al n poosje ontroostbaar... Eenmaal bij mama was ze stil...
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:37 schreef Burdie het volgende:
Nou kursor, ik vind het eigenlijk heel eenvoudig... Kan je werken? Ja? Dan zit je onterecht thuis. Lukt het werken niet? Dan is het alleen maar fijn dat het zo kan en hoef je dat toch verder niet te verantwoorden?
Ik snap dat je tegen het opbouwen op ziet, maar daar geldt ook weer hetzelfde: lukt het, fijn! Lukt het niet, dan is er een vangnet.
En ik weet dat ik dit heel droog en nuchter kan zeggen zo, omdat ik er niet middenin zit en jouw grenzen niet heb en voel. Maar ik weet ook hoe moeilijk het is om grenzen te hebben en daar (steeds?) tegen aan te lopen. En door je daar ook nog eens zorgen over te maken, los je niks op. Hopelijk kan je hier wat mee, anders mag je me ook gerust een lompe trut vinden![]()
.
Ze wordt as zondag 6 weken. Alsof de duvel ermee speelt ging het vannacht heel anders. Ze viel maar niet in slaap savonds (wrs door overdag veel slaap voor haar doen) dus laatste voeding rond 10 gegeven en daarna doorgeslapen tot 6. Maar als ze bijv weinig overdag slaapt wat vaker voorkomt, is ze rond 18 uur zo versleten dat ze dan in slaap valt en een hele ruk maakt die ze eigenlijk snachts 'moet' doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:45 schreef Burdie het volgende:
Hoe oud is Noor nu Sun?
Ritme kwam hier vanaf een week of zes, en toen konden we er ook een beetje in gaan schuiven.
Was dat maar zoquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heerlijk toch Chanty? Zo merk je dat jouw kindje zich goed aan het ontwikkelen is![]()
Dat momentje zoek ik ookquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik zou alleen wel weer willen gaan hardlopen, maar daar moet ik nog even een geschikt moment voor gaan vinden.
Komt vast goed hoor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Maandag school .. 6 uur uit de veren.. 2 kindjes ready steady go maken in mijn uppie. Ben benieuwd
Mijn dochter heeft ook fysio, omdat ze een lichte voorkeurshouding had.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:13 schreef simsolobim het volgende:
Cwen, alvast gefeliciteerd met je meisje!
Twinkle, lijkt me pittig om met twee kindjes op tijd de deur uit te moeten. Ik ben benieuwd hoe me dat gaat lukken als ik dadelijk met eentje de deur uit moet![]()
Vandaag met beebje naar de kinderarts geweest. Doorverwijzing voor fysio gekregen i.v.m. voorkeurshouding van beebje. Maar meteen een afspraak gemaakt voor aankomende maandag, ben benieuwd.
Jaaah, jij ook vast gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:20 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook fysio gehad ivm lichte voorkeurshouding. Bij cb gaven ze aan dat ik ook eerst een maand zelf nog kon proberen om het te verhelpen met eeb paar tips. Maar heb er tocht voor gekozen meteen fysio in te schakelen. Ben ik ook erg blij om geweest. De tips van de fysio werken beter als de tips van het cb (en hij doet voor en liet het mezelf doen en keek hoe dat ging)
Hier druk in de voorbereidingen voor het feestje. Partytent staat, slingers hangen, dadelijk nog even het cadeau inpakken en morgen nog even de stoel versieren voor we naar beneden gaan (anders sloopt de kat dat, die heeft van de week ook heel de slingers van Jelle z'n stoel gesloopt). Dan in de ochtend lekker rustig en vanaf 2 uur begint het feest. Ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden.
Nu vast nog even de traktaties voor het kdv klaar maken voor maandag en dan op tijd naar bed.
Kleine meisjes worden groot(Gaat wel echt snel hoor, poeh)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |