Leuke lucky tv was dat.quote:
Punt is alleen dat die 'accentloze' standaard dus niet Amsterdams is, zoals alle Amsterdammers denken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:45 schreef KreKkeR het volgende:
Mensen die met een accent praten![]()
Alleen het selecte groepje mensen per land dat zo cool is, dat hun uitspraak als norm wordt gezien, waardoor 't gros het als accentloos beschouwt, dat groepje is nog enigszins oke.
Het ABN van de voormalige Kunnigin bedoel je?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:59 schreef Wootism het volgende:
Volgens mij zijn er maar weinig Nederlanders die zonder accent praten....
Ik ken in ieder geval niemand die zo ABN praat als de koningin.
met een meter dikke bontkraagquote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:22 schreef Woelwater het volgende:
Nederlanders die in Nederland geboren zijn en dat accent gaan overnemen zijn nog irritanter.
TS is in Engeland geboren?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:51 schreef GhpH het volgende:
Ik wil TS wel eens accentloos engels horen praten.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:22 schreef Woelwater het volgende:
Nederlanders die in Nederland geboren zijn en dat accent gaan overnemen zijn nog irritanter.
Limburgers spreken een dialect en zijn ook perfect capabel om nederlands te praten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:09 schreef pijltjegooien het volgende:
Net als Limburgers en Friezen
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:09 schreef pijltjegooien het volgende:
Net als Limburgers en Friezen
Het dialect is weer een ander verhaal, het gaat hier om de tongval. De gemiddelde Limburger krijgt de g en de r niet fatsoenlijk uitgesproken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:47 schreef Superthomas het volgende:
[..]
Limburgers spreken een dialect en zijn ook perfect capabel om nederlands te praten.
we spreken ze in ieder geval beter uit als huillanders.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:57 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Het dialect is weer een ander verhaal, het gaat hier om de tongval. De gemiddelde Limburger krijgt de g en de r niet fatsoenlijk uitgesproken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |